Muziek / Muziekgames / Greatest Hits !
zoeken in:
0
geplaatst: 7 juni 2013, 15:44 uur
^wel vreemd eigenlijk dat ie in eerste instantie als extra track werd toegevoegd op het debuut album (ook op de Japanse vinyl) en nu pas op Tiger is verschenen als extra track.
Edit: ik zie nu dat dat met de Amerikaanse markt te maken had.
Kan het nu niet checken (zit op werk) maar volgens mij bedoel jij de mix voor de Amerikaanse versie van het album? Die staat ook op de rerelease van Rio uit 2009 en heet: My Own Way [Carnival Remix]
Edit: ik zie nu dat dat met de Amerikaanse markt te maken had.
herman schreef:
Maar goed, ik heb het gevonden. Het is de versie zoals die op de b-kant van Rio stond. In het cd-boekje staat:
Maar goed, ik heb het gevonden. Het is de versie zoals die op de b-kant van Rio stond. In het cd-boekje staat:
Kan het nu niet checken (zit op werk) maar volgens mij bedoel jij de mix voor de Amerikaanse versie van het album? Die staat ook op de rerelease van Rio uit 2009 en heet: My Own Way [Carnival Remix]
0
geplaatst: 7 juni 2013, 16:22 uur
1. Union of the Snake
2. The Reflex
3. Is There Something I Should Know
4. Hungry Like the Wolf
5. Save a Prayer
6. The Wild Boys
7. A View to a Kill
8. Rio
9. Girls on Film
10. New Moon on Monday
2. The Reflex
3. Is There Something I Should Know
4. Hungry Like the Wolf
5. Save a Prayer
6. The Wild Boys
7. A View to a Kill
8. Rio
9. Girls on Film
10. New Moon on Monday
0
geplaatst: 7 juni 2013, 16:36 uur
dumb_helicopter schreef:
[Allemaal goed en wel, maar wat heeft dat te maken met wat we daarnet zeiden?
Over dat een middelmatige plaat van een muzikale (zijn niet de meeste bands per definitie muzikaal, ze maken toch muziek?) band als TFF altijd beter klinkt dan menig indiemeukbandje van tegenwoordig, kan ik alleen maar zeggen
dat je dan blijkbaar toch te veel in het verleden leeft op dat vlak. Als je zou meedoen met een concours als Song v/h Jaar dan zou je maar heel goed weten dat er tegenwoordig wel heel veel goede muziek uitkomt.
[Allemaal goed en wel, maar wat heeft dat te maken met wat we daarnet zeiden?
Over dat een middelmatige plaat van een muzikale (zijn niet de meeste bands per definitie muzikaal, ze maken toch muziek?) band als TFF altijd beter klinkt dan menig indiemeukbandje van tegenwoordig, kan ik alleen maar zeggen
dat je dan blijkbaar toch te veel in het verleden leeft op dat vlak. Als je zou meedoen met een concours als Song v/h Jaar dan zou je maar heel goed weten dat er tegenwoordig wel heel veel goede muziek uitkomt.
Een dergelijk bezopen bewering kan ik NIET over zijn kant laten gaan en ik zal auctor dezes een pm zenden. Ik hecht er waarde aan te zeggen dat een dergelijke bewering volkstrekt bezijden de waarheid is, hopend dat menigeen dat kan onstersteunen zo niet, helpe mij God en Koning.
0
geplaatst: 7 juni 2013, 16:42 uur
dazzler schreef:
De grootte van het oeuvre doet er eigenlijk niet meer toe.
Prima. Dat wist ik (nog) niet.De grootte van het oeuvre doet er eigenlijk niet meer toe.
vigil schreef:
Het is overigens wel een de beroemdste producers (en de beroemdste in popland) ooit.
Beroemdste in popland? Het hangt er natuurlijk een beetje vanaf in hoeverre je popland wilt rekken, maar wat dacht je van Quincy Jones, George Martin en iets recenter: Timbaland, Kanye West en Jay-Z? Met het risico dat het een "wie heeft de grootste..."-discussie wordt, uiteraard. Het is overigens wel een de beroemdste producers (en de beroemdste in popland) ooit.
0
geplaatst: 7 juni 2013, 17:05 uur
Quincy Jones ziet toch voornamelijk in de soul en jazz hoek (en natuurlijk MJ). Martin is eigenlijk voor de popperiode en en die andere moeten zich wel wat meer waarmaken al gaat Timbaland wel voor de aanmoedigingsprijs
0
geplaatst: 7 juni 2013, 17:21 uur
Het is wel een beetje een smaakkwestie, maar Trevorn Horn heeft bij lange na niet zoveel hits geproduceerd als Timbaland natuurlijk.
0
geplaatst: 7 juni 2013, 17:22 uur
Jay-Z een producer? Goh, dat is nieuw voor me.
Maargoed, als het om hits gaat kan je net zo goed Stock Aitken Waterman noemen. Dan sla ik Trevor Horn toch hoger aan. Maar Timbaland wellicht nog wel ietsje hoger.
Maargoed, als het om hits gaat kan je net zo goed Stock Aitken Waterman noemen. Dan sla ik Trevor Horn toch hoger aan. Maar Timbaland wellicht nog wel ietsje hoger.
0
geplaatst: 7 juni 2013, 17:25 uur
Jay-Z heeft wel de soundtrack van The Great Gatsby geproduceerd. Toevallig afgelopen weekend gezien.
0
geplaatst: 7 juni 2013, 17:28 uur
Volgens Wikipedia is ie executive producer. Dat is toch wel wat anders. Of was ie echt met knopjes bezig enzo?
0
geplaatst: 7 juni 2013, 17:28 uur
Een mod gezoch om de off-topic discussie te verplaatsen naar de bijhorende artiesten of producers.
0
geplaatst: 7 juni 2013, 17:30 uur
1 Save a Prayer
2 Skin Trade
4 Union of the Snake
6 Notorious
8 The Reflex
10 Hold Back the Rain
16 Ordinary World
17 Hungry Like the Wolf
18 Girls on Film
21 The Wild Boys
Uit een pm die Casartelli me stuurde.
Hij is diep in zijn lijstje moeten gaan om de top 10 vol te krijgen.
En we hebben nu 14 verschillende nummer 1 hits.
De teller staat op 33 lijstjes, het record is (bijna) gebroken.
Wie weet nog wat het record ook alweer was?
0
geplaatst: 7 juni 2013, 17:58 uur
1. Ordinary World
2. Save a Prayer
3. Is There Something I Should Know
4. Come Undone
5. New Moon on Monday
6. A View to a Kill
7. The Reflex
8. Girls on Film
9. Meet el Presidente *
10. The Chauffeur *
2. Save a Prayer
3. Is There Something I Should Know
4. Come Undone
5. New Moon on Monday
6. A View to a Kill
7. The Reflex
8. Girls on Film
9. Meet el Presidente *
10. The Chauffeur *
0
geplaatst: 7 juni 2013, 18:18 uur
Arrie schreef:
Volgens Wikipedia is ie executive producer. Dat is toch wel wat anders. Of was ie echt met knopjes bezig enzo?
Volgens Wikipedia is ie executive producer. Dat is toch wel wat anders. Of was ie echt met knopjes bezig enzo?
Nee, ik denk het niet. Maar 't is ook een vorm van produceren.
Ik gok trouwens dat het record van U2 was. Niet gedacht dat Duran Duran zó zou aanslaan hier, maar ze hebben ook wel echt veel hits gehad. Van de finalelijst ken ik op voorhand al bijna alle nummers, meestal zijn dat er veel minder.
0
geplaatst: 7 juni 2013, 18:18 uur
Lijst 35
1. Girls on Film
2. Is There Something I Should Know
3. Rio
4. Hungry Like the Wolf
5. Union of the Snake
6. A View to a Kill
7. Skin Trade
8. New Moon on Monday
9. The Reflex
10. Ordinary World
Dan ga ik nu die andere 34 eens bekijken.
1. Girls on Film
2. Is There Something I Should Know
3. Rio
4. Hungry Like the Wolf
5. Union of the Snake
6. A View to a Kill
7. Skin Trade
8. New Moon on Monday
9. The Reflex
10. Ordinary World
Dan ga ik nu die andere 34 eens bekijken.
0
geplaatst: 7 juni 2013, 18:20 uur
U2 had er 32, dus daar zijn we voorbij, maar het record ligt nog in handen van Dire Straits met 43 deelnemers.
0
geplaatst: 7 juni 2013, 18:41 uur
Arrie schreef:
Jay-Z een producer? Goh, dat is nieuw voor me.
Roc Nation - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org Jay-Z een producer? Goh, dat is nieuw voor me.
Maar of die zelf ook producer is, weet ik niet. Ik ging af op zijn Wikipedia waarin staat dat hij zelf ook producer is. Dat hij ook nog eens een zo'n platenlabel opgericht had, maakte voor mij 1+1=2.
Maar laten we het weer over Duran Duran hebben.
0
geplaatst: 7 juni 2013, 18:47 uur
1. Save a Prayer
2. Come Undone
3. The Man Who Stole a Leopard *
4. The Chauffeur *
5. Rio
6. Planet Earth
7. Hungry Like the Wolf
8. Girls on Film
9. New Moon on Monday
10. Union of the Snake
Ik ga nu eten, wellicht zet ik er zo nog een stukje tekst bij.
Overigens is Duran Duran niet echt mijn band, maar ik vind dit toch wel een prima top 10 met een prachtige top 3.
De problemen die ik voornamelijk heb met deze band zijn de ontzettend zeurderige zang van Simon LeBon en het jaren '80-geluid. Dat laatste klinkt raar want er is genoeg jaren '80-muziek waar ik erg van hou, maar op een of andere manier doet het geluid bij Duran Duran erg gedateerd aan, waar ik dat bij andere artiesten veel minder aan.
Save a Prayer is al sinds ik het ken mijn torenhoge favoriet van de band. De synthesizers nemen je al in de intro mee, en dan is het het hele nummer lang wegdromen waarbij ik zelfs vergeet hoe zeurderig Simon is. De andere twee nummers van mijn top 3 leerde ik echter deze week pas kennen door dit topic: prachtige ontdekkingen!
Come Undone bleek de vervolgsingle van Ordinary World te zijn, een nummer waar ik raar genoeg heel weinig mee heb. Raar omdat ik absoluut hoor waarom men het mooi vindt, en de vakmanschap er in doorklinkt. Het is ook mooi geproduceerd, met een gevoel voor ruimtelijkheid en melancholie. Toch grijpt het me niet, heeft het nooit gedaan, komt altijd op me over als een zwijmelnummer dat langs me heen gaat. De opvallende afwezige in mijn top 10 dus, samen met The Reflex dat ik gewoon echt een vervelend nummer vind.
Maar Come Undone, ook heel mooi geproduceerd, en deze keer grijpt het me wel! Waarom is dit nooit verder gekomen dan de tipparade, vraag ik me dan af. Het is toch een prachtig liedje? Dat soort dingen maken muziek voor mij toch tot iets onverklaarbaars.
Ik had natuurlijk wel meegekregen dat ze een paar jaar terug weer een nieuw album uit hadden gebracht, na het 'debacle' met Timbaland (mij lijkt het wel interessant maar de gemiddelde fan moet bij voorbaat al niks hebben van Timbaland) en dat dat toch zeer behoorlijk scheen te klinken. Ik had er echter niks van gehoord, en ik was dan ook zeer verrast door The Man Who Stole a Leopard. De mannen blijven zich ontwikkelen, gaan mee met hun tijd (een samenwerking met Kelis!) en hebben het nog steeds in zich om prachtige popliedjes met een dromerige, melancholieke sfeer te schrijven: de categorie waar mijn hele top 3 in valt. In '82 deden ze het met Save a Prayer, in '93 met Come Undone, en in 2010 met The Man Who Stole a Leopard.
Verder vind ik vooral de nummers van Rio erg sterk, omdat die het meeste sfeer bevatten. Ook de singles van het debuut zijn erg sterk, maar dan vanwege de groove en dansbaarheid.
Toch best een leuke band.
2. Come Undone
3. The Man Who Stole a Leopard *
4. The Chauffeur *
5. Rio
6. Planet Earth
7. Hungry Like the Wolf
8. Girls on Film
9. New Moon on Monday
10. Union of the Snake
Ik ga nu eten, wellicht zet ik er zo nog een stukje tekst bij.
Overigens is Duran Duran niet echt mijn band, maar ik vind dit toch wel een prima top 10 met een prachtige top 3.
De problemen die ik voornamelijk heb met deze band zijn de ontzettend zeurderige zang van Simon LeBon en het jaren '80-geluid. Dat laatste klinkt raar want er is genoeg jaren '80-muziek waar ik erg van hou, maar op een of andere manier doet het geluid bij Duran Duran erg gedateerd aan, waar ik dat bij andere artiesten veel minder aan.
Save a Prayer is al sinds ik het ken mijn torenhoge favoriet van de band. De synthesizers nemen je al in de intro mee, en dan is het het hele nummer lang wegdromen waarbij ik zelfs vergeet hoe zeurderig Simon is. De andere twee nummers van mijn top 3 leerde ik echter deze week pas kennen door dit topic: prachtige ontdekkingen!
Come Undone bleek de vervolgsingle van Ordinary World te zijn, een nummer waar ik raar genoeg heel weinig mee heb. Raar omdat ik absoluut hoor waarom men het mooi vindt, en de vakmanschap er in doorklinkt. Het is ook mooi geproduceerd, met een gevoel voor ruimtelijkheid en melancholie. Toch grijpt het me niet, heeft het nooit gedaan, komt altijd op me over als een zwijmelnummer dat langs me heen gaat. De opvallende afwezige in mijn top 10 dus, samen met The Reflex dat ik gewoon echt een vervelend nummer vind.
Maar Come Undone, ook heel mooi geproduceerd, en deze keer grijpt het me wel! Waarom is dit nooit verder gekomen dan de tipparade, vraag ik me dan af. Het is toch een prachtig liedje? Dat soort dingen maken muziek voor mij toch tot iets onverklaarbaars.
Ik had natuurlijk wel meegekregen dat ze een paar jaar terug weer een nieuw album uit hadden gebracht, na het 'debacle' met Timbaland (mij lijkt het wel interessant maar de gemiddelde fan moet bij voorbaat al niks hebben van Timbaland) en dat dat toch zeer behoorlijk scheen te klinken. Ik had er echter niks van gehoord, en ik was dan ook zeer verrast door The Man Who Stole a Leopard. De mannen blijven zich ontwikkelen, gaan mee met hun tijd (een samenwerking met Kelis!) en hebben het nog steeds in zich om prachtige popliedjes met een dromerige, melancholieke sfeer te schrijven: de categorie waar mijn hele top 3 in valt. In '82 deden ze het met Save a Prayer, in '93 met Come Undone, en in 2010 met The Man Who Stole a Leopard.
Verder vind ik vooral de nummers van Rio erg sterk, omdat die het meeste sfeer bevatten. Ook de singles van het debuut zijn erg sterk, maar dan vanwege de groove en dansbaarheid.
Toch best een leuke band.
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 7 juni 2013, 19:59 uur
Ik kan en wil mijn eerste, grote muziekliefde toch niet in de steek laten? Ik zou pagina's vol kunnen schrijven, maar laat ik volstaan dat Duran Duran begin jaren 80 de coolste band on earth was (in ieder geval voor mij). Wie wilde er niet Simon LeBon of John Taylor zijn? Hieronder mijn top 10, eigenlijk niet te doen. Alle nummers vind ik ook nu nog goed tot uitstekend.
1. Rio
Alles klopt aan dit nummer; het intro, het zomerse gevoel, de zang, de saxsolo, de geniale baslijn. Ook nu kan ik het niet vaak genoeg horen
2. Hungry like the wolf
Een wat stevigere Duran Duran, mijn inziens vooral met dank aan gitarist Andy Taylor
3. The man who stole a leopard
Tot mijn eigen verrassing zomaar op de 3e plaats. Ijzersterke comebackplaat, hoewel ik de cd waar het van af komt, nog steeds niet beluisterd heb (bloos)
4. The chauffeur
Filmisch, sterk leunend op sfeer, zoals zoveel ballads van de heren
5. Girls on film
Heerlijk nummer, heerlijke groove en...uh....heerlijke clip. Ik zal 12 of 13 geweest zijn toen ik hem voor het eerst zag. Ik heb er nog slapeloze nachten van
6. Come undone
Bijna net zo sterk als The chauffeur. Erg mooi broeierig nummer.
7. Save a prayer
Woorden zijn overbodig.
8. New moon on monday
Het intro heb ik altijd prachtig gevonden en in de zang zit in het begin een heerlijke...tja....ik noem het maar timbre. Anders kan ik het niet omschrijven. Evengoed kan ik me voorstellen dat er genoeg mensen zijn die het te gemaakt vinden
9. Notorious
De eerste comeback. Andy Taylor en Roger Taylor hadden de band verlaten, Power Station en Arcadia waren vaarwel gezegd. Het quintet was nu een trio. Het geluid was soulvoller en funkier (voor Duran Duran begrippen dan)
10. Skin trade
Zwaar onderschat nummer. Duran Duran had nog niet eerder zo volwassen geklonken
Met pijn in het hart niet in de top 10: The reflex (maar alleen de single versie is het beluisteren waard), A view to a kill (fantastische clip, knallend intro en misschien wel beste Bondtrack ooit), Meet el presidente, Planet earth, Ordinary world (de tweede comeback)
1. Rio
Alles klopt aan dit nummer; het intro, het zomerse gevoel, de zang, de saxsolo, de geniale baslijn. Ook nu kan ik het niet vaak genoeg horen
2. Hungry like the wolf
Een wat stevigere Duran Duran, mijn inziens vooral met dank aan gitarist Andy Taylor
3. The man who stole a leopard
Tot mijn eigen verrassing zomaar op de 3e plaats. Ijzersterke comebackplaat, hoewel ik de cd waar het van af komt, nog steeds niet beluisterd heb (bloos)
4. The chauffeur
Filmisch, sterk leunend op sfeer, zoals zoveel ballads van de heren
5. Girls on film
Heerlijk nummer, heerlijke groove en...uh....heerlijke clip. Ik zal 12 of 13 geweest zijn toen ik hem voor het eerst zag. Ik heb er nog slapeloze nachten van
6. Come undone
Bijna net zo sterk als The chauffeur. Erg mooi broeierig nummer.
7. Save a prayer
Woorden zijn overbodig.
8. New moon on monday
Het intro heb ik altijd prachtig gevonden en in de zang zit in het begin een heerlijke...tja....ik noem het maar timbre. Anders kan ik het niet omschrijven. Evengoed kan ik me voorstellen dat er genoeg mensen zijn die het te gemaakt vinden
9. Notorious
De eerste comeback. Andy Taylor en Roger Taylor hadden de band verlaten, Power Station en Arcadia waren vaarwel gezegd. Het quintet was nu een trio. Het geluid was soulvoller en funkier (voor Duran Duran begrippen dan)
10. Skin trade
Zwaar onderschat nummer. Duran Duran had nog niet eerder zo volwassen geklonken
Met pijn in het hart niet in de top 10: The reflex (maar alleen de single versie is het beluisteren waard), A view to a kill (fantastische clip, knallend intro en misschien wel beste Bondtrack ooit), Meet el presidente, Planet earth, Ordinary world (de tweede comeback)
0
geplaatst: 7 juni 2013, 20:24 uur
GREATEST HITS OF DURAN DURAN !
De laatste 10 van de top 20 op een rijtje ...
Je leest van links naar rechts: positie, puntentotaal, titel en aantal stemmen.
Songs met * stonden niet in de startlijst, maar werden genomineerd in de 1ste ronde.
11. (81) New Moon on Monday (19) en de nummer 1 van sheep67
12. (80) Come Undone (14)
13. (71) The Wild Boys (17) en de nummer 1 van johannesA en Poeha
14. (71) Is There Something I Should Know? (16)
15. (64) Hold Back The Rain * (12)
16. (59) The Man Who Stole a Leopard * (11)
17. (54) Notorious (12) en de nummer 1 van chevy93
18. (48) Union of the Snake (14) en de nummer 1 van deric raven
19. (41) Some Like It Hot (The Power Station) (6) en de nummer 1 van ArthurDZ en ranboy
20. (05) Meet el Presidente * (3)
De twee laatste nummers konden op niet veel bijval rekenen.
14 verschillende nummers kregen de nummer 1 status toebedeeld.
Er waren in totaal 37 deelnemers (waaronder een aantal nieuwkomers),
de op één na populairste finale in de geschiedenis van dit spel. Iedereen bedankt.
De laatste 10 van de top 20 op een rijtje ...
Je leest van links naar rechts: positie, puntentotaal, titel en aantal stemmen.
Songs met * stonden niet in de startlijst, maar werden genomineerd in de 1ste ronde.
11. (81) New Moon on Monday (19) en de nummer 1 van sheep67
12. (80) Come Undone (14)
13. (71) The Wild Boys (17) en de nummer 1 van johannesA en Poeha
14. (71) Is There Something I Should Know? (16)
15. (64) Hold Back The Rain * (12)
16. (59) The Man Who Stole a Leopard * (11)
17. (54) Notorious (12) en de nummer 1 van chevy93
18. (48) Union of the Snake (14) en de nummer 1 van deric raven
19. (41) Some Like It Hot (The Power Station) (6) en de nummer 1 van ArthurDZ en ranboy
20. (05) Meet el Presidente * (3)
De twee laatste nummers konden op niet veel bijval rekenen.
14 verschillende nummers kregen de nummer 1 status toebedeeld.
Er waren in totaal 37 deelnemers (waaronder een aantal nieuwkomers),
de op één na populairste finale in de geschiedenis van dit spel. Iedereen bedankt.
0
geplaatst: 7 juni 2013, 20:26 uur
Notorious zo laag (17). Onbegrijpelijk.
Het gebeurt me niet vaak dat mijn nummer 1 buiten de top 10 eindigt. Volgens mij nog nooit lager dan nu.
Wild Boy verrast me ook behoorlijk.
Het gebeurt me niet vaak dat mijn nummer 1 buiten de top 10 eindigt. Volgens mij nog nooit lager dan nu.
Wild Boy verrast me ook behoorlijk.
0
geplaatst: 7 juni 2013, 20:30 uur
Ik vind het ook een verrassing dat Notorious zo laag eindigt.
De top 10 volgt na de interland België - Servië.
Tot dan.
De top 10 volgt na de interland België - Servië.
Tot dan.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 7 juni 2013, 20:41 uur
Jammer van een van de beste come-back single (en dan op niveau) van The man Who Stole A Leppard.
0
geplaatst: 7 juni 2013, 20:46 uur
^dit topic heeft er wel voor gezorgd dat er mensen zijn gaan luisteren naar deze track en het laatste album. En dan toch verrast worden. Dat alleen al vind ik winst.
0
geplaatst: 7 juni 2013, 21:04 uur
Some Like It Hot staat veel te laag. Jammer dat enkele mensen hem uit hun top 10 hebben gehouden omdat het geen 'echte' Duran Duran-track is. Maar in de Greatest Hits Of Lionel Richie wel Nightshift laten winnen...
0
Cured
geplaatst: 7 juni 2013, 21:08 uur
Ach Arthur, het is maar een spelletje . Overigens heb ik dat nummer er wel uit gehouden omdat het geen DD nummer is (zullen wel meer gedaan hebben). Ik vind dat dat mag. Bij Lionel Richie heeft Nightshift gewonnen ?; dat snap ik dan eerder niet.
0
geplaatst: 7 juni 2013, 21:14 uur
Ik wilde gewoon even het vreemde van de hele zaak aanstippen met een voorbeeldje. Verder ben ik er uiteraard helemaal niet bitter over. Het is inderdaad maar een spelletje
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.