MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2010 [MusicMeter Top 2000]

zoeken in:
Het record gaat er wel heel hard aan zeg.

Even een indruk van mijn systeem voor de Album top 500. Bij nader inzien wil ik het aantal van de albums van 1000 naar 500 brengen en ik heb dit systeem bedacht. Het mooie aan dit systeem vind ik dat je nog veel kans hebt om vanuit een lagere groep als nog in hogere regionen kan komen. Het ziet er ingewikkeld uit maar is vrij simpel, voor mij dan

Er wordt begonnen met 640 albums, die worden onderverdeeld in 128 ladders van 5 albums.
Hieronder zie je hoe de nummers worden onderverdeeld.

Nummers 1 gaan naar Groep A: 1 t/m 128
Nummers 2 gaan naar Groep B: 129 t/m 256
Nummers 3 gaan naar Groep C: 257 t/m 384
Nummers 4 gaan naar Groep D: 385 t/m 500, 12 vallen er nog af.
Groep E: Afvallers

Groep E is niet helemaal kansloos. De beste 16 van groep E gaan tegen de slechtste 16 van groep D spelen. De slechtste van groep D worden bepaald door de eerste ronde van die groep.

Groep E wordt als eerste volgens de gewone ladders van 4 per ladder gespeeld. Er wordt gespeeld tot aan de 16 albums. Dus voor deze groep zijn er 3 rondes. De 16 albums die van deze groep overblijven maken nu nog steeds een kansje om in de lijst te komen.

Na deze groep wordt de eerste ronde van groep D gespeeld. Er zijn dan 32 ladders van 4 stuks.

De nummers 4 gaan naar D4
De nummers 3 gaan naar D3
De nummers 2 gaan naar D2
De nummers 1 gaan naar D1

Over D4 wordt 1 ronde gespeeld.

De nummers 1 en 2 gaan dan door en om de plaatsen 496 t/m 480 spelen.
De nummers 3 en 4 gaan samen met de 16 nummers uit groep E strijden om de plekken 500 t/m 497.

De 16 nummers van groep E worden met die van groep D samengevoegd en daar worden weer ladders over gespeeld en in 3 rondes wordt het aantal nummers van 32 nummers naar 4 gebracht. Die staan zeker in de top 500 en gaan nog in de finaleladder om de plaatsen 500 t/m 497 spelen.

Daarna worden de ladders om 496 t/m 480 gespeeld. De 16 nummers spelen 2 rondes en het aantal wordt teruggebracht naar 4 en van daaruit wordt de finaleladder gespeeld.

Daarna worden de groepen D2 en D3 gespeeld volgens dit proces:
In 4 rondes wordt het aantal van 32 naar 4 teruggebracht en met die 4 wordt de finale gespeeld.
D1 wordt nog niet gespeeld want in dit systeem maken deze nummers nog kans op een hogere groep.
Eerst wordt groep C gespeeld volgens het laddersysteem van 4 per ladder, dus 32 ladders.
Die worden weer onderverdeeld zoals in groep D, dus C1, C2, C3 en C4.
De 32 nummers 4 van C4 worden samengevoegd met D1 waardoor het 64 nummers worden. De nummers 1 en 2 van elke ladder in die ronde zijn gewoon weer door naar groep C.
De andere 32 nummers spelen gewoon de rondes en worden teruggebracht naar 4 en er wordt de finaleladder gespeeld.

Magick1
Mijn inbreng (had al account voor deze)

38. The Velvet Underground - All Tomorrow's Parties
262. The Smiths - The Queen Is Dead
283. R.E.M. - Nightswimming
284. The Smiths - I Know It's Over
288. The Rolling Stones - She's A Rainbow
311. Novastar - Wrong
351. Moby - Porcelain
395. The Stone Roses - I Am The Resurrection
488. Blur - Parklife
513. The Beatles - In My Life
619. The Last Shadow Puppets - My Mistakes Were Made For You
661. Editors - The Weight Of The World
774. Nick Cave - The Ship Song
833. Muse - Map Of The Problematique
898. The Veils - Under The Folding Branches
1085. Belle & Sebastian - Dress Up In You
1114. Duffy - Warwick Avenue
1376. Duffy - Distant Dreamer
1450. Van Morrison - Madame George
1510. Lamb - Gabriël
1596. ABBA - Gimme Gimme Gimme (A Man After Midnight)
1619. Arctic Monkeys - Crying Lightning
1734. Bloc Party - So Here We Are
---- Oasis - All Around The World
---- Laura Marling - Night Terror
---- Dire Straits - Romeo & Juliet
---- Ellie Goulding - Under The Sheets
---- Oasis - Half The World Away
---- Delphic - Counterpoint
---- Marina & The Diamonds - Hollywood

24 op 30, niet slecht , en 15 ervan in de top 1000.

En mijn lijstje voor volgend jaar heb ik ook al. Dat is gegarandeerd 5 op 5.

@Snoeperd, graag in het nieuwe topic.

chevy93 schreef:
Het record gaat er wel heel hard aan zeg.

Inclusief mijn eigen lijstje zitten we nu op 174 deelnemers !!!

Lijstje ingestuurd, beter laat dan nooit.

Opvallend veel slap jaren-80 synthesizergefrutsel waar ik niets mee kan dit jaar. Gelukkig ook echte toppers, De artiest van mijn nummer 1 is denk ik wel te raden.

Lukk0
Ik gok op Simple Minds

Of zal het toch dat stel Canadezen zijn?

Ik gok op de Canadezen...

Zorin
174 deelnemers...mmm......apart en wel erg veel (dubbele? ).

El Ninjo schreef:
Inclusief mijn eigen lijstje zitten we nu op 174 deelnemers !!!

Halen we de 200....????

Ik denk net niet we blijven steken op 198

hoi123 schreef:
De artiest van mijn nummer 1 is denk ik wel te raden.
Er staan 2 nummers van de nummer 3 in je top 10 in.

Zorin schreef:
(quote)

Kun je wel schudden met dit publiek hier.....

Misschien hebben ze op ouwezakkenzonderverrassingen.nl nog wel een ladder lopen..?

Zorin
Je kunt beter een oude zak zijn die zijn diensten heeft bewezen (kwalitatief goeie zak) dan een nieuwe/onervaren zak waar je door de snel opgelopen gaten al niet meer wat het eigenlijk voorstelt en dus in de kliko kunt gooien...... .

Voor de rest: ik probeer allerlei soorten zakken uit , zelfs die wegwerpzakjes van jou .

Dag des oordeels is aangebroken, ergens in de loop vd avond gaan we los met de eerste uitslagen....op dit moment 179 deelnemers en ik verwacht niet dat er nog veel bijkomen. Op wellicht een enkeling na hebben zowat alle vaste deelnemers aan het topic volgens mij nu wel gestemd.

orbit schreef:
Misschien hebben ze op ouwezakkenzonderverrassingen.nl nog wel een ladder lopen..?
Ik zal eens kijken, maar ik hoorde dat ze op hoofdpijnmuziek.nl met hun top 2000 bezig zijn. Wat voor jou?

El Ninjo schreef:
[ergens in de loop vd avond gaan we los met de eerste uitslagen....
Waar moet ik dan aan denken? Uurtje of 7?

Misschien alvast een paar 's voor El_Ninjo, Onweerwolf en iedereen die er aan heeft meegeholpen? Of houden we dat voor na de nummer 1?

Na nummer 14.

Zorin schreef:
Pscho Killer...Fafafa faaafafa fafafafa (oftewel hoe een Duitser Engels spreekt)

Big Ben.

Hulde voor de organisatoren van dit prachtige initiatief lijkt me hoe dan ook op zijn plaats! Verder ben ik erg benieuwd naar de uitslag en hoe mijn favorieten het gedaan hebben.

Ploppesteksel schreef:
Misschien alvast een paar 's voor El_Ninjo, Onweerwolf en iedereen die er aan heeft meegeholpen? Of houden we dat voor na de nummer 1?

Nu alvast een paar en na de nummer 1 nog meer:

El Ninjo schreef:
Dag des oordeels is aangebroken, ergens in de loop vd avond gaan we los met de eerste uitslagen....op dit moment 179 deelnemers en ik verwacht niet dat er nog veel bijkomen. Op wellicht een enkeling na hebben zowat alle vaste deelnemers aan het topic volgens mij nu wel gestemd.

Toch spannend hoor Ik ben benieuwd hoe groot de invloed is van het grotere aantal inzendingen. Zou er stevig voor een artiest/nummer gelobbyd zijn, dan kan dat best invloed hebben.

Go Marvin!!!

Bijna de ontknoping

Hoe ga je de lijst presenteren, Erminio? Per 2, per 3?

Ongekend trouwens, zoveel inzenders. Ik vraag me toch wel af hoe het kan dat het aantal zowat verdubbeld is. Goeie PR?

Weet ik nog niet....er is een kleine kink in de kabel gekomen....ik zit vast in Milaan op het vliegveld, al sinds 8 uur vanochtend...ik heb de indruk dat de vraag nu niet meer is hoe laat ik thuis ga komen vandaag maar of ik uberhaupt nog thuiskom vandaag Ook geen idee wanneer ik dus vanavond online kan zijn.

Let It Snow, Let It Snow, Let It... Stop!

Ik moet ook nog zien hoe ik in Godsnaam op mijn werk kom..

Ik zou de bekendmaking gewoon een dag (of langer) uitstellen, El Ninjo. Niemand zal je dat kwalijk nemen, lijkt me. Anders zit je de hele dag te stressen en moet je vanavond als je thuis komt ook dit nog allemaal gaan afhandelen.

Aquila
Sterkte daar in Milaan. Het is hier nogal winters, ja.

Onweerwolf
Snoeperd schreef:
Is zondagavond geen goede datum om de boel af te sluiten? Iedereen kan dan zowat wel.

De bekendmaking duurt sowieso enkele dagen.

Sterkte Erminio.

Ow, ja , ik ben hier pas een jaar, maar hoeveel dagen duurt de hele bekendmaking?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:55 uur

geplaatst: vandaag om 17:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.