MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Orgineel vs. Sample K.O.

zoeken in:

1-5
K-Solo En dan is dit nog niet eens zijn sterkste nummer. Hij wordt vaak over het hoofd gezien en het is eeuwig zonde dat zijn stem wegens een ongeluk vervormd is.
Wie krijgt van jou de punten Mb.?

MAS
2-6

MAS
Ik ga snel eens K-Solo's albums checken.

Dat moet lukken: de beste man rapt meestal alleen.

Origineel: Wilie Colon & Ruben Blades - Maria Lionza

Sample: Typhoon - Bumaye

0-1

Vind de versie met New Cool Collective alleen wel een heel stuk vetter.

MAS schreef:
Ik ga snel eens K-Solo's albums checken.

K-Solo is voor mij ook een beetje een cultheld. Hij heeft eigenlijk maar 2 albums, waarvan Tell The World My Name het moeilijkst te krijgen is. Deze heb ik ook niet. , maar ik ken hem wel. Eigenlijk zou je van beide albums één zeer goed album kunnen maken. I Can't Hold It back is

2-1
Ik ben niet zo van de Nederlandse hip-hop, al vind ik de beat wel aardig.

Mb.
3-3.

niels94 schreef:
Vind de versie met New Cool Collective alleen wel een heel stuk vetter.

Deze man spreekt de waarheid. Je weet zelf.

principal2000 schreef:
1-5
K-Solo En dan is dit nog niet eens zijn sterkste nummer. Hij wordt vaak over het hoofd gezien en het is eeuwig zonde dat zijn stem wegens een ongeluk vervormd is.
Wie krijgt van jou de punten Mb.?

Ik had op het nummer van K-Solo gestemd.

3-5

Poeha schreef:
Welkom terug, Mb.

Mb. schreef:
Ben ik weg geweest dan?

Voor mij wel ja en het was vakantietijd, dus...

Vorige battle: 4-6 die K-Solo is maar een standaard rappertje.

Mb.
Ik ben niet op vakantie geweest hoor, maar het doet me vreugd dat je me ondanks dat gemist hebt!

Je moet je er ook weer geen verkeerde voorstelling bij maken he
Zonde dat je niet op vakantie bent geweest.

Nu weer on-topic

Mb.
Origineel: S.O.S. Band - Take Your Time (Do It Right!)
Sample #1: Black Sheep - Strobelight Honey
Sample #2: Coolie - Let's Do It (My Soul)
Sample #3: F.S. Effect - Do It Right

Ik moet eerlijk bekennen dat ik de sample in het nummer van Black Sheep slecht kan terughalen, want die drums zijn gehaald uit een nummer van Young and Company. Ik gok op dat vervreemde melodietje wat op de achtergrond naar voren komt. Hopelijk kan iemand het aanduiden voor mij. Vooralsnog laat ik hem erin staan en ga ik af op de betrouwbaarheid van mijn bron. Ik moet verder nog even bedenken waar ik op ga stemmen. Het origineel is ijzersterk, maar Coolie flowt ook wel heel netjes op Let's Do It.

Mb. schreef:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik de sample in het nummer van Black Sheep slecht kan terughalen. Ik gok op dat vervreemde melodietje wat op de achtergrond naar voren komt.

Het is de -toch wel duidelijk hoorbare (vooral in de intro) en erg lekkere- baslijn van de SOS band. Grappig, want de eerste twee nummers overwoog ik een tijd geleden ook voor dit topic.

1-0-0-0
Black Sheep komt heel dicht bij, maar het origineel wint het voor mij. Coolio vind ik echt zwakjes. F.S. Effect is best lekker uptempo, maar het samplegebruik vind ik dan weer heel zwak.

2-1-0-0 (by a mile)

3-1-0-0

Gast
geplaatst: vandaag om 04:51 uur

geplaatst: vandaag om 04:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.