MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits !

zoeken in:
08. (44) Straight from the Heart (9)

Goed voor één 2de plaats.

ArthurDZ schreef:
Bij mij overheersen dan weer de albums Cuts Like A Knife en Reckless. Rond mijn 13de was ik helemaal gek van Bryan Adams, terwijl ik nu eigenlijk alleen Reckless af en toe nog eens draai. Wel heb ik nog steeds veel respect voor de man. Summer Of ’69 staat op 1 omdat dat rond mijn 13de mijn favoriete nummer aller tijden was, terwijl ik tegenwoordig Heaven eigenlijk even goed vind. Samen met Straight From The Heart het beste bewijs dat Bryan ook ballads kon schrijven die niét tenenkrullend zijn. Al heb ik een behoorlijk zwak voor Everything I Do, I Do It For You. Die had zowaar mijn top 10 nog kunnen halen.

07. (45) Cuts Like a Knife (11)

Vergelijkbaar met wat ik schreef bij nummer 9.

rkdev schreef:
Op tweede album ‘You Want it You Got it’ begon de sound van Bryan Adams wat vorm te krijgen, maar op het album ‘Cuts Like a Knife’ laat Bryan voor het eerst op een volledig album zijn kwaliteiten horen, mede door de samenwerking met Jim Vallance. Het titelnummer is zijn eerste klassieker en een live-favoriet. De versie op Live! Live! Live! laat dat goed horen. Op dat zelfde album toont BA ook voor het eerst zijn neus voor een goede ballad (al kwam ‘No One Makes It Right’ van YWIYGI in de buurt). ‘The Best Was Yet To Come’ heeft hier op MuMe de eindlijst niet gehaald, maar deze zeer terecht wel.

06. (50) Somebody * (10)

De nummer 1 van Poeha.

Poeha schreef:
Open Road, Take Me Back (vanaf 4:26) en The Best Was Yet to Come zouden zeker mijn top 10 hebben gehaald, ware het niet dat ze niet door de nominatieronde/eliminatieronde zijn gekomen. Ben een groot liefhebber van Adams uit de 80's. Na Waking Up...ben ik hem ook minder gaan volgen. Al heeft hij nog wel enkele puike songs uitgebracht in het post Waking Up... tijdperk: onder andere het al eerder genoemde Open Road, Oxygen, East Side Story, Broken Wings en Tonight We Have the Stars.

05. (54) Remembrance Day * (9)

De nummer 1 van Tribal Gathering.

Tribal Gathering schreef:
Vroeger vond ik het een geweldige artiest, nu beduidend minder. Dat gezegd hebbende.. dit tiental mag er zeker zijn. Uiteraard bijna totale dominantie van zijn twee beste albums.

Omdat trouwe Tribal zijn best deed om een commentaartje te schrijven
en omdat zijn nummer 1 eindelijk nog eens de top 10 wist te halen.

04. (57) One Night Love Affair * (10)

De nummer 1 van Casartelli.

Casartelli schreef:
Ik denk dat de monsterhits Everything I Do en Please Forgive Me mijn lijstje ook nog wel gehaald zouden hebben, al was het maar uit jeugdsentiment. Maar goed, de eliminatieronde heeft mij tegen mezelf in bescherming genomen. Wat rest zijn vijf nummers van het puike album Into the Fire (enkel Rebel vind ik dus wat minder), die niettemin One Night Love Affair, een van die ultieme stadionrockers, nog voor zich moeten dulden. Tussendoor nog wat andere hits van de twintig jaar geleden toch wel legendarische verzamelaar So Far So Good. Run to You deugt in essentie maar heeft ergens toch wat glans verloren - nog net goed voor een 9e plaats. En Heaven is door de diverse jankcoverversies toch wel definitief verziekt, helaas.

03. (65) Heaven (9)

Was dazzlers nummer 1 geweest: nu moet de song vrede nemen met vier 2de plaatsen.

Ik was van plan mee te doen met deze editie.
Maar er sneuvelden (en dat had ik natuurlijk kunnen voorspellen) zoveel grote hits,
dat er teveel luisterwerk aan te pas kwam in de finale en daar had ik deze week geen zin in.

Please, forgive me...

Heaven is één van de beste 80s ballads die er zijn.
Zo sterk, dat geen enkele Adams ballad (hoe hard hij nadien ook probeerde)
kon tippen aan Heaven. Zijn eerste Amerikaanse nummer 1 hit trouwens.

Op het powerballad rapport een 10/10, alle latere coverversies ten spijt.

02. (104) Run to You (12)

De nummer 1 van Bucquoy, Cured, laxus11, lennon en LucM.

rkdev schreef:
Een van BA’s bekendste en terecht meeste gewaardeerde hits beschrijft een affaire, meteen treffend beschreven in de eerste 2 regels van het nummer. De gitaarriff uit het intro kenmerkt het nummer voor mij. Leuk detail: Adams and Vallance schreven het nummer eigenlijk voor de band Blue Öyster Cult, maar die keurden het nummer af (iets wat hem ook gebeurde met zijn grootste hit ‘Everything I do’ overigens).

In Vlaanderen beter bekend als:

01. (106) Summer of '69 (13)

De nummer 1 van ArthurDZ, Brunniepoo, Kees-Jan en Marty McFly.

Kees-Jan schreef:
Bryan Adams vind ik een redelijke artiest. De meeste nummers zijn het steeds voor mij nét niet, maar hij heeft een paar schitterende uitschieters met Summer of '69 als absolute topper. Sowieso is de zomer van '69 de mooiste zomer ooit (aangezien ik toen geboren ben), maar het is ook het soort nummer waar ik helemaal gek op ben. Mijn top 5 vind ik verder nog erg goed tot goed. Vanaf Straight from the Heart (ik vind de versie van Bonnie Tyler beter) wordt het wat minder. De ballads Everything I Do en Please Forgive Me hadden mijn top 10 waarschijnlijk wel gehaald als ze de tweede ronde hadden overleefd.

Opvallend al die outings over Everything I Do en Please Forgive Me.
Het had me echt benieuwd om te weten hoe hoog ze hadden kunnen eindigen.

Cured
Jammer, nipt geen Run To You op één. Vind Summer een goed nummer verder, maar ik heb net dat met RTY wat Arthur met '69 heeft. Ben benieuwd of dazzlers Top tien nog invloed gehad zou hebben op nrs. 1 en 2.

Goeie vraag die ik diplomatisch zal oplossen.
Run to You vind ik net iets beter, dus hij was minstens één plaatsje hoger geëindigd.

Cured
Ben het met je eens over Run To You, maar het had geen hout gesneden dus (als ik het zo begrijp als ik denk dat jij het bedoelt).

Ik had anno 1985 het gevoel dat Bryan Adams (Reckless) en Bruce Springsteen (Born in the USA)
elkaar in evenwicht hielden als het ging om commercieel verantwoorde, maar degelijke classic rock.

Jammer dat Springsteen wel hitparade-succes genoot in de Benelux,
maar Adams moest wachten op de jaren 90 ballads om potten te breken.

GREATEST HITS OF THE VELVET UNDERGROUND !

1ste RONDE nominatie

We starten zonder startlijst.
We bepalen meteen welke 20 songs naar de finale mogen.

En wel op basis van alfabetische nominatielijstjes met 10 persoonlijke favorieten.
De 20 meest genomineerde nummers worden maandagavond in de finalelijst opgenomen.

Op woensdagavond maak ik dan de einduitslag bekend,
want op vrijdagochtend vertrek ik voor 10 dagen naar de Belgische kust.

Dat betekent dat dit spelletje ook twee weekjes op vakantie zal gaan.

Deadline 1ste ronde is maandagavond om 20.00u.

Mooi, kan ik eindelijk eens uitslapen op Sunday Morning.
Deze ronde sla ik met liefde over.

En mocht ik het vergeten...Gunter alvast een fijne vakantie, ook voor de anderen die nog moeten gaan, of al op vakantie zijn, of die niet gaan.

Aquila
Mooi dat je een vooraankondiging plaatste. Kon ik nog even de restjes-albums luisteren vanmiddag. VU is serieus sterk.

Het bananen-album is een kwestie van Kill Yr Darlings en ik ga ervan uit dat de toppers het wel halen. Dus ik ga voor de beste tien underdogs.

Candy Says
Foggy Notion
Hey Mr. Rain (Version I)
Lady Godiva’s Operation
Pale Blue Eyes
Rock & Roll
Sister Ray
Stephanie Says
Temptation Inside Your Heart
White Light/White Heat

Wat een wereldband was het toch

Ook ik ga met vakantie en wel vanaf zondag, dus de finale zal ik helaas missen.

All Tomorrow's Parties
Candy Says
Femme Fatale
Heroin
I'm Waiting for the Man
Pale Blue Eyes
Run Run Run
Sunday Morning
There She Goes Again
Venus in Furs

Dat is er eentje teveel, Tribal.

Aangepast

All Tomorrow's Parties
Candy Says
Femme Fatale
I Found a reason
Jesus
Lady Godiva's Operation
Pale Blue Eyes
Sunday Morning
Sweet Jane
What Goes On

Aquila schreef:
Ook ik ga met vakantie en wel vanaf zondag, dus de finale zal ik helaas missen.

Hier exact hetzelfde.

DjFrankie (moderator)
De 10 mooiste en ik ga pas vrijdag op vakantie

All Tomorrow's Parties
Femme Fatale
I'll Be Your Mirror
I'm Waiting for the Man
Sister Ray
Sunday Morning
Sweet Jane
The Gift
Venus in Furs
White Light / White Heat

De Velvets

Ik had het topic afgelopen week genegeerd, dus de vooraankondiging gemist. Maar het restjesalbum ga ik ook weer eens draaien. Staan toch wat juweeltjes op.

De Velvet Underground is niet mijn ding, dus ik laat mijn vakantie wat dit spelletje betreft alvast nu beginnen. Hopelijk staat Tom Waits (daar hoop ik iedere week op ) niet te snel op het programma, want ik ben pas half augustus weer terug

Cured
All Tomorrow's Parties
Femme Fatale
Head Held High
I'm Waiting For The Man
New Age
Pale Blue Eyes
Rock And Roll
Sunday Morning
Sweet Jane
Venus In Furs

Sunday Morning
I'm Waiting for the Man
Venus in Furs
Heroin
White Light / White Heat
Sister Ray
Candy Says
Pale Blue Eyes
Beginning to See the Light
Ocean

Mooie top 10 van Bryan Adams. De top 3 viel te verwachten. Zijn ook gewoon steengoeie nummers, klaar! Mooi om te zien dat er een aantal nummers van Into the fire de top 10 opsieren

All Tomorrow's Parties
Heroin
I'm Waiting for the Man
I'll Be Your Mirror
Pale Blue Eyes
Sunday Morning
Sweet Jane
There She Goes Again
Venus in Furs
What Goes On

European Son
Here She Comes Now
Heroin
I'm Waiting for the Man
Pale Blue Eyes
Sister Ray
Sweet Jane
The Black Angel's Death Song
Venus in Furs
What Goes On

All Tomorow's Parties
Femme Fatale
I'll Be Your Mirror
I'm Waiting for the Man
Pale Blue Eyes
Rock & Roll
Run Run Run
Stephanie Says
Venus in Furs
What Goes On

Femme Fatale
I'll Be Your Mirror
Heroin
There She Goes Again
Here She Comes Now
Candy Says
What Goes On
I'm Set Free
The Murder Mystery
After Hours

Wellicht pas ik het morgen nog aan, maar dan meld ik dat nog even.

Here She Comes Now kan in ieder geval nog wel wat steun gebruiken. Na Sister Ray toch wel het beste van WL/WH.

dix
Heroïn
Black Angel's Death Song
Sister Ray
Beginning To See The Light
What Goes On
Venus in Furs
All Tomorrow's Parties
I Heard Her Call My Name
Sweet Jane
European Son

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:34 uur

geplaatst: vandaag om 19:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.