MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits !

zoeken in:
Al twee keer Olsen Olsen, Starálfur en Viðrar Vel Til Loftárása

Boy Lilikoi (Jonsi)
Ekki Múkk
Fljótavík *
Flugufrelsarinn *
Go Do (Jonsi)
Gobbledigook
Inní Mér Syngur Vitleysingur *
Saeglopur
Varúð
Við Spilum Endalaust

Zo dan maar, ik vrees dat ik de nieuwe nummers nog niet alle kans heb gegeven. Het blijft echter lastig voor nog niet bekende songs om te concurreren met ( ) en de beste helft van Ágætis Byrjun

Teunnis schreef:
Ágætis Byrjun
Festival
Flugufrelsarinn
Grow Till Tall [Live] (Jonsi)
Hafsól
Í Gær
Inní Mér Syngur Vitleysingur
Ný Batterí
Untitled #5 (Álafoss)
Untitled #6 (E-Bow)

Zie ik dat ik Untitled #7 gewoon ben vergeten Gelukkig zonder mijn steun alsnog door.

Tribal Gathering schreef:

Onbegrijpelijk

moeten die nummers in bepaalde volgorde staan of gewoon 10 nummers zetten?

jassn schreef:
moeten die nummers in bepaalde volgorde staan of gewoon 10 nummers zetten?

Het is puur toeval dat de vier lijstjes tot dusver in alfabetische volgorde staan

Ekki Múkk
Fljótavík *
Flugufrelsarinn*
Go Do (Jonsi)
Gobbledigook
Gong*
Hljómalind
Saeglopur
Untitled #2 (Fyrsta)*
Við Spilum Endalaust

Niet te doen: Ik verkies Myrkur boven Untitled #2 (Fyrsta) omdat er genoeg van dat album in de lijst terecht komt.

dan zet ik ze voor de moeilijkheid niet in alfabetische volgorde

Ekki Múkk
Gobbledigook
Við Spilum Endalaust
Festival *
Boy Lilikoi (Jonsi)
Go Do (Jonsi)
Ára Bátur
Myrkur
Gong *

Dan zet ik ze ook niet op alfabetische, maar wel logische volgorde:

Ára Bátur
Hoppípolla
Gobbledigook
Go Do (Jonsi)
Myrkur
Gong *
Untitled #2 (Fyrsta) *
Fljótavík *
Boy Lilikoi (Jonsi)
Við Spilum Endalaust

Pfff... dat was lastig zeg. Enkel Ára Bátur was een zekerheidje (mag hopen dat die er na deze ronde uitligt) en de andere 4 waren ook redelijk snel besloten. Daarna had ik alle nummers die echt uitzonderlijk goed zijn weggehaald, bleven er nog maar zeven over voor vijf plekjes. Uiteindelijk heb ik de twee die ik pas sinds deze GH ken het voordeel gegeven, omdat ik die lastiger te beoordelen vond. Maar Gong t/m Við Spilum Endalaust zijn nummers waar menig band jaloers op kan zijn.

Boy Lilikoi (Jonsi)
Ekki Múkk
Fljótavík *
Flugufrelsarinn *
Go Do (Jonsi)
Hljómalind
Myrkur
Untitled #2 (Fyrsta) *
Untitled #7 (Dauðalagið) *
Varúð

Poeh, dat was moeilijk...

Het alfabetisch lijsten is niet zo toevallig.
Omdat het mij helpt bij het verwerken van de resultaten.

Maar het is niet verplicht.

Twee keer Starálfur kan ik wel volgen. Die mierzoete zang kan mij ook niet echt bekoren. Viðrar Vel Til Loftárása daarentegen is hemels! Kan zomaar eens mijn nummer 1 gaan worden.

Boy Lilikoi (Jonsi)
Ekki Múkk
Glósóli
Go Do (Jonsi)
Gobbledigook
Gong *
Myrkur
Ný Batterí *
Olsen Olsen
Untitled #6 (E-bow) *

NIet makkelijk dit, er horen hierbij zeker een aantal songs die door mochten van mij naar de finale (Olsen Olsen, Go Do en Gobbledigook bv), maar gewoonweg de mindere waren van die andere superieure songs.

Flugufrelsarinn *
Go Do (Jonsi)
Glósóli
Gobbledigook
Gong *
Myrkur
Ný Batterí *
Untitled #4 (Njósnavélin)
Untitled #7 (Dauðalagið) *
Varúð

Zo goed als onmogelijk Ieder nummer uit dit rijtje vind ik bovengemiddeld goed. Ik ben een liefhebber van het duistere werk, maar ook het licht verteerbare werk vind ik heerlijk om aan te zetten.

Bíum Bíum Bambaló *
Boy Lilikoi (Jonsi)
Go Do (Jonsi)
Gobbledigook
Gong
Myrkur
Starálfur
Við Spilum Endalaust
Viðrar Vel Til Loftárása

Damn, ik vind Sigur Ros nóg veel beter dan ik dacht. Wat een belachelijk moeilijke opgave. Njosnavelin stond er even in, omdat ik dacht dat ik dat een mindere van het ()-album vond, maar dat bleek na herluisteren toch niet het geval te zijn. Geen enkel nummer van () dus voorlopig, dat album maakt ook als geheel het meeste indruk op mij.
Jonsi's nummers stonden vrij snel vast, hoewel een degelijk album, haalt hij nergens écht het niveau van Sigur Ros. Myrkur eveneens. Bium Bium Bambalo is wel echt een zeer goed nummer, maar daar heb ik nog niet echt zo een band mee. Staralfur, sorry sommige users, vind ik niet bij het beste van Agaetis Byrjun horen en mag er dan ook uit.
Oja, Ara Batur vind ik net een ronduit prachtig nummer trouwens.

Boy Lilikoi (Jonsi)
Festival *
Go Do (Jonsi)
Gobbledigook
Hljómalind
Myrkur
Saeglopur
Svefn-G-Englar
Varúð
Við Spilum Endalaust

Ára Bátur
Bíum Bíum Bambaló
Ekki Múkk
Festival
Fljótavík
Glósóli
Go Do (Jonsi)
Myrkur
Olsen Olsen
Untitled #7 (Dauðalagið)

Die twee nummers van Jónsi vind ik eigenlijk best leuk. Zonde om af te moeten laten vallen. Ik moet wel toegeven dat ze wat simpel klinken, dus wanneer ik deze band wat beter ken (en daarmee ook hun complexere nummers) zullen ze wel snel voorbijgestreefd worden door de rest. Boy Lilikoi ontspringt nu de dans, maar zal de volgende ronde waarschijnlijk toch niet halen.

Olsen Olsen al net zo vaak als Ára Bátur (vier keer) genoemd
EDIT: Untitled #7 (Dauðalagið) ook

Het scheelt dat ik nu weet wat ik sowieso weg kan strepen. Nog een beetje herbeluisteren welke titel bij welk geluid hoort en voilà!

Bíum Bíum Bambaló *
Boy Lilikoi (Jonsi)
Fljótavík *
Go Do (Jonsi)
Gobbledigook
Hljómalind
Myrkur
Saeglopur
Við Spilum Endalaust

Al vijf keer Varúð, daar maak ik me zorgen om.

stoepkrijt schreef:

Idem hier, naar mijn mening is dat het enige nummer van Valtari dat zich echt kan meten met de (heleboel) epische Sigur Ros-nummers en verdient het toch zeker nog een ronde door te gaan.

Edit: Glósóli jandorie, Koen toch! Een van de eerste liedjes die ik van Sigur Ros kende en mij volledig in beslag nam (en neemt). Blijf het ook een mooie clip vinden trouwens.

stoepkrijt schreef:
Als je zelf Olsen Olsen, Festival en Ara Batur noemt, vraag je daar natuurlijk wel een beetje om.

Olsen Olsen 5 keer genoemd.

Teunnis schreef:
Olsen Olsen al net zo vaak als Ára Bátur (vier keer) genoemd

Behorend tot mijn persoonlijke SR favorieten

herman schreef:
Olsen Olsen 5 keer genoemd.

Samen met Viðrar Vel Til Loftárása mijn absolute top!

Screenager schreef:
(quote)

Idem hier, naar mijn mening is dat het enige nummer van Valtari dat zich echt kan meten met de (heleboel) epische Sigur Ros-nummers en verdient het toch zeker nog een ronde door te gaan.

Misschien valt het nummer daarom juist af. Van de eerste 5 nummers van Valtari, vind ik dat het minste nummer. Al past het prima in het geheel.

Co Jackso schreef:
(quote)

Misschien valt het nummer daarom juist af. Van de eerste 5 nummers van Valtari, vind ik dat het minste nummer. Al past het prima in het geheel.

Misschien heb je wel een punt. Het is inderdaad een nummer zoals Sigur Ros er wel al wat gemaakt heeft. Dan is de concurrentie natuurlijk groot. Achja, er blijven sowieso 20 prachtige nummers over, daar twijfel ik niet aan.

Er is maar een remedie om het potentieel verlies van geliefde tracks te verwerken
en dat is zelf mee elimineren. Zorgen voor tegengewicht, op hoop van zegen.

Als 5 mensen betreuren dat een bepaald nummer 5 eliminaties kreeg, is er wel degelijk hoop.

Die 30 genomineerden in 1 playlist op Itunes. Hemels. Morgenavond zal ik er 10 uit moeten verwijderen en duurt die hemelse trip gewoon wat korter. Aan kwaliteit inboeten zal het wellicht niet al te veel doen (hoewel, Ara Batur en Varud zou ik écht jammer vinden), maar of het veel beter kan dan dit weet ik eveneens niet.

Sigur Ros

Boy Lilikoi (Jonsi)
Ekki Múkk
Fljótavík *
Flugufrelsarinn *
Go Do (Jonsi)
Gobbledigook
Gong *
Saeglopur
Untitled #2 (Fyrsta) *
Við Spilum Endalaust

Met dank aan een oplettende El Ninjo (ik had 9 afvallers):

Bíum Bíum Bambaló *
Boy Lilikoi (Jonsi)
Fljótavík *
Go Do (Jonsi)
Gobbledigook
Gong *
Hljómalind
Myrkur
Saeglopur
Við Spilum Endalaust

Bíum Bíum Bambaló *
Boy Lilikoi (Jonsi)
Flugufrelsarinn *
Go Do (Jonsi)
Gobbledigook
Gong
Myrkur
Starálfur
Við Spilum Endalaust

Excuses aan Dazzler (vermoed ik?), maar als het mogelijk is, wil ik Viðrar Vel Til Loftárása toch nog vervangen door Flugufrelsarinn. Door nieuwe luisterbeurten gaat mijn voorkeur toch echt wel eerder naar eerstgenoemde.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:54 uur

geplaatst: vandaag om 11:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.