Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2010 [MusicMeter Top 2000]
zoeken in:
0
geplaatst: 17 december 2010, 18:54 uur
Let op met zo'n uitspraken. Niet uitzonderlijk valt het kwartje pas later, en dan ga je je hierom schamen
. Want in het begin dat ik de band kende vond ik er ook niet veel aan. Enkele jaren later staat de plaat op 2 in mijn top 10 
0
Onweerwolf
geplaatst: 17 december 2010, 18:54 uur
chevy93 schreef:
Laatste hint: Hij stond op 84 in mijn top 100. (Inmiddels trouwens op 76, maar dat zie je aan het eind van het jaar wel
).
P.S. Mijn haat is jegens VU, niet de leden.
Laatste hint: Hij stond op 84 in mijn top 100. (Inmiddels trouwens op 76, maar dat zie je aan het eind van het jaar wel
).P.S. Mijn haat is jegens VU, niet de leden.
Check.
(quote)
Een 3,0* is geen onvoldoende. Bovendien denk ik dat je me verkeerd begrijpt. Ik heb geen tastbare collectie. Is het zo duidelijk?
Check.

0
geplaatst: 17 december 2010, 18:55 uur
Sowieso vind ik het nogal overdreven om VU te haten omdat je de muziek niks vindt. Er is genoeg muziek die helemaal niks vindt, maar haten... nee.
0
geplaatst: 17 december 2010, 18:55 uur
Naja, hier thuis hebben we wel een heleboel CD"s staan, maar ik zou raar opkijken, mocht ik daar bv. Pixies of Arcade Fire terugvinden. 
).

Arrie schreef:
Sowieso vind ik het nogal overdreven om VU te haten omdat je de muziek niks vindt. Er is genoeg muziek die helemaal niks vindt, maar haten... nee.
Haten is inderdaad een dysfemisme (die heb ik opgezocht, ja. Sowieso vind ik het nogal overdreven om VU te haten omdat je de muziek niks vindt. Er is genoeg muziek die helemaal niks vindt, maar haten... nee.
).
0
Onweerwolf
geplaatst: 17 december 2010, 18:59 uur
Arrie schreef:
Het hangt ook een beetje van de definitie van haat af natuurlijk.
Er is één nummer uit de MuMeLadder dat ik echt verschrikkelijk vind en voor zover ik het heb gehoord geldt dat ook voor de rest van de discografie van de band. In principe haat ik het niet, maar ik heb wel een bijzondere hekel aan de jeuk die ik tussen mijn tenen krijg als ik het toevallig hoor.
0
geplaatst: 17 december 2010, 19:02 uur
Onweerwolf schreef:
In principe haat ik het niet, maar ik heb wel een bijzondere hekel aan de jeuk die ik tussen mijn tenen krijg als ik het toevallig hoor.
Dat had ik vandaag bij de Top 1000 Allertijden op Radio Veronica. Het was lang geleden, maar ik kreeg rillingen over mijn hele lijf. Ik geloof dat het I'll Be Missing You was. In principe haat ik het niet, maar ik heb wel een bijzondere hekel aan de jeuk die ik tussen mijn tenen krijg als ik het toevallig hoor.

0
Onweerwolf
geplaatst: 17 december 2010, 19:03 uur
chevy93 schreef:
(quote)
Dat had ik vandaag bij de Top 1000 Allertijden op Radio Veronica. Het was lang geleden, maar ik kreeg rillingen over mijn hele lijf. Ik geloof dat het I'll Be Missing You was.
Die was ook wel erg vreselijk ja.
0
geplaatst: 17 december 2010, 19:24 uur
Wat een leuk topic is dit toch mensen! Eindelijk lees ik eens reacties van échte muziekliefhebbers. De hele week heb ik op het werk naar Veronica's Top 1000 moeten luisteren en dan is deze site toch een stuk meer bevredigend. 

0
geplaatst: 17 december 2010, 19:40 uur
Nou, ik vind juist dat de Veronica's Top 1000 sinds gisteren weer interessant is geworden. Het deel daarvoor bevat af en toe en leuk nummer (soms ook verdwaalde nummers als Comfortably Numb, Fool's Overture en Heroes).
Maar vandaag heb ik lekker mee kunnen blèren op veel nummers die ik normaal niet luister. Bijvoorbeeld op Worn Down Piano, het enorm foute It's My Life (Bon Jovi's versie) en Born In The Usa.
Nummers die ik voor de MuMeLadder zelden hoef te luisteren. Saaie middle of the road muziek, ouwe lullenmuziek, gezapige mainstream muziek, geen muziekliefhebbersmuziek of hoe men het hier ook noemt.
Maar vandaag heb ik lekker mee kunnen blèren op veel nummers die ik normaal niet luister. Bijvoorbeeld op Worn Down Piano, het enorm foute It's My Life (Bon Jovi's versie) en Born In The Usa.
Nummers die ik voor de MuMeLadder zelden hoef te luisteren. Saaie middle of the road muziek, ouwe lullenmuziek, gezapige mainstream muziek, geen muziekliefhebbersmuziek of hoe men het hier ook noemt.

0
Onweerwolf
geplaatst: 17 december 2010, 19:47 uur
chevy93 schreef:
Nou, ik vind juist dat de Veronica's Top 1000 sinds gisteren weer interessant is geworden. Het deel daarvoor bevat af en toe en leuk nummer (soms ook verdwaalde nummers als Comfortably Numb, Fool's Overture en Heroes).
Worn Down Piano staat ook in onze lijst hoor. Born in the USA zou volgens mij ook zeker wel kans maken. Bon Jovi wordt lastig denk ik. Misschien met Dry County? Dat is namelijk wel een erg gaaf nummer van deze band, itt de meeste van hun songs.
0
geplaatst: 17 december 2010, 19:54 uur
Worn Down Piano staat op 1816 (vorig jaar niet eens erin) en dat is een regio waar ik nog weinig aandacht aan besteed. De ladders van de onderste regionen vind ik meestal ook niet interessant genoeg.
Verder gaat het me er niet om of ze er wel of niet instaan. Het is meer dat ik nummers tegenkom die ik zelf nooit zou draaien, maar waarbij het wel heel leuk is om mee te zingen. Last Christmas is ook zo'n nummer.
Verder gaat het me er niet om of ze er wel of niet instaan. Het is meer dat ik nummers tegenkom die ik zelf nooit zou draaien, maar waarbij het wel heel leuk is om mee te zingen. Last Christmas is ook zo'n nummer.
0
geplaatst: 17 december 2010, 20:10 uur
Maar jouw muziekkennis zit in een heel andere stadium dan die van mij.
Van de finale van dit jaar waren er 3 artiesten waarvan ik nog nooit gehoord had (Echo & the Bunnymen, Nick Cave & The Bad Seeds en The Church). De helft was ongeveer onbekend voor mij, het nummer dan. Artiesten als Arcade Fire en Massive Attack had ik "wel eens zien staan in de top 250", maar daar houdt het toch wel mee op.
Van David Bowie ken(de) ik bv. alleen maar Heroes en Space Oddity.
Nummers als London Calling, There's a Light That Never Goes Out en Psycho Killer had ik vaag misschien wel eens wat van gehoord, maar ik had nooit gedacht dat ik die nummers zo goed zou vinden.
Oftewel, de finale is al een hele ontdekking voor mij geweest.
Van de finale van dit jaar waren er 3 artiesten waarvan ik nog nooit gehoord had (Echo & the Bunnymen, Nick Cave & The Bad Seeds en The Church). De helft was ongeveer onbekend voor mij, het nummer dan. Artiesten als Arcade Fire en Massive Attack had ik "wel eens zien staan in de top 250", maar daar houdt het toch wel mee op.
Nummers als London Calling, There's a Light That Never Goes Out en Psycho Killer had ik vaag misschien wel eens wat van gehoord, maar ik had nooit gedacht dat ik die nummers zo goed zou vinden.

0
Onweerwolf
geplaatst: 17 december 2010, 20:19 uur
chevy93 schreef:

Dat is alleen maar toe te juichen natuurlijk.
En ergens zou ik ook nog wel in dat stadium willen zitten. Tegenwoordig is het steeds lastiger om nog mooie muziek te vinden die niet net nieuw is.
0
geplaatst: 17 december 2010, 20:51 uur
Thuis
...eindelijk, echt een hele dag onderweg geweest en gelukkig vloog ik op Brussel en niet op Amsterdam als ik het nieuws zo snel even bekijk.
Ik zie nog een paar laatste lijstjes in mijn mailbox zitten, die ga ik even verwerken en dan gaan we los.
Ik ga beginnen met de onderste 4, nummers 29 t/m 32....roept U maar wat julie daar verwachten aan te treffen.
...eindelijk, echt een hele dag onderweg geweest en gelukkig vloog ik op Brussel en niet op Amsterdam als ik het nieuws zo snel even bekijk.Ik zie nog een paar laatste lijstjes in mijn mailbox zitten, die ga ik even verwerken en dan gaan we los.
Ik ga beginnen met de onderste 4, nummers 29 t/m 32....roept U maar wat julie daar verwachten aan te treffen.
0
geplaatst: 17 december 2010, 20:54 uur
In willekeurige volgorde:
Simple Minds- New Gold Dream
The Beach Boys- God Only Knows
The Church- Under The Milky Way
Radiohead- Fake Plastic Trees
Simple Minds- New Gold Dream
The Beach Boys- God Only Knows
The Church- Under The Milky Way
Radiohead- Fake Plastic Trees
0
Onweerwolf
geplaatst: 17 december 2010, 21:00 uur
Wohoo! 
*schenkt glaasje glühwein in*
29 - The Clash - London Calling
30 - Simple Minds - New Gold Dream (81-82-83-84)
31 - The Church - Under The Milky Way
32 - David Bowie - Ashes To Ashes

*schenkt glaasje glühwein in*
29 - The Clash - London Calling
30 - Simple Minds - New Gold Dream (81-82-83-84)
31 - The Church - Under The Milky Way
32 - David Bowie - Ashes To Ashes
0
geplaatst: 17 december 2010, 21:03 uur
En erg wilde gok:
32. The Church - Under the Milky Way
31. The Beach Boys - God Only Knows
30. Joy Division - Atmosphere
29. Pixies - Debaser
31. The Beach Boys - God Only Knows
30. Joy Division - Atmosphere
29. Pixies - Debaser
0
Onweerwolf
geplaatst: 17 december 2010, 21:08 uur
Mijn definitieve Top 3 voorspelling:
1 - The Cure - A Forest
2 - The Velvet Underground - Venus In Fears
3 - Joy Division - Love Will Tear Us Apart
1 - The Cure - A Forest
2 - The Velvet Underground - Venus In Fears
3 - Joy Division - Love Will Tear Us Apart
0
geplaatst: 17 december 2010, 21:11 uur
29.Arcade Fire - Rebellion (Lies)
30.Marvin Gaye - What's Going On
31.Radiohead - Paranoid Android
32.The Beach Boys - God Only Knows
Niet echt een wilde gok.
Niet echt een wilde gok.

0
geplaatst: 17 december 2010, 21:13 uur
deric raven schreef:
Als dat zo zal zijn

0
geplaatst: 17 december 2010, 21:13 uur
Bij deze eerst even alle 181 deelnemers
van harte bedanken voor het inzenden van hun lijstje.
Tezamen met de startladder (de positie zal ik steeds bij de bekendmaking vd uitslag vermelden) zijn er dus 182 lijstjes geweest die tot de definitieve eindsuitslag hebben geleid.
Dit zijn alle deelnemers:
Aap
aERodynamIC
akira124
Allmusic
andnino
andré
Aquila
AriTupari
Arno
Arrie
ArthurDZ
Ataloona
avdj
Axel
bart1989
Bartjeking
beaster 1256
Benjammin'
BenZet
Bert Wasbeer
Bertus
bone machine
bonothecat
c-moon
Casartelli
Ceasar
Cerclezot
chevy93
Choconas
Chronos85
Co Jackso
corn1holio1
cosmic kid
CWTAB
Dazzler
deric raven
Dexter
Dieter
divart
DjFrankie
dvdschaaf
Dwangbuis
Dwejkk_
dynamo d
Dystopia
Edwynn
El Ninjo
ErikM
Etiul
Facedown
Frans_K
frans swa
freakey
freddze
freitzen
Frejarius
Gajarigon
gemaster
Gert P
Glen Hansard
Gorro
GrafGantz
gtenbosch
Gizzmann
Guessmaker
Gyzz
Halley23
herman
hmaegs
hoi123
i.Ron S.
inquestos
J.J. Wever
james_cameron
jeroentjuhh
Jester
Jesusfreen
johannesA
John Doe
Joy4ever
judgepaddy
Julian0809
Justus18
k.grubs
Kees-Jan
kemm
Koenr
Kos
Kraay
lebowski
levenvergeten
likeahurricane
Lin
lowieke
LucM
Lukas
Lukk0
Lying Mouth
Madjack71
Magick1
Marco dB
Marko
Martin Visser
Marty McFly
Mastroianni
matthijs
Milestones
musicfriek
musician
muziekhater
MVW
nelis
nevyn
Nicolage Rico
niels94
obolmov1
odi
Oldfart
Onweerwolf
orbit
Osiris Apis
Outlaw104
Paap_Floyd
Ploppesteksel
Poa
poepgezicht
Poles Apart
postpunker
pretfrit
pygmydanny
ranboy
Rayaccos
Reijersen
Rhythm & Poetry
rkdev
Rodenrijck
Rudi S
Sammy
Sandokan-veld
schopenhauer
Scorpion_21
sebas
shinybeast
Sho-yu
Silent Alarm
SirNoodle
Snoeperd
sq
starbright boy
STaRS
Stijn_Slayer
Stoepkrijt
Strangeways
Suicidopolis
Sunderland
Svendra
sxesven
Teunnis
the hustler
the viking
thebestfreaks
thelion
Thomzic
titan
Titmeister
Toon1
Trbal Gathering
VanDeGriend
vigil
vin13
Vince vega
Wauze
wendyvortex
west
wibro
wowo
Xel
Yamato
yeahyeahyeah
zinulzki
Zorin
van harte bedanken voor het inzenden van hun lijstje.Tezamen met de startladder (de positie zal ik steeds bij de bekendmaking vd uitslag vermelden) zijn er dus 182 lijstjes geweest die tot de definitieve eindsuitslag hebben geleid.
Dit zijn alle deelnemers:
Aap
aERodynamIC
akira124
Allmusic
andnino
andré
Aquila
AriTupari
Arno
Arrie
ArthurDZ
Ataloona
avdj
Axel
bart1989
Bartjeking
beaster 1256
Benjammin'
BenZet
Bert Wasbeer
Bertus
bone machine
bonothecat
c-moon
Casartelli
Ceasar
Cerclezot
chevy93
Choconas
Chronos85
Co Jackso
corn1holio1
cosmic kid
CWTAB
Dazzler
deric raven
Dexter
Dieter
divart
DjFrankie
dvdschaaf
Dwangbuis
Dwejkk_
dynamo d
Dystopia
Edwynn
El Ninjo
ErikM
Etiul
Facedown
Frans_K
frans swa
freakey
freddze
freitzen
Frejarius
Gajarigon
gemaster
Gert P
Glen Hansard
Gorro
GrafGantz
gtenbosch
Gizzmann
Guessmaker
Gyzz
Halley23
herman
hmaegs
hoi123
i.Ron S.
inquestos
J.J. Wever
james_cameron
jeroentjuhh
Jester
Jesusfreen
johannesA
John Doe
Joy4ever
judgepaddy
Julian0809
Justus18
k.grubs
Kees-Jan
kemm
Koenr
Kos
Kraay
lebowski
levenvergeten
likeahurricane
Lin
lowieke
LucM
Lukas
Lukk0
Lying Mouth
Madjack71
Magick1
Marco dB
Marko
Martin Visser
Marty McFly
Mastroianni
matthijs
Milestones
musicfriek
musician
muziekhater
MVW
nelis
nevyn
Nicolage Rico
niels94
obolmov1
odi
Oldfart
Onweerwolf
orbit
Osiris Apis
Outlaw104
Paap_Floyd
Ploppesteksel
Poa
poepgezicht
Poles Apart
postpunker
pretfrit
pygmydanny
ranboy
Rayaccos
Reijersen
Rhythm & Poetry
rkdev
Rodenrijck
Rudi S
Sammy
Sandokan-veld
schopenhauer
Scorpion_21
sebas
shinybeast
Sho-yu
Silent Alarm
SirNoodle
Snoeperd
sq
starbright boy
STaRS
Stijn_Slayer
Stoepkrijt
Strangeways
Suicidopolis
Sunderland
Svendra
sxesven
Teunnis
the hustler
the viking
thebestfreaks
thelion
Thomzic
titan
Titmeister
Toon1
Trbal Gathering
VanDeGriend
vigil
vin13
Vince vega
Wauze
wendyvortex
west
wibro
wowo
Xel
Yamato
yeahyeahyeah
zinulzki
Zorin
0
Onweerwolf
geplaatst: 17 december 2010, 21:19 uur
thelion schreef:
Als dat zo zal zijn
(quote)
Als dat zo zal zijn
Komt aardig in de buurt van mijn lijst.

0
geplaatst: 17 december 2010, 21:23 uur
Klasse hoor, Erminio dat je na zo'n reis vanavond nog van start gaat 
Daar had ik niet meer op gerekend!

Daar had ik niet meer op gerekend!
0
geplaatst: 17 december 2010, 21:34 uur
Ik denk dat deze de onderste 4 zijn.
29. Massive Attack - Unfinished Sympathy
30. David Bowie - Ashes to Ashes
31. The Clash - London Calling
29. Massive Attack - Unfinished Sympathy
30. David Bowie - Ashes to Ashes
31. The Clash - London Calling
0
geplaatst: 17 december 2010, 21:39 uur
Countdown Starting:
32.

Simple Minds - New Gold Dream (81,82,83, 84)
Behaalde Punten: 2307
MuMeLadder 2007 : 45e
MuMeLadder 2008 : 342e
MuMeLadder 2009: 261e
Startladder : 26e, 15,83%
Album: New Gold Dream (81-82-83-84) - 1982
Beste nummer in de finale voor: Arno / orbit / Outlaw104 / VanDeGriend
Slechtste nummer in de finale voor: Allmusic / beaster1256 / corn1holio1 / CWTAB / Dexter / ErikM / Gajarigon / hmaegs / judgepaddy / kemm / Lukk0 / Magick1 / Mastroianni / musicfriek / Paap_Floyd / pretfrit / Sandokan-veld / Teunnis / Titmeister / Toon1
Aantal Top 5 noteringen: 21
Aantal Bottom 5 noteringen: 57
Ladderverloop, vlnr na resp. 150 - 138 - 121 - 103 - 75 - 57 - 43 - 33 - 24 en 13 lijstjes
(32) (32) (32) (32) (31) (29) (31) (32) (29) (15)
New Gold Dream begon nog wel aardig in de middenmoot maar zakte al heel snel af naar de onderste 3. Hij hield het nog even vol om niet laatste te worden maar met het groeiende aantal bottom 5 noteringen was er geen houden meer aan...dit nummer was gedoemd om laatste in de finale te worden.
31.

The Church - Under the Milky Way
Behaalde Punten: 2521
MuMeLadder 2007 : 34e
MuMeLadder 2008 : 114e
MuMeLadder 2009 : 51e
Startladder : 23e, 16,03%
Album: Starfish - 1988
Beste nummer in de finale voor: Rodenrijck / yeahyeahyeah
Slechtste nummer in de finale voor: Benjammin’ / Chronos85 / frans swa / Glen Hansard / k.grubs / poepgezicht / SirNoodle / wendyvortex / zinulzki
Aantal Top 5 noteringen: 15
Aantal Bottom 5 noteringen: 44
Ladderverloop, vlnr na resp. 150 - 138 - 121 - 103 - 75 - 57 - 43 - 33 - 24 en 13 lijstjes
(29) (28) (28) (28) (26) (25) (21) (19) (13) (17)
Ook the Church is een nieuw gezicht in de finale vd MuMeLadder, voorheen wel altijd goed voor een plaatst in Groep 1 bij de top 256, waarbij de eerste KO ronde in die groep overleven ook nooit een probleem was, maar dit jaar toch wel verrassend hoog in de eindlijst. En ook zij gingen veelbelovend van start en hebben in het begin zelfs nog heel even top 10 gestaan heeft. Maar daarna trad de terugval in en dat ging met hoe langer hoe meer deelnemers ook steeds harder. Desalniettemin een mooi resultaat denk ik , plek 31.
30.

David Bowie - Ashes to Ashes
Behaalde Punten: 2549
MuMeLadder 2007 : 134e
MuMeLadder 2008 : 86e
MuMeLadder 2009 : 65e
Startladder : 20e, 16,15%
Album: Scary Monsters (and Super Creeps) - 1980
Beste nummer in de finale voor: poepgezicht / Svendra / Toon1
Slechtste nummer in de finale voor: Choconas / El Ninjo / Frejarius / hoi123
Aantal Top 5 noteringen: 11
Aantal Bottom 5 noteringen: 35
(31) (31) (30) (29) (28) (28) (27) (26) (24) (21)
Het was al heel snel duidelijk dat dit de minst poplulaire van de 3 Bowie nummers die de finale gehaald hadden was. Ashes to Ashes begon nog wel even in de middenmoot maar dat was maar voor heel even, een bottom 3 notering was alles wat er voor dit Bowie nummer in zat. Wat opvalt is het lage aantal top 5 noteringen, veel lager bijv. dan Simple Minds of The Church.
29.

Arcade Fire - Neighborhood #3 (Power Out)
Behaalde Punten: 2579
MuMeLadder 2007 : 83e
MuMeLadder 2008 : 31e
MuMeLadder 2009 : 40e
Startladder : 28e, 15,20%
Album: Funeral - 2004
Beste nummer in de finale voor: Co Jackso / hoi123 / inquestos / Silent Alarm / sxesven / west Slechtste nummer in de finale voor: AriTupari / Ceasar / i.Ron.S / Jester / matthijs / muziekhater / Onweerwolf / the viking / VanDeGriend
Aantal Top 5 noteringen: 20
Aantal Bottom 5 noteringen: 38
(30) (30) (31) (31) (32) (32) (30) (31) (31) (30)
Arcade Fire begon onderaan en eindigde onderaan, er heeft nooit een stijging ingezeten. Neighbourhood #3 doet het al jaren goed in de MuMeLadder maar kan het laatste stapje naar de top steeds maar niet zetten. Al 2x de finale gehaald maar daar beide malen dus geen potten kunnen breken. Vorige keer 31e in de finale, nu 29e. Het nummer heeft echt heel de tijd bij de onderste 3 gezeten en kwam daar pas helemaal op het einde uit met een plaatsje wist naar nr. 29.
32.

Simple Minds - New Gold Dream (81,82,83, 84)
Behaalde Punten: 2307
MuMeLadder 2007 : 45e
MuMeLadder 2008 : 342e
MuMeLadder 2009: 261e
Startladder : 26e, 15,83%
Album: New Gold Dream (81-82-83-84) - 1982
Beste nummer in de finale voor: Arno / orbit / Outlaw104 / VanDeGriend
Slechtste nummer in de finale voor: Allmusic / beaster1256 / corn1holio1 / CWTAB / Dexter / ErikM / Gajarigon / hmaegs / judgepaddy / kemm / Lukk0 / Magick1 / Mastroianni / musicfriek / Paap_Floyd / pretfrit / Sandokan-veld / Teunnis / Titmeister / Toon1
Aantal Top 5 noteringen: 21
Aantal Bottom 5 noteringen: 57
(32) (32) (32) (32) (31) (29) (31) (32) (29) (15)
New Gold Dream begon nog wel aardig in de middenmoot maar zakte al heel snel af naar de onderste 3. Hij hield het nog even vol om niet laatste te worden maar met het groeiende aantal bottom 5 noteringen was er geen houden meer aan...dit nummer was gedoemd om laatste in de finale te worden.
31.

The Church - Under the Milky Way
Behaalde Punten: 2521
MuMeLadder 2007 : 34e
MuMeLadder 2008 : 114e
MuMeLadder 2009 : 51e
Startladder : 23e, 16,03%
Album: Starfish - 1988
Beste nummer in de finale voor: Rodenrijck / yeahyeahyeah
Slechtste nummer in de finale voor: Benjammin’ / Chronos85 / frans swa / Glen Hansard / k.grubs / poepgezicht / SirNoodle / wendyvortex / zinulzki
Aantal Top 5 noteringen: 15
Aantal Bottom 5 noteringen: 44
(29) (28) (28) (28) (26) (25) (21) (19) (13) (17)
Ook the Church is een nieuw gezicht in de finale vd MuMeLadder, voorheen wel altijd goed voor een plaatst in Groep 1 bij de top 256, waarbij de eerste KO ronde in die groep overleven ook nooit een probleem was, maar dit jaar toch wel verrassend hoog in de eindlijst. En ook zij gingen veelbelovend van start en hebben in het begin zelfs nog heel even top 10 gestaan heeft. Maar daarna trad de terugval in en dat ging met hoe langer hoe meer deelnemers ook steeds harder. Desalniettemin een mooi resultaat denk ik , plek 31.
30.

David Bowie - Ashes to Ashes
Behaalde Punten: 2549
MuMeLadder 2007 : 134e
MuMeLadder 2008 : 86e
MuMeLadder 2009 : 65e
Startladder : 20e, 16,15%
Album: Scary Monsters (and Super Creeps) - 1980
Beste nummer in de finale voor: poepgezicht / Svendra / Toon1
Slechtste nummer in de finale voor: Choconas / El Ninjo / Frejarius / hoi123
Aantal Top 5 noteringen: 11
Aantal Bottom 5 noteringen: 35
(31) (31) (30) (29) (28) (28) (27) (26) (24) (21)
Het was al heel snel duidelijk dat dit de minst poplulaire van de 3 Bowie nummers die de finale gehaald hadden was. Ashes to Ashes begon nog wel even in de middenmoot maar dat was maar voor heel even, een bottom 3 notering was alles wat er voor dit Bowie nummer in zat. Wat opvalt is het lage aantal top 5 noteringen, veel lager bijv. dan Simple Minds of The Church.
29.

Arcade Fire - Neighborhood #3 (Power Out)
Behaalde Punten: 2579
MuMeLadder 2007 : 83e
MuMeLadder 2008 : 31e
MuMeLadder 2009 : 40e
Startladder : 28e, 15,20%
Album: Funeral - 2004
Beste nummer in de finale voor: Co Jackso / hoi123 / inquestos / Silent Alarm / sxesven / west Slechtste nummer in de finale voor: AriTupari / Ceasar / i.Ron.S / Jester / matthijs / muziekhater / Onweerwolf / the viking / VanDeGriend
Aantal Top 5 noteringen: 20
Aantal Bottom 5 noteringen: 38
(30) (30) (31) (31) (32) (32) (30) (31) (31) (30)
Arcade Fire begon onderaan en eindigde onderaan, er heeft nooit een stijging ingezeten. Neighbourhood #3 doet het al jaren goed in de MuMeLadder maar kan het laatste stapje naar de top steeds maar niet zetten. Al 2x de finale gehaald maar daar beide malen dus geen potten kunnen breken. Vorige keer 31e in de finale, nu 29e. Het nummer heeft echt heel de tijd bij de onderste 3 gezeten en kwam daar pas helemaal op het einde uit met een plaatsje wist naar nr. 29.
0
geplaatst: 17 december 2010, 21:45 uur
Had 2 van de 4 goed in mijn voorspelling
Wel zeer jammer is dat er meteen al een top 10 nummer van mij sneuvelt, in tegenstelling tot vorig jaar.
1.
2.
3.
4.
5.
6. Arcade Fire - Neighborhood #3 (Power Out)
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17. Simple Minds - New Gold Dream (81,82,83, 84)
18.
19.
20.
21.
22.
23. David Bowie - Ashes to Ashes
24.
25.
26.
27. The Church - Under the Milky Way
28.
29.
30.
31.
32.
Wel zeer jammer is dat er meteen al een top 10 nummer van mij sneuvelt, in tegenstelling tot vorig jaar.1.
2.
3.
4.
5.
6. Arcade Fire - Neighborhood #3 (Power Out)
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17. Simple Minds - New Gold Dream (81,82,83, 84)
18.
19.
20.
21.
22.
23. David Bowie - Ashes to Ashes
24.
25.
26.
27. The Church - Under the Milky Way
28.
29.
30.
31.
32.
0
geplaatst: 17 december 2010, 21:45 uur
Hmm, Nummer 9 (Church), 23 (Arcade Fire), 26 (Bowie), 29 (Simple Minds)
Gezien het feit dat al twee keer mijn nummer 1 als laatste is geeindigd een prima score.
Gezien het feit dat al twee keer mijn nummer 1 als laatste is geeindigd een prima score.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.