Muziek / Muziekgames / Greatest Hits !
zoeken in:
0
geplaatst: 22 januari 2013, 15:00 uur
Ik vind het op zich geen slecht nummer Marty, maar de anderen zijn gewoon beter.
En alles blijft een kwestie van smaak, zo snap ik niet dat jij 'Hang in Long Enough' vaarwel zegt (en velen met je). Die blazers in dat nummer zijn geweldig!
En alles blijft een kwestie van smaak, zo snap ik niet dat jij 'Hang in Long Enough' vaarwel zegt (en velen met je). Die blazers in dat nummer zijn geweldig!
0
geplaatst: 22 januari 2013, 16:31 uur
Ik heb één cd gemaakt met het beste werk van Phil ná ... But Seriously. Die periode kan gemakkelijk tot één cd worden teruggebracht.
Mocht het Marty goed doen, ik heb er vier nummers van Both sides op staan: Both sides of the story, Can't find my way, We fly so close en We wait and we wonder. Alleen Testify heeft vijf nummers. Dance into the light twee.
Het is alleen jammer van die andere nummers op die albums...
Ik begrijp overigens niet, dat er liefhebbers blijven voor One more night, You can't hurry love, Groovy kind of love en Seperate lives.... Maar goed, ieder z'n smaak.
Mocht het Marty goed doen, ik heb er vier nummers van Both sides op staan: Both sides of the story, Can't find my way, We fly so close en We wait and we wonder. Alleen Testify heeft vijf nummers. Dance into the light twee.
Het is alleen jammer van die andere nummers op die albums...
Ik begrijp overigens niet, dat er liefhebbers blijven voor One more night, You can't hurry love, Groovy kind of love en Seperate lives.... Maar goed, ieder z'n smaak.
0
geplaatst: 22 januari 2013, 21:46 uur
Marty McFly schreef:
Al die stemmen tegen Both Sides... ik snap het niet!
Al die stemmen tegen Both Sides... ik snap het niet!
Snap ik ook niet, even als voor Hang In Long Enough ...wat een dynamiek zit er in dat nummer.
Maar ergste van alles...stemmen tegen Against All Odds (sheep, musician, Arthur ...waarom nou toch )
0
geplaatst: 22 januari 2013, 21:58 uur
Ik kan niet voor de rest spreken, maar ik vind Against All Odds een vervelend zaagnummer.
0
geplaatst: 22 januari 2013, 23:27 uur
A Groovy Kind of Love
Both Sides of the Story
Can't Stop Loving You
Dance into the Light
Easy Lover (met Philip Bailey)
One More Night
Sussudio
Two Hearts
You Can't Hurry Love
You'll Be in My Heart *
Both Sides of the Story
Can't Stop Loving You
Dance into the Light
Easy Lover (met Philip Bailey)
One More Night
Sussudio
Two Hearts
You Can't Hurry Love
You'll Be in My Heart *
0
geplaatst: 22 januari 2013, 23:28 uur
Snap ik ook niet Poeha, als ie het haalt komt het zeker in mijn top 5 terecht
0
geplaatst: 23 januari 2013, 08:28 uur
rkdev schreef:
Ik vind het op zich geen slecht nummer Marty, maar de anderen zijn gewoon beter.
En alles blijft een kwestie van smaak, zo snap ik niet dat jij 'Hang in Long Enough' vaarwel zegt (en velen met je). Die blazers in dat nummer zijn geweldig!
Ik vind het op zich geen slecht nummer Marty, maar de anderen zijn gewoon beter.
En alles blijft een kwestie van smaak, zo snap ik niet dat jij 'Hang in Long Enough' vaarwel zegt (en velen met je). Die blazers in dat nummer zijn geweldig!
Ik vond één "1999"-kloon (Sussudio) wel voldoende in het oeuvre van Ome Phil.
0
geplaatst: 23 januari 2013, 10:17 uur
Sussudio een 1999 - cloon ... verhip, nu je het zegt.
Goed gezien. Al klinkt het wat oneerbiedig.
Ik ben geen grote Sussudio fan, maar die wall of sound heeft wel wat.
Goed gezien. Al klinkt het wat oneerbiedig.
Ik ben geen grote Sussudio fan, maar die wall of sound heeft wel wat.
0
geplaatst: 23 januari 2013, 19:21 uur
musician schreef:
Ik begrijp overigens niet, dat er liefhebbers blijven voor One more night, You can't hurry love, Groovy kind of love en Seperate lives.... Maar goed, ieder z'n smaak.
Ik begrijp overigens niet, dat er liefhebbers blijven voor One more night, You can't hurry love, Groovy kind of love en Seperate lives.... Maar goed, ieder z'n smaak.
One More Night ... net zoals bij Sussudio vind ik het een okee nummer.
Maar net zoals bij de meeste Phil Collins tracks, word ik er niet echt warm van.
Het is Collins dichtgesnoerde stemgeluid dat me niet zo aanstaat.
One More Night vind ik wel gedurfd: geen spatje drumsolo, niets dat rockt.
Phil kiest resoluut voor atmosfeer. Een slow die geurt naar een kruidige zomeravond.
Zwoel, een tikkeltje zoet, een weinig om het lijf refrein, maar toch mooie strofes.
Jammer dat ie zal afvallen.
A Groovy Kind of Love vind ik een geslaagde cover.
En ook hier bespeelt Collins dezelfde gevoelige snaar als in One More Night.
Dat andere nummer van Buster, Two Hearts scoort beter, maar vind ik veel flauwer.
You Can't Hurry Love, nog een 60s cover zal het wel redden.
Hier moet je toch vooral de humor van aanvoelen ... en dat kan dankzij de clip.
Separate Lives vind ik wel een terechte afvaller.
Een nummer dat ook alleen maar in de US een grote hit was.
Collins samen met George Michael en Elton John bigger in de states dan in de UK.
0
geplaatst: 23 januari 2013, 20:11 uur
Exact 10 songs die meteen kunnen afvallen.
12 Can't Stop Loving You
12 Dance into the Light
9 A Groovy Kind of Love
9 One More Night
9 Separate Lives (met Marilyn Martin)
9 Two Hearts
7 If Leaving Me Is Easy
6 Both Sides of the Story
6 This Must Be Love *
6 You'll Be in My Heart *
Maar liefst 8 hits uit de startlijst en 2 nominaties.
12 Can't Stop Loving You
12 Dance into the Light
9 A Groovy Kind of Love
9 One More Night
9 Separate Lives (met Marilyn Martin)
9 Two Hearts
7 If Leaving Me Is Easy
6 Both Sides of the Story
6 This Must Be Love *
6 You'll Be in My Heart *
Maar liefst 8 hits uit de startlijst en 2 nominaties.
0
geplaatst: 23 januari 2013, 20:14 uur
GREATEST HITS OF PHIL COLLINS !
3de RONDE finale
Een top 10 boordevol met de betere albumtracks, neem ik aan.
Against All Odds
Another Day in Paradise
Do You Know Do You Care *
Do You Remember *
Don't Lose My Number
Easy Lover (met Philip Bailey)
Hand in Hand *
Hang in Long Enough *
I Don't Care Anymore *
I Missed Again
I Wish It Would Rain Down
In the Air Tonight
Inside Out *
Something Happened on the Way to Heaven
Sussudio
Take Me Home
That's Just the Way It Is *
The Roof Is Leaking *
Thru These Walls
You Can't Hurry Love
Deadline 3de ronde is vrijdagavond om 20.00u.
3de RONDE finale
Een top 10 boordevol met de betere albumtracks, neem ik aan.
Against All Odds
Another Day in Paradise
Do You Know Do You Care *
Do You Remember *
Don't Lose My Number
Easy Lover (met Philip Bailey)
Hand in Hand *
Hang in Long Enough *
I Don't Care Anymore *
I Missed Again
I Wish It Would Rain Down
In the Air Tonight
Inside Out *
Something Happened on the Way to Heaven
Sussudio
Take Me Home
That's Just the Way It Is *
The Roof Is Leaking *
Thru These Walls
You Can't Hurry Love
Deadline 3de ronde is vrijdagavond om 20.00u.
0
geplaatst: 23 januari 2013, 20:15 uur
A Groovy Kind Of Love (gewoon een mooie cover) en You'll Be In My Heart zullen worden gemist hier, net als natuurlijk mijn nummer 1, Don't Let Him Steal Your Heart Away.
0
geplaatst: 23 januari 2013, 20:19 uur
erg jammer van You'll Be in My Heart, had wel in mijn top 10 gestaan (weliswaar laag maar toch...), mijn nummer 1, Said Hello, Goodbye (Don't Look Back), heeft het helaas niet kunnen redden (had geloof ik 3 nominaties en dat is te weinig). Take me home is een waardig vervanger want dat is mijn nummer 2.
1. Take Me Home
2. In the Air Tonight
3. Against All Odds
4. I Wish It Would Rain Down
5. Hang in Long Enough
6. Something Happened on the Way to Heaven
7. Sussudio
8. Don't Lose My Number
9. Another Day in Paradise
10. You Can't Hurry Love
voornamelijk van zijn 2 beste albums.
1. Take Me Home
2. In the Air Tonight
3. Against All Odds
4. I Wish It Would Rain Down
5. Hang in Long Enough
6. Something Happened on the Way to Heaven
7. Sussudio
8. Don't Lose My Number
9. Another Day in Paradise
10. You Can't Hurry Love
voornamelijk van zijn 2 beste albums.
0
geplaatst: 23 januari 2013, 20:23 uur
1. Sussudio
2. You Can't Hurry Love
3. Don't Lose My Number
4. Something Happened on the Way to Heaven
5. In the Air Tonight
6. Hand in Hand *
7. I Missed Again
8. Another Day in Paradise
9. I Don't Care Anymore *
10. The Roof Is Leaking *
2. You Can't Hurry Love
3. Don't Lose My Number
4. Something Happened on the Way to Heaven
5. In the Air Tonight
6. Hand in Hand *
7. I Missed Again
8. Another Day in Paradise
9. I Don't Care Anymore *
10. The Roof Is Leaking *
0
geplaatst: 23 januari 2013, 20:30 uur
1. Thru These Walls
Nummer met onverwachte wendingen, geweldig slagwerk van Collins, goede tekst, blijft boeiend. Geniaal gemaakt.
2. In the Air Tonight
3. Do You Know Do You Care *
4. I Don't Care Anymore *
5. Take Me Home
6. Don't Lose My Number
7. Against All Odds
8. Hand in Hand *
9. Inside Out *
10. That's Just the Way It Is *
Nummer met onverwachte wendingen, geweldig slagwerk van Collins, goede tekst, blijft boeiend. Geniaal gemaakt.
2. In the Air Tonight
3. Do You Know Do You Care *
4. I Don't Care Anymore *
5. Take Me Home
6. Don't Lose My Number
7. Against All Odds
8. Hand in Hand *
9. Inside Out *
10. That's Just the Way It Is *
0
geplaatst: 23 januari 2013, 20:53 uur
1. Take Me Home
2. Inside Out *
3. Sussudio
4. I Don't Care Anymore *
5. In the Air Tonight
6. Don't Lose My Number
7. Against All Odds
8. Do You Know Do You Care *
9. Thru These Walls
10. Hang in Long Enough *
Na herbeluistering van de 4 eerste solo albums (en de rest van de overgebleven songs) blijf ik er bij dat No Jacket Required zijn beste album is. Ook Hello, I Must Be Going is nog prima (en dat terwijl ik vergeten was dat ik hem had). Face Value en But, Seriously bevallen toch al een stuk minder. Dit blijkt dan ook uit deze top 10. 4 maal NJR, 3 maal HIMBG, de soundtrack single Against All Odds, de uitschieter van FV en een lekkere uptempo track van BS.
2. Inside Out *
3. Sussudio
4. I Don't Care Anymore *
5. In the Air Tonight
6. Don't Lose My Number
7. Against All Odds
8. Do You Know Do You Care *
9. Thru These Walls
10. Hang in Long Enough *
Na herbeluistering van de 4 eerste solo albums (en de rest van de overgebleven songs) blijf ik er bij dat No Jacket Required zijn beste album is. Ook Hello, I Must Be Going is nog prima (en dat terwijl ik vergeten was dat ik hem had). Face Value en But, Seriously bevallen toch al een stuk minder. Dit blijkt dan ook uit deze top 10. 4 maal NJR, 3 maal HIMBG, de soundtrack single Against All Odds, de uitschieter van FV en een lekkere uptempo track van BS.
0
geplaatst: 23 januari 2013, 20:57 uur
1. Do You Know Do You Care *
2. I Wish It Would Rain Down
3. In the Air Tonight
4. Sussudio
5. Easy Lover (met Philip Bailey)
6. Don't Lose My Number
7. You Can't Hurry Love
8. Thru These Walls
9. Against All Odds
10. Another Day in Paradise
2. I Wish It Would Rain Down
3. In the Air Tonight
4. Sussudio
5. Easy Lover (met Philip Bailey)
6. Don't Lose My Number
7. You Can't Hurry Love
8. Thru These Walls
9. Against All Odds
10. Another Day in Paradise
0
geplaatst: 23 januari 2013, 20:59 uur
De top 10 van, in mijn ogen, een van de muzikale grootheden van de jaren '80 (en zeker een van mijn helden van die tijd), die vaak zeer onterecht wordt afgedaan als saai en kleurloos (ja vanaf de jaren 90 wordt het behelpen ). Zijn eerste vier soloplaten zijn geweldig, én divers, en ik zou de mensen die alleen zijn singles kennen absoluut aanraden deze platen eens te beluisteren. Er staat veel moois op.
Helaas is de uiteindelijke lijst voor mij een tegenvaller en met behoorlijk wat tegenzin hieronder dan toch mijn top10. Veel van mijn favorieten, en absolute top10 nummers*, zijn in een eerdere fase gesneuveld. Hieronder het resultaat:
01. In the Air Tonight
02. Hang in Long Enough *
03. I Don't Care Anymore *
03. Easy Lover (met Philip Bailey)
04. Inside Out *
05. Against All Odds
06. Hand in Hand *
07. Do You Know Do You Care *
08. Something Happened on the Way to Heaven
09. The Roof Is Leaking *
10. I Wish It Would Rain Down
* Nummers die absoluut mijn top 10 hadden gehaald:
- Long Long Way to Go
- We Said Hello, Goodbye (Don't Look Back)
- The West Side
- Why Can't It Wait Till Morning
- You Know What I Mean
Helaas is de uiteindelijke lijst voor mij een tegenvaller en met behoorlijk wat tegenzin hieronder dan toch mijn top10. Veel van mijn favorieten, en absolute top10 nummers*, zijn in een eerdere fase gesneuveld. Hieronder het resultaat:
01. In the Air Tonight
02. Hang in Long Enough *
03. I Don't Care Anymore *
03. Easy Lover (met Philip Bailey)
04. Inside Out *
05. Against All Odds
06. Hand in Hand *
07. Do You Know Do You Care *
08. Something Happened on the Way to Heaven
09. The Roof Is Leaking *
10. I Wish It Would Rain Down
* Nummers die absoluut mijn top 10 hadden gehaald:
- Long Long Way to Go
- We Said Hello, Goodbye (Don't Look Back)
- The West Side
- Why Can't It Wait Till Morning
- You Know What I Mean
0
geplaatst: 23 januari 2013, 21:22 uur
The West Side is inderdaad ook fraai.
01 In the Air Tonight
02 The Roof Is Leaking *
03 Hand in Hand *
04 I Don't Care Anymore *
05 Inside Out *
06 Another Day in Paradise
07 Do You Know Do You Care *
08 Take Me Home
09 Don't Lose My Number
10 Hang in Long Enough *
Mijn favoriete Collins album is verder ook geen geheim.
01 In the Air Tonight
02 The Roof Is Leaking *
03 Hand in Hand *
04 I Don't Care Anymore *
05 Inside Out *
06 Another Day in Paradise
07 Do You Know Do You Care *
08 Take Me Home
09 Don't Lose My Number
10 Hang in Long Enough *
Mijn favoriete Collins album is verder ook geen geheim.
0
geplaatst: 24 januari 2013, 01:25 uur
Phil Collins top 10:
1. Against All Odds (één van de allermooiste nummers ooit)
2. Easy Lover (met Philip Bailey)
3. In the Air Tonight
4. Hang in Long Enough *
5. Don't Lose My Number
6. You Can't Hurry Love
7. Another Day in Paradise
8. Sussudio
9. I Missed Again
10. I Wish It Would Rain Down
De eerste zeven zijn , daarna wordt het wat minder. Liever had ik nog de nodige tracks van No Jacket Required hieraan toegevoegd, wat voor mij nog steeds verreweg zijn beste album is.
Erg jammer ook dat Two Hearts (in de stijl van You Can't Hurry Love) en Both Sides zijn afgevallen.
1. Against All Odds (één van de allermooiste nummers ooit)
2. Easy Lover (met Philip Bailey)
3. In the Air Tonight
4. Hang in Long Enough *
5. Don't Lose My Number
6. You Can't Hurry Love
7. Another Day in Paradise
8. Sussudio
9. I Missed Again
10. I Wish It Would Rain Down
De eerste zeven zijn , daarna wordt het wat minder. Liever had ik nog de nodige tracks van No Jacket Required hieraan toegevoegd, wat voor mij nog steeds verreweg zijn beste album is.
Erg jammer ook dat Two Hearts (in de stijl van You Can't Hurry Love) en Both Sides zijn afgevallen.
0
geplaatst: 24 januari 2013, 09:35 uur
1. Take Me Home
2. In the Air Tonight
3. Sussudio
4. The Roof Is Leaking
5. Hand in Hand
6. I Wish It Would Rain Down
7. Against All Odds
8. I Don't Care Anymore
9. Don't Lose My Number
10. Inside Out
2. In the Air Tonight
3. Sussudio
4. The Roof Is Leaking
5. Hand in Hand
6. I Wish It Would Rain Down
7. Against All Odds
8. I Don't Care Anymore
9. Don't Lose My Number
10. Inside Out
0
geplaatst: 24 januari 2013, 14:14 uur
1. In the Air Tonight
2. Something Happened on the Way to Heaven
3. Against All Odds
4. The Roof Is Leaking *
5. Take Me Home
6. Hang in Long Enough *
7. I Wish It Would Rain Down
8. Do You Know Do You Care *
9. Inside Out *
10. I Missed Again
One More Night was mijn nummer 1 geweest
2. Something Happened on the Way to Heaven
3. Against All Odds
4. The Roof Is Leaking *
5. Take Me Home
6. Hang in Long Enough *
7. I Wish It Would Rain Down
8. Do You Know Do You Care *
9. Inside Out *
10. I Missed Again
One More Night was mijn nummer 1 geweest
0
geplaatst: 24 januari 2013, 19:19 uur
01. In The Air Tonight
02. Take Me Home
03. Thru These Walls
04. Hand In Hand *
05. I Don't Care Anymore *
06. Against All Odds
07. That's Just The Way It Is *
08. Inside Out *
09. Do You Know Do You Care *
10. The Roof Is Leaking *
02. Take Me Home
03. Thru These Walls
04. Hand In Hand *
05. I Don't Care Anymore *
06. Against All Odds
07. That's Just The Way It Is *
08. Inside Out *
09. Do You Know Do You Care *
10. The Roof Is Leaking *
0
Aquila
geplaatst: 24 januari 2013, 20:16 uur
01. The Roof Is Leaking *
en dan heel lang niks
02. In the Air Tonight
03. Against All Odds
04. I Missed Again
05. Do You Know Do You Care *
06. Easy Lover (met Philip Bailey)
07. Thru These Walls
08. Hand in Hand *
09. Don't Lose My Number
10. Take Me Home
en dan heel lang niks
02. In the Air Tonight
03. Against All Odds
04. I Missed Again
05. Do You Know Do You Care *
06. Easy Lover (met Philip Bailey)
07. Thru These Walls
08. Hand in Hand *
09. Don't Lose My Number
10. Take Me Home
0
geplaatst: 24 januari 2013, 20:34 uur
1 . In the Air Tonight
2 . Something Happened on the Way to Heaven
3 . I Wish It Would Rain Down
4 . Against All Odds
5 . Easy Lover (met Philip Bailey)
6 . Thru These Walls
7 . Hand in Hand *
8 . Take Me Home
9 . The Roof Is Leaking *
10 . Don't Lose My Number
2 . Something Happened on the Way to Heaven
3 . I Wish It Would Rain Down
4 . Against All Odds
5 . Easy Lover (met Philip Bailey)
6 . Thru These Walls
7 . Hand in Hand *
8 . Take Me Home
9 . The Roof Is Leaking *
10 . Don't Lose My Number
0
johannesA
geplaatst: 24 januari 2013, 20:58 uur
1. Against All Odds
2. I Wish It Would Rain Down
3. Do You Know Do You Care *
4. Take Me Home
5. I Don't Care Anymore *
6. In the Air Tonight
7. You Can't Hurry Love
8. Easy Lover (met Philip Bailey)
9. Sussudio
10. The Roof Is Leaking *
Mooie top 10 met een overtuigende nummer 1. Ik mis Colours. Dat was nummer 2 geworden.
2. I Wish It Would Rain Down
3. Do You Know Do You Care *
4. Take Me Home
5. I Don't Care Anymore *
6. In the Air Tonight
7. You Can't Hurry Love
8. Easy Lover (met Philip Bailey)
9. Sussudio
10. The Roof Is Leaking *
Mooie top 10 met een overtuigende nummer 1. Ik mis Colours. Dat was nummer 2 geworden.
0
geplaatst: 24 januari 2013, 21:26 uur
Wat zijn er weinig tracks overgebleven van zijn beste twee albums (de eerste twee)....
1. The Roof Is Leaking
2. Do You Know Do You Care
3. In the Air Tonight
4. I Don't Care Anymore
5. I Wish It Would Rain Down
6. Hand in Hand
7. Take Me Home
8. Against All Odds
9. Something Happened on the Way to Heaven
10. Another Day in Paradise
1. The Roof Is Leaking
2. Do You Know Do You Care
3. In the Air Tonight
4. I Don't Care Anymore
5. I Wish It Would Rain Down
6. Hand in Hand
7. Take Me Home
8. Against All Odds
9. Something Happened on the Way to Heaven
10. Another Day in Paradise
0
geplaatst: 24 januari 2013, 21:30 uur
Ceasar schreef:
Wat zijn er weinig tracks overgebleven van zijn beste twee albums (de eerste twee)....
Ik tel er acht, dat valt toch wel mee?Wat zijn er weinig tracks overgebleven van zijn beste twee albums (de eerste twee)....
0
geplaatst: 24 januari 2013, 22:07 uur
Ik vind het anders wel spijtig dat If leaving me is easy zo hard is onderuit gegaan. Toch één van mijn favorieten van Face Value. Prachtige smart.
Zeker het betere werk van Collins, in vergelijk met de klinische drummachine op One More Night.....
Zeker het betere werk van Collins, in vergelijk met de klinische drummachine op One More Night.....
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.