Muziek / Muziekgames / Greatest Hits !
zoeken in:
0
geplaatst: 21 oktober 2013, 22:05 uur
Tribal Gathering schreef:
Sla maar over die tie-break. De startlijst was maar met 18 nummers.
Sla maar over die tie-break. De startlijst was maar met 18 nummers.
Inderdaad. Ook hier weer niet goed opgelet.

@aERodynamIC: Deze regel wordt al drie jaar toegepast.
Meestal reageren spelers dan met een
,maar als je niet meer wil meespelen, ja dan is dat jammer.
Jouw 10de correcte nominatie had het verschil kunnen betekenen
voor een nummer dat nu één stem tekort komt. Daarom streng maar rechtvaardig.
Door jouw lijstje niet mee te tellen gingen twee nummers
van 3 naar 2 nominaties en misten ze de tie-break.
0
geplaatst: 21 oktober 2013, 22:13 uur
Mume wordt getroffen door een serieuze najaarsdepressie. En dat terwijl het morgen ruim 20 graden wordt.
Indachtig de titel van de bewuste misnominatie lijkt mij dat de betrokken oudjes op dit forum zo'n misverstand moeten kunnen ... verhelpen.
Indachtig de titel van de bewuste misnominatie lijkt mij dat de betrokken oudjes op dit forum zo'n misverstand moeten kunnen ... verhelpen.
0
geplaatst: 21 oktober 2013, 23:17 uur
0
geplaatst: 21 oktober 2013, 23:49 uur
dazzler schreef:
Goed, dan stopt het hier.
Goed, dan stopt het hier.
Een spel hoeft toch niet te stoppen als de starter van het spel ermee stopt, of zie ik dat verkeerd?
0
geplaatst: 22 oktober 2013, 01:06 uur
GREATEST HITS OF PULP !
Ik blijf nog tien weken de baas. Men zal dus nog zolang moeten leven
met de ondraaglijke strengheid waarmee ik hier de lakens blijf uitdelen.
De echte Pulp-fan blijft ongetwijfeld meespelen: daar doen we het voor, Lukas.
2de RONDE nominatie
Tien nummers moeten verdwijnen in deze ronde.
A Little Soul
Acrylic Afternoons *
Babies
Bad Cover Version
Common People
Countdown *
Disco 2000
Do You Remember the First Time
F.E.E.L.I.N.G.C.A.L.L.E.D.L.O.V.E. *
Help the Aged
I Spy
Inside Susan *
Joyriders *
Ladies Man *
Last Day of the Miner's Strike
Lipgloss
Mis-Shapes *
Monday Morning *
Party Hard
Pink Glove *
Razzmatazz
Seconds
Something Changed
Sorted for E's & Wizz *
Sunrise
The Fear
The Trees
They Suffocate at Night *
This Is Hardcore
Underwear *
Let op: zorg dat je nummers kiest die in de speellijst staan.
Deadline 2de ronde is woensdagavond om 20.00u.
Ik blijf nog tien weken de baas. Men zal dus nog zolang moeten leven
met de ondraaglijke strengheid waarmee ik hier de lakens blijf uitdelen.
De echte Pulp-fan blijft ongetwijfeld meespelen: daar doen we het voor, Lukas.
2de RONDE nominatie
A Little Soul
Acrylic Afternoons *
Babies
Bad Cover Version
Common People
Countdown *
Disco 2000
Help the Aged
I Spy
Inside Susan *
Joyriders *
Ladies Man *
Lipgloss
Mis-Shapes *
Monday Morning *
Party Hard
Pink Glove *
Razzmatazz
Seconds
Something Changed
Sorted for E's & Wizz *
Sunrise
The Fear
The Trees
This Is Hardcore
Underwear *
Let op: zorg dat je nummers kiest die in de speellijst staan.
Deadline 2de ronde is woensdagavond om 20.00u.
0
geplaatst: 22 oktober 2013, 09:39 uur
Sunrise
Ladies Man *
Bad Cover Version
The Trees
Monday Morning *
Inside Susan *
A Little Soul
Underwear *
Ladies Man *
Bad Cover Version
The Trees
Monday Morning *
Inside Susan *
A Little Soul
Underwear *
0
geplaatst: 22 oktober 2013, 09:46 uur
Lastig!
A Little Soul
Acrylic Afternoons *
Countdown *
Joyriders *
Ladies Man *
Monday Morning *
Pink Glove *
Sunrise
A Little Soul
Acrylic Afternoons *
Countdown *
Joyriders *
Ladies Man *
Monday Morning *
Pink Glove *
Sunrise
0
geplaatst: 22 oktober 2013, 09:51 uur
Exit:
Acrylic Afternoons
Countdown
Inside Susan
Joyriders
Ladies Man
Lipgloss
Pink Glove
Razzmatazz
Seconds
They Suffocate at Night
Acrylic Afternoons
Countdown
Inside Susan
Joyriders
Ladies Man
Lipgloss
Pink Glove
Razzmatazz
Seconds
They Suffocate at Night
0
geplaatst: 22 oktober 2013, 10:39 uur
Best moeilijk!
Help the Aged
Joyriders *
Ladies Man *
Mis-Shapes *
Monday Morning *
Party Hard
The Fear
Help the Aged
Joyriders *
Ladies Man *
Mis-Shapes *
Monday Morning *
Party Hard
The Fear
0
geplaatst: 22 oktober 2013, 17:54 uur
Zeker moeilijk
Acrylic Afternoons *
Help the Aged
Inside Susan *
Joyriders *
Seconds
Something Changed
The Trees
Acrylic Afternoons *
Help the Aged
Inside Susan *
Joyriders *
Seconds
Something Changed
The Trees
0
geplaatst: 22 oktober 2013, 20:31 uur
Al vier keer Ladies Man.
En Marty McFly noemt mijn halve top 10. 
exit voor mij:
A Little Soul
Bad Cover Version
Common People
Help the Aged
Joyriders *
Mis-Shapes *
Party Hard
The Trees
En Marty McFly noemt mijn halve top 10. 
exit voor mij:
A Little Soul
Bad Cover Version
Common People
Help the Aged
Joyriders *
Mis-Shapes *
Party Hard
The Trees
0
geplaatst: 23 oktober 2013, 00:06 uur
2de RONDE nominatie

Bad Cover Version
Acrylic Afternoons
Party Hard
Mis-Shapes
Inside Susan
A Little Soul
Joyriders
Babies

Bad Cover Version
Acrylic Afternoons
Party Hard
Mis-Shapes
Inside Susan
A Little Soul
Joyriders
Babies
0
geplaatst: 23 oktober 2013, 01:37 uur
A Little Soul en Inside Susan worden ook iets te veel genoemd naar mijn goesting 

0
geplaatst: 23 oktober 2013, 10:22 uur
A Little Soul
Bad Cover Version
Help the Aged
Joyriders *
Ladies Man *
Party Hard
Seconds
Sunrise
The Trees
Bad Cover Version
Help the Aged
Joyriders *
Ladies Man *
Party Hard
Seconds
Sunrise
The Trees
0
geplaatst: 23 oktober 2013, 18:56 uur
Bijna iedereen noemt Joyriders 
A Little Soul
Bad Cover Version
Help the Aged
Inside Susan *
Party Hard
Seconds
Sunrise
The Trees

A Little Soul
Bad Cover Version
Help the Aged
Inside Susan *
Party Hard
Seconds
Sunrise
The Trees
0
geplaatst: 23 oktober 2013, 20:17 uur
Ik tel exact 10 ongelukkigen.
8 Last Day of the Miner's Strike
7 Joyriders
6 A Little Soul
6 They Suffocate at Night
5 Bad Cover Version
5 Help the Aged
5 Inside Susan
5 Ladies Man
5 Party Hard
5 The Trees
8 Last Day of the Miner's Strike
7 Joyriders
6 A Little Soul
6 They Suffocate at Night
5 Bad Cover Version
5 Help the Aged
5 Inside Susan
5 Ladies Man
5 Party Hard
5 The Trees
0
geplaatst: 23 oktober 2013, 20:21 uur
GREATEST HITS OF PULP !
3de RONDE finale
De mooiste commentaartjes worden geafficheerd.
Acrylic Afternoons *
Babies
Common People
Countdown *
Disco 2000
I Spy
Lipgloss
Mis-Shapes *
Monday Morning *
Pink Glove *
Razzmatazz
Seconds
Something Changed
Sorted for E's & Wizz *
Sunrise
The Fear
This Is Hardcore
Underwear *
Einde van de 3de ronde is op vrijdag om 20.00u.
3de RONDE finale
De mooiste commentaartjes worden geafficheerd.
Acrylic Afternoons *
Babies
Common People
Countdown *
Disco 2000
I Spy
Lipgloss
Mis-Shapes *
Monday Morning *
Pink Glove *
Razzmatazz
Seconds
Something Changed
Sorted for E's & Wizz *
Sunrise
The Fear
This Is Hardcore
Underwear *
Einde van de 3de ronde is op vrijdag om 20.00u.
0
geplaatst: 23 oktober 2013, 20:32 uur
1. Common People
2. This Is Hardcore
3. F.E.E.L.I.N.G.C.A.L.L.E.D.L.O.V.E. *
4. Babies
5. Underwear *
6. Pink Glove *
7. I Spy
8. Countdown *
9. The Fear
10. Sunrise
2. This Is Hardcore
3. F.E.E.L.I.N.G.C.A.L.L.E.D.L.O.V.E. *
4. Babies
5. Underwear *
6. Pink Glove *
7. I Spy
8. Countdown *
9. The Fear
10. Sunrise
0
geplaatst: 23 oktober 2013, 20:48 uur
Afgetekende nummer één, maar de nummers 2 tot 7 zijn haast onderling inwisselbaar. Constant topniveau.
1. Common People
2. Do You Remember the First Time
3. Acrylic Afternoons *
4. Lipgloss
5. Disco 2000
6. Babies
7. Mis-Shapes *
8. Pink Glove *
9. Sunrise
10. Razzmatazz
1. Common People
2. Do You Remember the First Time
3. Acrylic Afternoons *
4. Lipgloss
5. Disco 2000
6. Babies
7. Mis-Shapes *
8. Pink Glove *
9. Sunrise
10. Razzmatazz
0
geplaatst: 23 oktober 2013, 21:14 uur
Al bij al viel een top 10 maken nog beter mee dan gedacht. Inside Susan, Happy Endings en A Little Soul worden wel gemist helaas.
1. Disco 2000
Jarvis Cocker geeft in liedjes als Disco 2000 een stem aan de verlegen, ongemakkelijke, seksueel gefrustreerde tiener van de jaren '90. Hij is de perfecte vertolker van de underdog van de kantine, die vanop twee tafeltjes afstand naar zijn populaire buurmeisje zit te staren, die 'm niet meer zag staan nadat haar lichaam zich begon te ontwikkelen. Nog meer dan voor bijvoorbeeld de stem van Jarvis en de op hol geslagen synthesizers, luister ik naar Pulp omwille van de teksten.
2. Razzmatazz
In heel wat Pulp-nummers moeten vrouwen het ontgelden, en dit is hun beste nummer in die categorie. Het hoofdfiguur van dit lied komt erachter dat zijn ex-vriendin, die hem waarschijnlijk verliet voor een ander, nu alleenstaand en zwanger is, met dit nummer als sardonische reactie. Keihard nummer, maar oh zo onweerstaanbaar!
3. This Is Hardcore
Samen met Feeling Called Love en I Spy hun meest epische nummer. Dit sinistere nummer wordt heel mooi opgebouwd, maar kent in tegenstelling tot voorgaande epics geen uitbarsting op het einde. Met als resultaat een koelbloedig, onder de huid kruipend pareltje.
4. Babies
Ook zo'n Pulp-song dat makkelijk had kunnen worden uitgewerkt tot een geslaagd kortverhaal. Jongen kruipt in de kast bij de oudere zus van een vriendin om haar te bespieden tijdens de seks, terwijl zijn vriendin zijn echte 'object of desire' is. Belandt uiteindelijk in bed met met de oudere zus, waarop zusje nummer 2 hen betrapt. Zijn antwoord erop mag van mij zo in de lijst met beste lyrics aller tijden: I know you won't believe it's true/I only went with her 'cause she looks like you.
5. Underwear *
Heerlijke Pulp-plaat nummer 5, waarin Jarvis zijn jaloerse pijlen richt op een modefotograaf, omdat die veel makkelijker mooie vrouwen in hun ondergoed kan krijgen dan Jarvis zelf. Met verder nog een killer-refrein.
6. Sorted for E's & Wizz *
Bij sommige nummers op Different Class heb ik sterk het gevoel dat ze over mij gaan. Dit is zo eentje. Beschrijft precies hoe ik me altijd voel(de) op een feestje om vijf uur s'ochtends. (Ja, ik ben mijn vrienden meestal een uur vroeger kwijt dan Jarvis)
7. Common People
De grootste hit en classic van de band. Voor mij dus niet eens het beste van Different Class, maar toch, beu ga ik deze stamper niet direct worden, vermoed (én hoop) ik.
8. F.E.E.L.I.N.G.C.A.L.L.E.D.L.O.V.E. *
Geweldig hoe ze dit nummer maar blijven opbouwen en opbouwen, met het refrein steeds als keihard, explosief intermezzo. Met ook nog een fantastisch einde.
9. Sunrise
Geen Inside Susan, A Little Soul of Happy Endings in mijn top 10, maar zo is er wel nog een nummer van We Love Life op kousenvoetjes kunnen binnenglippen. Heerlijk relaxt nummer. Ik heb het album nog niet helemaal beluisterd, en eigenlijk moet ik dat zo snel mogelijk doen.
10. I Spy
Nog eens een song van Different Class, voor de verandering. Opnieuw een Pulp-epic dat van begin tot het einde klopt. Zelfs de lalala's passen er perfect bij. Kortom, geweldige band.
1. Disco 2000
Jarvis Cocker geeft in liedjes als Disco 2000 een stem aan de verlegen, ongemakkelijke, seksueel gefrustreerde tiener van de jaren '90. Hij is de perfecte vertolker van de underdog van de kantine, die vanop twee tafeltjes afstand naar zijn populaire buurmeisje zit te staren, die 'm niet meer zag staan nadat haar lichaam zich begon te ontwikkelen. Nog meer dan voor bijvoorbeeld de stem van Jarvis en de op hol geslagen synthesizers, luister ik naar Pulp omwille van de teksten.
2. Razzmatazz
In heel wat Pulp-nummers moeten vrouwen het ontgelden, en dit is hun beste nummer in die categorie. Het hoofdfiguur van dit lied komt erachter dat zijn ex-vriendin, die hem waarschijnlijk verliet voor een ander, nu alleenstaand en zwanger is, met dit nummer als sardonische reactie. Keihard nummer, maar oh zo onweerstaanbaar!
3. This Is Hardcore
Samen met Feeling Called Love en I Spy hun meest epische nummer. Dit sinistere nummer wordt heel mooi opgebouwd, maar kent in tegenstelling tot voorgaande epics geen uitbarsting op het einde. Met als resultaat een koelbloedig, onder de huid kruipend pareltje.
4. Babies
Ook zo'n Pulp-song dat makkelijk had kunnen worden uitgewerkt tot een geslaagd kortverhaal. Jongen kruipt in de kast bij de oudere zus van een vriendin om haar te bespieden tijdens de seks, terwijl zijn vriendin zijn echte 'object of desire' is. Belandt uiteindelijk in bed met met de oudere zus, waarop zusje nummer 2 hen betrapt. Zijn antwoord erop mag van mij zo in de lijst met beste lyrics aller tijden: I know you won't believe it's true/I only went with her 'cause she looks like you.
5. Underwear *
Heerlijke Pulp-plaat nummer 5, waarin Jarvis zijn jaloerse pijlen richt op een modefotograaf, omdat die veel makkelijker mooie vrouwen in hun ondergoed kan krijgen dan Jarvis zelf. Met verder nog een killer-refrein.
6. Sorted for E's & Wizz *
Bij sommige nummers op Different Class heb ik sterk het gevoel dat ze over mij gaan. Dit is zo eentje. Beschrijft precies hoe ik me altijd voel(de) op een feestje om vijf uur s'ochtends. (Ja, ik ben mijn vrienden meestal een uur vroeger kwijt dan Jarvis)
7. Common People
De grootste hit en classic van de band. Voor mij dus niet eens het beste van Different Class, maar toch, beu ga ik deze stamper niet direct worden, vermoed (én hoop) ik.
8. F.E.E.L.I.N.G.C.A.L.L.E.D.L.O.V.E. *
Geweldig hoe ze dit nummer maar blijven opbouwen en opbouwen, met het refrein steeds als keihard, explosief intermezzo. Met ook nog een fantastisch einde.
9. Sunrise
Geen Inside Susan, A Little Soul of Happy Endings in mijn top 10, maar zo is er wel nog een nummer van We Love Life op kousenvoetjes kunnen binnenglippen. Heerlijk relaxt nummer. Ik heb het album nog niet helemaal beluisterd, en eigenlijk moet ik dat zo snel mogelijk doen.
10. I Spy
Nog eens een song van Different Class, voor de verandering. Opnieuw een Pulp-epic dat van begin tot het einde klopt. Zelfs de lalala's passen er perfect bij. Kortom, geweldige band.
0
geplaatst: 24 oktober 2013, 00:25 uur
1. Something Changed
2. F.E.E.L.I.N.G.C.A.L.L.E.D.L.O.V.E. *
Van Something Changed prefereer ik de albumversie boven de video-versie. Voor mij is het middenstuk van Different Class (mijn nummer 1, 2 en 5) het beste dat ze ooit gedaan hebben. Alleen die openingsregel al van dit nummer. Fantastisch.
3. Do You Remember the First Time
Nooit echt een topfavoriet totdat het majestueuze concert dat Pulp 2 jaar terug gaf op Primavera Sound. Toen openden ze met dit nummer. En dan merk je pas wat een fantastische drive het heeft. Sindsdien een van mijn favorieten van de band.
4. Seconds
Hun beste b-side, al staat Second Class er vol mee. BIjna net zo goed als Different Class.
5. Sorted for E's & Wizz *
6. This Is Hardcore
7. Acrylic Afternoons *
De laatste tijd ben ik His 'n' Hers veel aan het luisteren. Fantastische plaat ook, met 1 kleine dissonant die het van de 5* afhoudt. Dat is dit nummer bepaald niet. Fijn licht hysterisch. Eén van mijn favorieten van het album.
8. Razzmatazz
9. I Spy
10. Sunrise
Voor mij hoort Sunrise meer tot de epische dan de relaxte nummers. Lange tijd het enige wat ik echt goed vond aan I Love Life, maar inmiddels ben ik heel dat album wel gaan waarderen.
Common People en Disco 2000 zijn legendarische singles, maar vallen bij mij net buiten de top 10 (11. The Fear, 12. Common People, 13. Disco 2000). Bij vrije keuze zouden Ladies Man (3) en O.U. (8 ofzo) ook de top 10 hebben gehaald.
2. F.E.E.L.I.N.G.C.A.L.L.E.D.L.O.V.E. *
Van Something Changed prefereer ik de albumversie boven de video-versie. Voor mij is het middenstuk van Different Class (mijn nummer 1, 2 en 5) het beste dat ze ooit gedaan hebben. Alleen die openingsregel al van dit nummer. Fantastisch.
Nooit echt een topfavoriet totdat het majestueuze concert dat Pulp 2 jaar terug gaf op Primavera Sound. Toen openden ze met dit nummer. En dan merk je pas wat een fantastische drive het heeft. Sindsdien een van mijn favorieten van de band.
4. Seconds
Hun beste b-side, al staat Second Class er vol mee. BIjna net zo goed als Different Class.
5. Sorted for E's & Wizz *
6. This Is Hardcore
7. Acrylic Afternoons *
De laatste tijd ben ik His 'n' Hers veel aan het luisteren. Fantastische plaat ook, met 1 kleine dissonant die het van de 5* afhoudt. Dat is dit nummer bepaald niet. Fijn licht hysterisch. Eén van mijn favorieten van het album.
8. Razzmatazz
9. I Spy
10. Sunrise
Voor mij hoort Sunrise meer tot de epische dan de relaxte nummers. Lange tijd het enige wat ik echt goed vond aan I Love Life, maar inmiddels ben ik heel dat album wel gaan waarderen.
Common People en Disco 2000 zijn legendarische singles, maar vallen bij mij net buiten de top 10 (11. The Fear, 12. Common People, 13. Disco 2000). Bij vrije keuze zouden Ladies Man (3) en O.U. (8 ofzo) ook de top 10 hebben gehaald.
0
geplaatst: 24 oktober 2013, 01:05 uur
1. I Spy
2. Countdown
3. Pink Glove
4. Disco 2000
5. Razzmatazz
6. This Is Hardcore
7. F.E.E.L.I.N.G.C.A.L.L.E.D.L.O.V.E.
8. Something Changed
9. Sorted for E's & Wizz
10. Mis-Shapes
I Spy is voor mij absoluut buitencategorie. Het was al met afstand mijn favoriete Pulpnummer voor het hier door Herman reeds gememoreerde concert. Sindsdien vind ik het zelfs het beste nummer aller tijden. De intensiteit van de zang-, praat- en fluisterpartijen van Jarvis is onovertroffen. Countown zou wel 'ns het enige nummer van deze toptien kunnen zijn dat op die nacht in Barcelona níet langs kwam. Het nummer is qua opbouw erg te vergelijken met latere langere nummers als I Spy en This Is Hardcore. Pink Glove is bij mij dan weer een beetje wat Do You Remember... voor Herman is. Nooit zo enorm bijzonder gevonden, tot dat concert. Daar toch tot de conclusie gekomen dat het refrein tot het allerbeste werk van Pulp behoort. Disco 2000 is het nummer waarmee ik Pulp ooit ontdekte. Het zat in een spotje voor een MTV-verzamelaar. Een paar jaar later, nog lang voordat ik serieus de muziek in dook, kwam het nummer langs op de radio. Toen (2003 ofzo) ook de CD gekocht en de basis gelegd voor mijn latere Pulp-liefde.
2. Countdown
3. Pink Glove
4. Disco 2000
5. Razzmatazz
6. This Is Hardcore
7. F.E.E.L.I.N.G.C.A.L.L.E.D.L.O.V.E.
8. Something Changed
9. Sorted for E's & Wizz
10. Mis-Shapes
I Spy is voor mij absoluut buitencategorie. Het was al met afstand mijn favoriete Pulpnummer voor het hier door Herman reeds gememoreerde concert. Sindsdien vind ik het zelfs het beste nummer aller tijden. De intensiteit van de zang-, praat- en fluisterpartijen van Jarvis is onovertroffen. Countown zou wel 'ns het enige nummer van deze toptien kunnen zijn dat op die nacht in Barcelona níet langs kwam. Het nummer is qua opbouw erg te vergelijken met latere langere nummers als I Spy en This Is Hardcore. Pink Glove is bij mij dan weer een beetje wat Do You Remember... voor Herman is. Nooit zo enorm bijzonder gevonden, tot dat concert. Daar toch tot de conclusie gekomen dat het refrein tot het allerbeste werk van Pulp behoort. Disco 2000 is het nummer waarmee ik Pulp ooit ontdekte. Het zat in een spotje voor een MTV-verzamelaar. Een paar jaar later, nog lang voordat ik serieus de muziek in dook, kwam het nummer langs op de radio. Toen (2003 ofzo) ook de CD gekocht en de basis gelegd voor mijn latere Pulp-liefde.
0
geplaatst: 24 oktober 2013, 08:17 uur
herman schreef:
Idem eigenlijk! Maar dan het concert op Dour Festival.
0
geplaatst: 24 oktober 2013, 09:23 uur
1. Babies
2. This is Hardcore
3. Razzmatazz
4. Seconds
5. Countdown
6. Common People
7. Something Changed
8. Pink Glove
9. I Spy
10. Acrylic Afternoons
2. This is Hardcore
3. Razzmatazz
4. Seconds
5. Countdown
6. Common People
7. Something Changed
8. Pink Glove
9. I Spy
10. Acrylic Afternoons
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.