MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Orgineel vs. Sample K.O.

zoeken in:

3-2-0-1

Mb. zelf bijvoorbeeld.

Origineel: Gary Byrd - Soul Travelin' ...
Sample: Nas - Half Time

0-1
Leuk nummer van Gary Byrd wat ook opzichtig leentjebuur speelt bij vele soulclassics, maar toen Nas nog Nasty Nas was heeft hij dankzij de hulp van o.a. D.J. Premier een uitmuntend album afgeleverd. Half Time is voor mij één van de vele hoogtepunten op het nooit meer door Nas geëvenaarde Illmatic.

Stemmers graag!

Dank voor de snelle reacties.

3-2

Toch wel erg duidelijk: vrij aardig tegen geniaal.

3-4

Kende beiden niet maar Toch het punt naar Nas, is wat zwaarder aangezet (lees: lekkerder).

Poeha, ik kan je zijn debuutalbum aanraden. Misschien niet echt heel erg old school, maar kwalitatief erg sterk. Hij staat zelfs in de MuMe top-10. En dat voor een hip-hop album op dit -toch wel sterk rock-georiënteerd- medium!

MAS
3-5 duidelijk

Origineel: Blue Michell - Good Humor Man
Sample: UMC's - One To Grow On
0-1
Vrolijke nineties hip-hop doet het altijd goed bij mij. Dit nummer heb ik nog op cd-single (wat een vervloekt medium is dat toch). Ik blijf dit leuk en fris vinden; ook al is het al 20 jaar oud! Het debuutalbum van UMC's is eigenlijk geheel in de geest van dit nummer. Toch blijft One To Grow On wel hun beste werk. Op hun opvolger waren ze wat rauwer. Dat past toch minder bij ze. Wederom een pareltje uit de stallen van Wild Pitch.

Mb.
2-1.

principal2000 schreef:
(quote)

Het is de -toch wel duidelijk hoorbare (vooral in de intro) en erg lekkere- baslijn van de SOS band. Grappig, want de eerste twee nummers overwoog ik een tijd geleden ook voor dit topic.

Zo komt het wel heel lullig over.

Mb. schreef:
2-1.

(quote)

Zo komt het wel heel lullig over.

We blijven toch wel vriendjes? Het is niet echt lullig bedoeld, maar ik vond het best duidelijk.

3-2 beide niet zo boeiend.

Mb.
principal2000 schreef:
(quote)

We blijven toch wel vriendjes? Het is niet echt lullig bedoeld, maar ik vond het best duidelijk.

Beetje flauw die opmerking, maar enfin.. omdat jij het bent.

4-2

Heerlijk nummer, maar die van the UMC's mag er ook zijn, die laatste in de stijl van Dream Warriors uit datzelfde jaar.

principal2000 schreef:
Poeha, ik kan je zijn debuutalbum aanraden. Misschien niet echt heel erg old school, maar kwalitatief erg sterk.

Staat al heel lang op mijn ToDo lijst, maar ik schuif hem steeds weer naar beneden. Toch maar eens snel oppakken dan.

4-3 (denk ik)

Sorry Remco voor de verwarring, ik had de stem van Osiris Apis blijkbaar over het hoofd gezien.

Origineel: Grant Green - Ain't It Funk...
Sample: Public Enemy - Gotta Do Wha...
0-1
Aardig jazznummer van Grant Green, maar het duurt mij veel te lang en er had meer afwisseling in gemogen. Dit nummer van Public Enemy heb ik altijd ondergewaardeerd gevonden. Lekker uptempo. Voor de liefhebbers van films: deze vind je ook (zonder de intro) op Tresspass OST (aardig album met een aantal uitstekende hip-hop tracks).

1-2

Ben het grotendeels met je eens, principal. Ik vind jazz een prima genre, maar vaak duren de nummers te lang. Het nummer van PE kende ik niet, maar klinkt goed.

Laxus, wat doe je nu? Stemmen op hip-hop!?!?

Gast
geplaatst: vandaag om 06:34 uur

geplaatst: vandaag om 06:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.