MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Super Tip-Topper

zoeken in:
Ja, ik sla ook steil achterover van die krankzinnig lage stem voor een van de beste soulalbums aller tijden

Nah, een redelijke soulplaat. Geef mij maar What's Going On van Dhr. Gaye.

Ja, ik zeg ook "een van de beste". Die jij noemt is gewoon DE beste.

Marvin Gaye is niet de beste soulzanger.

Nee, dat is Sam Cooke. Maar die heeft dan weer niet het beste soulalbum op z'n naam staan.

Wat een snelle beoordelingen allemaal! Daar kan ik niet tegenop, maar dat zal wel aan mij liggen.

3 uit 7 scoort onvoldoende, das aardig wat.

Zoals ik al zei: jazz laat zich snel beoordelen (door mij althans) voor andere platen (onder meer jouw tip) wil ik meer de tijd nemen. Maar ik heb alle tips (op die van reijersen na) al minimaal één keer een draai gegeven. En dat is niet al te moeielijk als je, net zoals ik, minimaal 4 albums op één dag afspeelt. Waar dat normaal voornamelijk hiphopplaten zijn, zijn dat nu de tips.

Ik ben normaal een 'trage' luisteraar, maar ik heb eigenlijk al min of meer een oordeel over 4 albums (waarvan 1 al geplaatst). En 3 van deze albums heb ik al meer dan 4 keer beluisterd. Het gaat dus wel goed komen met mijn bijdrage aan dit onderwerp.

GrafGantz schreef:
Ja, ik sla ook steil achterover van die krankzinnig lage stem voor een van de beste soulalbums aller tijden

Het zou zomaar kunnen dat ik een redelijke klassieker in het alternatieve rockcircuit ook een minder lovend punt ga geven (maar een punt onder de 2 is onwaarschijnlijk). Ik weet daarnaast zo goed als zeker dat ik een album met een gemiddelde van bijna 4 een zeer laag cijfer ga geven (1,x)..

Reijersen schreef:
Volgens mij heb je iets gemist L_T_B. De vele mooie muzikale lagen, het verhaal in dit conceptalbum, de soepele vocalen van Marvin Gaye. De insteek die toch wel bijzonder eigengereid is in verhouding met andere soulmuziek. Prachtig album toch!

GrafGantz schreef:

Ook al is het mijn smaak niet, ik ben de laatste die zal zeggen dat dit geen goed album is. Doch ik word niet koud of warm van dit album. Soulmuziek is (helaas) niet aan mij besteed.

Reijersen schreef:
Dus nee, ik wil je niet irriteren. Eerder inspireren. Want ik dacht dat je deze wel kon waarderen door alle eigenschappen die ik hierboven opnoem.

Ik waardeer de poging, maar ik ben blijkbaar een hopeloos geval.

Je kon Gil Scott-Heron wel redelijk waarderen......gelukkig . Misschien dat ik me de volgende keer als je meedoet ook ga wagen aan een tip uit je 'favoriete' genre. Ik zie daar wel wat ruimte voor in jouw stemlijst. Maar ik had je in ieder geval geen Marvin getipt.

Ik ben aan het worstelen met Curtis Mayfield, toch even omschakelen merk ik wel.

Die vent is dood, dat moet je toch wel kunnen winnen lijkt me zo.

Tip: Cymande - Cymande
Tipper: Rhythm & Poetry
Score: 3.2*
Rhythm & Poetry schreef:
Deze plaat van Cymande ga je retegaaf vinden, ik kan het me niet anders voorstellen.

Sorry R&P, maar jouw verwachting was toch een beetje te positief. Deze vind ik zelfs iets minder dan Promised Heights (een tip uit het verleden). Ik blijf een beetje met hetzelfde euvel zitten. Op Cymande vind ik de baslijnen minder lekker en (hierdoor) minder echt leuke nummers staan. Er staan ook meer instrumentale nummers op. Laat ik benadrukken dat het verre van een slecht album is, maar Cymande is gewoon niet helemaal mijn type soul. Het is totaal niet vervelend om te luisteren, maar het blijft me minder bij of verveelt me na korte tijd. Toch heb ik dit album vele malen beluisterd. Verder commentaar staat bij het album. Ik begin deze ronde redelijk zuurpruimerig .
Ik had eigenlijk ook een hip-hop tip van jou verwacht. Nu ben ik deze ronde helemaal hip-hop-loos.

De tipper beoordeling:
3,60* - 03,6 / 01 / 08 - Jasper1991
3,45* - 06,9 / 02 / 07 - niels94
3,20* - 03,2 / 01 / 08 - Rhythm & Poetry
2,50* - 02,5 / 01 / 08 - GrafGantz
2,50* - 02,5 / 01 / 08 - L_T_B
1,80* - 01,8 / 01 / 08 - Reijersen
0,00* - 00,0 / 00 / 09 - jassn
0,00* - 00,0 / 00 / 09 - Principal2000
0,00* - 00,0 / 00 / 09 - stoepkrijt
0,00* - 00,0 / 00 / 09 - Teunnis

De gebruiker beoordeling:

3,90* - 03,9 / 01 / 08 - Jasper1991
3,03* - 09,1 / 03 / 06 - Rhythm & Poetry
2,85* - 05,7 / 02 / 07 - Principal2000
1,80* - 01,8 / 01 / 08 - L_T_B
0,00* - 00,0 / 00 / 09 - GrafGantz
0,00* - 00,0 / 00 / 09 - niels94
0,00* - 00,0 / 00 / 09 - Reijersen

Prima, dat je het album niet retegaaf staat, maar een 3,2 is nog altijd hoger dan een 0,00, dus zet mij eens wat hoger in de lijst.

jasper1991 schreef:
Ik ben aan het worstelen met Curtis Mayfield, toch even omschakelen merk ik wel.

owjee, daar gaat nog een tip van mij de diepte in

GrafGantz schreef:
Die vent is dood, dat moet je toch wel kunnen winnen lijkt me zo.
Ik worstelde dan ook met zijn soul.
Reijersen schreef:
(quote)

owjee, daar gaat nog een tip van mij de diepte in
Nee hoor, ik weet het nog niet zo goed. Puur stilistisch is het nogal omschakelen voor mij. Het eerste nummer van Curtis vind ik wel wat hebben.

Ik vond Curtis Mayfield eigenlijk ook wennen, toen had ik al wat soul beluisterd. Zijn stem kon ik aan het begin niet zo goed hebben. Inmiddels gelukkig wel

Alle albums nu minstens 1 keer beluisterd. 1 album voorlopig die echt indruk maakt en 2 albums die me niet echt aanstaan en al de rest er tussen.

Meer info verklap ik voor de moment niet.

Ik heb twee albums inmiddels al de nodige keren beluisterd en die kan en zal ik binnenkort gaan beoordelen. Twee albums die na de eerste keer luisteren een vrij matige indruk achterlieten...

Tipper: jassn
Tip: dEUS – Worst Case Scenario
Score: 3,3*

Een gewaagde tip waarbij ik benieuwd ben naar de achterliggende gedachte. Misschien mijn stem op Radiohead albums? Ik ben in ieder geval al een flinke tijd niet meer "into" rock en zeker niet de alternatieve kant hiervan. Bovendien had ik ooit "dEUS - Theme From Turnpike" als nummer getipt gekregen en dat was me totaal niet bevallen. Ik begon dus flink bevooroordeeld met de luisterbeurten. Gelukkig bleek dit album niet zo verschrikkelijk te zijn als ik had verwacht. Ik kan een redelijk aantal nummers zelfs prima hebben. Toch ben ik niet nieuwsgieriger naar meer werk van deze band. Het is mij te experimenteel en ik ben de laatste jaren verzot op soul-muziek. De soul bij dEUS is ver te zoeken . Verder commentaar staat bij het album zelf.

De tipper beoordeling:
3,60* - 03,6 / 01 / 08 - Jasper1991
3,45* - 06,9 / 02 / 07 - niels94
3,30* - 03,3 / 01 / 08 - jassn
3,20* - 03,2 / 01 / 08 - Rhythm & Poetry
2,50* - 02,5 / 01 / 08 - GrafGantz
2,50* - 02,5 / 01 / 08 - L_T_B
1,80* - 01,8 / 01 / 08 - Reijersen
0,00* - 00,0 / 00 / 09 - Principal2000

De gebruiker beoordeling:

3,90* - 03,9 / 01 / 08 - Jasper1991
3,03* - 09,1 / 03 / 06 - Rhythm & Poetry
3,00* - 09,0 / 03 / 06 - Principal2000
1,80* - 01,8 / 01 / 08 - L_T_B
0,00* - 00,0 / 00 / 09 - GrafGantz
0,00* - 00,0 / 00 / 09 - niels94
0,00* - 00,0 / 00 / 09 - Reijersen

Weliswaar traag, maar mijn uitgedeelde scores gaan iets omhoog.

Ik had moeite met het binnenhalen van de tip van Reijersen. Wat is er makkelijker dan de tip gewoon aanschaffen? Ik hoop dus dat je jouw huiswerk goed hebt gedaan Reijersen. Tyrone Davis' album staat inmiddels in mijn kast. Ik heb hem nog maar 1 x beluisterd, maar het moet gek lopen wil ik de tip van Reijersen met een onvoldoende belonen. Dat laatste gaat maar bij 1 tip gebeuren (voor zover het er nu uit ziet).

Je hebt de reden bijna geraden, ik ken bijna niks van uw lijst maar zag dat je sommige rock wel goed vond en ik wel iets gewaagd en experimenteel wou geven, heb ik voor dit album gekozen. Ik had beter toch The Ideal Crash getipt

principal2000 schreef:
het moet gek lopen wil ik de tip van Reijersen met een onvoldoende belonen. Dat laatste gaat maar bij 1 tip gebeuren (voor zover het er nu uit ziet).

Heb ik weer...

Ik denk dat het bij mij gaat gebeuren Was mijn meest gewaagde tip deze ronde (volgende ronde ga ik iedereen weer wat gewaagder tippen).

GrafGantz schreef:
(quote)

Heb ik weer...

Oh ja, jouw punt was ik vergeten. Dat is formeel een onvoldoende, maar dan een hele krappe. Dan zijn het er 2 (waarschijnlijk). Niels, ik ga jouw tip nog een paar keer luisteren voordat ik echt een punt geef.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:08 uur

geplaatst: vandaag om 10:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.