Muziek / Muziekgames / Greatest Hits !
zoeken in:
0
geplaatst: 10 juni 2013, 23:51 uur
Counting Out Time *
Domino *
I Can't Dance
Invisible Touch
Jesus He Knows Me *
Land of Confusion
That’s All *
The Knife
Tonight Tonight Tonight *
Turn It On Again
Een paar hiervan kan ik wel missen, een paar andere kosten me al veel pijn om te laten gaan...
Domino *
I Can't Dance
Invisible Touch
Jesus He Knows Me *
Land of Confusion
That’s All *
The Knife
Turn It On Again
Een paar hiervan kan ik wel missen, een paar andere kosten me al veel pijn om te laten gaan...
0
geplaatst: 10 juni 2013, 23:57 uur
Nu maar hopen dat er ook nog wat "modernere" stemmers komen, anders wordt het er hier niet leuker op 

0
geplaatst: 11 juni 2013, 00:01 uur
Genesis is niet bedoeld om leuk te zijn, dat is juist het probleem van sommige moderne nummers
.
.
0
geplaatst: 11 juni 2013, 00:08 uur
Juist ja. Jij vindt dus:
- Supper's Ready, One for the Vine, The Cinema Show etc.
kwalitatief minder dan
- Jesus He knows Me, That's All, en I Can't Dance

- Supper's Ready, One for the Vine, The Cinema Show etc.
kwalitatief minder dan
- Jesus He knows Me, That's All, en I Can't Dance

0
geplaatst: 11 juni 2013, 00:18 uur
Niet zo zeer dan I Can't Dance, maar zeker wel dan That's All.
Ach ja, zijn gewoon frustraties van een jaren 80 Genesis/Collins adept, Sander.
Let maar niet teveel op mij
P.S. Nursery Crime kreeg van mij (ooit) een 1,5*. Zo'n lage waardering heb ik hier verder nog nooit gegeven. Paul Simon's Surprise (2006) kwam daar nog het dichts bij met 2*. Tja...
Ach ja, zijn gewoon frustraties van een jaren 80 Genesis/Collins adept, Sander.
Let maar niet teveel op mij

P.S. Nursery Crime kreeg van mij (ooit) een 1,5*. Zo'n lage waardering heb ik hier verder nog nooit gegeven. Paul Simon's Surprise (2006) kwam daar nog het dichts bij met 2*. Tja...
0
geplaatst: 11 juni 2013, 01:15 uur
Mijn lijstje zal Poeha wel een plezier doen 
Ik hoop ook dat in ieder geval That's All deze schifting overleeft
Abacab
Blood on the Rooftops *
Counting Out Time *
Domino *
In the Cage *
One for the Vine
Supper's Ready
The Knife
The Musical Box
Watcher of the Skies

Ik hoop ook dat in ieder geval That's All deze schifting overleeft

Abacab
Blood on the Rooftops *
Counting Out Time *
Domino *
In the Cage *
One for the Vine
Supper's Ready
The Knife
The Musical Box
Watcher of the Skies
0
Cured
geplaatst: 11 juni 2013, 06:51 uur
Blood On The Rooftops
Dancing With The Moonlit Knight
Firth Of The Fifth
One For The Vine
Firth Of The Fifth
Ripples...
Supper's Ready
The Cinema Show
The Musical Box
Watcher Of The Skies
Firth Of The Fifth
One For The Vine
Firth Of The Fifth
Ripples...
Supper's Ready
The Cinema Show
The Musical Box
Watcher Of The Skies
0
geplaatst: 11 juni 2013, 06:59 uur
Wat bedoelt men hier en daar eigenlijk met die sterretjes achter sommige nummers?
0
geplaatst: 11 juni 2013, 07:45 uur
Blood on the Rooftops
Entangled
In the Cage
One for the Vine
Ripples...
Supper's Ready
The Cinema Show
The Knife
The Musical Box
Watcher of the Skies
Entangled
In the Cage
One for the Vine
Ripples...
Supper's Ready
The Cinema Show
The Knife
The Musical Box
Watcher of the Skies
0
geplaatst: 11 juni 2013, 08:04 uur
Running On Empty schreef:
Wat bedoelt men hier en daar eigenlijk met die sterretjes achter sommige nummers?
Dat zijn nummers die niet in de startlijst stonden.Wat bedoelt men hier en daar eigenlijk met die sterretjes achter sommige nummers?
0
geplaatst: 11 juni 2013, 08:09 uur
Op die manier zien we hoe ver de nummers die als outsiders
werden aangedragen door de deelnemers het zullen schoppen in de finale.
Doorgaans zijn de nummers in de startlijst de gedoodverfde favorieten.
Denk aan een echte hit-groep waarvan de startlijst normaliter uit singles bestaat.
Dan is het aardig om te volgen hoe een favoriete albumtrack het ervan af gaat brengen.
werden aangedragen door de deelnemers het zullen schoppen in de finale.
Doorgaans zijn de nummers in de startlijst de gedoodverfde favorieten.
Denk aan een echte hit-groep waarvan de startlijst normaliter uit singles bestaat.
Dan is het aardig om te volgen hoe een favoriete albumtrack het ervan af gaat brengen.
0
Aquila
geplaatst: 11 juni 2013, 08:28 uur
Ik ben even verbijsterd als verbaasd. Ik dacht dat de oude periode ook wel op wat aanhang kon rekenen...
Counting Out Time *
Domino *
Driving the Last Spike *
I Can't Dance
Invisible Touch
Jesus He Knows Me *
No Son of Mine
That’s All *
The Lamb Lies Down on Broadway
Turn It On Again
Counting Out Time *
Domino *
Driving the Last Spike *
I Can't Dance
Invisible Touch
Jesus He Knows Me *
No Son of Mine
That’s All *
Turn It On Again
0
geplaatst: 11 juni 2013, 08:53 uur
Abacab
Driving the Last Spike *
Domino *
I Can't Dance
Invisible Touch
Jesus He Knows Me *
Land of Confusion
No Son of Mine
That’s All *
Driving the Last Spike *
Domino *
I Can't Dance
Invisible Touch
Jesus He Knows Me *
Land of Confusion
No Son of Mine
That’s All *
0
geplaatst: 11 juni 2013, 09:09 uur
Aquila schreef:
Ik ben even verbijsterd als verbaasd. Ik dacht dat de oude periode ook wel op wat aanhang kon rekenen...
Ik denk dat het probleem eerder moet gezocht worden in de diversiteit van de nominaties.
Zou het kunnen dat aanhangers van de oude periode meer verschillende nummers nomineerden
en dat wat de latere hits betreft, vaak dezelfde titels in aanmerking kwamen en dus ook punten pakten?
0
geplaatst: 11 juni 2013, 09:36 uur
Ben wel benieuwd of users Poeha, Kees-Jan, Cured en Marty McFly de nummers die ze er nu uitgooien wel beluisterd hebben, of ze er gewoon blind uitgooien omdat ze uit de oudere periode komen?
Het kan natuurlijk dat het niet hun ding is, prima en ieder z'n smaak, maar ben wel benieuwd naar de onderbouwing van het
van sommige nummers (zoals 'Blood On The Rooftops').
p.s.
Zo'n 10 jaar geleden zou ik denk ik ook meer voor de hits zijn gegaan hoor, maar ben de laatste jaren juist een liefhebber geworden van (lichte) prog.
Het kan natuurlijk dat het niet hun ding is, prima en ieder z'n smaak, maar ben wel benieuwd naar de onderbouwing van het
van sommige nummers (zoals 'Blood On The Rooftops').p.s.
Zo'n 10 jaar geleden zou ik denk ik ook meer voor de hits zijn gegaan hoor, maar ben de laatste jaren juist een liefhebber geworden van (lichte) prog.
0
geplaatst: 11 juni 2013, 09:40 uur
^Voor mij een reden om te wachten tot de laatste ronde. En ik vraag me af of ik er wel 10 kan vinden. Dus misschien skip ik m wel helemaal.
0
geplaatst: 11 juni 2013, 09:45 uur
Het mooie van dit topic (voor mij ten minste) Lennon is juist het ontdekken van nieuwe nummers van artiesten die ik al (redelijk) goed dacht te kennen. Ik luister dus altijd de nummers uit de startlijst per ronde en heb daardoor al mooie dingen ontdekt. Zeker een aanrader voor deze 'greatest hits' ronde als je het mij vraagt.
0
geplaatst: 11 juni 2013, 09:45 uur
rkdev schreef:
Ben wel benieuwd of users Poeha, Kees-Jan, Cured en Marty McFly de nummers die ze er nu uitgooien wel beluisterd hebben, of ze er gewoon blind uitgooien omdat ze uit de oudere periode komen?
van sommige nummers (zoals 'Blood On The Rooftops').
van sommige nummers (zoals 'Blood On The Rooftops').Check even mijn opmerking over Nursery Crime, dat zegt wel wat lijkt me. En ja hoor ik ken alle overgebleven nummers uit deze ronde. Ben tevens absoluut geen liefhebber van prog (waar van toepassing), wat de meesten hier wel zullen weten (of hadden moeten weten
. Het merendeel van de nummers van het "pre-zanger Collins" tijdperk, zijn niet echt aan mij besteed.Wat Nursery Crime betreft, dat album heb ik een paar kansen gegeven, want ik ben zeker niet iemand die anti-stemmen gaat uitdelen. Die waardering komt tot stand doordat ik dat album uit de oude periode als eerste ben gaan beluisteren. En heb er een waardering over uitgesproken.
Verder waardeer ik geen albums waarvan ik zeker weet dat ze me niet liggen, ook al ken ik alle nummers wel. Want als je eens wist hoeveel negatieve weerklank je dan over je heen krijgt. Is misschien niet de bedoeling op deze manier, maar heb geen zin om me dan overal te moeten gaan verantwoorden, wat ik met deze reactie dan wel doe

Kort samengevat: het meer hitgevoelige tijdperk ligt me gewoonweg veel beter, ik ben dan ook een absolute jaren 80 liefhebber.
0
geplaatst: 11 juni 2013, 09:46 uur
Cured schreef:
Blood On The Rooftops
Firth Of The Fifth
One For The Vine
Firth Of The Fifth
Ripples...
Supper's Ready
The Cinema Show
The Musical Box
Watcher Of The Skies
Blood On The Rooftops
Firth Of The Fifth
One For The Vine
Firth Of The Fifth
Ripples...
Supper's Ready
The Cinema Show
The Musical Box
Watcher Of The Skies
2x Firth of Fifth !
Een nummer dat overigens bij mij hele grote kans op een top3 positie maakt.Duidelijk Poeha, en prima natuurlijk!
(stel je voor dat we allemaal hetzelfde mooi moesten vinden).Was gewoon benieuwd. Zoals gezegd zou ik een jaar of 10 geleden hetzelfde beslist hebben denk ik.
0
geplaatst: 11 juni 2013, 09:56 uur
rkdev schreef:
2x Firth of Fifth !
Een nummer dat overigens bij mij hele grote kans op een top3 positie maakt.
2x Firth of Fifth !
Een nummer dat overigens bij mij hele grote kans op een top3 positie maakt.En dat is nu juist een nummer uit die tijd, dat me dan weer wel bevalt

0
geplaatst: 11 juni 2013, 09:57 uur
Blood on the Rooftops *
Counting Out Time *
Domino *
Driving the Last Spike *
Duke's Travels *
I Can't Dance
In the Cage *
One for the Vine
That’s All *
Turn It On Again
Counting Out Time *
Domino *
Driving the Last Spike *
Duke's Travels *
I Can't Dance
In the Cage *
One for the Vine
That’s All *
Turn It On Again
0
geplaatst: 11 juni 2013, 10:05 uur
0
geplaatst: 11 juni 2013, 10:13 uur
Abacab
Domino *
I Can't Dance
Invisible Touch
Jesus He Knows Me *
Land of Confusion
Mama
No Son of Mine
That’s All *
Waarbij aangetekend dat ik Domino, Mama en No son of mine verder prima nummers vind. Met de rest heb ik wat minder.
Domino *
I Can't Dance
Invisible Touch
Jesus He Knows Me *
Land of Confusion
Mama
No Son of Mine
That’s All *
Waarbij aangetekend dat ik Domino, Mama en No son of mine verder prima nummers vind. Met de rest heb ik wat minder.
0
geplaatst: 11 juni 2013, 10:18 uur
Ik hoop wel dat iedere moderne liefhebber ook de oudere nummers eens geeft en vica versa. Want klakkeloos op jaartal stemmen zou ik wel een beetje triest vinden.
edit: ik zie dat rkdev hier al een opmerking had gemaakt die ik nog niet had gelezen.
Abacab
Carpet Crawlers
Counting Out Time *
Domino *
I Can't Dance
Invisible Touch
Jesus He Knows Me *
Land of Confusion
Mama
That’s All *
Hier zitten toch wel wat pijnlijke keuzes tussen, echt slecht vind ik enkel I Can't Dance de rest heeft allemaal wel wat. Maar toch keuzes zijn er om gemaakt te worden.
edit: ik zie dat rkdev hier al een opmerking had gemaakt die ik nog niet had gelezen.
Abacab
Carpet Crawlers
Counting Out Time *
Domino *
I Can't Dance
Invisible Touch
Jesus He Knows Me *
Land of Confusion
Mama
That’s All *
Hier zitten toch wel wat pijnlijke keuzes tussen, echt slecht vind ik enkel I Can't Dance de rest heeft allemaal wel wat. Maar toch keuzes zijn er om gemaakt te worden.
0
geplaatst: 11 juni 2013, 10:41 uur
Als Invisible Touch en Jesus He Knows Me het niet halen ga ik huilen 
Abacab
Blood on the Rooftops *
Domino *
Entangled
I Can't Dance
In the Cage *
No Son of Mine
That’s All *
Turn It On Again

Abacab
Blood on the Rooftops *
Domino *
Entangled
I Can't Dance
In the Cage *
No Son of Mine
That’s All *
Turn It On Again
0
geplaatst: 11 juni 2013, 10:41 uur
rkdev schreef:
Het mooie van dit topic (voor mij ten minste) Lennon is juist het ontdekken van nieuwe nummers van artiesten die ik al (redelijk) goed dacht te kennen. Ik luister dus altijd de nummers uit de startlijst per ronde en heb daardoor al mooie dingen ontdekt. Zeker een aanrader voor deze 'greatest hits' ronde als je het mij vraagt.
Helaas ontbreekt mij de tijd om dit te doen, maar ben het met je eens dat dit een mooie kans is.
0
geplaatst: 11 juni 2013, 10:43 uur
rkdev schreef:
Ken er zo'n 8 van de 10 die ik eruit gemieterd heb. En waarom heb jij in de 1e ronde "Dodo/Lurker" niet genomineerd?

0
geplaatst: 11 juni 2013, 10:48 uur
Marty McFly schreef:
Ken er zo'n 8 van de 10 die ik eruit gemieterd heb.
Dan is je keuze dus weloverwogen. Prima toch, was gewoon benieuwd.Ken er zo'n 8 van de 10 die ik eruit gemieterd heb.
Haha, vind ik inderdaad een van de hoogtepunten van 'Abacab', maar ik kon er helaas maar 10 nomineren...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.