MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits !

zoeken in:
rkdev schreef:

'Burning The Ground' -> nog nooit gehoord dit. Grappige megamix-recycling van oude hits. Is dit ooit op cd verschenen?

Alleen op cd single, en in de cd singles box (weer op cd single formaat) en... op mijn homemade b sides cdtje

De b-kant is een nog langere remix die ook erg fijn is

Was toch wel een erg leuke editie. Veel lijstjes en een fraaie eindlijst, maar ook veel berichten over Duran Duran uitgewisseld. En ik weet eindelijk de precieze herkomst van mijn favoriete Duran Duran-nummer.

Nu is het wachten op Genesis.

GREATEST HITS OF GENESIS !

Drukken de symfonische rockers hun stempel op deze editie?
Slagen de hitparade liefhebbers erin om de grote hits naar de finale te loodsen?
Wordt er met andere woorden een robbertje gevochten of gaan de 70s en de 80 hand in hand?

1ste RONDE nominatie

Wie niet akkoord gaat met deze startlijst, moet maar 10 betere nummers nomineren.

Abacab
Carpet Crawlers
Dancing with the Moonlit Knight
Entangled
Firth of Fifth
Follow You Follow Me
I Can't Dance
Invisible Touch
Land of Confusion
Mama
No Son of Mine
One for the Vine
Ripples...
Supper's Ready
The Cinema Show
The Knife
The Lamb Lies Down on Broadway
The Musical Box
Turn It On Again
Watcher of the Skies

De lijst is gebaseerd op hit-status voor de jaren 80 en aantal stemmen op MuMe voor de jaren 70.
Alle albums werden er in betrokken met uitzondering van het eerste en het laatste.

Deadline 1ste ronde is maandagavond om 20.00u.

Genesis

Afterglow
Behind the Lines
Can-Utility and the Coastliners
Dance on a Volcano
Driving the Last Spike
Eleventh Earl of Mar
In the Cage
The Battle of Epping Forest
The Dividing Line
The Fountain of Salmacis

Ik wacht op ronde 2, aangezien mijn Genesis kennis niet zo ver reikt.

lennon schreef:
(quote)

Alleen op cd single, en in de cd singles box (weer op cd single formaat) en... op mijn homemade b sides cdtje

De b-kant is een nog langere remix die ook erg fijn is

Het wordt tijd dat de 2de single box ook in een handig cd boxje wordt uitgebracht. Gewoon achter elkaar ipv elke cd single een eigen schijfje. Met de 1ste box is dit ook gelukt dus waarom met de 2de niet.

Hij staat trouwens ook hier Duran Duran - The Biggest and the Best (2012) op. Die zag ik gister toevallig bij de Media Markt in Alexandrium (op stapel!) voor 6,99. Een mooie prijs voor deze 2 cd's

Genesis, joepie!

Anything She Does
Deep In The Motherlode
Driving The Last Spike
Duchess
Duke’s Travels
In Too Deep
Jesus He Knows Me
That’s All
The Light Dies Down On Broadway
Tonight, Tonight, Tonight

En laat ik me maar meteen outen als voornamelijk liefhebber van het post Gabriel-tijdperk. Hun beste album is voor mij toch wel Invisible Touch (drie nominaties), een album vol onweerstaanbare popliedjes. Dat het niet meer zo episch is als in de jaren '70 en dat Phil de invloeden uit zijn solocarrière niet had mogen meenemen naar Genesis zullen me allemaal worst wezen

Het belooft in ieder geval een interessante editie te worden!

lennon schreef:

Idem hier...

Ik heb niet meegedaan met de Duran Duran versie aangezien ik eigenlijk alleen de meest bekende singles ken. Maar heb het verloop wel gevolgd en ik ga denk ik toch maar eens wat van de mannen opsnorren en luisteren. Ik vind de uiteindelijke winnaar trouwens best verrassend eerlijk gezegd. Ik vind Save a prayer wel een aardig nummer maar hun beste?

Genesis

Afterglow
Behind the Lines
Driving the Last Spike
Duchess
Duke's Travels
Home by the Sea
In the Cage
Los Endos
Me and Sarah Jane
Visions of Angels

Erg moeilijk om er maar tien te noemen. Uiteindelijk een paar doorgestreept die het toch niet zullen halen...

Nu hoop ik wel dat er hier zich nog een paar Invisible Touch-liefhebbers aanmelden...

Burning Rope
Deep in the Motherlode
Domino
Down and Out
Driving the Last Spike
Fading Lights
Home by the Sea
Mad Man Moon
Undertow

Cured
lennon schreef:
Ik weet er ook weinig van , bijv. wel hun hits uit de 80's/90's. Misschien haak ik ook aan in de 2e ronde of eventueel finale, afhankelijk van het aanbod.

ArthurDZ schreef:
Nu hoop ik wel dat er hier zich nog een paar Invisible Touch-liefhebbers aanmelden...

wat het album betreft zeker.

Genesis met een zelfde soort van tweestrijd als bij Simple Minds

Domino
Driving the Last Spike
Home by the Sea
Jesus He Knows Me
On The Shoreline
Silver Rainbow
That's All
Throwing it All Away
Way of the World

The Brazilian, Man on the Corner, No Reply at All en Congo maar laten vallen. En eigenlijk vind ik dit rijtje beter dan de meeste nummers in de startlijst.

Back In N.Y.C.
Calling All Stations
Congo
Counting Out Time
Duchess
Hold on Your Heart
Home by the Sea
It
Jesus He Knows Me

Ik heb een tijdlang dit spelletje aan mij voorbij laten gaan. Het waren steeds niet bepaald mijn favoriete artiesten. Genesis is ook niet helemaal mijn ding, maar de hits van hen mag ik best graag horen. Mijn lijstje komt dan ook puur uit de jaren 80 / begin jaren 90:

Driving the Last Spike
Illegal Alien
Hold on My Heart
Home by the Sea
In Too Deep
Jesus He Knows Me
Second Home by the Sea
That's All
Throwing It All Away

Genesis

Afterglow
Anyway
Burning Rope
Counting Out Time
Hairless Heart
Horizons
Inside and Out
In the Cage
Snowbound
The Lamia

Nou, tien extra nummers van mijn favoriete band moet toch wel lukken (al is het een prima startlijst)

Afterglow
Behind the Lines
Driving the Last Spike
Eleventh Earl of Mar
Horizons
In the Cage
The Battle of Epping Forest
The Dividing Line
The Fountain of Salmacis
The Return of the Giant Hogweed

Als puntje bij paaltje komt is Genesis toch wel de beste progband ooit.

En complimenten voor de opsteller van de startlijst: dit is mooie doorsnede door de decennia heen, met (op een paar na) ijzersterke nummers.

All in a Mouse's Night
Blood on the Rooftops
Burning Rope
Dance on a Volcano
Domino
Driving The Last Spike
Get 'Em Out By Friday
I know what I Like
Your Own Special Way

Drie nummers van Wind & Wuthering .

Selling England by the Pound en wat hits is te weinig om een nuttige bijdrage te kunnen leveren (en nee in 1 week tijd me volledig op deze band storten zit er niet in)

Kom, een beetje moeite...
Het zou trouwens helemaal niet gek zijn voor je algemene muzikale ontwikkeling

Weet je wel hoeveel moeite ik doe qua muziek luisteren?

Ik heb de komende week zoals het er nu uit ziet sowieso weinig tijd dus Genesis komt wel goed uit...kan ik met een gerust hart een weekje overslaan.

musician schreef:

Met als superfavoriete bijdrage Duke's travels/Duke's end

Maar niet vals spelen he, musician. Duke's Travels en Duke's End zijn twee aparte nummers

aERodynamIC schreef:

Zeker, laat er geen misverstanden over bestaan.
Dus voor zo'n doorgewinterde luisterfanaat is Genesis er nog bij naar verhouding heel goed te doen.

ArthurDZ schreef:
Maar niet vals spelen he, musician. Duke's Travels en Duke's End zijn twee aparte nummers

Onlosmakelijk aan elkaar verbonden en op de plaat verweven. Ik kan het één niet los zien van het ander, maar dat zal ongetwijfeld voor elke Genesis liefhebber worden beaamd. Die instrumentale officiële anderhalve minuut Duke's end gaat naadloos gewoon door waar Duke's travels was gebleven.
Maar ik ben natuurlijk niet de jury.

musician schreef:
(quote)

Onlosmakelijk aan elkaar verbonden en op de plaat verweven. Ik kan het één niet los zien van het ander, maar dat zal ongetwijfeld voor elke Genesis liefhebber worden beaamd. Die instrumentale officiële anderhalve minuut Duke's end gaat naadloos gewoon door waar Duke's travels was gebleven.
Maar ik ben natuurlijk niet de jury.

Ik geef je natuurlijk gelijk wat betreft de verbondenheid van de nummers, maar ik denk toch dat Dazzler liever niet heeft dat we verschillende tracks gaan samenvoegen.

aERodynamIC schreef:
Kom nou, het gemiddelde vroege Genesis-nummer is maar een minuut of 9.

Tribal Gathering schreef:
Eerste tiental

Normaal ben ik niet zo van het later aanpassen, maar ik heb net Fading Lights en Driving the Last Spike weer eens gedraaid en dat viel niet echt mee. Die waren in mijn herinnering echt veel beter. Daarom nu dan maar deze 10.

Burning Rope
Deep in the Motherlode
Domino
Down and Out
Home by the Sea
Los Endos
Mad Man Moon
Second Home by the Sea
Undertow

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:39 uur

geplaatst: vandaag om 11:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.