Muziek / Muziekgames / Orgineel vs. Sample K.O.
zoeken in:
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 14 september 2011, 10:39 uur
Tijd voor een nieuwe, vast de zoveelste James Brown sample maar dit vind ik persoonlijk een hele mooie omdat de sample telkens zo goed wordt gebruikt.
Origineel: James Brown - Soul Pride
De bewuste drums worden gespeeld rond de 3:22.
Sample 1: Digable Planets - 9th Wonder (Blackolitism)
De sample wordt vertraagd tot een lekker loom tempo waar de dame en heren van Digable Planets rustig overheen manouvreren.
Sample 2: Mr. Lif - Return of the B-Boy
Dit is een episch tweedelig nummer, de sample komt terug in het tweede deel (vanaf 3:52). Op dit nummer stem ik
.
Sample 3: DJ Shadow - Lesson 4
Triphoples van de meester DJ Shadow, waarin de drums van JB terugkomen op 5:25.
Sample 4: Fatboy Slim - Bird of Prey
0-0-1-0-0
Origineel: James Brown - Soul Pride
De bewuste drums worden gespeeld rond de 3:22.
Sample 1: Digable Planets - 9th Wonder (Blackolitism)
De sample wordt vertraagd tot een lekker loom tempo waar de dame en heren van Digable Planets rustig overheen manouvreren.
Sample 2: Mr. Lif - Return of the B-Boy
Dit is een episch tweedelig nummer, de sample komt terug in het tweede deel (vanaf 3:52). Op dit nummer stem ik
.Sample 3: DJ Shadow - Lesson 4
Triphoples van de meester DJ Shadow, waarin de drums van JB terugkomen op 5:25.
Sample 4: Fatboy Slim - Bird of Prey
0-0-1-0-0
0
Mb.
geplaatst: 14 september 2011, 10:57 uur
1-0-1-0-0.
Sommige nummers zijn vrij lang, dus bij het 3e en 4e nummer heb ik doorgeskipt naar de sample.
Sommige nummers zijn vrij lang, dus bij het 3e en 4e nummer heb ik doorgeskipt naar de sample.
0
geplaatst: 15 september 2011, 12:56 uur
3-2-1-0-0
Was heel snel duidelijk voor mij, hoewel ik geen enkel nummer echt slecht vind.
Was heel snel duidelijk voor mij, hoewel ik geen enkel nummer echt slecht vind.
0
geplaatst: 15 september 2011, 13:50 uur
Origineel: Yusef Lateef - Love Theme from the Robe
Sample 1: Blockhead - Triptych Pt. 1
Sample 2: Nujabes - Feather
Sample 1: Blockhead - Triptych Pt. 1
Sample 2: Nujabes - Feather
0
geplaatst: 18 september 2011, 12:00 uur
Orgineel Labi Siffre - I Got the gebruikte sample vanaf 2.10
Sample Eminem - My Name Is
Het nummer is van Labi Siffre is veel vaker gebruikt, maar in My Name is is de sample het duidelijkst.
Sample Eminem - My Name Is
Het nummer is van Labi Siffre is veel vaker gebruikt, maar in My Name is is de sample het duidelijkst.
0
geplaatst: 18 september 2011, 12:05 uur
Is al eerder geweest, Lion, maar inderdaad, toen niet met Eminem 

principal2000 schreef:
Origineel: Labbi Siffre - I Got The (2:10)
Sample1: Wu-Tang Clan - Can It Be Al...
Sample2: Lauryn Hill - The Ex-Factor
...
Eminem had natuurlijk ook in het rijtje samples kunnen staan. In mijn ogen een zeer sterke battle met uiteenlopende nummers. Geen van de drie nummers is zwak en verdient het om te verliezen. Ik ben vooral benieuwd welk nummer van de "hip-hoppers" punten krijgt. En wint Nu-soul het van soul? Bij mij wel, maar ik kan leven met de winst van elk nummer in deze battle.
Origineel: Labbi Siffre - I Got The (2:10)
Sample1: Wu-Tang Clan - Can It Be Al...
Sample2: Lauryn Hill - The Ex-Factor
...
Eminem had natuurlijk ook in het rijtje samples kunnen staan. In mijn ogen een zeer sterke battle met uiteenlopende nummers. Geen van de drie nummers is zwak en verdient het om te verliezen. Ik ben vooral benieuwd welk nummer van de "hip-hoppers" punten krijgt. En wint Nu-soul het van soul? Bij mij wel, maar ik kan leven met de winst van elk nummer in deze battle.
0
geplaatst: 20 september 2011, 09:52 uur
James Brown was hier nog niet zo vaak langs gekomen (bewust?) Maar nu dat vaatje geopend is, de volgende battle:
Origineel: James Brown - Take Some, Le...
Sample1: Lord Finesse & DJ Mike Smoo...
Sample2: Masta Ace - Letter To The B...
Sample3: Ice Cube - A Bird In The Hand(voicesample)
Sampe4: Pete Rock & C.L. Smooth - A...
0-1-0-0-0
Laat ik voorop stellen dat ik ieder nummer erg goed tot fantastisch vind. De keuze was voor mij moeilijk. James Brown levert uitstekende funky soul en op het album The Payback waar dit nummer op staat, is zelfs nóg beter werk te vinden. Lord Finesse & DJ Mike Smooth bewerken het tot één van de betere nummers op hun debuutalbum Funky Technician. De flow van Lord Finesse in combinatie met zijn altijd sterke punchlines passen perfect bij de beat die the hardest working man in showbizz bedacht heeft. Masta Ace -één van mijn favoriete rappers- laat een heel andere stijl zien in Letter To The Better. Qua teksten heeft Masta Ace vaak ook nog iets te zeggen. Zijn delivery is altijd on point. Ice Cube laat zien dat opstandige West-coast raps ook prima te combineren vallen met een voice-sampletje van James Brown. Uiteraard afkomstig van zijn uitstekend album Death Certificate. Tot slot vond Pete Rock de afsluitende WOOOO (vele malen te horen op The Big Payback) met begeleidende strings zodanig inspirerend dat hij het ook voor zijn nummer gebruikte maar dan als intro. Een geheel ander type hip-hop wat bijna neigt naar r&b.
Origineel: James Brown - Take Some, Le...
Sample1: Lord Finesse & DJ Mike Smoo...
Sample2: Masta Ace - Letter To The B...
Sample3: Ice Cube - A Bird In The Hand(voicesample)
Sampe4: Pete Rock & C.L. Smooth - A...
0-1-0-0-0
Laat ik voorop stellen dat ik ieder nummer erg goed tot fantastisch vind. De keuze was voor mij moeilijk. James Brown levert uitstekende funky soul en op het album The Payback waar dit nummer op staat, is zelfs nóg beter werk te vinden. Lord Finesse & DJ Mike Smooth bewerken het tot één van de betere nummers op hun debuutalbum Funky Technician. De flow van Lord Finesse in combinatie met zijn altijd sterke punchlines passen perfect bij de beat die the hardest working man in showbizz bedacht heeft. Masta Ace -één van mijn favoriete rappers- laat een heel andere stijl zien in Letter To The Better. Qua teksten heeft Masta Ace vaak ook nog iets te zeggen. Zijn delivery is altijd on point. Ice Cube laat zien dat opstandige West-coast raps ook prima te combineren vallen met een voice-sampletje van James Brown. Uiteraard afkomstig van zijn uitstekend album Death Certificate. Tot slot vond Pete Rock de afsluitende WOOOO (vele malen te horen op The Big Payback) met begeleidende strings zodanig inspirerend dat hij het ook voor zijn nummer gebruikte maar dan als intro. Een geheel ander type hip-hop wat bijna neigt naar r&b.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 20 september 2011, 12:02 uur
0-1-0-0-2
Die van Lord Finesse & DJ Mike Smooth is inderdaad ook dodelijk, daar moet ik maar wat meer van gaan luisteren
.
3-0-5 voor Nujabes nog
Die van Lord Finesse & DJ Mike Smooth is inderdaad ook dodelijk, daar moet ik maar wat meer van gaan luisteren
.3-0-5 voor Nujabes nog

0
Mb.
geplaatst: 20 september 2011, 17:17 uur
Kan je de nummers voortaan wel voluit schrijven? Dat is wel zo handig.
0-2-0-0-2 overigens.
Ik ben absoluut geen fan van C.L. Smooth, dus dat vind ik eigenlijk het minste nummer.
0-2-0-0-2 overigens.
Ik ben absoluut geen fan van C.L. Smooth, dus dat vind ik eigenlijk het minste nummer.

0
geplaatst: 20 september 2011, 22:10 uur
Mb. schreef:
Hoe doe je dat dan, binnen de url?
Ik heb ook wel eens langere titels, zinsnedes en die worden dan soms automatisch afgekapt door de url/link/grafische schil van de url formule.
Niet hier, want de post was van principal, maar ergens anders ook wel eens meegemaakt.
0
geplaatst: 20 september 2011, 22:14 uur
De laatste drie zijn duidelijk de besten, vooral die van Ice en Masta Ace...toch maar Ace dan.
Ik weet niet wie ik het eerst hoor van Lord Finesse & DJ Mike Smooth, maar dat kan echt niet, wat een stem
1-2-1-0-2
Ik weet niet wie ik het eerst hoor van Lord Finesse & DJ Mike Smooth, maar dat kan echt niet, wat een stem

1-2-1-0-2
0
geplaatst: 20 september 2011, 22:22 uur
Damn waarom lukt mij dat niet...
Even jouw reactie quoten...momentje...
Edit: Ik zie eigenlijk niet wat ik anders doe
Nou ja, ik houd dit in de gaten, mocht het weer eens gebeuren, dan check ik het hier. Nu bedankt voor jouw tip 
Even jouw reactie quoten...momentje...
Edit: Ik zie eigenlijk niet wat ik anders doe
Nou ja, ik houd dit in de gaten, mocht het weer eens gebeuren, dan check ik het hier. Nu bedankt voor jouw tip 
0
geplaatst: 21 september 2011, 11:35 uur
Ik typ ook de naam van de artiest en de naam van het nummer geheel in. Geen idee waarom het afgekapt wordt.
0
geplaatst: 21 september 2011, 11:38 uur
Poeha schreef:
De laatste drie zijn duidelijk de besten, vooral die van Ice en Masta Ace...toch maar Ace dan.
DJ Mike Smooth doet niks anders dan DJ-en. Lord Finesse hoor je het hele nummer lang. Verder mag je je mond gaan spoelen omdat je deze MC zo afkraakt! 
* denotes required fields.