MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Orgineel vs. Sample K.O.

zoeken in:
Mb.
Origineel: Tracy Chapman - Fast Car
Vs.
Sample: Nice & Smooth - Sometimes I Rhyme Slow

Ik verwacht dat Tracy wint, maar ik vind het echt een ongelofelijk zeiknummer. Nee, dan kies ik toch echt voor het simpele maar o-zo-leuke Sometimes I Rhyme Slow (..and sometimes I rhyme quick! ). Vermakelijke luchtigheid van Nice & Smooth.

Nice schreef:
Too much of anything makes u an addict.

0-1 dus.

2-1

3-1

4-1.
Ja doei Mb...al is het nummer van Nice & Smooth werelds, dat van Tracey is universeel. Je verwachting zal wederom uitkomen.

5-2

Mb.
Ik voel me echt een rap-purist hier. Gezellig knus met R&P deze keer.

tangmaster
7-2

Mb. schreef:
Ik voel me echt een rap-purist hier. Gezellig knus met R&P deze keer.

0-4

Origineel: Ray Manzarek - Begin the World Again
Sample: Blackalicious - Clockwork

Blackalicious's Clockwork sample of Ray Manzarek's Begin the World Again | WhoSampled

tangmaster
1-0

2-0 Mooie ontdekking!

3-0

Eens kijken of hier nog interesse in is. Ik vond het altijd wel een leuk spel.
Orgineel: Mort Stevens + Orchestra - The Long Wait(b...
Sample: Fat Joe - Flow Joe

0-1
Altijd knap om te horen hoe van een relaxed instrumentaal (klassiek?) nummer een hard underground nummer wordt gemaakt.

0-2 je maakt het wel erg simpel deze keer, principal. Dat origineel vind ik niks aan.

0-3

0-4

1-4

Ik hoor twee keer hetzelfde (niet heel bijzondere) muziekje. Alleen is bij de tweede er iemand onbeholpen doorheen aan het parlanderen. Wat mij betreft heeft Joe meer fat dan flow.

2-5

Leuk, al die reacties op een topic wat doodgebloed leek.
Gelijk nog een nieuwe dan
Orgineel: Cameo - Hanging Downtown
Sample: Group Home - Supa Star

0-1

Zoals wel vaker heeft DJ Premier weer zeer goed zoekwerk verricht en een sample gevonden en gebruikt op een manier zoals hij wel vaker doet. Ik ben overigens zelfs nog een liefhebber van Cameo, maar hier kan weinig tegenop.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:17 uur

geplaatst: vandaag om 07:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.