Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2010 [MusicMeter Top 2000]
zoeken in:
0
geplaatst: 15 december 2010, 11:16 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Ik stel voor dat de hiphoppers op deze site sowieso meer nummers mogen inzenden om het leuker te maken.
Ik stel voor dat de hiphoppers op deze site sowieso meer nummers mogen inzenden om het leuker te maken.
Het probleem ligt niet in het nomineren van hiphop nummers....de hiphoppers zitten denk ik niet zo in de musicgames, althans niet in het aktief meedoen in dit spelletje en haken tijdens het stemmen in ronde 1 vaak al af (mede doordat er natuurlijk heel veel ladders met alleen rock voorbijkomen waar ze niets mee hebben)....gevolg, hiphop nummers vliegen er meteen uit.
0
geplaatst: 15 december 2010, 11:41 uur
De paar hiphoppers die meedoen aan dit topic houden het vaak wel tot het einde vol (denk ik). Meestal doordat ze ook van andere genres houden net als ik. Daarnaast blijft dit natuurlijk een heerlijk topic, ook al haalt hiphop het vaak niet: zeuren is immers ook een passie van mij. 

0
geplaatst: 15 december 2010, 11:43 uur
0
geplaatst: 15 december 2010, 13:11 uur
herman schreef:
Leuk.
Ik overweeg nog Amadou & Mariam te nomineren, maar die staan er toch al één keer in. Net als vorig jaar heb ik nu een lijstje met alleen maar platen uit het afgelopen jaar. Maar misschien moet ik daar maar van afwijken.
Kan er trouwens geen embargo komen op de nummers die al in de gewone top 2000 staan?
Leuk.

Ik overweeg nog Amadou & Mariam te nomineren, maar die staan er toch al één keer in. Net als vorig jaar heb ik nu een lijstje met alleen maar platen uit het afgelopen jaar. Maar misschien moet ik daar maar van afwijken.
Kan er trouwens geen embargo komen op de nummers die al in de gewone top 2000 staan?
Amadou & Mariam kunnen wat mij betreft niet genoeg genomineerd worden
Ik ga in ieder geval Surprise Hotel van Fool's Gold aandragen, dat nummer bevalt jou volgens mij ook wel! Voldoet in ieder geval prima aan mijn criteria: rare taal (Jiddisch), invloeden van over de hele wereld en met zowel negers als vrouwen in de gelederen. Zeker gezien de opleving van de afropop dankzij Vampire Weekend moet dit nummer toch ook wel kunnen scoren onder de echte rockers hier?
0
geplaatst: 15 december 2010, 13:29 uur
Strangeways schreef:
Ik ga waarschijnlijk geen nummers van minder bekende groepen meer nomineren, die krijgen naar mijn gevoel toch geen eerlijke kans. Daarom wil ik liever van de bekende artiesten ook de grootste maar nog niet eerder genomineerde hits de lijst in proberen te krijgen. Zo vind ik het raar (sorry Arno, het is verder een prima liedje) dat You Just Haven't Earned It Yet Baby van The Smiths wel hoog in de lijst staat, maar dat bijvoorbeeld Girlfriend in a Coma en The Boy With the Thorn in His Side niet eens mee hebben gestreden, net als Boys Don't Cry en Lullaby van The Cure.
Ik ga waarschijnlijk geen nummers van minder bekende groepen meer nomineren, die krijgen naar mijn gevoel toch geen eerlijke kans. Daarom wil ik liever van de bekende artiesten ook de grootste maar nog niet eerder genomineerde hits de lijst in proberen te krijgen. Zo vind ik het raar (sorry Arno, het is verder een prima liedje) dat You Just Haven't Earned It Yet Baby van The Smiths wel hoog in de lijst staat, maar dat bijvoorbeeld Girlfriend in a Coma en The Boy With the Thorn in His Side niet eens mee hebben gestreden, net als Boys Don't Cry en Lullaby van The Cure.
Ieder moet het natuurlijk zelf weten, maar ik zou het heel jammer vinden. Ik zit namelijk echt niet te wachten op bv. het zoveelste Smiths-nummer. Tussen de veel genomineerde bands zitten wel een aantal favorieten van mij en daarvan staan lang niet altijd mijn persoonlijke beste nummers in de lijst (Hey You, Set the Controls for the Heart of the Sun en High Hopes van Pink Floyd; All I Need, Climbing up the Walls en The National Anthem van Radiohead en Disorder, Twenty-Four Hours en Shadowplay van Joy Division bv.). Desondanks zou ik ze niet nomineren, omdat ze er dus al genoeg instaan. Gelukkig is er nu een limiet van 16 nummers per artiest, want meer nummers van bekende artiesten nomineren maakt de lijst alleen nog maar eenzijdiger. Dan krijg je zo'n top 2000-verhaal waar The Beatles er 100x in staan...
0
geplaatst: 15 december 2010, 13:35 uur
Mee eens. Daarom wil ik ook eens een nummer van Buddy Guy nomineren. Eerder werd hier al gewezen op een tekort aan (stevige) blues. Er mag best een beetje variatie zijn. 

0
geplaatst: 15 december 2010, 13:42 uur
Inderdaad. Ik houd van The Smiths, maar die staan er echt al wel genoeg in.
Er zijn zoveel artiesten en zelfs complete stromingen die flink ondervertegenwoordigd zijn. Of nu liedje A of B van The Smiths erin staat zal me echt een zorg zijn...
@Bertus: leuk nummer van Fool's Gold inderdaad. Die ga ik zeker punten geven.
Er zijn zoveel artiesten en zelfs complete stromingen die flink ondervertegenwoordigd zijn. Of nu liedje A of B van The Smiths erin staat zal me echt een zorg zijn...
@Bertus: leuk nummer van Fool's Gold inderdaad. Die ga ik zeker punten geven.
0
geplaatst: 15 december 2010, 14:13 uur
Als er inderdaad meer mensen nummers willen nomineren kan de limiet van 16 nummers per artiest misschien ook wel omlaag naar 12 of zo. Scheelt wat ruimte en maakt de lijst veelzijdiger (waar blijkbaar redelijk wat behoefte aan is).
0
geplaatst: 15 december 2010, 14:23 uur
Mee eens. Daarom wil ik ook eens een nummer van Buddy Guy nomineren. Eerder werd hier al gewezen op een tekort aan (stevige) blues. Er mag best een beetje variatie zijn.
Dat is allemaal heel ideologisch verantwoord, maar het is gewoon erg lastig om een nummer van een relatief onbekende artiest de lijst in te krijgen. Ik zou ook wel wat meer electronic willen zien, maar daar is nu eenmaal te weinig draagvlak voor. Iets van Autechre of Orbital zou je nog in de tweede helft van de ranglijst kunnen krijgen, maar Plaid, Squarepusher, Photek, Biosphere, Boards of Canada, Gridlock, Ochre of Speedy J? Dat ga ik niet eens proberen.
Of nu liedje A of B van The Smiths erin staat zal me echt een zorg zijn...
Dat is voor mij nou net essentieel. Het gaat toch om het zoeken naar het beste / door de gemiddelde gebruiker meest gewaardeerde nummer? De limiet van 16 per artiest vind ik daarbij geen enkel probleem, van mij mag het zelfs nog verder naar beneden worden afgesteld. Maar ik vind het dan wel van belang dat die 16 ook tot het beste uit het oeuvre behoren, dus liever nummers met veel voorkeurstemmen.
0
geplaatst: 15 december 2010, 14:41 uur
Strangeways schreef:
Dat is allemaal heel ideologisch verantwoord, maar het is gewoon erg lastig om een nummer van een relatief onbekende artiest de lijst in te krijgen. Ik zou ook wel wat meer electronic willen zien, maar daar is nu eenmaal te weinig draagvlak voor. Iets van Autechre of Orbital zou je nog in de tweede helft van de ranglijst kunnen krijgen, maar Plaid, Squarepusher, Photek, Biosphere, Boards of Canada, Gridlock, Ochre of Speedy J? Dat ga ik niet eens meer proberen.
(quote)
Dat is allemaal heel ideologisch verantwoord, maar het is gewoon erg lastig om een nummer van een relatief onbekende artiest de lijst in te krijgen. Ik zou ook wel wat meer electronic willen zien, maar daar is nu eenmaal te weinig draagvlak voor. Iets van Autechre of Orbital zou je nog in de tweede helft van de ranglijst kunnen krijgen, maar Plaid, Squarepusher, Photek, Biosphere, Boards of Canada, Gridlock, Ochre of Speedy J? Dat ga ik niet eens meer proberen.
Mwa, naar mijn weten staan Boards of Canada en Ochre gewoon in de lijst, evenals bv. Stendeck en Deaf Center. Ook Squarepusher en Gridlock hebben er in het verleden in gestaan en Plaid en Biosphere lijken mij ook absoluut niet kansloos. Ik weet iig dat ik gewoon weer 1 of 2 electronic-nummers ga nomineren, tuurlijk verwacht ik niet dat ze in groep 1 terecht komen, maar als ze al niet eens meer genomineerd worden, komt er natuurlijk nooit variatie in de lijst...
0
geplaatst: 15 december 2010, 15:04 uur
Koenr schreef:
Als er inderdaad meer mensen nummers willen nomineren kan de limiet van 16 nummers per artiest misschien ook wel omlaag naar 12 of zo. Scheelt wat ruimte en maakt de lijst veelzijdiger (waar blijkbaar redelijk wat behoefte aan is).
Volgens mij is de lijst divers genoeg. Ik denk eerder dat er alleen gekeken wordt naar de bovenste regionen en van daaruit de conclusie getrokken wordt dat er weinig variatie in zit.Als er inderdaad meer mensen nummers willen nomineren kan de limiet van 16 nummers per artiest misschien ook wel omlaag naar 12 of zo. Scheelt wat ruimte en maakt de lijst veelzijdiger (waar blijkbaar redelijk wat behoefte aan is).
0
Onweerwolf
geplaatst: 15 december 2010, 16:01 uur
chevy93 schreef:
(quote)
Deze maken toch geen kans meer? Ik bedoel.. die zijn toch al zeker?
Klopt.

0
Onweerwolf
geplaatst: 15 december 2010, 16:11 uur
chevy93 schreef:
(quote)
Volgens mij is de lijst divers genoeg. Ik denk eerder dat er alleen gekeken wordt naar de bovenste regionen en van daaruit de conclusie getrokken wordt dat er weinig variatie in zit. Yep, en met 12 ipv 16 nummers ga je die variatie niet bereiken. Ik heb vorig jaar al de theorie neergezet dat de regel die toen van 20 naar 16 ging weinig invloed zou hebben bij de bovenste 256 en volgens mij is dat ook gebleken.
Als het nog verder omlaag wordt geschroefd bereik je daar alleen maar mee dat sommige grote en geliefde hits niet in de lijst staan straks en dat gaat ten koste van de representativiteit. Althans dat is mijn mening.
0
geplaatst: 15 december 2010, 16:23 uur
Onweerwolf schreef:
Als het nog verder omlaag wordt geschroefd bereik je daar alleen maar mee dat sommige grote en geliefde hits niet in de lijst staan straks en dat gaat ten koste van de representativiteit. Althans dat is mijn mening.
Dat denk ik ook.
0
geplaatst: 15 december 2010, 16:38 uur
Misschien een idee om maar een beperkt aantal nummers van een artiest bij groep A (en dus ook B en C) te laten?
0
geplaatst: 15 december 2010, 16:45 uur
Over de nominaties:
1. er zijn nou eenmaal veel mensen die willen nomineren
2. er zijn maar beperkt aantal nominaties nodig
3. wat minder bekende nummers wil je bij voorbaat niet uitsluiten
4. je wilt niet hebben dat van de één 2 nominaties doorgaan en van de ander 8
Oplossing: je nomineert gewoon 10 nummers, of zoveel je er wilt (5, 8 of 15), daar kan op worden gestemd, en daarvan blijven er 5 over.
Je mist er nog een: The Velvet Underground - Venus In Furs
1. er zijn nou eenmaal veel mensen die willen nomineren
2. er zijn maar beperkt aantal nominaties nodig
3. wat minder bekende nummers wil je bij voorbaat niet uitsluiten
4. je wilt niet hebben dat van de één 2 nominaties doorgaan en van de ander 8
Oplossing: je nomineert gewoon 10 nummers, of zoveel je er wilt (5, 8 of 15), daar kan op worden gestemd, en daarvan blijven er 5 over.
stoepkrijt schreef:
David Bowie - Space Oddity
Echo & the Bunnymen - The Killing Moon
Joy Division - Atmosphere
Radiohead - Paranoid Android
The Church - Under the Milky Way
Ik weet niet welke 3 je bedoeld, maar van sommige nummers zou ik het erg jammer vinden
Maar 1 van deze nummers staat ook in mijn bottom-3.
(quote)
David Bowie - Space Oddity
Echo & the Bunnymen - The Killing Moon
Joy Division - Atmosphere
Radiohead - Paranoid Android
The Church - Under the Milky Way
Ik weet niet welke 3 je bedoeld, maar van sommige nummers zou ik het erg jammer vinden

Maar 1 van deze nummers staat ook in mijn bottom-3.
Je mist er nog een: The Velvet Underground - Venus In Furs
0
geplaatst: 15 december 2010, 17:26 uur
Titmeister schreef:
Mwa, naar mijn weten staan Boards of Canada en Ochre gewoon in de lijst, evenals bv. Stendeck en Deaf Center. Ook Squarepusher en Gridlock hebben er in het verleden in gestaan en Plaid en Biosphere lijken mij ook absoluut niet kansloos. Ik weet iig dat ik gewoon weer 1 of 2 electronic-nummers ga nomineren, tuurlijk verwacht ik niet dat ze in groep 1 terecht komen, maar als ze al niet eens meer genomineerd worden, komt er natuurlijk nooit variatie in de lijst...
(quote)
Ik ga louter en alléén nog maar electronic nomineren (met linkje desnoods
). Die rockvoorkeur wordt hier steeds voorspelbaarder..
0
Allmusic
geplaatst: 15 december 2010, 18:16 uur
De top 32 is behoorlijk eenzijdig, dat is ook de reden dat ik ben gestopt met stemmen. Misschien ga ik in 2011 weer meedoen, dan zal ik wat electronic, free jazz en avant-garde nomineren (niet dat het zal helpen
).
Maximaal 10 nummers per artiest is toch voldoende? En max. 1 in de top 32.
).Maximaal 10 nummers per artiest is toch voldoende? En max. 1 in de top 32.
0
geplaatst: 15 december 2010, 18:19 uur
Allmusic schreef:
Maximaal 10 nummers per artiest is toch voldoende?
Waar stem je op? Op de artiest of op het nummer? Blijkbaar geldt voor heel veel mensen het eerste, want het aantal nummers van één artiest is blijkbaar een groot struikelblok voor velen.Maximaal 10 nummers per artiest is toch voldoende?
0
Onweerwolf
geplaatst: 15 december 2010, 18:26 uur
chevy93 schreef:
(quote)
Waar stem je op? Op de artiest of op het nummer? Blijkbaar geldt voor heel veel mensen het eerste, want het aantal nummers van één artiest is blijkbaar een groot struikelblok voor velen. Als we de lijst dusdanig gaan manipuleren dat er maar een zeer beperkt aantal nummers van 1 artiest in een bepaald gedeelte van de lijst mag dan haak ik vermoedelijk snel af.
0
Zorin
geplaatst: 15 december 2010, 18:30 uur
Er zijn nu eenmaal meer (algemeen) rockliefhebbers dan bijv. soul, electronic of jazz liefhebbers om een aantal genres te noemen met kelindere aanhang (hier). Er zitten daar natuurlijk sterke/goeie nummers tussen, maar de meerderheid vindt dat gewoon minder/niks aan.
0
Lukk0
geplaatst: 15 december 2010, 18:42 uur
orbit schreef:
(quote)
). Die rockvoorkeur wordt hier steeds voorspelbaarder.. Ik doe mee, alleen zijn we het over de soort electronica waarschijnlijk niet eens

0
geplaatst: 15 december 2010, 18:49 uur
Maar qua electronic heeft orbit juist een veel betere smaak dan qua rock. 

0
Lukk0
geplaatst: 15 december 2010, 18:52 uur
Ik luister alleen wat meer techno, daar heeft orbit volgens mij niet zo heel veel mee. Wat Gridlock betreft zijn we het wel eens 

0
geplaatst: 15 december 2010, 19:03 uur
Zo te zien zijn er volgend jaar veel nieuwe enthousiaste deelnemers met zeer uiteenlopende smaken. En de èchte muziekliefhebbers die altijd voorop lopen in het zoeken naar verborgen pareltjes zijn de "gevestigde" platen die al veel te lang dit soort lijsten domineren uiteindelijk wel een keer beu. Ik verwacht daarom dat genres als hiphop, soul en electronic wel degelijk een nieuwe kans zullen krijgen. Gewoon blijven nomineren dus!
0
geplaatst: 15 december 2010, 19:43 uur
Zouden we volgend jaar misschien ook net als Veronica een album top 1000 aller tijden kunnen organiseren, het lijkt mij leuk om te organiseren en ik wil ook de organisatie wel op me nemen als het doorgaat.
Ik ben benieuwd of Ok computer dan ook de nummer 1 wordt en zo kan het denk ik een hele interessante lijst worden. Roep maar...
Ik ben benieuwd of Ok computer dan ook de nummer 1 wordt en zo kan het denk ik een hele interessante lijst worden. Roep maar...
0
geplaatst: 15 december 2010, 20:09 uur
Snoeperd schreef:
Roep maar...
Roep maar...
I'm in, Snoeperd, vind het een zeer goed idee. Ik zeg het je op deze manier, want als ik echt roep hoor je me toch niet

0
geplaatst: 15 december 2010, 20:32 uur
orbit schreef:
). Die rockvoorkeur wordt hier steeds voorspelbaarder.. Het wordt tijd te erkennen dat de meest mensen waarschijnlijk toch van rock zullen houden. En laten we eerlijk zijn: er gaat toch niets boven een lekker stukje gitaar....

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.