MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits !

zoeken in:
Nee dat is het Poeha

Tjonge jonge, ik geef alleen aan omdat het zo'n onbekend nummer is dit er dan snel uitgestemd wordt (wat ook blijkt...). Serious is een redelijk bekend nummer (single geweest) van de band.

Dat ik het niet op waarde weet te schatten (volgens jou) neem ik dan maar van je aan...

Cured
Late Bar kende ik niet, maar vond 'm zeker niet tot de slechtsten behoren, maar hij flikkert er wel uit zie ik nu

Volgens mij is de titel gewoon Wild Boys en niet The Wild Boys.

Ik wacht op de volgende artiest, DD is absoluut niet mijn ding.

De titel is wel degelijk The Wild Boys (zowel op Arena als op de single-hoes).
Ook de EMI clip op YouTube zegt The Wild Boys/

Maar ik vergis me ook telkens omdat ze het lidwoord in het refrein niet zingen
en daardoor klinkt The Wild Boys minder correct dan Wild Boys.

Dan moeten alle verzamelaars ook aangepast worden dan

Niet noodzakelijk
(aangezien de regel hier is dat je de hoes van de release als uitgangspunt moet nemen).

Gebeurt anders wel vaker dat lidwoorden wegvallen of worden toegevoegd.

Ander bekend voorbeeld is: (A) Town Called Malice.

ps. De volgende artiest is geen spek voor musicfrieks bek, vrees ik,
al heeft hij wel behoorlijk wat stemmen uitgedeeld volgens zijn profiel.

All She Wants Is
All You Need Is Now *
Do You Believe in Shame *
Election Day (Arcadia)
I Don't Want Your Love
Late Bar *
Meet el Presidente *
New Moon on Monday
(Reach Up for the) Sunrise *
Some Like It Hot (The Power Station)

Jammer dat Serious zoveel genoemd wordt. Electric Barbarella vind ik ook wel leuk.

Ondanks dat dit ook erg lekkere tracks zijn, zal ik toch een keuze moeten maken, en kies ik dus voor een afscheid van deze 10:

All You Need Is Now *
Electric Barbarella
Girls on Film
I Don't Want Your Love
Meet el Presidente *
Notorious
Rio
Skin Trade
Union of the Snake

Het is inderdaad jammer dat een track als Late Bar niet bekend is bij velen, en daarom zal sneuvelen. In plaats daarvan overleeft een Rio, of Union of the snake terwijl die het bij lange na niet halen bij dat nummer. Maar goed... de hits scoren altijd het beste uiteindelijk.

Serious is absoluut een heerlijke track, maar is echt niet bekend bij het "grote" publiek. Waar Violence of summer nog een bescheiden hitje was, deed Serious destijds helemaal niks (net als het album overigens) Dus niet zo raar dat velen hem toch wegstemmen, want onbekend maakt onbemind.. ook weer hier.

Ook Hold back the rain zie ik al vaak voorbij komen... dan zit ik me echt te verbijten.. maar ja, ik zal moeten accepteren en af laten glijden..

En Careless memories.. mensen mensen... live is dit nummer altijd een feest, elke keer weer!! Waarom nu al wegstemmen? Notorious, leuke song hoor, maar dit is toch wel veel lekkerder??

lennon schreef:
Ook Hold back the rain zie ik al vaak voorbij komen... dan zit ik me echt te verbijten.. maar ja, ik zal moeten accepteren en af laten glijden..

Ik heb nog wel hoop dat die het gaat redden, het zou toch bizar zijn als die er uit vliegt en bv het ook door jou genoemde Union of the Snake wel door zou gaan.

Cured
Ik mis My Own Way meer....

Weet je dat ik daar nog over heb lopen denken om die in mijn nominatielijst op te nemen. Uiteindelijk voor een nummer van Arcadia gekozen. Achteraf had ik dat beter niet kunnen doen, verspilde moeite. Aan de andere kant is My Own Way volgens mij maar 1 keer genomineerd dus die had het toch ook niet gehaald.

My Own Way zou mijn nummer 1 zijn geweest, de Night Version zoals ie hierop te horen is, is het beste wat ik ken van Duran Duran. Klinkt weer anders dan de Night Version van begin jaren '80.

Various - Trash Companion #1 (CD) at Discogs

Late Bar heb ik zoals alle genoemde nummers die ik nog niet kende een paar keer beluisterd, maar ik vond er niet veel bijzonders aan eerlijk gezegd. Om daarvoor nou Girl on Film (waarvan de Night Version mijn nieuwe nummer 1 is) weg te stemmen...

lennon schreef:
Notorious, leuke song hoor, maar dit is toch wel veel lekkerder??

Notorious heeft dan wel weer mee dat het in een geweldige scene van Donnie Darko zat.

lennon schreef:
Het is inderdaad jammer dat een track als Late Bar niet bekend is bij velen, en daarom zal sneuvelen. In plaats daarvan overleeft een Rio, of Union of the snake terwijl die het bij lange na niet halen bij dat nummer. Maar goed... de hits scoren altijd het beste uiteindelijk.

Och ja, alles blijft toch gewoon een kwestie van smaak. Lennon schrapt bijvoorbeeld 'Skin Trade' terwijl ik dit weer een heerlijke track vind. 'Notorious' was mijn eerste Duran Duran release dus heeft het album (en titelnummer) een speciale plek.

'Late Bar' en 'Hold Back The Rain' zijn inderdaad erg goede tracks, maar voor mij niks beter dan 'Rio' of 'Union of the Snake'. En dat heeft niks te maken met wel of niet single. Want ik denk dat in mijn geval dan juist de singles in het nadeel zijn door overkill.

Een nummer als 'All She Wants Is' blijft bij Lennon dan weer staan, terwijl ik helemaal niks kan met dat gekreun. Goede coupletten, prima gitaar, maar slecht refrein. Beetje stuurloos nummer.

Tot slot erg jammer dat velen de nummers van het comeback-album 'All You Need Is Now' schrappen. Het titelnummer is aardig, maar nummers als 'Girl Panic!' en 'Being Followed' hadden beter verdiend. Gelukkig wordt de schoonheid van 'The Man Who Stole a Leopard' wel ingezien.

En dan ga ik het al helemaal niet meer over 'Serious' hebben ...

Maar ja, zoals ik al zei: alles blijft toch gewoon een kwestie van smaak.

vigil schreef:
Nee dat is het Poeha

Tjonge jonge, ik geef alleen aan omdat het zo'n onbekend nummer is dit er dan snel uitgestemd wordt (wat ook blijkt...). Serious is een redelijk bekend nummer (single geweest) van de band.

Dat ik het niet op waarde weet te schatten (volgens jou) neem ik dan maar van je aan...

Ik was nog vergeten er een lachende smiley achter te zetten, meende het meer sarcastisch dan als een rottige opmerking naar jou toe, vigil

Aquila
rkdev schreef:
Tot slot erg jammer dat velen de nummers van het comeback-album 'All You Need Is Now' schrappen. Het titelnummer is aardig, maar nummers als 'Girl Panic!' en 'Being Followed' hadden beter verdiend. Gelukkig wordt de schoonheid van 'The Man Who Stole a Leopard' wel ingezien.
Dit, maar het is nog veel erger dat Before the Rain helemaal niet is genoemd bij de nominaties. Gisteren bij het wachten en op de veerpont over het IJ bij nacht 3x achtereen gedraaid. Dat benadert de magie van die andere twee melancholische 'afsluiters': Chauffeur en Winter Marches On (daar komt nog iets na, maar dat past nooit zo goed)..

Helemaal met je eens Aquila.
En zo draaide ik vanmorgen het album in de auto, en 'Girl Panic!' kan dan alleen maar op standje hard ! Heerlijk.

We hebben het over de zomerse muziek van Duran Duran en de zon blijft maar schijnen
(volgende week dus Wham! dazzler )

Aquila schreef:
Dit, maar het is nog veel erger dat Before the Rain helemaal niet is genoemd bij de nominaties..

Absoluut mee eens, besefte me dit na de nominatieronde En de live versie is eigenlijk nog mooier.

Ook New religion besefte ik me pas later.. had er gewoon bij gehoord.

Niet zo zeuren mannen: er kunnen er maar een paar in staan en wees blij dat jullie favoriete band überhaupt aan bod komt (ik moet er van mij toch nog een paar hopelijk een keer voorbij zien komen);-)

Cured
Vijf van de 10 mogelijk/waarschijnlijke finalisten weet ik wel, die andere vijf wordt nog even puzzelen.

All She Wants Is
All You Need Is Now *
Do You Believe in Shame *
Election Day (Arcadia)
Electric Barbarella
Hold Back the Rain *
I Don't Want Your Love
Planet Earth

aERodynamIC schreef:
(ik moet er van mij toch nog een paar hopelijk een keer voorbij zien komen);-)
Ja, maar kreeg dan weer bijna een privé-editie met Almond.

Dat was gewoon triest.... cultuurbarbaren hier. En dan zeuren over 3 liedjes die niet in de top 10 terecht kunnen komen. Verwende nesten zijn het, ik moest het in m'n uppie doen

We nemen afscheid van deze 10 DD songs.

12 Electric Barbarella
12 I Don't Want Your Love
11 Late Bar *
10 All She Wants Is
10 Do You Believe in Shame *
9 Careless Memories *
9 Election Day (Arcadia)
9 Serious *
8 (Reach Up for the) Sunrise *
7 All You Need Is Now *

Niet omdat ze slecht zijn, maar de anderen zijn blijkbaar beter.
Opvallend: Election Day kreeg klappen, maar Some Like It Hot telde slechts 1 eliminatie.

GREATEST HITS OF DURAN DURAN !

3de RONDE finale

A View to a Kill
Come Undone
Girls on Film
Hold Back the Rain *
Hungry Like the Wolf
Is There Something I Should Know
Meet el Presidente *
New Moon on Monday
Notorious
Ordinary World
Planet Earth
Rio
Save a Prayer
Skin Trade
The Chauffeur *
The Man Who Stole a Leopard *
The Reflex
The Wild Boys
Union of the Snake

Deadline 3de ronde is vrijdagavond om 20.00u.

01. Planet Earth
02. Save A Prayer
03. Rio
04. Girls On Film
05. The Chauffeur
06. The Reflex
07. Hungry Like The Wolf
08. The Wild Boys
09. Hold Back The Rain
10. A View To A Kill

Top 10 Duran Duran

01. New Moon on Monday
02. Ordinary World
03. Skin Trade
04. Rio
05. Girls on Film
06. Hungry Like the Wolf
07. Planet Earth
08. Is There Something I Should Know
09. Notorious
10. The Reflex

Aquila
Paar kleine wijzigingen ten opzichte van de Bits-editie, mede door het verlies van Election Day.

01. The Chauffeur *
02. Notorious
03. Girls on Film
04. Rio
05. Save a Prayer
06. A View to a Kill
07. The Man Who Stole a Leopard *
08. Planet Earth
09. The Reflex
10. Union of the Snake

New Religion, American Science en Before the Rain hadden zeker de Top 10 gehaald, als
ik weet het, ik heb zelf niet meegenomineerd, maar die haalden het de vorige keer ook niet Dit is overigens mijn eerste Top 10 in 3 maanden.

Cured
1. Girls On Film
2. Ordinary World
3. A View To A Kill
4. New Moon On Monday
5. Rio
6. Save A Prayer
7. The Wild Boys
8. Is There Something I Should Know
9. Union Of Teh Snake
10, The Reflex

lennon schreef:
(quote)

Absoluut mee eens, besefte me dit na de nominatieronde En de live versie is eigenlijk nog mooier.

Nee, dan zou je eerst Tempted genomineerd hebben

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:14 uur

geplaatst: vandaag om 05:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.