MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits !

zoeken in:
Jammer dat ik te laat was om een top tien in te sturen voor Kraftwerk, maar van de nieuwe artiest word ik erg vrolijk.

aERodyncamic, Boy lilikoi staat al in de startlijst, best vervangen dus.

Wel opvallend eigenlijk dat Ný Batterí niet in de startlijst staat. Was toch een single destijds. Maar het geeft ook wel de kracht van het album aan, dat er zoveel albumtracks zijn die blijkbaar nog beter worden bevonden.

Op het debuut vond ik Sigur Ros trouwens altijd klinken als een soort postrockversie van Cocteau Twins (waarvan ik toen alleen Treasure nog kende), wellicht interessant voor Dazzler.

Hún Jörð...
Ný Batterí
Bíum Bíum Bambaló
Dánarfregnir Og Jarðarfarir
Flugufrelsarinn
Untitled #7
Ba Ba
Di Do (klinkt een beetje als Beatles' Revolution #9 met een hiphopvibe, jammer dat SR behalve Sé Lest op Takk niet meer van dit soort dingen gedaan heeft)
Sé Lest
Svo Hljótt

Ik kwam aan precies 11 nummers die er nog bij moesten. Hjartað Hamast was de ongelukkige afvaller. Wel jammer dat ik bij de helft van de nummers (waarvan mijn 4 topfavorieten) de eerste ben die ze noemt, dat belooft niet veel goeds.

chevy93 schreef:
Als dat nummer op Agaetis Byrjun gestaan had, was het gewoon "een van die toppers". Daar ben ik van overtuigd.

Voor mij toch niet, daarvoor vind ik het echt een te doorsnee nummer in vergelijking met de andere nummers daarop. Het mist een bepaalde speelsheid of levensvreugd voor mij (en dat met zo'n titel). Ik ben ook gestopt met kopen van wat Sigur Ros uitbrengt, nadat het wel heel lang duurde voordat ik Með Suð Í Eyrum Við Spilum Endalaust en Hvarf/Heim uit het cellofaan haalde. Ik merkte het al bij het concert in Paradiso, dat ze gaven een paar maanden voor Takk uitkwam. Dat was mooi, maar de liefde was toen al een beetje bekoeld. Maar ach, voor wat ze hebben gedaan in de periode 1999-2004 (en de keer of 5 die ik ze toen gezien heb) zal ik ze altijd blijven koesteren.

dumb_helicopter schreef:
aERodyncamic, Boy lilikoi staat al in de startlijst, best vervangen dus.

check

Sé Lest komt er voor in de plaats

Sigur Rós blijft schitterend. Kan mij nog steeds niet vervelen. Ik ga snel die EP Ný Batterí opzoeken.

Dauðalogn
Dögun
Festival
Fljótavik
Flugufrelsarinn
Hufupukar
Inní Mér Syngur Vitleysingur
Milano
Myrkur
Rembihnútur

@ Co Jackso: Myrkur staat al in de startlijst, een nieuw nummer kiezen dus.

aERodynamIC schreef:
Sé Lest komt er voor in de plaats

dumb_helicopter schreef:
@ Co Jackso: Myrkur staat al in de startlijst, een nieuw nummer kiezen dus.

Ég Anda

Het openingsnummer van het onderschatte album Valtari.

DjFrankie (moderator)
herman schreef:
(quote)

Voor mij toch niet, daarvoor vind ik het echt een te doorsnee nummer in vergelijking met de andere nummers daarop. Het mist een bepaalde speelsheid of levensvreugd voor mij (en dat met zo'n titel). Ik ben ook gestopt met kopen van wat Sigur Ros uitbrengt, nadat het wel heel lang duurde voordat ik Með Suð Í Eyrum Við Spilum Endalaust en Hvarf/Heim uit het cellofaan haalde. Ik merkte het al bij het concert in Paradiso, dat ze gaven een paar maanden voor Takk uitkwam. Dat was mooi, maar de liefde was toen al een beetje bekoeld. Maar ach, voor wat ze hebben gedaan in de periode 1999-2004 (en de keer of 5 die ik ze toen gezien heb) zal ik ze altijd blijven koesteren.

Ik vind Festival juist het mooiste nummer dat ze hebben gemaakt, ik houd ook meer van de bombastische Sigur Ros, heb alleen Með Suð Í Eyrum Við Spilum Endalaust origineel, de rest digitaal (al heb ik Takk onlangs besteld). Zijn ook mijn 2 favoriete albums.

By the Way had je de albumtitel goed vorige week Herman Með Suð Í Eyrum Við Spilum Endalaust Wij hadden Með Suð Í Endalaust verder kwamen we niet.

Bíum Bíum Bambaló
Fljótavík
Flugufrelsarinn
Gong
Heysátan
Hjartað Hamast (Bamm Bamm Bamm)
Ný Batterí
Untitled #2 (Fyrsta)
Untitled #5 (Álafoss)
Untitled #7 (Dauðalagið)

Gewoon uit nieuwsgierigheid: weten Sigur Ros fans ook wat al die titels betekenen?

Geen flauw idee
Eigenlijk wil ik het ook niet weten.

dazzler schreef:
Gewoon uit nieuwsgierigheid: weten Sigur Ros fans ook wat al die titels betekenen?

Van sommigen wel ja. Staat trouwens allemaal op hun site.

Ik heb het even opgezocht: Untitled betekent zonder titel.

Ik haak aan bij de finale, deze keer.

Bíum Bíum Bambaló
Dánarfregnir Og Jarðarfarir
Death Announcements and Funerals
Festival
Flugufrelsarinn
Hafsól
Í Gær
Ný Batterí
Untitled #7 (Dauðalagið)

remcodulac schreef:
Ik heb het even opgezocht: Untitled betekent zonder titel.

DjFrankie schreef:
By the Way had je de albumtitel goed vorige week Herman Með Suð Í Eyrum Við Spilum Endalaust Wij hadden Með Suð Í Endalaust verder kwamen we niet.

Ik had alleen Med i Endalaust, de rest wist ik ook niet meer. Geen idee of ze dat nog goed gerekend hebben.

dazzler schreef:
Een echte fan kan ik mezelf nog niet noemen (ik ben een paar dagen geleden begonnen deze band te ontdekken), maar ik ken al wel een hoop betekenissen van titels. Ze staan allemaal op Wikipedia Als je weet wat de titels betekenen voegt dat wel wat aan de nummers toe.

Ik weet het wel van een paar, maar bij ( ) houd ik me wel bewust van de domme. Het is niet voor niets dat die nummers geen titels hebben.

Ágætis Byrjun
Andvari
Fljótavík
Flugufrelsarinn
Gong
Icicle Sleeves (Jónsi)
Í Gær
Illgresi
Ný Batterí
Untitled #7 (Dauðalagið)

Ágætis Byrjun
Festival
Flugufrelsarinn
Grow Till Tall [Live] (Jonsi)
Hafsól
Í Gær
Ný Batterí
Untitled #5 (Álafoss)
Untitled #6 (E-Bow)

Ik tel voorlopig 11 nominatielijstjes die hopelijk ook correct zijn.
Check de startlijst zorgvuldig en probeer de titels juist te spellen.

Dat maakt het tellen vanavond een stuk eenvoudiger.

Na een paar dagen een spoedcursus 'Sigur Rós' gevolgd te hebben, heb ik ook een mooi nominatielijstje kunnen maken. Ágætis Byrjun maakt vooralsnog de meeste (en beste) indruk, dus daar heb ik vier nummers van genomineerd. Verder zit het allemaal aardig verdeeld.

Ágætis Byrjun
Festival
Flugufrelsarinn
Gong
Hjartað Hamast (Bamm Bamm Bamm)
Ný Batterí
Untitled #2 (Fyrsta)
Untitled #6 (E-bow)
Von

Als ik goed geteld heb, zijn dit de 10 winnaars.

10 Ný Batterí
9 Festival
9 Flugufrelsarinn
7 Inní Mér Syngur Vitleysingur
7 Untitled #7 (Dauðalagið)
5 Bíum Bíum Bambaló
5 Fljótavík
5 Gong
5 Untitled #2 (Fyrsta)
5 Untitled #6 (E-bow)

GREATEST HITS OF SIGUR ROS !

2de RONDE eliminatie

Ik dacht: ik ken niet veel van Sigor Ros,
maar het lijkt me een groep die je in de sneeuw moet spelen.
Ik kijk nu tevreden over mijn timing door het raam.

Ára Bátur
Bíum Bíum Bambaló *
Boy Lilikoi (Jonsi)
Ekki Múkk
Festival *
Fljótavík *
Flugufrelsarinn *
Glósóli
Go Do (Jonsi)
Gobbledigook
Gong *
Hljómalind
Hoppípolla
Inní Mér Syngur Vitleysingur *
Myrkur
Ný Batterí *
Olsen Olsen
Saeglopur
Starálfur
Svefn-G-Englar
Untitled #1 (Vaka)
Untitled #2 (Fyrsta) *
Untitled #3 (Samskeyti)
Untitled #4 (Njósnavélin)
Untitled #6 (E-bow) *
Untitled #7 (Dauðalagið) *
Untitled #8 (Popplagið)
Varúð
Við Spilum Endalaust
Viðrar Vel Til Loftárása

Deadline 2de ronde is woensdagavond om 20.00u.

Ára Bátur
Ekki Múkk
Festival *
Fljótavík *
Go Do (Jonsi)
Gobbledigook
Hoppípolla
Varúð
Við Spilum Endalaust

Bíum Bíum Bambaló *
Boy Lilikoi (Jonsi)
Ekki Múkk
Go Do (Jonsi)
Gobbledigook
Myrkur
Olsen Olsen
Starálfur
Viðrar Vel Til Loftárása

Aquila
Grappige van dit spel is dat je de betreffende artiest weer aandachtiger gaat luisteren. Gisteren ( ) opgezet (ik heb ondanks dat ik al was uitgeluisterd op Sigur Rós nog altijd twee albums in huis, ik had er ooit vier). Die bevalt me toch altijd beter dat Agaetis Byrjun. Ik zou Untitled #5 hebben uitgekozen als favoriete track. Laat dat nu de enige zijn die in deze lijst ontbreekt Ik laat het dus even voor wat het is. Morgen als ik in de sneeuw de ochtendspits doormoet in mijn auto (normaal kan ik met de fiets naar het werk, maar moet morgen verder weg) zal ik voor zorgen dat Sigur Rós mij zal begeleiden (en Kate Bush denk ik).

DjFrankie (moderator)
Boy Lilikoi (Jonsi)
Ekki Múkk
Go Do (Jonsi)
Myrkur
Olsen Olsen
Starálfur
Untitled #2 (Fyrsta) *
Untitled #6 (E-bow) *
Untitled #7 (Dauðalagið)
Viðrar Vel Til Loftárása

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:31 uur

geplaatst: vandaag om 08:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.