Muziek / Muziekgames / Orgineel vs. Sample K.O.
zoeken in:
0
geplaatst: 13 augustus 2011, 00:56 uur
1-4
Voor mij zeker een persoonlijke ontdekking
Enne...old skool vind ik top maar nu net niet deze van P.E., productie vind ik ook maar magertjes.
Voor mij zeker een persoonlijke ontdekking

Enne...old skool vind ik top maar nu net niet deze van P.E., productie vind ik ook maar magertjes.
0
geplaatst: 14 augustus 2011, 17:01 uur
Origineel: Billy Cobham - Heather (2:04)
Sample: Souls Of Mischief - 93 'Til...
0-1
Zonder enige twijfel. Het ultieme zomerse hip-hop nummer! Deze jongens uit het westen van de V.S. wisten met hun leuke debuut de positie van Hieroglyphics te verstevigen en toonden aan dat deze samenwerking meer is dan enkel Del Tha Funkee Homosapien alleen. Hun beats zijn meer east-coast achtig (veel jazzy samples) en inhoudelijk hebben ze het ook niet over battles tussen gangs. Ik schaar ze dus bij de betere west-coast acts.
Sample: Souls Of Mischief - 93 'Til...
0-1
Zonder enige twijfel. Het ultieme zomerse hip-hop nummer! Deze jongens uit het westen van de V.S. wisten met hun leuke debuut de positie van Hieroglyphics te verstevigen en toonden aan dat deze samenwerking meer is dan enkel Del Tha Funkee Homosapien alleen. Hun beats zijn meer east-coast achtig (veel jazzy samples) en inhoudelijk hebben ze het ook niet over battles tussen gangs. Ik schaar ze dus bij de betere west-coast acts.
0
geplaatst: 14 augustus 2011, 21:06 uur
0-4
Kende From 93 Till Infinity van de Souls Of Mischief niet, maar is een erg fijn nummer.
Kende From 93 Till Infinity van de Souls Of Mischief niet, maar is een erg fijn nummer.
0
geplaatst: 15 augustus 2011, 12:54 uur
Voor de mensen die nog slechter zijn met internet dan ik, hier de goede link: Souls Of Mischief - 93 'Til...
0
geplaatst: 15 augustus 2011, 14:04 uur
Ik ben benieuwd of zelfs laxus11 inziet dat dit keer het hip-hop nummer veruit de beste is! 

0
geplaatst: 15 augustus 2011, 16:15 uur
0
geplaatst: 15 augustus 2011, 16:51 uur
Rhythm & Poetry schreef:
0-1
0-1
3 - 0 voor origineel!!! En ik ben nochtans een grote liefhebber van door Soul geïnspireerde Hip Hop. Wat een stem Luther Ingram!!
0
Mb.
geplaatst: 15 augustus 2011, 17:07 uur
2-1.
Ik kende toevallig het origineel al. Luther Ingram vind ik een apart figuur. Hij zingt toch echt de liefde toe in een buitenechtelijke relatie. Verder lijkt hij op de albumhoes hieronder op een vrouw, niet?

Los daarvan: hij zingt wel sterk. De stem op zich maakt niet zo'n indruk, maar enfin.
Ik kende toevallig het origineel al. Luther Ingram vind ik een apart figuur. Hij zingt toch echt de liefde toe in een buitenechtelijke relatie. Verder lijkt hij op de albumhoes hieronder op een vrouw, niet?

Los daarvan: hij zingt wel sterk. De stem op zich maakt niet zo'n indruk, maar enfin.
0
geplaatst: 15 augustus 2011, 21:52 uur
Hmmm...toch nog een redelijke close call.
4-1
De halfzus van Toni Braxton, meende ik.
4-1
Mb. schreef:
Verder lijkt hij op de albumhoes hieronder op een vrouw, niet?
Verder lijkt hij op de albumhoes hieronder op een vrouw, niet?
De halfzus van Toni Braxton, meende ik.
0
geplaatst: 16 augustus 2011, 21:24 uur
Origineel: Stevie Wonder - The First G...
Sample: Atmosphere - Cuando Limpia ...
0-1
Voor mij een moeilijke keuze. Eén van mijn favoriete artiesten met nummer van een zwaar ondergewaardeerd album en min of meer de laatste in de reeks van geniale albums (Hotter Than July is ook nog goed, maar niet geniaal) tegen een uitstekende moderne hip-hop act waar ik nog te weinig van ken. Atmosphere wint nipt omdat ik The Secret Life Of Plants (nog) betere nummers vind bevatten.
Edit: Kijk, zo moeilijk was deze keuze voor mij.
(aangepast)
0-1
Voor mij een moeilijke keuze. Eén van mijn favoriete artiesten met nummer van een zwaar ondergewaardeerd album en min of meer de laatste in de reeks van geniale albums (Hotter Than July is ook nog goed, maar niet geniaal) tegen een uitstekende moderne hip-hop act waar ik nog te weinig van ken. Atmosphere wint nipt omdat ik The Secret Life Of Plants (nog) betere nummers vind bevatten.
Edit: Kijk, zo moeilijk was deze keuze voor mij.
(aangepast)
0
geplaatst: 16 augustus 2011, 21:39 uur
principal2000 schreef:
1-0
Atmosphere wint nipt omdat ik The Secret Life Of Plants (nog) betere nummers vind bevatten.
1-0
Atmosphere wint nipt omdat ik The Secret Life Of Plants (nog) betere nummers vind bevatten.
En toch stem je op Stevie?

0
geplaatst: 16 augustus 2011, 21:43 uur
Ik stem op Stevie, dus dan ga ik er vanuit dat het nu 1-1 moet staan.
0
geplaatst: 17 augustus 2011, 10:37 uur
0-2
En als we dan toch bezig zijn;
the undisputed truth - love & happiness the undisputed truth - love & happiness - YouTube
Brother Ali Lookin' at Me Sideways: http://www.youtube.com/watchv=Yis0t_H9SKw&feature=related
En als we dan toch bezig zijn;
the undisputed truth - love & happiness the undisputed truth - love & happiness - YouTube
Brother Ali Lookin' at Me Sideways: http://www.youtube.com/watchv=Yis0t_H9SKw&feature=related
* denotes required fields.