Muziek / Muziekgames / Orgineel vs. Sample K.O.
zoeken in:
0
geplaatst: 19 juli 2011, 22:27 uur
I.d.d. niet de Surinaamse indiaan met een paar hip-house hitjes begin jaren '90.
Mooi dat ook niet-hip-hoppers op dit prachtig nummer van P.R. & C.L. stemmen.
Hopelijk is het hiermee ook een leuke kennismaking met dit duo geweest (en eventueel andere nummers die in dit topic voorbij zijn gekomen).
Hopelijk is het hiermee ook een leuke kennismaking met dit duo geweest (en eventueel andere nummers die in dit topic voorbij zijn gekomen).
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 20 juli 2011, 09:38 uur
1-0-7
Behalve haatstemmer laxus weet iedereen gelukkig wel beter dan op één van de andere twee nummers te stemmen
.
Behalve haatstemmer laxus weet iedereen gelukkig wel beter dan op één van de andere twee nummers te stemmen
.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 20 juli 2011, 09:47 uur
Ik zit trouwens dat nummer van Serge Gainsbourg te luisteren dat hier een tijdje geleden langskwam en ik hoor ineens de sample voor deze beat:
Toevallig
!
Toevallig
!
0
geplaatst: 20 juli 2011, 19:39 uur
0
geplaatst: 20 juli 2011, 19:43 uur
0-1
R&P was me net voor. Ik heb niet zoveel met echte jazz. Wel ben ik ervan overtuigd dat jazz en hip-hop een gouden combinatie is. Hoewel ik Cool Blues wel okay vind, kan het voor mij niet tegen de goede combinatie van Down South op.
R&P was me net voor. Ik heb niet zoveel met echte jazz. Wel ben ik ervan overtuigd dat jazz en hip-hop een gouden combinatie is. Hoewel ik Cool Blues wel okay vind, kan het voor mij niet tegen de goede combinatie van Down South op.
0
geplaatst: 20 juli 2011, 19:52 uur
Hoewel de sample mijn inziens te opzichtig is gebruikt, ga ik toch voor het heerlijke nummer van Down South.
0-2
0-2
0
geplaatst: 20 juli 2011, 21:15 uur
Hoewel ik zeker niet alles van Charlie Parker kan hebben, is Cool Blues geweldig. Bij Southern Comfort vind ik de sample niet alleen te opzichtig gebruikt, maar het geheel is me ook te rommelig.
1-2
1-2
0
geplaatst: 20 juli 2011, 22:25 uur
Ben zelf ook niet echt een jazz adept, alhoewel ik het wel graag mooi zou willen vinden, maar ik kan maar nooit tot het einde toe mijn aandacht bij jazz muziek houden.
1-3
1-3
0
Mb.
geplaatst: 21 juli 2011, 10:57 uur
3-4. Jazz is een genre waar ik nogal eens wat "moeite" mee heb, waardoor de keuze voor mij duidelijk is.
PS: Tony Scott is een held.
Ik denk dat de meeste mensen Pete Rock & C.L. wel kennen, hoor.
PS: Tony Scott is een held.

principal2000 schreef:
Hopelijk is het hiermee ook een leuke kennismaking met dit duo geweest (en eventueel andere nummers die in dit topic voorbij zijn gekomen). Ik denk dat de meeste mensen Pete Rock & C.L. wel kennen, hoor.

0
Mb.
geplaatst: 21 juli 2011, 11:12 uur
Origineel: DeBarge - I Like It
Sample: Grand Puba - I Like It
Het betreft een vocal-sample dit keer. Eigenlijk is het stiekem de vraag: zang of rap? Voor mij is het in deze rap. Met Sadat X kreeg Grand Puba genoeg liefde, maar toen hij solo ging kreeg hij toch een stuk minder waardering. Onterecht, want dit is een kleine klassieker. De charme zit hem in het speelse en tegelijkertijd relaxte karakter van het nummer. Dat nummer van DeBarge vind ik eigenlijk ook niet eens zo'n slecht: het geeft dat gevoel van misplaatste nostalgie naar kringloopwinkels en The Fresh Prince of Bel Air.
Sample: Grand Puba - I Like It
Het betreft een vocal-sample dit keer. Eigenlijk is het stiekem de vraag: zang of rap? Voor mij is het in deze rap. Met Sadat X kreeg Grand Puba genoeg liefde, maar toen hij solo ging kreeg hij toch een stuk minder waardering. Onterecht, want dit is een kleine klassieker. De charme zit hem in het speelse en tegelijkertijd relaxte karakter van het nummer. Dat nummer van DeBarge vind ik eigenlijk ook niet eens zo'n slecht: het geeft dat gevoel van misplaatste nostalgie naar kringloopwinkels en The Fresh Prince of Bel Air.

0
geplaatst: 21 juli 2011, 11:26 uur
0-1
Maar een close call. Grand Puba kreeg bij Brand Nubian veel lof en wat interne strubbelingen leidde al snel tot zijn vertrek uit de band. Zijn eerste solo-album kreeg nog veel lovende kritiek en heeft het volgens mij best goed gedaan. Ik ben in ieder geval ook gevallen voor de laidback jazzy productie en relaxte stem van Puba's solo-debuut. De opvolger (2000) heeft het volgens mij minder gedaan. Ik heb hem zelf wel in de kast staan, maar ik vermoed dat de erg rustige nummers en raakvlakken met r&b mogelijk de populariteit van dit album (onterecht) heeft belemmerd. Sadat X heeft trouwens ook een uitstekend solo-debuut gemaakt, maar dat wist je vast al wel
.
Maar een close call. Grand Puba kreeg bij Brand Nubian veel lof en wat interne strubbelingen leidde al snel tot zijn vertrek uit de band. Zijn eerste solo-album kreeg nog veel lovende kritiek en heeft het volgens mij best goed gedaan. Ik ben in ieder geval ook gevallen voor de laidback jazzy productie en relaxte stem van Puba's solo-debuut. De opvolger (2000) heeft het volgens mij minder gedaan. Ik heb hem zelf wel in de kast staan, maar ik vermoed dat de erg rustige nummers en raakvlakken met r&b mogelijk de populariteit van dit album (onterecht) heeft belemmerd. Sadat X heeft trouwens ook een uitstekend solo-debuut gemaakt, maar dat wist je vast al wel
.
0
geplaatst: 21 juli 2011, 20:59 uur
Winst voor Grand Puba Maxwell!
. Al was DeBarge ook wel leuk.
Origineel: Queen - We Will Rock You
Sample: Ice Cube - When Will They S...
0-1
Natuurlijk een overduidelijke sample, maar daarom niet minder gewaagd. Zelfs voetbalhooligans kennen het origineel. Zou hetzelfde gelden voor het nummer van Ice Cube? When Will They Shoot krijgt van mij punten omdat het o zo herkenbare origineel zodanig is verwerkt dat het niet te dominant aanwezig is. Daarnaast bevat het nummer veel energie en is de match met Ice Cube's stem gewoon goed. Natuurlijk speelt het ook een rol dat ik Queen echt een *piep*band vind en deze "klassieker" eigenlijk best wel richting vervelend vind gaan.
. Al was DeBarge ook wel leuk.Origineel: Queen - We Will Rock You
Sample: Ice Cube - When Will They S...
0-1
Natuurlijk een overduidelijke sample, maar daarom niet minder gewaagd. Zelfs voetbalhooligans kennen het origineel. Zou hetzelfde gelden voor het nummer van Ice Cube? When Will They Shoot krijgt van mij punten omdat het o zo herkenbare origineel zodanig is verwerkt dat het niet te dominant aanwezig is. Daarnaast bevat het nummer veel energie en is de match met Ice Cube's stem gewoon goed. Natuurlijk speelt het ook een rol dat ik Queen echt een *piep*band vind en deze "klassieker" eigenlijk best wel richting vervelend vind gaan.

0
geplaatst: 21 juli 2011, 22:40 uur
2-4
Zo'n meesterlijk origineel mag nooit gecovered of gesampled worden, zelfs niet door Cube
Schande!
Zo'n meesterlijk origineel mag nooit gecovered of gesampled worden, zelfs niet door Cube

Schande!

0
geplaatst: 22 juli 2011, 11:03 uur
Speciaal voor Poeha
:
Koel Moe Dee - Rock You
Grandmaster Flash & The Fur...
2 Live Crew - Word II
Eminem - Till I Collapse
The Ultimate Choice - You C...
Er is niks mis met een nummer beter maken!

:Koel Moe Dee - Rock You
Grandmaster Flash & The Fur...
2 Live Crew - Word II
Eminem - Till I Collapse
The Ultimate Choice - You C...
Er is niks mis met een nummer beter maken!

* denotes required fields.