Muziek / Muziekgames / Orgineel vs. Sample K.O.
zoeken in:
0
geplaatst: 3 juli 2011, 22:50 uur
7-0-1
Alhoewel die van Ice Cube ook prima is.
Maar die van Snoop - (Who Am I (What's My Name?)) is
Alhoewel die van Ice Cube ook prima is.
Maar die van Snoop - (Who Am I (What's My Name?)) is

0
geplaatst: 4 juli 2011, 10:45 uur
Laat ik dan weer een sample uit filmmuziek aandragen.
Orgineel: Lalo Schifrin - The Human Fly (uit Enter The Dragon)
Sample: Tha Alkaholiks - Let It Out
0-1
0-1
0
geplaatst: 4 juli 2011, 11:50 uur
Kijk nou toch eens! Hier zit het sample niet in de weg. Goed gebruikt en er zelfs mee gespeeld, aan het einde. Goede toevoeging, geen afbreuk:
0-3
0-3
0
Ulfat-e-Zulmat
geplaatst: 4 juli 2011, 17:57 uur
0-4
Dat komt idd heel soms wel eens voor in hiphop.
remcodulac schreef:
Kijk nou toch eens! Hier zit het sample niet in de weg. Goed gebruikt en er zelfs mee gespeeld, aan het einde. Goede toevoeging, geen afbreuk:
Dat komt idd heel soms wel eens voor in hiphop.
0
geplaatst: 4 juli 2011, 20:57 uur
Mooie overwinning voor Tha Alkaholiks! Tijd voor de volgende.
Orgineel: Public Enemy - Security Of ...
Sample: Madonna - Justify My Love
1-0
Het is volgens mij geen geheim meer dat ik de sloerie die niet kan zingen niet echt waardeer. Public Enemy zijn in mijn ogen nog steeds de meest belangrijke hip-hop band ooit.
Orgineel: Public Enemy - Security Of ...
Sample: Madonna - Justify My Love
1-0
Het is volgens mij geen geheim meer dat ik de sloerie die niet kan zingen niet echt waardeer. Public Enemy zijn in mijn ogen nog steeds de meest belangrijke hip-hop band ooit.
0
geplaatst: 4 juli 2011, 21:17 uur
principal2000 schreef:
Jeetje wat een haast, niet iedereen heeft geluid op zijn werk

0-5
0
geplaatst: 4 juli 2011, 21:18 uur
Oei, dat vind ik nu net één van de lekkerste Madonna tracks. Maar wel een verrassing dat dat geen origineel nummer is.
Toch 3-1 want ik ben meestal niet zo van de instrumentals, behalve bij Ennio Morricone, Jan Hammer, Harold Faltermeyer, Nova, Vangelis en.... oeps

Dus: 3-1
0
geplaatst: 4 juli 2011, 23:28 uur
4-2
Nooit kapot geweest van die periode van Madonna. Overigens vind ik het origineel ook niet denderend.
Nooit kapot geweest van die periode van Madonna. Overigens vind ik het origineel ook niet denderend.
0
geplaatst: 5 juli 2011, 20:35 uur
Een (terechte
) overwinning voor P.E.! Yeah boy.
Tijd voor voice-samples.
Orgineel: Mickey Dread - Operator's C...
Sample1: Public Enemy - Welcome To T...
Sample2: Chad Jackson - Hear The Dru...
Voor de volledigheid hier de andere belangrijke voice-sample die Chad gebruikt heeft: Gang Starr - Movin On (0:26)
0-1-0
Geen van de drie nummers vind ik slecht, maar P.E. weet zoveel energie in Welcome To The Terrordome te leggen. Bovendien weet de Bomb Squad hier hun kenmerkende chaos aan samples perfect te stroomlijnen tot een topnummer.
) overwinning voor P.E.! Yeah boy.Tijd voor voice-samples.
Orgineel: Mickey Dread - Operator's C...
Sample1: Public Enemy - Welcome To T...
Sample2: Chad Jackson - Hear The Dru...
Voor de volledigheid hier de andere belangrijke voice-sample die Chad gebruikt heeft: Gang Starr - Movin On (0:26)
0-1-0
Geen van de drie nummers vind ik slecht, maar P.E. weet zoveel energie in Welcome To The Terrordome te leggen. Bovendien weet de Bomb Squad hier hun kenmerkende chaos aan samples perfect te stroomlijnen tot een topnummer.

0
geplaatst: 5 juli 2011, 22:24 uur
1-2-2 volledig met je eens, remcodulac.
Wel een sterke battle, geen van drie slechte nummers.
Wel een sterke battle, geen van drie slechte nummers.
0
geplaatst: 6 juli 2011, 16:30 uur
Die had ik natuurlijk ook als orgineel kunnen toevoegen, maar ik vond het zo even genoeg en bovendien concentreert deze battle zich op de samples van stemmen.
Hier komt de sample dus vandaan. En dat komt weer van dit (0:10) vandaan.
Hier komt de sample dus vandaan. En dat komt weer van dit (0:10) vandaan.
0
geplaatst: 6 juli 2011, 18:20 uur
1-3-2
Ze mogen dan alledrie te pruimen zijn, toch wel makkelijk kiezen..
0
geplaatst: 6 juli 2011, 18:31 uur
kemm schreef:
1-3-2
1-3-2
I agree!
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 6 juli 2011, 22:04 uur
1-5-2
De titel van het topic bevat trouwens een spelfout, kan die worden aangepast
? Heb hem al twee keer niet kunnen vinden.
De titel van het topic bevat trouwens een spelfout, kan die worden aangepast
? Heb hem al twee keer niet kunnen vinden.
0
geplaatst: 6 juli 2011, 22:22 uur
Fijn dat je het toch weer hebt gevonden Panjoe.
(Duidelijke) winst voor Welcome To The Terrordome! Gelukkig maar, want het is echt een topnummer van P.E.. Al realiseer ik me dat hun muziek voor de niet-hip-hoppers hier soms te heftig kan zijn.
(Duidelijke) winst voor Welcome To The Terrordome! Gelukkig maar, want het is echt een topnummer van P.E.. Al realiseer ik me dat hun muziek voor de niet-hip-hoppers hier soms te heftig kan zijn.
0
geplaatst: 6 juli 2011, 22:37 uur
principal2000 schreef:
Dat vind ik wel meevallen, hoor. Het is een nummer dat goed in elkaar steekt en zo heftig is het allemaal niet, wel energiek. Uiteindelijk heb ik dan wel gekozen voor het derde nummer en waarschijnlijk ook nog wel omdat het iets makkelijker in het gehoor ligt, maar dat zegt op zich niets over PE.
Overigens, nog bedankt voor de twee additionele links voor de sax. Die eerste kende ik wel, maar was ik al een tijdje kwijt en de tweede was nieuw voor me.
0
geplaatst: 6 juli 2011, 22:42 uur
Volgende voice-sample.
Origineel: Ultramagnetic MC's - Give T...
Sample: Prodigy - Smack My Bitch Up
1-0
Ondanks het feit dat ik Prodigy wel redelijk vind, is dit overduidelijk een overwinning voor Ultramagnetic. Het is geen geheim dat Liam Howlett een liefhebber is van deze hip-hop groep. Ook op Out Of Space vind je een voice-sample van de bekendste rapper van deze groep terug. Liam heeft in ieder geval goed geluisterd naar hun klassieker en debuutalbum Critical Beatdown. Dat is iedereen aan te raden.
Origineel: Ultramagnetic MC's - Give T...
Sample: Prodigy - Smack My Bitch Up
1-0
Ondanks het feit dat ik Prodigy wel redelijk vind, is dit overduidelijk een overwinning voor Ultramagnetic. Het is geen geheim dat Liam Howlett een liefhebber is van deze hip-hop groep. Ook op Out Of Space vind je een voice-sample van de bekendste rapper van deze groep terug. Liam heeft in ieder geval goed geluisterd naar hun klassieker en debuutalbum Critical Beatdown. Dat is iedereen aan te raden.
0
geplaatst: 6 juli 2011, 22:43 uur
remcodulac schreef:
Overigens, nog bedankt voor de twee additionele links voor de sax. Die eerste kende ik wel, maar was ik al een tijdje kwijt en de tweede was nieuw voor me.
Anytime.

0
geplaatst: 6 juli 2011, 23:00 uur
1-1
The Prodigy vind ik wel wat beter. En het nummer is gewoon een erg vette klassieker.
The Prodigy vind ik wel wat beter. En het nummer is gewoon een erg vette klassieker.
* denotes required fields.