menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits !

zoeken in:
1. Untitled #1 (Vaka)
2. Svefn-G-Englar
3. Starálfur
4. Untitled #8 (Popplagið)
5. Untitled #2 (Fyrsta)
6. Varúð
7. Untitled #3 (Samskeyti)
8. Untitled #7 (Dauðalagið)
9. Olsen Olsen
10. Ný Batterí

Ik ben een Sigur Ros-fan in wording. Hoorde een aantal nummers dus ook voor het eerst. Ken alleen de twee groten dus, die beiden op 4* staan. En ik ga nu eens aan de andere beginnen, ik denk als eerst met Ny Batteri. Titelnummer is echt van grote schoonheid!

Screenager schreef:
(quote)

Bij mij is dat best wel het geval. Kende het nummer niet tot een paar dagen geleden. Vind het écht een wonderschoon nummer, maar zoals ik reeds eerder heb gezegd is er gewoon nog niet die echte 'band' mee. Misschien is dit wat vreemd uitgedrukt, maar toch voel ik het zo.
De kans bestaat dat Bium Bium Bambalo binnen een paar weken of maanden wél in mijn top 10 zou staan, want het is wel degelijk een ontroerend mooi nummer. (Het is trouwens afgemeten de meest afgespeelde song van de laatste 3/4 dagen op mijn itunes)

Bij mij hetzelfde verhaal. Erg mooi, maar sommige andere nummers heb ik al een keer of dertig (als het al niet meer is) vaker gehoord. Die nummers zitten als zo diep in je hart, daar kan een nieuw nummer niet even in een paar dagen ook bij.

eigenlijk denk ik daar nooit over na om een top 10 te maken van een groep maar ik heb het toch maar eens gedaan.

1. Untitled #3 (Samskeyti)
2. Untitled #8 (Popplagið)
3. Olsen Olsen
4. Ný Batterí *
5. Untitled #4 (Njósnavélin)
6. Bíum Bíum Bambaló *
7. Hljómalind
8. Starálfur
9. Untitled #7 (Dauðalagið) *
10. Untitled #6 (E-bow) *

Dat heb ik ook wel. Van de latere nummers vind ik sommige echt niet zo verkeerd, maar het oudere werk zit zo diep verankerd, daar komt zo'n nummer echt niet meer tussen. Het voelt voor mij dan als meer van hetzelfde, maar dan minder.

En hier mogen nog wel wat stemmen bij:
Sigur Rós - Ný Batterí (2000)

Ik denk dat als ik heel oprecht een top 10 zou samenstellen zonder emoties uit het verleden mee te laten spelen Ágætis Byrjun mijn nummer 1 zou zijn.
Maar mijn band met andere artiesten en albums uit een verder verleden is heel erg sterk en dan merk ik ook wel dat ik Ágætis Byrjun leerde kennen toen ik 30 was en dan ervaar je muziek toch anders.

dazzler schreef:
Na 22 lijstjes bedraagt het verschil tussen de nummers 1 en 2 welgeteld 2 punten.

Vreemd dat Svefn-G-Englar dan zo goed scoort tijdens de MuMeLadder en de andere nummers maar moeizaam de top van de lijst benaderen.

Op de valreep:

1. Hoppípolla
2. Untitled #4 (Njósnavélin)
3. Ára Bátur
4. Untitled #8 (Popplagið)
5. Saeglopur
6. Ný Batterí
7. Untitled #1 (Vaka)
8. Svefn-G-Englar
9. Starálfur
10. Glósóli

Na het concert deze zomer, heb ik terug een Takk... periode. Maar op een ander moment zal () weer mijn favoriet album zijn of Ágætis Byrjun. Kiezen tussen die drie is onmogelijk. Deze top 10 is dan toch wat willekeurig, aangezien Sigur Rós voor mij per album wordt geconsumeerd.

herman schreef:
Dat heb ik ook wel. Van de latere nummers vind ik sommige echt niet zo verkeerd, maar het oudere werk zit zo diep verankerd, daar komt zo'n nummer echt niet meer tussen. Het voelt voor mij dan als meer van hetzelfde, maar dan minder.

En hier mogen nog wel wat stemmen bij:
Sigur Rós - Ný Batterí (2000)

Als ik hem ooit eens ergens tegenkom, neem ik hem zonder twijfel mee.

Co Jackso schreef:
(quote)

Vreemd dat Svefn-G-Englar dan zo goed scoort tijdens de MuMeLadder en de andere nummers maar moeizaam de top van de lijst benaderen.

ik denk dat dat wel te verklaren is, dit is een spelletje met waarschijnlijk enkel Sigur Ros liefhebbers.In de ladder zitten er ook nietliefhebbers en zelfs haters tussen. Ik denk dat een nummer als Sfev N Englar wat toegankelijker is en eerder in de smaak valt dan een brok emotie als Untitled 8 is, dat vooral een nummer van de liefhebber is en derhalve minder scoort in de ladder

De meeste nummers zijn minstens zo toegankelijk als Svefn-G-Englar. Geldt dan niet voor Untitled 8. Maar we weten natuurlijk ook niet of het tussen deze nummers gaat.

Nou, het is nou ook weer niet zo dat Untitled #8 slecht scoort. Met een 150e plek vorig jaar kan men dik tevreden zijn. Tot de 19e plek van Svefn-G-Englar was het zelfs nog het bestscorende nummer van SR ooit (met een 21e plek in 2008).

GREATEST HITS OF SIGUR ROS !

De laatste 10 van de top 20 op een rijtje ...

Je leest van links naar rechts: positie, puntentotaal, titel en aantal stemmen.
Songs met * stonden niet in de startlijst, maar werden genomineerd in de 1ste ronde.

11. (73) Hoppípolla (12) en de nummer 1 van nico1616.

12. (59) Saeglopur (13)

13. (58) Festival * (12) en de nummer 1 van DjFrankie en johannesA.

14. (56) Untitled #6 (E-bow) * (9) en de nummer 1 van Aquila.

15. (54) Bíum Bíum Bambaló * (11) en de nummer 1 van Poeha en remcodulac.

16. (31) Untitled #7 (Dauðalagið) * (10)

17. (31) Glósóli (7)

18. (23) Varúð (7)

19. (20) Untitled #2 (Fyrsta) * (4)

20. (19) Hljómalind (6)

Slechts 1 nominatie wist de top 10 te bereiken.
Uiteindelijk halen ook 4 van de 11 nummers 1 de bovenste helft niet.

Met nog eens een grote opkomst: 25 deelnemers.

Als ik het goed zie een top 10 met alleen ( ) en Agaetis?

edit: Oh nee, ik mis Ara Batur.

10. (73) Untitled #4 (Njósnavélin) (13)

De nummer 1 van Tribal Gathering.

Tribal Gathering schreef:
Het mag duidelijk zijn wat mijn favoriete album is. Nummer 5 had zeker de lijst gehaald, Nummer 7 heeft hem net gemist.
herman schreef:
Kippenvelmoment 3: wat er gebeurt op 4:50... Zo'n mooie climax van de eerste plaathelft. ( ) heeft heel lang op 2 gestaan in mijn top 10, maar dat is vooral omdat het geheel zo verdomde goed is. De nummers vind ik losstaand lang niet zo goed als die van Agaetis Byrjun over het algemeen, maar als geheel is het album veel krachtiger. Untitled #4 is één van die nummers die losstaand wel bloedstollend is.

09. (76) Ára Bátur (13)

Niemands nummer 1 of 2: goed voor vier 3de plaatsen.

The Eraser schreef:
Sorry jongens, normaal ben ik niet voor dit klef gedoe, maar dit pakt mij.
nico1616 schreef:
Na het concert deze zomer, heb ik terug een Takk... periode. Maar op een ander moment zal () weer mijn favoriet album zijn of Ágætis Byrjun. Kiezen tussen die drie is onmogelijk. Deze top 10 is dan toch wat willekeurig, aangezien Sigur Rós voor mij per album wordt geconsumeerd.

08. (77) Ný Batterí * (15)

De nummer 1 van Fathead.

Fathead schreef:
Jammer dat Gobbledigook en Se Lest de finale niet hebben gehaald, maar voor de rest ben ik wel tevreden.
Poeha schreef:
Onvoorstelbaar dat Bíum Bíum Bambaló niet vaker in de top 10 is gezet. Voor mij met afstand HET pronkstuk van SR. Misschien is de EP waarop het staat niet zo bekend? Ik weet het niet. Verder was ik voor deze week niet echt goed bekend met hun oeuvre, maar na veelvuldig luisteren, kan ik weer een paar topnummers toevoegen aan mijn favorietenlijst en wel de bovenstaande top vier. Vooraf zag ik totaal geen heil in deze editie, maar ben toch wel blij dat hij er is gekomen.

07. (84) Untitled #1 (Vaka) (15)

De nummer 1 van Co Jackso en Snoeperd.

Snoeperd schreef:
Ik ben een Sigur Ros-fan in wording. Hoorde een aantal nummers dus ook voor het eerst. Ken alleen de twee groten dus, die beiden op 4* staan. En ik ga nu eens aan de andere beginnen, ik denk als eerst met Ny Batteri. Titelnummer is echt van grote schoonheid!
stoepkrijt schreef:
( ) is met vier nummers het best vertegenwoordigd, maar toch ligt Ágætis Byrjun me beter. Sæglópur is het enige nummer dat zich met de toppers van die twee albums kan meten. Mijn top 5 is hemels. Daar kunnen de gevestigde namen (Popplagid en Svefn-G-Englar) niet tegenop. Zij volgen op gepaste afstand, maar zijn nog steeds ijzersterke nummers. Daarna komen eindelijk nummers van andere albums aan bod. Ik ben benieuwd hoe mijn top 10 er over een paar maanden uit zal zien. Ik sluit niet uit dat de zaken er dan compleet anders voorstaan.

06. (89) Olsen Olsen (16)

Niemands nummer 1, maar stond wel bij 5 deelnemers op het podium.

aERodynamIC schreef:
Videoclips kunnen me vaak gestolen worden. Muziek dvd's heb ik niet veel en als ik ze heb bekijk ik ze een keer en daar blijft het dan wel bij. Maar voor Sigur Rós maak ik een enorme uitzondering. Hun clips versterken de bijzondere muziek enorm. Bijna alles van hen is raak op visueel gebied net als de nummers van de band. Ik beschouw Viðrar vel til loftárása met Olsen Olsen als mijn favoriete SR nummers, nummer 1 en 2 zijn inwisselbaar, maar juist door de videoclip die bij dat nummer hoort heb ik er voor gekozen om Viðrar vel til loftárása nu op één te zetten. Is het omdat het thema van de video mij misschien net even wat meer aanspreekt? Ongetwijfeld, maar daarnaast is het ook het sprookjesachtige dat op dit nummer, en ook Olsen Olsen, zo enorm goed naar voren komt.
herman schreef:
Kippenvelmoment 1: alles vanaf 4:30. Pfft, geen woorden voor. Ik heb altijd het gevoel dat al het moois van het leven hier samenkomt, zo'n euforisch moment.

Untitled 3, Untitled 8, Staralfur, Vidrar en Svefn nog in de race. Ben benieuwd. Heerlijke quote van The Eraser trouwens.

05. (95) Untitled #3 (Samskeyti) (16)

De nummer 1 van jassn en titmeister.

jassn schreef:
Eigenlijk denk ik daar nooit over na om een top 10 te maken van een groep maar ik heb het toch maar eens gedaan.
Teunnis schreef:
Na het doorstrepen van nummers waar ik niet direct een brok in de keel van krijg bleven 14 nummers over. De top drie maakt kans op de 1e plek in mijn langlopend project "De Toffe Tijdloze Toonaangevende Top 2000 Tunes".

04. (98) Starálfur (17)

De nummer 1 van Aquila, dumb_helicopter, LucM en musicfriek.

LucM schreef:
Erg moeilijk om een top-10 samen te stellen, de werkstukken van Sigur Rós staan vrijwel op eenzelfde hoge niveau. Ik heb vooral uit de albums Ágætis Byrjun en ( ) gekozen.
musicfriek schreef:
Ik mis vooral Milano, Takk blijft mijn favoriete album van hun, veel hemelser hoor je ze niet.

Oh wat een moois komt hier toch voorbij. Elke luisterbeurt weer.... het is en blijft een genot. Verveelt nooit. Telkens weer die brok in de keel momenten.

Voor het eerst een lijst waar het me eigenlijk niet kan schelen waar alles staat. Het is zo inwisselbaar allemaal. Zulk hoog niveau.

Verdorie, vergeten een lijstje in te dienen. Viðrar Vel Til Loftárása zou bij mij zonder enige twijfel de nummer 1 plek ingenomen hebben.

03. (109) Svefn-G-Englar (17)

Een podiumplaats voor een song die niemands nummer 1 was.

aERodynamIC schreef:
Ik denk dat als ik heel oprecht een top 10 zou samenstellen zonder emoties uit het verleden mee te laten spelen dat Ágætis Byrjun mijn nummer 1 zou zijn.
Maar mijn band met andere artiesten en albums uit een verder verleden is heel erg sterk en dan merk ik ook wel dat ik Ágætis Byrjun leerde kennen toen ik 30 was en dan ervaar je muziek toch al anders.
dynamo d schreef:
allemaal geweldig

Daar zit een verdomd mooie clip bij die dit nummer mooi ondersteunt

edit 1: verwijderd omdat Dazzler het (terecht) vervangen heeft

edit 2: gelijk lichte aanpassingen in mijn eigen opmerking gemaakt

aERodynamIC schreef:
Daar zit een verdomd mooie clip bij die dit nummer mooi ondersteunt:

(embed)

Met afstand de allermooiste clip die ik ken.

Te laat voor mijn tien. Maar goed, "inwisselbaar" inderdaad zoals Aero zegt. Ik denk dat 8 wel op 1 gestaan zou hebben, als u begrijpt wat ik bedoel. Eigenlijk te veel moois. Geweldige band, al kan de manier van zingen van Jonsi soms vervelen.

Chameleon Day schreef:
Geweldige band, al kan de manier van zingen van Jonsi soms vervelen.

Daar heb ik totaal geen last van alhoewel ik de opmerking zeer goed snap.

02. (115) Viðrar Vel Til Loftárása (17)

De nummer 1 van aERodynamIC, stoepkrijt en The Eraser.

aERodynamIC schreef:
De hemel op aarde gaat hier echt op. Hoe vaak ik dit al gehoord heb weet ik niet maar elke keer is het alsof het de eerste keer is. Er zijn niet veel nummers die dat voor elkaar krijgen maar Viðrar vel til loftárása lukt dat dus wel. Wat een schoonheid. Dit is perfectie vertaald naar muziek. En als ik die beelden er dan soms bij bekijk zorgt dat voor de extra brok in de keel. Treffender en nuchterder kan een band deze problematiek niet in beeld brengen. Ik kan er nog steeds stil van worden... ik zet het nummer nog maar eens op... behorend tot mijn tien favoriete nummers ooit van wie dan ook.
herman schreef:
Toen ik me net aanmeldde op deze site heb ik ergens een top 25 van favoriete nummers allertijden gepost en deze stond volgens mij in de top 10, als ik me goed herinner. Vind het nog steeds een heel goed nummer dat me weer terugneemt naar een jaar of 10 geleden, toen ik hier echt helemaal kapot van was. Destijds was Sigur Ros voor mij echt iets unieks en misschien wel de beste band ter wereld. Het einde heb ik ook altijd wel bijzonder gevonden, mooi hoe het nummer ontspoort in de orkestbak.

Prachtige clip!

Een mooi moment om de blu-ray The Valtari Film Experiment te bestellen

sigur rós - valtari videos - sigur-ros.co.uk

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:20 uur

geplaatst: vandaag om 17:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.