MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De Grote Hiphop K.O.

zoeken in:
Mb.
Maak dan lekker de genadeklap; dat ze allebei oh zo geweldig zijn weten we nu wel.

Nee. Het moet spannend blijven. Bovendien, hoe moeten we 2 uur opvullen? Mijn leuke anekdotes zijn op.

8 -7. Atmosphere is doper

828 jaar levenservaring en nu al door je anekdotes heen?

Ik kan me alleen de dingen van echt lang geleden nog herinneren. De rest ben ik kwijt geraakt. Op vakantie in El Segundo. Daar liet ik ook mijn portemonnee achter.

atmosphere

Road to ze finale:

A Tribe Called Quest:

1ste ronde

Freeway & Jake One vs. A Tribe Called Quest 0-5

2de ronde

Een ladder met o.a. Slug, Smif-N-Wessun en Black Sheep. ATCQ kreeg 30 punten en werd ruim eerste.

3de ronde

In een ladder met o.a. Del the Funky Homosapien, El-P en Canibus, werd ATCQ opnieuw 1ste, dit keer met 21 punten (6 meer dan Del).

4de ronde

In een ladder met Atmosphere, Masta Ace, Aesop Rock, Mos Def, Evidence, Hieroglyphics, Damu the Fudgemunk en Blu, behaalde ATCQ een geweldige score: 41 punten, en ruim boven Atmosphere eerste.

5de ronde

Een dope ladder met o.a. De La Soul en The Roots, werd ATCQ opnieuw eerste. Nu gewoon met 20 punten - zes meer dan De La Soul

6de ronde

Weer in een ladder met de andere finalist van deze k.o. Nu was het verschil iets kleiner. Atmosphere kreeg 14 punten, ATCQ kreeg er 20.

1/8ste finale

A Tribe Called Quest vs Common (Sense) 5-4

Kwartfinale

Mobb Deep vs A Tribe Called Quest 0-7 (!)

Halve finale

J Dilla vs A Tribe Called Quest 7-8

Finale

A Tribe Called Quest vs Atmosphere ? - ?

Atmosphere:

1ste ronde

N.E.R.D. vs. Atmosphere 1-4 (Kos stemde voor Nurt)

2de ronde

In een ladder met o.a. Opgezwolle en Run-D.M.C. werd Atmosphere makkelijk 1ste (23 punten, 10 meer dan de nummer 2).

3de ronde

Een lastige ladder dit keer. Tegenstanders waren o.a. Wu Tang-Clan, Madvillain en Gorillaz. Toch werd Atmosphere 1ste, met wederom 23 punten.

4de ronde

Zie A Tribe Called Quest. Atmosphere werd 2de, dit keer met 27 punten - een mijl achter A Tribe Called Quest.

5de ronde

Wederom, jawel, 23 punten voor Atmosphere. Genoeg voor de 1ste plaats. Grappig was dat in deze ladder ook Slug en Ant zaten.

6de ronde

Zie A Tribe Called Quest. Atmosphere werd wederom tweede.

1/8ste finale

Atmosphere vs GZA 5-4

Kwartfinale

Madlib vs Atmosphere 5-7

Halve finale

Atmosphere vs CunninLynguists 8-7

Finale

A Tribe Called Quest vs Atmosphere ? - ?

---------------------------------------------------------

Extra gegevens...

ATCQ:

A Tribe Called Quest haar beste album volgens MuMe is Midnight Marauders.

In totaal is er 1107 keer op albums van A Tribe Called Quest gestemd.

Met zowel Midnight Marauders als The Low End Theory staat A Tribe Called Quest in de top 500 van MuMe.

Atmosphere

When Life Gives You Lemons, You Paint That Shit Gold is volgens MuMe het beste album van Atmosphere.

Geen top 500 noteringen voor Atmosphere. Wel erg veel liefde. Gemiddeld scoort Atmosphere een 3,93 op de site.

798 mensen hebben op albums van Atmosphere gestemd.

---------------------------------------------------------

Finale

(afbeelding)

vs.

(afbeelding)

Finale: tot de 10, 2 verschil

A Tribe Called Quest vs Atmosphere

0-1

Bookmakers zeggen:

1 euro voor ATCQ = 2,19 terug.

1 euro voor Atmosphere = 6,41 terug.

Benno
1-2

1-3 voor Atmosphere

Eindelijk kan ik eens stemmen, ik kende er de hele tijd maar één.

Jij kent J Dilla of Common (bijvoorbeeld) niet?

1 - 4 voor atmosphere

P-DawG
2-4

Mb.
3-4.

Ik hoop voor ATCQ, maar ik verwacht dat de landelijke Atmosphere fanclub met voorzitter Rob er een stokje voor gaan steken.

Ik denk dat ATCQ gaat winnen, en dat zou terecht zijn. ATCQ is klassiek, ik vind ze ook buitengewoon goed. Bovendien, ik heb geen vrienden. Dus ik kan ze ook niet aansporen om op Atmosphere te stemmen.

4-4 maar héél moeilijk

pqt
4-5

Atmosphere's uitschieters zijn stuk voor stuk favorieten voor mij; Fuck You Lucy, Smart Went Crazy, Yesterday, Godlovesugly en A Song About A Friend. Tot nu toe nog geen liedjes gehoord die beter zijn. Dus daarom krijgt ie mijn punt

toris
5-5

A tribe called quest is al lang een van mijn favoriete hiphop formaties!

5-6
Vooral God Loves Ugly en alles wat daarvoor door Atmosphere is gereleased vind ik toch wel hele speciale muziek.

6-7
Anders wordt ik gestraft door voorzitter Rob.

MAS
7-7 Duidelijk

hoi123 schreef:
Eindelijk kan ik eens stemmen, ik kende er de hele tijd maar één.

Dat gevoel ken ik.

8-8

MAS
Nou mensen stem ff op ATCQ

Ja. Doe dat. Of stem op Atmosphere. Dat zijn namelijk de 2 finalisten.

Precies we hebben Atmosphere waar je op kan stemmen, en ... atmosphere !

Stem op Atmosphere, en maak kans op een leuke prijs.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:59 uur

geplaatst: vandaag om 10:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.