MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Orgineel vs. Sample K.O.

zoeken in:
1-1

Hey principal, je hebt me een nieuwe ontdekking bezorgd
Nooit geweten dat Cameo ook rustige nummers had
Origineel vind ik juist zeker beter dan de cover.

2-1

Ik vind juist dat het gebruik van de sample het nummer slechter maakt. Vermoedelijk dan, want ik ken het niet zonder die sample, maar ik vind het zeker irritant.

3-1

4-1

Poeha schreef:
Hey principal, je hebt me een nieuwe ontdekking bezorgd
Anyday!
Poeha schreef:
Nooit geweten dat Cameo ook rustige nummers had
Zeker, fifty fifty gaat iets te ver, maar ze hebben zeker vele mooie rustige nummers.
Poeha schreef:
Origineel vind ik juist zeker beter dan de cover.
.........

Iemand anders kan natuurlijk ook een nieuwe plaatsen .
Orgineel: Zapp & Roger - More Bounce To The O...
Sample: EPMD - You Got's To Chill

0-1
Een overduidelijke sample natuurlijk. Begrijp me niet verkeerd: ik vind Zapp zeker wel leuk, maar het nummer duurt me iets te lang. Bovendien hebben Erick en Parrish een zeer aanstekelijk flow. Maar More Bounce To The Ounce is natuurlijk een dikke, vette klassieker!

1-1

1-2
Hier is de sample dan weer wel beter.

@principal: Is die Roger dezelfde als van I Want To Be Your Man uit de 80's? Qua sound moet het haast wel.

Poeha schreef:
@principal: Is die Roger dezelfde als van I Want To Be Your Man uit de 80's? Qua sound moet het haast wel.

Correct

Nou, dan maar nog 1 van mijn kant. En ik kon niet kiezen tussen de samples, dus het zijn er een aantal geworden (stuk voor stuk hip-hop [quasi-]klassiekers).
Orgineel: Joe Cocker - Woman To Woman
Sample1: Ultramagnetic MC's - Funky
Sample2: EPMD - Knick Knack Patty Wack
Sample3: 2Pac - California Love

0-0-1-0
Een vaak gebruikte sample dus. Ik heb dan Nice & Smooth en Quasimoto maar even niet als sample toegevoegd (kon ik ook niet vinden op YouTube). In mijn ogen is het orgineel wel okay, maar Joe's stem is soms heel goed en soms juist heel slecht. California Love kan van slechts een icoontje verdienen: . Ultramagnetic is voor de meesten te underground (maar wel het meest stijlvol in het samplegebruik in dit geval). EPMD winnen bij mij nipt van Ultra. Niet in de laatste plaats door de gastrap van vriendje K-Solo (_O_).

Sorry principal

-0-0-

Dus: 0-0-1-1

MAS
0-0-2-0

@Mas

De juiste stand is 0-0-2-1 <------ mijn stem

0-0-2-2

panjoe (moderator)
Leuk initiatief.

0-0-3-2

We hebben MAS en panjoe alvast mee, waar blijft Rob?

Vakantie?

0-0-3-3

Dat Ultramagnetic niet veel punten zou krijgen, had ik verwacht. Maar het verbaast me dat niemand Joe punten geeft. Ikzelf vind dit toch een redelijk goed nummer. Ik vind zelfs de eerste 3 nummers kwalitatief redelijk dicht bij elkaar liggen.

Klopt
Alledrie van beduidend lager niveau dan die van Pac

Orgineel: Serge Gainsburg - Melody
Sample: The Beatnuts - Superbad

0-1
Niet echt een opzienbarend nummer van de Fransman. En daarom een makkelijke overwinning voor "The World Famous Trio" van toen het nog een trio was. Deze zeer goede producers weten meestal wel een goede beat in elkaar te flansen.

0-2

0-3

1-3 Mooi spannend nummer van SG met dat Franstalig gebrabbel. Mijn stem heb je!

2-3 Ik ga met sheep mee

3-3 Vrij duidelijk, hoor.

panjoe (moderator)
4-3 Vind die van Serge ook uitermate boeiend. Je hoort de beat van Beatnuts er eigenlijk al gelijk in.

5-4
Ik versta geen Frans en vind het (misschien mede daarom) allemaal veel te langdradig. De gesamplede versie is errug mooi!

Verrassende uitslag (vind ik dan). En natuurlijk ook onterecht .

Gast
geplaatst: vandaag om 08:57 uur

geplaatst: vandaag om 08:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.