Muziek / Muziekgames / Orgineel vs. Sample K.O.
zoeken in:
0
geplaatst: 14 juli 2011, 20:54 uur
0-2
Wat een haast weer vanmiddag
We zullen het maar houden op eagerness
Die Ethel mag (mocht) er wel zijn

Die Troubleneckers moet ik eens gaan checken, kende ze inderdaad nog niet.
Wat een haast weer vanmiddag

We zullen het maar houden op eagerness

Die Ethel mag (mocht) er wel zijn

Die Troubleneckers moet ik eens gaan checken, kende ze inderdaad nog niet.
0
geplaatst: 17 juli 2011, 20:04 uur
Origineel: Brenda & The Tabulations - ...
Sample: Bushwick Bill - Ever So Clear
0-1
Ondanks het fijne nummer van Brenda kies ik toch voor Bushwick Bill. Waarom? Omdat dit nummer de sample erg goed gebruikt (niet al te herkenbaar). Bovendien vind ik de sample ook nog eens goed gevonden. Ever So Clear is ook een erg mooi nummer waarin Bushwick het bizarre "ongeluk" met zijn oog omschrijft. Knap dat deze mini-man dit ongeluk heeft overleefd. Het nummer is afkomstig van zijn veel te onbekend debuut Little Big Man. Ik heb de bekendheid op MuMe hopelijk een beetje gestimuleerd door het onlangs tot Hip-Hop Album van de Week te bombarderen. Al zijn 5 sterren nog steeds veel te weinig voor dit uitstekend debuut. Ook bijna een unicum: R&P en Rene1979 kennen dit nog niet (althans...nog geen stem uitgebracht)!
Sample: Bushwick Bill - Ever So Clear
0-1
Ondanks het fijne nummer van Brenda kies ik toch voor Bushwick Bill. Waarom? Omdat dit nummer de sample erg goed gebruikt (niet al te herkenbaar). Bovendien vind ik de sample ook nog eens goed gevonden. Ever So Clear is ook een erg mooi nummer waarin Bushwick het bizarre "ongeluk" met zijn oog omschrijft. Knap dat deze mini-man dit ongeluk heeft overleefd. Het nummer is afkomstig van zijn veel te onbekend debuut Little Big Man. Ik heb de bekendheid op MuMe hopelijk een beetje gestimuleerd door het onlangs tot Hip-Hop Album van de Week te bombarderen. Al zijn 5 sterren nog steeds veel te weinig voor dit uitstekend debuut. Ook bijna een unicum: R&P en Rene1979 kennen dit nog niet (althans...nog geen stem uitgebracht)!
0
geplaatst: 17 juli 2011, 21:28 uur
Ik ken heel veel oude shizzle nog niet. Dit is wel een pareltje.
0-2
0-2
0
geplaatst: 17 juli 2011, 23:55 uur
2-3
Wat is er toch nog veel lekkere muziek die nog ontdekt moet worden. Beiden erg goed.
Wat is er toch nog veel lekkere muziek die nog ontdekt moet worden. Beiden erg goed.
0
geplaatst: 18 juli 2011, 10:31 uur
De sample kende ik nog niet.. Erg leuk nummer. 
2-4
"But it's fucked up I had to lose an eye to see shit clearly"

2-4
"But it's fucked up I had to lose an eye to see shit clearly"

0
geplaatst: 18 juli 2011, 13:44 uur
0
geplaatst: 18 juli 2011, 18:19 uur
0-2
Okay, dat nummer van Sammy Davis Jr. is leuk, maar dat nummer van Y Society is echt bangin'!!!
. Als dit nummer representatief is voor de rest van hun werk, moet ik hier eens achteraan gaan. Ook leuk dat het nummer eindigt met A Tribe Called Quest. Moet ik ook weer eens nodig opzetten.
Okay, dat nummer van Sammy Davis Jr. is leuk, maar dat nummer van Y Society is echt bangin'!!!
. Als dit nummer representatief is voor de rest van hun werk, moet ik hier eens achteraan gaan. Ook leuk dat het nummer eindigt met A Tribe Called Quest. Moet ik ook weer eens nodig opzetten.
0
geplaatst: 18 juli 2011, 18:21 uur
Ik de tekst in z'n geheel erg sterk. Echt een verhaal wat je duidelijk wilt en kunt volgen.
0
geplaatst: 18 juli 2011, 18:23 uur
principal2000 schreef:
(quote)
Bedoel je het nummer of het album? Ik bedoel uiteraard het nummer, vanavond ga ik het album beluisteren (als het goed is). Bushwick Bill ken ik overigens wel.
0
geplaatst: 18 juli 2011, 18:25 uur
Rhythm & Poetry schreef:
vanavond ga ik het album beluisteren (als het goed is).
Kijk, ik wist dat je snel was met beluisteren van albums. Blijkbaar had ik je dit keer net ietsje overschat. vanavond ga ik het album beluisteren (als het goed is).

0
geplaatst: 19 juli 2011, 10:26 uur
In het kader van jeugdsentiment.
Origineel: Jefferson Airplane - Today
Sample1: Tony Scott and the Californ... (1:38)
Sample2: Pete Rock & C.L. Smooth - T...
0-0-1
De hip-hoppers zullen waarschijnlijk massaal (terecht
) stemmen op dit wonderschoon eerbetoon aan overleden vriend van P.R. en C.L.: Troy Dixon (die ook lid was van de groep Heavy D. & The Boyz. Dit is één van de grootste hip-hop klassieker uit de jaren '90. De stijlvolle en met jazz-samples doordrenkte productie van Pete Rock vult de duidelijk gearticuleerde en met zeer weinig gevloek vervuilde raps van Corey Penn perfect aan. Het 2e album van dit duo betekende de grote doorbraak. Hun debuut en E.P. was door velen over het hoofd gezien. Helaas is dit duo naar hun lekker en laidback derde album gestopt
en horen zij tot een van de meest geliefde rapduo's die helaas besloten hebben om te stoppen met rappen.
Origineel: Jefferson Airplane - Today
Sample1: Tony Scott and the Californ... (1:38)
Sample2: Pete Rock & C.L. Smooth - T...
0-0-1
De hip-hoppers zullen waarschijnlijk massaal (terecht
) stemmen op dit wonderschoon eerbetoon aan overleden vriend van P.R. en C.L.: Troy Dixon (die ook lid was van de groep Heavy D. & The Boyz. Dit is één van de grootste hip-hop klassieker uit de jaren '90. De stijlvolle en met jazz-samples doordrenkte productie van Pete Rock vult de duidelijk gearticuleerde en met zeer weinig gevloek vervuilde raps van Corey Penn perfect aan. Het 2e album van dit duo betekende de grote doorbraak. Hun debuut en E.P. was door velen over het hoofd gezien. Helaas is dit duo naar hun lekker en laidback derde album gestopt
en horen zij tot een van de meest geliefde rapduo's die helaas besloten hebben om te stoppen met rappen.
0
geplaatst: 19 juli 2011, 10:34 uur
Ik kies inderdaad voor T.R.O.Y. Ik las laatst trouwens in een artikel op Hiphopleeft dat PR&CL binnenkort hun 3de en 4de album gaan uitbrengen!
0
geplaatst: 19 juli 2011, 21:56 uur
* denotes required fields.