menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits !

zoeken in:
avatar van dazzler
03. (126) Head over Heels (23)

De nummer 1 van vigil.



7/8 nummers van Songs from the Big Chair haalden de finale.
Maar daarvan moesten er 6 vrede nemen met een plaats buiten de top 10.
Voor The Working Hour (11) en Shout (12) was dat nog enigszins pijnlijk,
maar Listen (17), I Believe (18) en Broken (19) maakten weinig kans.

Head over Heels was de 4de single van het album.

avatar van dazzler
02. (160) Pale Shelter (25)

De nummer 1 van dix, dynamo d en nelis.



Ook de 2de single van TFF werd aanvankelijk een flop.
Paul Young erkende de kracht van dit sterke lied aanvankelijk wel,
maar borg zijn coverversie weer op toen Pale Shelter in een re-release
na het doorbraak succes van Mad World en de opvolger Change een hit werd.

avatar van dix
dix
Musicbox Toen clipjes nog leuk en ongecompliceerd waren.

avatar van dazzler
01. (168) Mad World (25)

De nummer 1 van aERodynamIC, Casartelli, DjFrankie, laxus11, orbit en Mjuman.



Een nek aan nek race met Pale Shelter, maar het aantal nummer 1 posities gaf de doorslag.
Uiteraard een klassieker die ook de doorbraak voor de groep betekende in thuisland UK.
Later nog eens succesvol, maar dunnetjes overgedaan door ene Gary Jules.

Wat OOR in 1983 schreef over het debuut van TFF lees je in Muziek >> Algemeen >> OORdelen

avatar van lennon
Bedankt voor deze ronde dazzler.

Ik draag tff al jaren een warm hart toe, maar door deze ronde ben ik het meteen weer gaan luisteren en zit midden in mijn tff 'fase'.

avatar van Brunniepoo
Nou, dat hebben we weer mooi gedaan met z'n allen. Thnx Dazzler!

avatar van dix
dix
Verrassend eindlijstje. Sowieso opmerkelijk dat The Working Hour nog ergens gekomen is.

avatar van dazzler
GREATEST HITS OF DURAN DURAN !

We vissen nog eens een artiest op die we ooit in Greatest Bits deden.

1ste RONDE nominatie

We zoeken nog 10 goeie songs die niet in de startlijst met hitsingles staan.

A View to a Kill
All She Wants Is
Come Undone
Election Day (Arcadia)
Electric Barbarella
Girls on Film
Hungry Like the Wolf
I Don't Want Your Love
Is There Something I Should Know
New Moon on Monday
Notorious
Ordinary World
Planet Earth
Rio
Save a Prayer
Skin Trade
Some Like It Hot (The Power Station)
The Reflex
The Wild Boys
Union of the Snake

Zoals je kan zien zijn tracks van Arcadia en The Power Station ook toegelaten.

Deadline 1ste ronde is maandagavond om 20.00u.

avatar van chevy93
Ah, leuk, Duran Duran!

Ik ken niet genoeg om te nomineren, maar haak in de tweede ronde hopelijk en anders zeker bij de finale aan!

P.S. Jammer dat Pale Shelter niet gewonnen heeft, maar kwam nog opvallend dichtbij!

avatar van aERodynamIC


Being Followed
Big Bang Generation
Do You Believe in Shame?
Girl Panic!
Hold Back the Rain
Serious
Tel Aviv
The Chauffeur
The Man Who Stole a Leopard
Winter Marches On

avatar van chevy93
Huh, ik zie nu dat Ordinary World mist. Volgens mij was dat best wel een flinke hit. Nou ja.. die wordt er waarschijnlijk toch wel in genomineerd.

avatar van herman
Wel apart dat Ordinary World er niet in staat inderdaad. Misschien een bewuste keuze, maar lijkt me eigenlijk wel een van de favorieten te gaan winnen.

Ik zal eens kijken of ik een lijstje bij elkaar kan harken, OW staat er dan zeker in.

Cured
Haak in 2e ronde aan.

avatar van lennon
Ooooh.... duran duran... na Prince mijn grote muziek liefde..

Deze wordt zwaar voor me. . Mag ik er ook 50 nomineren?

Ik ga ook voor wat leuke b-kanten, want dat zijn tracks die gewoon op een album hadden kunnen staan. Ik hoop dat deze genoeg bekend zijn bij de deelnemers om goede punten te scoren.

Maar ook bij Duran Duran geldt hetzelfde als bij TFF.. teveel goede nummers, voor een top 10.

Careless memories
(come up and see me) make me smile
Finest hour
I believe/All I need to know
Hold back the rain
Lady ice (Arcadia)
Late bar
Secret Oktober
The chauffeur
The man who.stole a leopard

aERodynamIC schreef:
The Chauffeur, The Man Who Stole a Leopard


Wat mij betreft hebben we hier de nummer 1 en 2 al te pakken!

avatar van aERodynamIC
lennon schreef:
The Chauffeur, The Man Who Stole a Leopard

Wat mij betreft hebben we hier de nummer 1 en 2 al te pakken!

Dan moet jij ze vooral niet nomineren zodat de kans klein is om in de lijst te geraken

avatar van lennon
^begrijp ik het nu verkeerd? Ik dacht dat we verschillende nummers moesten nomineren. Dus als een ander deze al gekozen heeft, ik dat niet meer hoef te doen?
Of worden degene met de meeste nominaties meegenomen? In dat geval moet ik mijn lijst aanpassen.

Edit: heb even terug gelezen en ik begreep het inderdaad verkeerd. Uiteraard lijst meteen aangepast.

avatar van aERodynamIC
Bij Tears for Fears stond nog de mededeling 'de 12 meest genomineerden gaan door naar de 2de ronde'.
Ik neem aan dat dat nu ook zo is alleen worden het er dan 10 en in dat geval is het wel zo slim om juist te nomineren wat je zeker in de lijst wilt hebben (en anders heb ik het deze ronde verkeerd begrepen)

avatar van vigil
The Chauffeur zal het toch wel halen zonder hulp van Lennon

All You Need Is Now
Do You Believe in Shame?
Femme Fatale
Hold Back the Rain
Late Bar
Meet el Presidente
Shadows on Your Side
The Chauffeur
The Promise (Arcadia)
Too Much Information

Het zal wel weer, net zoals bij TFT, een feestje worden met de 1ste drie albums.

avatar van vigil
lennon schreef:
Edit: heb even terug gelezen en ik begreep het inderdaad verkeerd. Uiteraard lijst meteen aangepast.

Maar Late Bar laten staan

avatar van aERodynamIC
vigil schreef:
Het zal wel weer, net zoals bij TFT, een feestje worden met de 1ste drie albums.

Terwijl hun laatste ook zo goed is.

herman schreef:
Wel apart dat Ordinary World er niet in staat inderdaad. Misschien een bewuste keuze, maar lijkt me eigenlijk wel een van de favorieten te gaan winnen.

Nomineer hem toch maar want vooralsnog ben ik de enige en het kan toch niet zo zijn dat dat nummer de boot gaat missen

avatar van vigil
Ik ga er stiekem vanuit dat deze het wel gaat redden, dat lied is een zekere top 10 speler voor mij.

avatar van aERodynamIC
vigil schreef:
Ik ga er stiekem vanuit dat deze het wel gaat redden, dat lied is een zekere top 10 speler voor mij.

Dat doe ik ook maar dit is wel zo'n ronde waar iedereen later zou kunnen aanhaken en als ik dan de enige blijf gaat ie daar mooi niet komen

avatar van Sunderland
Oei, ook hier het gemis van Ordinary World. Absolute top 10 van mij maar tot nomineren zal het niet komen omdat ik dan domweg dit weekend hun hele discografie zou moeten doorspitten. Die is daar helaas ietwat te groot voor.

Ronde 2 haak ik graag aan, zeker om wat meer van DD te leren kennen.

avatar van vigil
Sunderland schreef:

Ronde 2 haak ik graag aan, zeker om wat meer van DD te leren kennen.

De gele sterretjes bij albums helpen mij daarbij wel eens, bij DD toevallig niet omdat mijn favoriete wel goed op mijn netvlies staan maar bij veel andere artiesten hebben ze mij daarbij wel geholpen.

moet je het natuurlijk enkel wel zelf bijhouden

avatar van lennon
Sunderland schreef:
Oei, ook hier het gemis van Ordinary World. Absolute top 10 van mij maar tot nomineren zal het niet komen omdat ik dan domweg dit weekend hun hele discografie zou moeten doorspitten. Die is daar helaas ietwat te groot voor.
.


Ik wil je wel toe fluisteren hoor

avatar van cosmic kid
cosmic kid (moderator)
Leuk! T/m The Big Thing kan ik hun albums dromen en ook de single cd-box 1981-1985 belandt nog regelmatig in mijn cd-spelert.

Ik wil in ieder geval Tiger tiger en The seventh stranger opnemen in de startlijst.

avatar van dazzler
chevy93 schreef:
Huh, ik zie nu dat Ordinary World mist. Volgens mij was dat best wel een flinke hit. Nou ja.. die wordt er waarschijnlijk toch wel in genomineerd.

Omdat het natuurlijk weer behoorlijk laat was gisteren
heb ik per ongeluk Ordinary World ipv Violence of Summer uit de longlist gewist.

Ik heb dat nu rechtgezet. Jullie mogen de nominatielijstjes aanpassen.

We streven steeds naar 30 nummers in de 2de ronde.
Staan er 20 in de startlijst, dan gaan de 10 meest genomineerde door.

avatar van Sunderland
@Vigil en Lennon: dank voor jullie hulp maar het is al geregeld zie ik!

Mocht iemand een Spotify-lijstje maken van ronde 2, dan houd ik mij warm aanbevolen!

avatar van aERodynamIC
dazzler schreef:
Jullie mogen de nominatielijstjes aanpassen.

Ik kon het nog aanpassen. Ordinary World is nu Hold Back the Rain geworden.

vigil schreef:
De gele sterretjes bij albums helpen mij daarbij wel eens, bij DD toevallig niet omdat mijn favoriete wel goed op mijn netvlies staan maar bij veel andere artiesten hebben ze mij daarbij wel geholpen.

Zo doe ik dat ook altijd: ik ga alle albums na, vis de gele sterretjes eruit en ga dan indien nodig schrappen.

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
All You Need Is Now
Astronaut
Being Followed
Falling Down
Hold Back The rain
Meet el Presidente
(Reach Up for the) Sunrise
The Chauffeur
The Man Who Stole a Leopard
The Valley

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:31 uur

geplaatst: vandaag om 10:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.