menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits !

zoeken in:
tie-break

We zoeken nog één afvaller. Duid de ongelukkige aan.

I'm Ready (2)
There Will Never Be Another Tonight (4)*

Deadline is vanavond om 22.30u.

tie-break

We zoeken nog één afvaller. Duid de ongelukkige aan.

I'm Ready (2)
There Will Never Be Another Tonight (5)*

Deadline is vanavond om 22.30u.

GREATEST HITS OF BRYAN ADAMS !

3de RONDE finale

En hoe zal deze bijzonder geanimeerde editie eindigen?
De mooiste top 10 commentaren verwerk in in de presentatie.

Can't Stop This Thing We Started
Cuts Like a Knife
Hearts on Fire
Heat of the Night
Heaven
I'm Ready *
Into the Fire *
It's Only Love (met Tina Turner)
Kids Wanna Rock *
Long Gone *
Native Son *
One Night Love Affair *
Rebel *
Remembrance Day *
Run to You
She's Only Happy When She's Dancin' *
Somebody *
Straight from the Heart
Summer of '69
Thought I'd Died and Gone to Heaven

Deadline 3de ronde is vrijdagavond om 20.00u.

1. Remembrance Day *
2. Run to You
3. Summer of '69
4. Native Son *
5. Rebel *
6. Into the Fire *
7. One Night Love Affair *
8. Heat of the Night
9. It's Only Love (met Tina Turner)
10. Thought I'd Died and Gone to Heaven

Tja, commentaar.....

Vroeger vond ik het een geweldige artiest, nu beduidend minder. Dat gezegd hebbende.. dit tiental mag er zeker zijn. Uiteraard bijna totale dominantie van zijn twee beste albums.

Bryan Adams top 10:

1. Somebody *
2. Run to You
3. Long Gone *

4. Summer of '69
5. Heat of the Night
6. Thought I'd Died and Gone to Heaven
7. Into the Fire * (live, album versie heb ik wat minder mee)
8. One Night Love Affair *
9. I'm Ready * (unplugged, album versie heb ik wat minder mee)
10. Kids Wanna Rock *

Daarnaast zouden Open Road, Take Me Back (vanaf 4:26) en The Best Was Yet to Come op zeker mijn top 10 hebben gehaald, ware het niet dat ze niet door de nominatieronde/eliminatieronde zijn gekomen.

Ben een groot liefhebber van Adams uit de 80's. Na Waking Up...ben ik hem ook minder gaan volgen. Al heeft hij nog wel enkele puike songs uitgebracht in het post Waking Up... tijdperk, o.a.
het al eerder genoemde Open Road, Oxygen, East Side Story en
Broken Wings
Tonight We Have the Stars

1. Summer of '69
2. Heaven
3. It's Only Love (met Tina Turner)
4. Run to You
5. Somebody *
6. Straight from the Heart
7. Kids Wanna Rock *
8. One Night Love Affair *
9. Heat of the Night
10. Remembrance Day *

Bryan Adams vind ik een redelijke artiest. De meeste nummers zijn het steeds voor mij nét niet, maar hij heeft een paar schitterende uitschieters met Summer of '69 als absolute topper. Sowieso is de zomer van '69 de mooiste zomer ooit (aangezien ik toen geboren ben ), maar het is ook het soort nummer waar ik helemaal gek op ben. Mijn top 5 vind ik verder nog erg goed tot goed. Vanaf Straight from the Heart (ik vind de versie van Bonnie Tyler beter) wordt het wat minder.
De ballads Everything I Do en Please Forgive Me hadden mijn top10 waarschijnlijk wel gehaald als ze de tweede ronde hadden overleefd.

1. Summer of '69
2. Run to You
3. Can't Stop This Thing We Started
4. Heaven
5. Thought I'd Died and Gone to Heaven
6. Heat of the Night
7. Remembrance Day *
8. Straight from the Heart
9. Native Son *
10. Long Gone

Cured
1. Run To You
2. It's Only Love (met Tina Turner)
3. Somebody
4. One Night Love Affair
5. Heaven
6. Can't Stop This Thing We Started
7. Heat Of The Night
8. Summer of '69
9. Cuts Like A Knife
10. Native Son

1. Run to You
2. Straight from the Heart
3. Can't Stop This Thing We Started
4. Heaven
5. Summer of '69
6. Cuts Like a Knife
7. Heat of the Night
8. I'm Ready *
10. Somebody *

Nou daar gaan we dan!

1. Rebel
2. Remembrance Day
3. Into the Fire
4. Native Son
Op een of andere manier vind ik het altijd lijken alsof Mark Knopfler hier zijn finest moment heeft maar het is toch echt Keith Scott

5. One Night Love Affair
6. Heat of the Night
7. Can't Stop This Thing We Started
8. Straight from the Heart
9. Hearts on Fire
10. Cuts Like a Knife

Ik heb nog even het een en ander terug geluisterd en daaruit blijkt dat onze vriendelijke Canadese vriend tussen 1983 en 1988 gewoon een topartiest was. Drie fantastische studio albums waarbij de middelste de bekendste is en een legendarische live plaat.

Het is wel duidelijk welke plaat mijn favoriet is. Into the Fire is een prachtig gelaagd album met artwork van Neerlandsch trots Anton Corbijn. Ik heb Adams 2 keer live gezien, waaronder een keer tijdens zijn Waking Up tour in de Rotterdamse Ahoy wat mijn 2de of 3de grote concert moet geweest zijn.

Deze top 10 vind ik eigenlijk gewoon ijzersterk, de hits van Reckless vielen net buiten de boot. Ik mis eigenlijk geen nummer zo op het eerste gezicht. Misschien dat We're Gonna Win nog mee had gedaan voor een tiende plek. Grappig dat een spelletje voor de nodige herwaardering zorgt.

Mooie top 10 en bijbehorende toelichting vigil (kan me in die toelichting ook erg goed vinden).
Ik ga er vanavond eens even voor zitten

Met de plechtige belofte dat ik "Into the Fire" weer een paar keer ga beluisteren:

1. Summer of '69
2. One Night Love Affair
3. Cuts Like a Knife
4. Heaven
5. She's Only Happy When She's Dancin'
6. It's Only Love (met Tina Turner)
7. Run to You
8. Long Gone
9. Heat of the Night
10. Somebody

Cured
aha, ook een Reckless aanhanger

1. Run to You
2. Heaven
3. Summer of '69
4. Somebody *
5. Straight from the Heart
6. Cuts Like a Knife
7. Heat of the Night
8. Can't Stop This Thing We Started
9. Into the Fire *
10. Kids Wanna Rock *

Casartelli (moderator)
01 One Night Love Affair *
02 Hearts on Fire
03 Native Son *
04 Remembrance Day *
05 Can't Stop This Thing We Started
06 Into the Fire *
07 Cuts Like a Knife
08 Heat of the Night
09 Run to You
10 Kids Wanna Rock *

Ik denk dat de monsterhits Everything I Do en Please Forgive Me mijn lijstje ook nog wel gehaald zouden hebben, al was het maar uit jeugdsentiment. Maar goed, de eliminatieronde heeft mij tegen mezelf in bescherming genomen.

Wat rest zijn vijf nummers van het puike album Into the Fire (enkel Rebel vind ik dus wat minder), die niettemin One Night Love Affair, een van die ultieme stadionrockers, nog voor zich moeten dulden. Tussendoor nog wat andere hits van de twintig jaar geleden toch wel legendarische verzamelaar So Far So Good. Run to You deugt in essentie maar heeft ergens toch wat glans verloren - nog net goed voor een 9e plaats. En Heaven is door de diverse jankcoverversies toch wel definitief verziekt, helaas.

1. Summer of '69
2. Heaven
3. Straight from the Heart
4. Run to You
5. I'm Ready *
6. Somebody *
7. One Night Love Affair *
8. Cuts Like a Knife
10. Native Son *

Bij mij overheersen dan weer de albums Cuts Like A Knife en Reckless. Rond mijn 13de was ik helemaal gek van Bryan Adams, terwijl ik nu eigenlijk alleen Reckless af en toe nog eens draai. Wel heb ik nog steeds veel respect voor de man.

Summer Of ’69 staat op 1 omdat dat rond mijn 13de mijn favoriete nummer aller tijden was, terwijl ik tegenwoordig Heaven eigenlijk even goed vind. Samen met Straight From The Heart het beste bewijs dat Bryan ook ballads kon schrijven die niét tenenkrullend zijn. Al heb ik een behoorlijk zwak voor Everything I Do, I Do It For You. Die had zowaar mijn top 10 nog kunnen halen, al maakte ik me geen illusies wat betreft de slaagkansen van het nummer in ronde 2

Marty McFly schreef:
Met de plechtige belofte dat ik "Into the Fire" weer een paar keer ga beluisteren:

Misschien verstandig om dat eerst even te doen en dan pas je Top 10 te plaatsen

Tsja, Bryan Adams. Toch wel een jeugd idool hoor! Mijn eerste kennismaking was middels het Live album. Die lag bij de bieb en kopieerde ik op een bandje. Later zag ik dat dat album erg moeilijk te krijgen was aangezien het alleen in Japan was uitgebracht. Ik vond het helemaal geweldig! Elk nummer was (en is nog steeds) raak. Later heb ik al zijn albums in huis gehaald. En zoals velen vind ik ook de trilogie; Cuts like a knife, Reckless en Into the fire zijn absolute hoogtepunt. Op You want it, you got it en Waking up the neighbours staan zeker ook geweldige nummers maar als 'overall' album blijven ze toch wel achter bij die andere drie. Een top 10 samenstellen was zwaar, heel zwaar. Maar uiteindelijk is het me toch gelukt. Ik moet er wel bij zeggen dat het me net zo lief in willekeurige volgorde mag staan.

1. Into the Fire *
2. One Night Love Affair *
3. Summer of '69
4. Remembrance Day *
5. I'm Ready *
6. Kids Wanna Rock *
7. Hearts on Fire
8. Thought I'd Died and Gone to Heaven
9. Native Son *
10. Cuts Like a Knife

Het was wederom erg moeilijk kiezen, want 19 van de 20 genomineerden vind ik sterke Bryan Adams nummers. Ze komen uit zijn meeste sterke periode (Cuts Like a Knife – Reckless – Into The Fire) en elk nummer dat uiteindelijk de top10 niet heeft gehaald heb ik met pijn in m’n hart moeten schrappen. Latere nummers als 'Open Road' en 'Never Let Go' hadden mogelijk ook nog een kans gemaakt.

10. Somebody
Bryan Adams’ terechte doorbraakplaat ‘Reckless’ staat vol met heerlijke meezing-rockers (het catchy ‘She's Only Happy When She’s Dancin’ haalde mijn lijst net niet) en ook dit nummer is zo’n nummer. De ‘somebody’ uit de tekst is dit keer niet specifiek een vrouw, maar het kan iedereen zijn. Iedereen heeft op bepaalde momenten behoefte aan iemand die steun kan bieden of op een andere manier kan helpen. Een universele song.

9. One Night Love Affair
De opener van ‘Reckless’ beschrijft een one night stand die toch als meer voelde dan iets voor 1x, maar om de een of andere reden toch geen relatie wordt (“And now we’re left with nothing”). Door een vergelijkbare situatie rond de tijd dat ik deze plaat leerde kennen heeft het nummer altijd een speciale plek gehad.

8. Cuts Like a Knife
Op tweede album ‘You Want it You Got it’ begon de sound van Bryan Adams wat vorm te krijgen, maar op het album ‘Cuts Like a Knife’ laat Bryan voor het eerst op een volledig album zijn kwaliteiten horen, mede door de samenwerking met Jim Vallance. Het titelnummer is zijn eerste klassieker en een live-favoriet. De versie op Live! Live! Live! laat dat goed horen.

7. Straight From The Heart
Op dat zelfde album toont BA ook voor het eerst zijn neus voor een goede ballad (al kwam ‘No One Makes It Right’ van YWIYGI in de buurt). ‘The Best Was Yet To Come’ heeft hier op MuMe de eindlijst niet gehaald, maar deze zeer terecht wel.

6. Into The Fire
Zoals hier in het forum al te lezen was heb ik een voorkeur voor het album ‘Into The Fire’. Het geheel heeft net een iets ander, donkerder, geluid dan zijn andere platen en ook de thema’s zijn anders. Beïnvloed door de "Amnesty International Conspiracy of Hope" tour in 1986 (met o.a. Sting, Bruce Springsteen en U2). Zo ook het titelnummer dat de toon wel zet met teksten als “You could wait for your dreams to come true. But time has no mercy, time won't stand still for you”. Aanrader is de akoestische versie op Live! Live! Live!

5. Remembrance Day
Zoals gezegd waren de thema’s op ‘Into The Fire’ serieuzer dan op eerdere albums. Door de genoemde ‘Conspiracy of Hope’ tour wilde hij graag wat serieuzer genomen worden als songschrijver en koos voor de volgde plaat voor andere onderwerpen. Dit nummer vertelt in de coupletten over de eerste wereldoorlog (er wordt melding gemaakt van The Battle of Cambrai in oktober 1918) waar in het refrein duidelijk wordt gemaakt dat we de mensen moeten herdenken die ons deze vrijheid hebben gegeven.

4. Run To You
Een van BA’s bekendste en terecht meeste gewaardeerde hits beschrijft een affaire, meteen treffend beschreven in de eerste 2 regels van het nummer. De gitaarriff uit het intro kenmerkt het nummer voor mij. Leuk detail: Adams and Vallance schreven het nummer eigenlijk voor de band Blue Öyster Cult, maar die keurden het nummer af (iets wat hem ook gebeurde met zijn grootste hit ‘Everything I do’ overigens).

3. Rebel
Het verhaal van een rebels dorpsfiguur die na jaren weer terugkeert naar zijn woonplaats leunt wat meer op piano dan andere BA nummers en pakt me elke keer weer door de rake manier hoe Bryan vervreemding heeft beschreven. De laatste “He's a Rebel” aan het einde van het nummer gaat door merg en been.

2. Summer of ‘69
Over krachtige intro’s gesproken.... Nog voordat Bryan na 5 seconden gaat zingen over het kopen van z’n eerste gitaar weet iedereen al welk nummer dat dit is. De reactie van het publiek op Live! Live! Live! geeft me nog elke keer kippenvel. ‘Summer of ‘69’ is het perfecte poprock nummer en was vreemd genoeg pas de 4e single van ‘Reckless’ en pas in 1990 een hit in Nederland.

1. Native Son
Dit sfeervolle, aangrijpende nummer geïnspireerd door Chief Joseph, chief of the Naz Pierce Tribe (Indianen) beschrijft hoe een oud dorpshoofd kijkt naar hoe de blanken zijn land hebben ingenomen, zijn vaderland. De combinatie tekst en muziek raakt me compleet (ja, noem me maar sentimenteel...). Het gitaar-outro is overigens geweldig.

^ hulde voor het mooi omschrijven van je keuzes. Daar moet wat tijd in hebben gezeten. Je liefde voor zijn muziek druipt er vanaf

Thanks

Bovendien is het na mijn top 10 de beste top 10 die ik ben tegengekomen

Ik vind het spannend ...

Tussenstand na 13 lijstjes.

89
84

57
54

44

39
39
38
38
38

34
32

28
24

17
15
15
12
12

06 She's Only Happy When She's Dancin'

Met voorlopig vijf nominaties in de top 10 trouwens.

Zou dat een record zijn?

One Night Love Affair, Remembrance Day, Somebody, Into the Fire en Native Son gok ik.

Dienstmededeling.

Volgende week vrijdag vertrek ik op reis en kan ik geen Greatest Hits eindlijst plaatsen.
Ik heb daar een oplossing voor bedacht: een mini-editie met twee rondes die eindigt op woensdag.

Greatest Hits of The Velvet Underground zal zonder startlijst beginnen.
Iedereen nomineert 10 favorieten en de 20 beste titels zullen de finalelijst bepalen.
De finale start op maandagavond en eindigt op woensdagavond.

1. Run to You
2. Heaven
3. Summer of '69
4. Cuts Like a Knife
5. I'm Ready *
6. It's Only Love (met Tina Turner)
7. Somebody *
8. Native Son *
9. Remembrance Day *
10. Straight from the Heart

1. Run to You
2. Summer of '69
3. Remembrance Day *
4. Somebody *
5. Cuts Like a Knife
6. Straight from the Heart
7. Heat of the Night
8. Into the Fire *
9. Heaven
10. Can't Stop This Thing We Started

GREATEST HITS OF BRYAN ADAMS !

De laatste 10 van de top 20 op een rijtje ...

Je leest van links naar rechts: positie, puntentotaal, titel en aantal stemmen.
Songs met * stonden niet in de startlijst, maar werden genomineerd in de 1ste ronde.

11. (41) Native Son * (9) en de nummer 1 van rkdev

12. (35) Can't Stop This Thing We Started (7)

13. (33) It's Only Love (met Tina Turner) (7)

14. (24) Rebel * (3) en de nummer 1 van vigil

15. (23) I'm Ready * (5)

16. (15) Thought I'd Died and Gone to Heaven (4)

17. (15) Hearts on Fire (3)

18. (12) Kids Wanna Rock * (5)

19. (12) Long Gone * (3)

20. (06) She's Only Happy When She's Dancin' * (1)

Uiteindelijk bereikten niet vijf maar vier nominaties de top 10.
Waarvan de drie laatste ook echt helemaal onderaan belandden.

Slechts twee schamele puntjes verschil tussen de winnaar en de runner up.

Met dank aan de 15 deelnemers die er een levendige editie van maakten.

10. (42) Into the Fire * (8)

De nummer 1 van vielip.

vielip schreef:
Tsja, Bryan Adams. Toch wel een jeugd idool hoor! Mijn eerste kennismaking was middels het Live album. Die lag bij de bieb en kopieerde ik op een bandje. Later zag ik dat dat album erg moeilijk te krijgen was aangezien het alleen in Japan was uitgebracht. Ik vond het helemaal geweldig! Elk nummer was (en is nog steeds) raak. Later heb ik al zijn albums in huis gehaald. En zoals velen vind ik ook de trilogie; Cuts like a knife, Reckless en Into the fire zijn absolute hoogtepunt. Op You want it, you got it en Waking up the neighbours staan zeker ook geweldige nummers maar als 'overall' album blijven ze toch wel achter bij die andere drie.

09. (42) Heat of the Night (11)

Door velen geliefd, maar door weinigen uitverkoren: veel lage scores dus.

vigil schreef:
Ik heb nog even het een en ander terug geluisterd en daaruit blijkt dat onze vriendelijke Canadese vriend tussen 1983 en 1988 gewoon een topartiest was. Drie fantastische studio albums waarbij de middelste de bekendste is en een legendarische live plaat. Het is wel duidelijk welke plaat mijn favoriet is. Into the Fire is een prachtig gelaagd album met artwork van Neerlandsch trots Anton Corbijn. Ik heb Adams 2 keer live gezien, waaronder een keer tijdens zijn Waking Up tour in de Rotterdamse Ahoy wat mijn 2de of 3de grote concert moet geweest zijn. Deze top 10 vind ik eigenlijk gewoon ijzersterk, de hits van Reckless vielen net buiten de boot.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:20 uur

geplaatst: vandaag om 16:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.