MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Orgineel vs. Sample K.O.

zoeken in:
Gespoeld, maar vind het nog steeds weinig aan
Ice en Ace zijn hier Masta

1-2-1-0-3

Origineel: The Last Poets - Time Is Running Out
Sample1: A Tribe Called Quest - Excursions
Sample 2: Justice System - Due Our Time
Sample 3: Little Brother - The Listening

0-1-0-1

0-1-1-1

Origineel vind ik niks aan, bij de Tribe dacht ik daar komt niets meer over heen. Wat blijkt... Justice System en Little Brother zijn zelfs beter.

0-2-1-1
The Last Poets zijn ook niet voor mij weggelegd. Natuurlijk wel volop respect voor deze poets / pioniers. Ik vond Little Brother erg tegenvallen. Justice System is ook sterk, maar er kan voor mij weinig tegen nummers van The Low End Theory op.

Origineel: Annette Peacock - Survival
Sample: J-Live - Braggin' Writes
0-1
Deze intelligente, leraar Engels op een middelbare school, laat zien over uitstekende MC-skills te beschikken. Dit nummer is zowel op zijn uitstekend debuutalbum The Best Part als op New York Reality Check (hosted by DJ Premier!!) te vinden. De wazige Annette Peacock levert in ieder geval een heerlijke sample, maar het nummer vind ik wegens de dromerige zang (eigenlijk meer rap!!!) niet overtuigend genoeg. Bovendien duurt het te lang. Wel is de instrumentale ondersteuning (erg) goed.

panjoe (moderator)
1-3

3-3 wow...erg mooie ontdekking. Bedankt principal

Mb.
3-4. Al is deze versie wel duidelijk beter. Andere tekst ook, zo lijkt.

Origineel: Manzel - Midnight Theme
Sample1: Cypress Hill - How I Could Kill A Man
Sample2: Grand Puba - Change Gonna Come
0-1-0
Ik vind dit 3 sterke nummers waarbij Grand Puba het minste is, maar nog een ruime voldoende. Cypress Hill hebben op hun debuut nog meer van dit soort lekkere nummers met gewelddadige titels staan. Maar als je goed naar de lyrics luistert, is het geen hersenloze gangstarap. Sowieso zijn de eerste 3 albums van Cypress Hill van hoge kwaliteit. Daarna ben ik ze uit het oog verloren.

2-1-0 taaaaasty met Cypress Hill dicht op de hielen.

Tijd voor een nieuwe!
Origineel: The Young Rascals - Groovin'
Cover: Soulful Strings - Groovin'
Sample1: Positive K - Ain't No Crime
Sample2: Brotherhood Creed - Helluva
0-0-1-0
Het nummer van The Young Rascals is natuurlijk een (goede) evergreen waarvan ik verwacht dat die veel punten zal binnen slepen. De instrumentale cover niet heel veel toe, behalve de sample die Positive K heeft gebruikt. Ik heb Positive K al eens een keer gepromoot via het HHAvdW en ook nu krijgt hij van mij de punten. Wat meespeelt is dat dit een van mijn eerste albums is geweest en dus druipt het jeugdsentiment ervan af. Ik blijf het een onderschat album vinden. Helluva is trouwens ook jeugdsentiment van mij en ik kon het niet laten om deze toe te voegen. Een beetje blije nineties (commerciële) rap, maar dat mag de pret niet drukken.

1-0-0-0

Stand is dus:
1-0-1-0

2-0-2-0

3-0-2-0

Met zo'n origineel kunnen anderen het nooit winnen Maar met zo'n origineel kun je ook geen slecht samples krijgen.

Positive K heeft zijn sample niet in het origineel gevonden en vandaar mijn punt voor originaliteit naar hem. Daarnaast is het ook een uitstekend nummer, maar dat geldt ook voor het nummer van The Young Rascals (zoals je al aangaf).

tangmaster
3-1-2-0

Welkom tangmaster!

Gelijk een nieuwe.
Origineel: J.R. Funk & The Love Machine - Feel Good Party Machine
Sample1: Soho - Hot Music
Sample2: K-Os - Superstarr Pt. zero
0-0-1
Soho's instrumentaal nummer doet me het minste; desondanks vind ik het nog wel een aardig nummer (maar te lang en te repetetief). JR Funk vind ik best een fijn disconummer afleveren, maar het nummer is voor mij iets te......tsja....lang. Daarom krijgt K-Os van mij de punten; zij het dat het voor mij een nipte winnaar is. Afkomstig van zijn debuutalbum Exit; een bonte mix van hip-hop, reggae en r&b die mij wel redelijk goed bevalt.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:36 uur

geplaatst: vandaag om 21:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.