Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2010 [MusicMeter Top 2000]
zoeken in:
0
Ruby1966
geplaatst: 30 december 2009, 23:20 uur
Nou, Erminio ik wens je veel sterkte en wijsheid 
Ik trek me terug uit deze discussie.

Ik trek me terug uit deze discussie.
0
Onweerwolf
geplaatst: 30 december 2009, 23:20 uur
Ploppesteksel schreef:
Misschien ook een zootje ongeregeld maar als iedereen nu 10 punten ter zijner beschikking krijgt en die verdeelt (naar gelang hij zelf wil) ?
Misschien ook een zootje ongeregeld maar als iedereen nu 10 punten ter zijner beschikking krijgt en die verdeelt (naar gelang hij zelf wil) ?
Dit is een leuk spelsysteem maar het gaat voorbij aan het doel van de MuMeLadder. We zijn op zoek naar de beste 2000 platen aller tijden in de juiste rangorde, niet naar een lijst waarin de verschillende users hebben geprobeerd om hun eigen favorieten zo hoog mogelijk te krijgen dmv strategisch stemmen.
0
geplaatst: 30 december 2009, 23:22 uur
Onweerwolf schreef:
Dit is een leuk spelsysteem maar het gaat voorbij aan het doel van de MuMeLadder. We zijn op zoek naar de beste 2000 platen aller tijden in de juiste rangorde, niet naar een lijst waarin de verschillende users hebben geprobeerd om hun eigen favorieten zo hoog mogelijk te krijgen dmv strategisch stemmen.
(quote)
Maar iedereen gaat bij stemmen bewust of onbewust ook altijd voor een beetje eigenbelang

Al stem ik persoonlijk niet strategisch gedacht, maar gewoon op mijn favorieten en hoop ze op deze manier hoog te krijgen.
0
geplaatst: 30 december 2009, 23:23 uur
Sheplays schreef:
@Plop: er zijn ook vrouwen hier.
(quote)
@Plop: er zijn ook vrouwen hier.
Sorry, vergeten

En ja, ik begrijp de kritieken wel; het was maar een voorstel

In dat geval ben ik ook voor 5, 3, 2, 1 en -1. Snap niet waarom men iets tegen dat minnetje heeft eigenlijk.
0
Onweerwolf schreef:
Dan gewoon niet moeilijk doen en spelen zoals we het altijd gewend waren

0
pretfrit
Onweerwolf schreef:
(quote)
precies...het gaat om de muziek.
kom er ook achter dat het systeem zoals hij nu staat eigenlijk het beste compromis geeft.
0
geplaatst: 30 december 2009, 23:25 uur
Teveel sneeuw gesnoven, puppy? [/quote]
Maak geen slapende honden wakker Janine
Maak geen slapende honden wakker Janine

0
Onweerwolf
geplaatst: 30 december 2009, 23:26 uur
Reijersen schreef:
Maar iedereen gaat bij stemmen bewust of onbewust ook altijd voor een beetje eigenbelang
Al stem ik persoonlijk niet strategisch gedacht, maar gewoon op mijn favorieten en hoop ze op deze manier hoog te krijgen.
(quote)

Tuurlijk! Maar door de 10 punten volledig te verdelen naar eigen inzicht werk je dat nog veel meer in de hand.
0
geplaatst: 30 december 2009, 23:27 uur
Kan iemand mij uitleggen wat nu precies de weerzin tegen die min is?
Ik heb zelf vaak genoeg een min uitgedeeld aan een nummer dat ik goed vond.
Volgens mij mis ik nog steeds de essentie.
Ik persoonlijk vind 7 punten voor het beste nummer wat vreemd (5 is wat logischer mar dat zal de gewenning wel zijn).
Overigens kan het me verder niet echt schelen: als beide ladders maar hetzelfde systeem aanhouden.
Ik heb zelf vaak genoeg een min uitgedeeld aan een nummer dat ik goed vond.
Volgens mij mis ik nog steeds de essentie.
Ik persoonlijk vind 7 punten voor het beste nummer wat vreemd (5 is wat logischer mar dat zal de gewenning wel zijn).
Overigens kan het me verder niet echt schelen: als beide ladders maar hetzelfde systeem aanhouden.
0
Sheplays
geplaatst: 30 december 2009, 23:27 uur
Nee, ik laat ze lekker rusten en ik ga ook lekker m'n mandje in

0
geplaatst: 30 december 2009, 23:28 uur
Onweerwolf schreef:
Tuurlijk! Maar door de 10 punten volledig te verdelen naar eigen inzicht werk je dat nog veel meer in de hand.
(quote)
Daar ben ik dan ook tegen
_
0
geplaatst: 30 december 2009, 23:29 uur
Het is vooral om de "kleinere genres" op MuMe meer kans te geven, dat de min is afgeschaft (voor hoelang is de vraag)
0
Onweerwolf
geplaatst: 30 december 2009, 23:30 uur
Ploppesteksel schreef:
Sorry, vergeten
In dat geval ben ik ook voor 5, 3, 2, 1 en -1. Snap niet waarom men iets tegen dat minnetje heeft eigenlijk.
(quote)
Sorry, vergeten

Het minnetje is voorlopig afgeschaft omdat de redenatie is dat onbekende platen worden benadeeld door het minnetje.
Elke ladder in de 1e ronde heeft straks 1 nieuwe nominatie en als deze nominatie een onbekende plaat is willen we graag zien dat hij wat meer kans krijgt om de Top 2000 te halen.
Dit ook met het oog op de klachten dat de lijst niet gevarieerd genoeg is.
Vooralsnog is dit stemsysteem alleen van toepassing tijdens de eerste 256 ladders. Wellicht dat El Ninjo daarna weer teruggaat naar het oude systeem.
0
En wat zou het voordeel nu dan moeten zijn??????? Nu krijgen de bekende nummers gewoon meer punten dan vroeger en blijven die kleine genres alsnog achter liggen.
0
aERodynamIC schreef:
Zoals ze in het jaren '80 programma 'Je ziet maar' (Hanneke Kappen) al zeiden: Jongelui, je ziet maar.
Zoals ze in het jaren '80 programma 'Je ziet maar' (Hanneke Kappen) al zeiden: Jongelui, je ziet maar.
Een citaat van wijlen Joop den Uyl!! Daar ken ik Papa's got a brand new Pigbag van!!
Trouwens; ik ben voor het oude puntensysteem!
0
geplaatst: 30 december 2009, 23:31 uur
Reijersen schreef:
Het is vooral om de "kleinere genres" op MuMe meer kans te geven, dat de min is afgeschaft (voor hoelang is de vraag)
(quote)
Precies, genres als hip-hop en dance/electronic werden door heel veel mensen omlaag gestemd, waardoor ze veel minder kans hadden. AL valt er natuurlijk ook wel weer wat voor te zeggen dat als het door veel mensen omlaag wordt gestemd dat het dan blijkbaar niet goed wordt gevonden door veel mensen en dus niet in de lijst hoort.
0
Onweerwolf
geplaatst: 30 december 2009, 23:32 uur
aERodynamIC schreef:
En wat zou het voordeel nu dan moeten zijn??????? Nu krijgen de bekende nummers gewoon meer punten dan vroeger en blijven die kleine genres alsnog achter liggen.
Het verschil is dat er nu 5 platen het minimum aantal punten krijgen (0 punten) ipv 1 plaat (-1)
0
geplaatst: 30 december 2009, 23:32 uur
Onweerwolf schreef:
Het minnetje is voorlopig afgeschaft omdat de redenatie is dat onbekende platen worden benadeeld door het minnetje.
In dat geval zijn linkjes dé oplossing! Ik zou het slecht vinden dat mensen dat doen, maar die indruk had ik ook vaak, want waarom zou je anders een min geven aan Steel Rain?? Gewoon niet geluisterd!

0
geplaatst: 30 december 2009, 23:35 uur
Het bezwaar tegen de min was voornamelijk dat nummers uit om alternatieve genres als electronic, metal, hiphop, reggae en prog vaak door de vele minnen in de onderste regionen belanden. Zelfde voor wat onbekende nummers.
Dat klopt ook wel. Titmeister had al eens een voorbeeld aangegeven van een nummer van Aphex Twins dat na ronde 1 in groep C terecht kwam - dat betekent dat ie nooit meer hoger kan eindigen dan plaats 1537 - terwijl ie zonder al die minnen 3e geworden was in zijn ladder, dus in groep A terechtgekomen was en mee had kunnen strijden om de bovenste 768 plaatsen.
En zo zijn er best wel veel voorbeelden aan te dragen als je terug gaat kijken. Het gaat inderdaad vaak ten koste van dergelijke nummers.
Dit nieuwe puntensysteem zou dus wat meer kansen moeten bieden aan nummers uit alternatieve genres en/of onbekendere nummers.
Zoals gezegd wil ik het daarom wel in ronde 1 uitproberen maar eigenlijk zou ik daarna liefst terug gaan naar de oude puntentelling.
Dat klopt ook wel. Titmeister had al eens een voorbeeld aangegeven van een nummer van Aphex Twins dat na ronde 1 in groep C terecht kwam - dat betekent dat ie nooit meer hoger kan eindigen dan plaats 1537 - terwijl ie zonder al die minnen 3e geworden was in zijn ladder, dus in groep A terechtgekomen was en mee had kunnen strijden om de bovenste 768 plaatsen.
En zo zijn er best wel veel voorbeelden aan te dragen als je terug gaat kijken. Het gaat inderdaad vaak ten koste van dergelijke nummers.
Dit nieuwe puntensysteem zou dus wat meer kansen moeten bieden aan nummers uit alternatieve genres en/of onbekendere nummers.
Zoals gezegd wil ik het daarom wel in ronde 1 uitproberen maar eigenlijk zou ik daarna liefst terug gaan naar de oude puntentelling.
0
geplaatst: 30 december 2009, 23:35 uur
Arrie schreef:
AL valt er natuurlijk ook wel weer wat voor te zeggen dat als het door veel mensen omlaag wordt gestemd dat het dan blijkbaar niet goed wordt gevonden door veel mensen en dus niet in de lijst hoort.
(quote)
AL valt er natuurlijk ook wel weer wat voor te zeggen dat als het door veel mensen omlaag wordt gestemd dat het dan blijkbaar niet goed wordt gevonden door veel mensen en dus niet in de lijst hoort.
Daar is ook weer wat voor te zeggen inderdaad (krijg je straks Ladders per genre
)
0
geplaatst: 30 december 2009, 23:36 uur
El Ninjo schreef:
Doen we dat!
0
Onweerwolf
geplaatst: 30 december 2009, 23:36 uur
dvdschaaf schreef:
In dat geval zijn linkjes dé oplossing! Ik zou het slecht vinden dat mensen dat doen, maar die indruk had ik ook vaak, want waarom zou je anders een min geven aan Steel Rain?? Gewoon niet geluisterd!
(quote)
Ik wil nog steeds wel een actie organiseren om van elke plaat een linkje bij elkaar te krijgen zodat El Ninjo deze telkens kan posten bij een nieuwe loting. (Ze blijven dan in de excelbestande staan)
Echter heb ik dan wel de medewerking van veel vaste stemmers nodig die tijd en energie willen opofferen om linkjes te zoeken.
0
geplaatst: 30 december 2009, 23:38 uur
Ach, we weten allemaal dat dit soort lijsten grote gemene delers zijn en daar is niks op tegen. Indien wel, dan moeten er aparte genre- ladders georganiseerd worden 
Enfin: ik zie het wel allemaal.

Enfin: ik zie het wel allemaal.
0
geplaatst: 30 december 2009, 23:39 uur
Onweerwolf schreef:
Ik wil nog steeds wel een actie organiseren om van elke plaat een linkje bij elkaar te krijgen zodat El Ninjo deze telkens kan posten bij een nieuwe loting. (Ze blijven dan in de excelbestande staan)
Echter heb ik dan wel de medewerking van veel vaste stemmers nodig die tijd en energie willen opofferen om linkjes te zoeken.
(quote)
Je kunt het ook de persoon laten doen die de nieuwe ladders plaatst (alleen ronde 1) Kwartiertje werk en die nieuwe plaatsers zijn toch vaak de bekenderen met dit topic...
0
Onweerwolf
geplaatst: 30 december 2009, 23:47 uur
dvdschaaf schreef:
Je kunt het ook de persoon laten doen die de nieuwe ladders plaatst (alleen ronde 1) Kwartiertje werk en die nieuwe plaatsers zijn toch vaak de bekenderen met dit topic...
(quote)
Mja, dat vind ik niet zo'n goed idee. Want hiermee 'verplicht' je mensen om linkjes te zoeken en ik denk dat dat ten koste gaat van de interesse voor het spel van sommige mensen.
En mensen die geen tijd hebben of geen zin (wat best begrijpelijk is) wachten dan met stemmen totdat iemand anders de 1e ladder heeft geplaatst en dat zullen dan uiteindelijk vaak dezelfde mensen zijn.
Maar laat ik eens kijken of er interesse is:
Als mensen bereid zijn om, laten we zeggen, binnen het tijdsbestek van 1 week 50 linkjes op te zoeken dan stuur me maar een pm.
Als er 30 mensen zijn die dat willen dan hebben we 1500 linkjes, dat is een aantal waarmee ik bereid ben om het hele gebeuren op touw te zetten.
0
geplaatst: 30 december 2009, 23:56 uur
Hadden jullie van de 2009 ladder niet al een backup met de linkjes?
En als ieder die een nominatie lijst heeft aangeleverd, daar nou eens zelf de linkjes bijzoekt, dan kom je toch ook al een eind?
En als ieder die een nominatie lijst heeft aangeleverd, daar nou eens zelf de linkjes bijzoekt, dan kom je toch ook al een eind?
0
Onweerwolf
geplaatst: 31 december 2009, 00:06 uur
Outlaw104 schreef:
Dat zijn slechts 500 platen.
De oude linkjes zijn niet ge-backupped nee.

0
geplaatst: 31 december 2009, 00:38 uur
Onweerwolf schreef:
Als mensen bereid zijn om, laten we zeggen, binnen het tijdsbestek van 1 week 50 linkjes op te zoeken dan stuur me maar een pm.
Bij deze.
Ik hoop trouwens echt dat de minnen niet worden afgeschaft. Ik heb vorig jaar zoveel favoriete nummers zien sneuvelen die bv 4 keer +5 en 10 keer -1 kregen.
Hate it or love it-platen hebben in zo'n systeem geen schijn van kans, terwijl ze nu net zo weinig punten krijgen als 4 andere platen in de desbetreffende ladder, waardoor de positieve stemmen meer waarde hebben.
Zelf voel ik ook totaal niet de behoefte minnen uit te delen, eigenlijk.

0
geplaatst: 31 december 2009, 00:58 uur
Arrie schreef:
Precies, genres als hip-hop en dance/electronic werden door heel veel mensen omlaag gestemd, waardoor ze veel minder kans hadden. AL valt er natuurlijk ook wel weer wat voor te zeggen dat als het door veel mensen omlaag wordt gestemd dat het dan blijkbaar niet goed wordt gevonden door veel mensen en dus niet in de lijst hoort.
Het zal voordeel geven aan Love / Hate platen met een doorslag naar Hate.
Van de andere kant gaat het ten koste van nummers die iedereen wel aardig vind maar niet top of extreem slecht.
Misschien het beste met voorbeeldjes te illustreren.
Voorbeeld:
6 stemmers
Oude systeem:
Song 1 krijgt 5x een -1 en 1x een plus 5, balans 0
Song 2 krijgt 4x een +1 en 2x geen punten balans +4
Song 2 eindigt dus duidelijk boven Song 1.
Nieuwe systeem:
Song 1 krijgt 5x een 0 en 1x een plus 5, balans +5
Song 2 krijgt 4x een +1 en 2x geen punten balans +4
In het nieuwe systeem zou Song 1 boven Song 2 eindigen omdat er geen min gegeven kan worden.
Willen we dit, dan gaan we voor het nieuwe systeem.
Willen we dit niet dan starten we met het oude systeem.
Praktijkvoorbeeld vorig jaar.
Eindstand van een willekeurige ladder van vorig jaar, ik heb tussen haakjes het aantal minnen achter elk nummer gezet. Er waren 26 stemmers.
+57 Nick Cave & The Bad Seeds - The Mercy Seat
+31 The Band - It Makes No Difference
+29 Leonard Cohen - One of Us Cannot Be Wrong (1)
+27 The Chameleons - Tears (3)
+27 The Stone Roses - Made Of Stone
+26 Moody Blues - Question (2)
+22 Aphex Twin - Girl/Boy Song (10)
+20 Marvin Gaye - Ain't That Peculiar
+16 George Michael - Cowboys and Angels (5)
+5 Jon Spencer Blues Explosion - Wail (5)
Zonder de minnen had de eindstand er dus als volgt uitgezien:
+57 Nick Cave & The Bad Seeds - The Mercy Seat
+32 Aphex Twin - Girl/Boy Song
+31 The Band - It Makes No Difference
+30 Leonard Cohen - One of Us Cannot Be Wrong
+30 The Chameleons - Tears
+28 Moody Blues - Question
+27 The Stone Roses - Made Of Stone
+21 George Michael - Cowboys and Angels
+20 Marvin Gaye - Ain't That Peculiar
+10 Jon Spencer Blues Explosion - Wail
Dan was Aphex Twin in Groep A beland ipv C, Cohen in groep B ipv A en the Stone Roses in groep C ipv B
[Groep A speelt voor plaatsen 1 t/m 768, B voor 769 t/m 1536 en C voor 1537 t/m 2000]
0
geplaatst: 31 december 2009, 01:11 uur
Zelf denk ik dat het nieuwe puntensysteem 'beter' is. Dit omdat ik liever een iets afwisselendere lijst zie met ook wat hiphop en electronic in de bovenste regionen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.