menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits !

zoeken in:
avatar van Co Jackso
1. Untitled #1 (Vaka)
2. Untitled #3 (Samskeyti)
3. Festival *
4. Ára Bátur
5. Hoppípolla
6. Starálfur
7. Olsen Olsen
8. Hljómalind
9. Viðrar Vel Til Loftárása
10. Glósóli

avatar van stoepkrijt
1. Viðrar Vel Til Loftárása
2. Untitled #3 (Samskeyti)
3. Saeglopur
4. Ný Batterí
5. Untitled #1 (Vaka)
6. Untitled #8 (Popplagið)
7. Svefn-G-Englar
8. Varúð
9. Hljómalind
10. Untitled #4 (Njósnavélin)

( ) is met vier nummers het best vertegenwoordigd, maar toch ligt Ágætis Byrjun me beter. Sæglópur is het enige nummer dat zich met de toppers van die twee albums kan meten.
Mijn top 5 is hemels. Daar kunnen de gevestigde namen (Popplagid en Svefn-G-Englar) niet tegenop. Zij volgen op gepaste afstand, maar zijn nog steeds ijzersterke nummers.
Daarna komen eindelijk nummers van andere albums aan bod. Hoppípolla en Festival waren ook nog in de race, maar die kwamen net wat tekort.

Ik ben benieuwd hoe mijn top 10 er over een paar maanden uit zal zien. Ik sluit niet uit dat de zaken er dan compleet anders voorstaan.

avatar van chevy93
Aangezien je deze band misschien net een week kent, lijkt het me logisch dat je top 10 nog wel aan verandering onderhevig is.

avatar van stoepkrijt
Inderdaad, daar doelde ik dus ook op.

avatar van aERodynamIC



1. Viðrar vel til loftárása

Videoclips kunnen me vaak gestolen worden. Muziek dvd's heb ik niet veel en als ik ze heb bekijk ik ze een keer en daar blijft het dan wel bij.
Maar voor Sigur Rós maak ik een enorme uitzondering. Hun clips versterken de bijzondere muziek enorm. Bijna alles van hen is raak op visueel gebied net als de nummers van de band.
Ik beschouw Viðrar vel til loftárása met Olsen Olsen als mijn favoriete SR nummers, nummer 1 en 2 zijn inwisselbaar, maar juist door de videoclip die bij dat nummer hoort heb ik er voor gekozen om Viðrar vel til loftárása nu op één te zetten. Is het omdat het thema van de video mij misschien net even wat meer aanspreekt? Ongetwijfeld, maar daarnaast is het ook het sprookjesachtige dat op dit nummer, en ook Olsen Olsen, zo enorm goed naar voren komt.
De hemel op aarde gaat hier echt op. Hoe vaak ik dit al gehoord heb weet ik niet maar elke keer is het alsof het de eerste keer is. Er zijn niet veel nummers die dat voor elkaar krijgen maar Viðrar vel til loftárása lukt dat dus wel. Wat een schoonheid. Dit is perfectie vertaald naar muziek. En als ik die beelden er dan soms bij bekijk zorgt dat voor de extra brok in de keel. Treffender en nuchterder kan een band deze problematiek niet in beeld brengen.
Ik kan er nog steeds stil van worden......... ik zet het nummer nog maar eens op......... behorend tot mijn tien favoriete nummers ooit van wie dan ook.

2. Olsen Olsen
3. Svefn-g-englar
4. Untitled #8 (Popplagið)
5. Ára bátur
6. Hoppípolla
7. Glósóli
8. Starálfur
9. Festival
10. Bíum Bíum Bambaló

avatar van chevy93
Eens vwb Viorar, die overgang op 3:08 (in de video op 0:42) is iedere keer kippenvel, één van de mooiste stukjes die ik ken. Ultieme kalmte en rust.

avatar van Fathead
01. Ný Batterí *
02. Festival *
03. Viðrar Vel Til Loftárása
04. Olsen Olsen
05. Saeglopur
06. Untitled #1 (Vaka)
07. Svefn-G-Englar
08. Untitled #4 (Njósnavélin)
09. Hoppípolla
10. Starálfur

Jammer dat Gobbledigook en Se Lest de finale niet hebben gehaald, maar voor de rest ben ik wel tevreden.

avatar van dynamo d
1. Untitled #8 (Popplagið)
2. Untitled #7 (Dauðalagið) *
3. Ára Bátur
4. Untitled #6 (E-bow) *
5. Hoppípolla
6. Untitled #3 (Samskeyti)
7. Saeglopur
8. Ný Batterí *
9. Glósóli
10. Varúð


allemaal geweldig

johannesA
1. Festival *
2. Olsen Olsen
3. Svefn-G-Englar
4. Ára Bátur
5. Viðrar Vel Til Loftárása
6. Starálfur
7. Untitled #8 (Popplagið)
8. Untitled #6 (E-bow) *
9. Ný Batterí *
10. Untitled #3 (Samskeyti)

De nummer 1 is onovertroffen, die vind ik zoo mooi.

avatar van LucM
Erg moeilijk om een top-10 samen te stellen, de werkstukken van Sigur Rós staan vrijwel op eenzelfde hoge niveau. Ik heb vooral uit de albums Ágætis Byrjun en ( ) gekozen.

1. Starálfur
2. Svefn-G-Englar
3. Untitled #2 (Fyrsta) *
4. Untitled #8 (Popplagið)
5. Ný Batterí *
6. Untitled #1 (Vaka)
7. Ára Bátur
8. Viðrar Vel Til Loftárása
9. Untitled #7 (Dauðalagið) *
10 . Festival *

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
johannesA schreef:
1. Festival *

De nummer 1 is onovertroffen, die vind ik zoo mooi.


Ik ook

avatar van herman
Zo, ik ben er uit. Op voorhand sorry voor de lange stukken tekst, maar Sigur Ros maakt nogal wat los.

1. Untitled #8 (Popplagið)
Het heeft even geduurd voordat ik ( ) onder de knie had destijds. Eigenlijk vond ik Agaetis Byrjun een veel mooier album. Het optreden in de Melkweg in 2002 waarbij ( ) werd gepresenteerd vond ik ook een stuk minder dan het eerdere concert dat ik van ze zag. Eigenlijk herinner ik me nog vooral dat het erg warm was in de zaal en er vooraf Boards of Canada werd gedraaid. Maar hoe anders was dat op het Hurricane-festival in Duitsland, in de zomer van 2003. Sigur Ros sloot daar diep in de nacht het festival af in een relatief kleine tent. Ze begonnen heel laat omdat er iets mis was met de techniek, waardoor veel mensen maar gewoon gingen slapen en het optreden lieten lopen. Ik wilde ze per se zien en bleef dus maar wachten. En gelukkig kregen de overblijvers gelijk, want het optreden van Sigur Ros dat ik hier zag is voor mij nog altijd een van de beste 3 concerten die ik ooit gezien heb. De vermoeidheid verdween als sneeuw voor de zon en uiteraard werd er afgesloten met een waanzinnige versie van dit nummer. Ik heb ook nooit zo'n lang applaus gehoord als na afloop van dat concert, ik geloof dat het wel een kwartier lang doorging, zo uitzinnig was iedereen. Sindsdien is Untitled #8 altijd mijn favoriete nummer geweest van Sigur Ros.

2. Bíum Bíum Bambaló *
Dit nummer is voor mij onlosmakelijk verbonden met het concert dat Sigur Ros in 2000 in de Melkweg gaf, tijdens het Crossing Border-festival. Saillant detail: vlak daarvoor zag ik in de andere zaal Coldplay spelen, maar daar zijn we na vijf minuten weggelopen. Van mijn vriendin kreeg ik die avond de 12" van Ny Batteri (waar dit nummer opstaat), wat ik samen met ( ) nog altijd het beste vind dat Sigur Ros ooit gemaakt heeft. Het was al met al een heel bijzondere avond, die me nog goed bijstaat, want ik weet nog goed hoe mijn moeder in die tijd maanden in het ziekenhuis lag (en er gelukkig levend uitkwam) en ik haar de volgende middag (nog flink vermoeid van een lange nacht) kon vertellen over het concert.

3. Olsen Olsen
Kippenvelmoment 1: alles vanaf 4:30. Pfft, geen woorden voor. Ik heb altijd het gevoel dat al het moois van het leven hier samenkomt, zo'n euforisch moment.

4. Starálfur
Kippenvelmoment 2: de als de zon doorbreekt op 4:10. In de loop der jaren wel uitgegroeid tot een topfavoriet van Agaetis Byrjun, de eerste plaat van Sigur Ros die ik leerde kennen. Echt een dikke kippenvelplaat.

5. Untitled #4 (Njósnavélin)
Kippenvelmoment 3: wat er gebeurt op 4:50... Zo'n mooie climax van de eerste plaathelft. ( ) heeft heel lang op 2 gestaan in mijn top 10, maar dat is vooral omdat het geheel zo verdomde goed is. De nummers vind ik losstaand lang niet zo goed als die van Agaetis Byrjun over het algemeen, maar als geheel is het album veel krachtiger. Untitled #4 is één van die nummers die losstaand wel bloedstollend is.

6. Saeglopur
Kippenvelmoment 4: 3:04. Jongens, jongens... wat een pracht.
Jammer dat mijn andere favorieten van Takk het niet gehaald hebben tot aan de finale, maar het vierde album is hiermee toch mooi vertegenwoordigd.

7. Untitled #6 (E-bow) *
Kippenvelmoment 5: 6:39. Wat een climaxje toch weer. Er zit zoveel (emotionele) spanning in ( ), het is mooi hoe ze af en toe stoom afblazen..

8. Untitled #7 (Dauðalagið) *
Eigenlijk een wat raar nummer, het lijkt redelijk structuurloos. Maar toch weet het de volle 13 minuten te boeien. Het is een prachtige opmaat naar een grandioze apotheose.

9. Viðrar Vel Til Loftárása
Toen ik me net aanmeldde op deze site heb ik ergens een top 25 van favoriete nummers allertijden gepost en deze stond volgens mij in de top 10, als ik me goed herinner. Vind het nog steeds een heel nummer dat me weer terugneemt naar een jaar of 10 geleden, toen ik hier echt helemaal kapot van was. Destijds was Sigur Ros voor mij echt iets unieks en misschien wel de beste band ter wereld (samen met GYBE). Het einde heb ik ook altijd wel bijzonder gevonden, mooi hoe het nummer ontspoort in de orkestbak.

10. Untitled #3 (Samskeyti)
Eén van de bouwstenen van ( ). Kan hier niet echt iets over zeggen. Gewoon erg mooi.

avatar van Poeha
Sigur Ros top 10

1. Bíum Bíum Bambaló *
2. Untitled #6 (E-bow) *
3. Untitled #8 (Popplagið)
4. Saeglopur
5. Svefn-G-Englar
6. Hljómalind
7. Starálfur
8. Olsen Olsen
9. Untitled #4 (Njósnavélin)
10. Untitled #3 (Samskeyti)

Onvoorstelbaar dat Bíum Bíum Bambaló niet vaker in de top 10 is gezet. Voor mij met afstand HET pronkstuk van SR. Misschien is de EP waarop het staat niet zo bekend? Ik weet het niet.
Verder was ik voor deze week niet echt goed bekend met hun oeuvre, maar na veelvuldig luisteren, kan ik weer een paar topnummers toevoegen aan mijn favorietenlijst en wel de bovenstaande top vier. Vooraf zag ik totaal geen heil in deze editie, maar ben toch wel blij dat hij er is gekomen.

avatar van musicfriek
1. Starálfur
2. Viðrar Vel Til Loftárása
3. Untitled #4 (Njósnavélin)
4. Glósóli
5. Hoppípolla
6. Ára Bátur
7. Svefn-G-Englar
8. Saeglopur
9. Olsen Olsen
10. Festival

Ik mis vooral Milano, Takk blijft mijn favoriete album van hun, veel hemelser hoor je ze niet.

avatar van El Ninjo
01. Untitled #8 (Popplagið)
02. Svefn-G-Englar
03. Olsen Olsen
04. Viðrar Vel Til Loftárása
05. Hoppípolla
06. Untitled #1 (Vaka)
07. Starálfur
08. Festival *
09. Hljómalind
10. Bíum Bíum Bambaló *

1. Untitled #3 (Samskeyti)
2. Viðrar Vel Til Loftárása
3. Untitled #4 (Njósnavélin)
4. Olsen Olsen
5. Untitled #6 (E-bow)
6. Hoppípolla
7. Bíum Bíum Bambaló
8. Ný Batterí
9. Untitled #7 (Dauðalagið)
10. Untitled #8 (Popplagið)

avatar van dynamo d
herman schreef:
Zo, ik ben er uit. Op voorhand sorry voor de lange stukken tekst, maar Sigur Ros maakt nogal wat los.


Ik heb het met plezier gelezen.

Dit is één van de mooiste "greastest hits of"

avatar van laxus11
1. Starálfur
2. Viðrar Vel Til Loftárása
3. Hoppípolla
4. Svefn-G-Englar
5. Bíum Bíum Bambaló
6. Festival *
7. Ný Batterí *
8. Untitled #8 (Popplagið)
9. Olsen Olsen
10. Ára Bátur

avatar van dazzler
tussenstand na 19 lijstjes

99
92
88
76
71
70
63
62
60
56

49
45
42
39
37
30
24
19
13 Untitled #2 (Fyrsta) *
12 Varúð

Top 10 posten kan nog tot vanavond 20.00u.

Top 3 is denk ik:

1. Untitled #8 (Popplagið)
2. Viðrar Vel Til Loftárása
3. Svefn-G-Englar

avatar van dumb_helicopter
Ik denk dat Staralfur daar nog ergens tussen moet zitten, Tit.

avatar van herman
Of Untitled #3 (Samskeyti)..

Aquila
01. Untitled #6 (E-bow) *
02. Untitled #4 (Njósnavélin)
03. Viðrar Vel Til Loftárása
04. Untitled #8 (Popplagið)
05. Untitled #1 (Vaka)
06. Olsen Olsen
07. Ný Batterí *
08. Untitled #3 (Samskeyti)
09. Starálfur
10. Untitled #7 (Dauðalagið) *

avatar van dazzler
Ik tel op dit moment 10 verschillende nummers 1,
waarvan er nu 5 lager genoteerd staan dan nummer 8.

Merkwaardige ontwikkeling.

Lijstje 20 is binnen, waarvoor .

avatar van Poeha
dazzler schreef:
Ik tel op dit moment 10 verschillende nummers 1,
waarvan er nu 5 lager genoteerd staan dan nummer 8.

Bíum Bíum Bambaló vast ook

Viðrar Vel Til Loftárása staat vast hoog, maar vind het niet bepaald top 10 materiaal.

avatar van dix
dix
dazzler schreef:
Merkwaardige ontwikkeling.

Ik vind heel Sigur Ros een merkwaardige ontwikkeling

avatar van remcodulac
01. Bíum Bíum Bambaló *
02. Viðrar Vel Til Loftárása
03. Starálfur
04. Untitled #4 (Njósnavélin)
05. Ný Batterí *
06. Svefn-G-Englar
07. Untitled #1 (Vaka)
08. Saeglopur
09. Festival *
10. Untitled #7 (Dauðalagið) *

avatar van The Eraser
Sigur Ros

1. Viðrar Vel Til Loftárása
2. Untitled #6 (E-bow) *
3. Untitled #3 (Samskeyti)
4. Untitled #8 (Popplagið)
5. Ára Bátur (Sorry jongens, normaal ben ik niet voor dit klef gedoe, maar dit pakt mij gewoon )
6. Ný Batterí *
7. Saeglopur
8. Olsen Olsen
9. Varúð
10. Untitled #2 (Fyrsta) *

avatar van dazzler
Na 22 lijstjes bedraagt het verschil tussen de nummers 1 en 2 welgeteld 2 punten.

avatar van Screenager
Poeha schreef:

Onvoorstelbaar dat Bíum Bíum Bambaló niet vaker in de top 10 is gezet. Voor mij met afstand HET pronkstuk van SR. Misschien is de EP waarop het staat niet zo bekend? Ik weet het niet.
Verder was ik voor deze week niet echt goed bekend met hun oeuvre, maar na veelvuldig luisteren, kan ik weer een paar topnummers toevoegen aan mijn favorietenlijst en wel de bovenstaande top vier. Vooraf zag ik totaal geen heil in deze editie, maar ben toch wel blij dat hij er is gekomen.

Bij mij is dat best wel het geval. Kende het nummer niet tot een paar dagen geleden. Vind het écht een wonderschoon nummer, maar zoals ik reeds eerder heb gezegd is er gewoon nog niet die echte 'band' mee. Misschien is dit wat vreemd uitgedrukt, maar toch voel ik het zo.
De kans bestaat dat Bium Bium Bambalo binnen een paar weken of maanden wél in mijn top 10 zou staan, want het is wel degelijk een ontroerend mooi nummer. (Het is trouwens afgemeten de meest afgespeelde song van de laatste 3/4 dagen op mijn itunes)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:25 uur

geplaatst: vandaag om 20:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.