menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits !

zoeken in:
1. Common People
2. Underwear
3. Disco 2000
4. Sorted for E's & Wizz
5. Mis-Shapes
6. This Is Hardcore
7. Babies
8. I Spy
9. Something Changed
10. Do You Remember the First Time

1.F.E.E.L.I.N.G.C.A.L.L.E.D.L.O.V.E. *
2.Common People
3.I Spy
4.This Is Hardcore
5.Babies
6.Disco 2000
7.Underwear *
8.Mis-Shapes *
9.Something Changed
10.Lipgloss

Casartelli (moderator)
Ofschoon Different Class in mijn toptien staat, ben ik qua albums die echt onder de huid zitten nog steeds niet echt verder dan dat album en His 'n' Hers. Dat was bij de Bitseditie twee jaar geleden niet anders. Met een bijna dubbel zo lange startlijst heb ik de eerste twee rondes dus maar laten schieten. Enkel Live Bed Show mis ik echt, maar die zou ik als enige genomineerd hebben, dus dat had ook geen verschil gemaakt.

Voor de derde ronde moest alsnog het nodige beluisterd worden en dit is het resultaat:

01 Common People
02 F.E.E.L.I.N.G.C.A.L.L.E.D.L.O.V.E. *
03 Do You Remember the First Time
04 Babies
05 Disco 2000
06 Lipgloss
07 This Is Hardcore
08 Countdown *
09 Sunrise
10 Razzmatazz

En dan valt wederom op wat een schitterende muziek het is: het theatrale, het bitterzoete - ook de tien nummers die uiteindelijk afvielen bevatten geen enkele miskleun. Wel is de topzeven misschien iets meer gesettled en heb ik in de resterende drie plaatsen wat ruimte overgelaten voor nummers die ik zonet even herontdekte, maar die misschien volgend jaar toch weer een ander voor moeten laten gaan.

Alsnog een zeer geslaagde GH-editie dus wat mij betreft. Op termijn ook nog maar eens achter die eerste twee albums aan.

dix
Pulp top 10! Ik heb een afwijkende Pulp voorkeur merk ik. Die hits zijn natuurlijk hartstikke goed, maar Pulp blinkt voor mij juist uit tússen die hits. En dan blijkt mijn favoriete single nota bene afwezig in de finale . Normaalgesproken had ik voor de nummers 1 en 2 een muntje opgegooid....OK,genoeg gemopperd, los:

1. Sunrise

"I used to hate the sun because it shone on everything I'd done.
Made me feel that all that I had done was overfill the ashtray of my life."

Pulp klinkt hier zwáár, zo zwaar dat zelfs Low en SWANS in beeld dreigen te komen. Héél treffend en confronterend die tekst ... achteruit kijken met enige weerzin, en inzien dat je uiteindelijk toch vooruit moet.

Als het aan mij had gelegen...
Ex-Aequo. Maar weinig wordt relevant maatschappelijk leed waar eigenlijk niemand iets van weten wil, zo mooi en zo onontkoombaar vastgelegd. Een echte Alarmschijf. One Day You'll Be Just Like Them !

2. Something Changed
Echte liefde of eenvoudig toeval? Daar moet je onwillekeurig wel eens aan denken wanneer je samen op de bank of in de auto zit. Bij elkaar en toch even heel alleen. Een echte tranentrekker.

3 I Spy
Pulp leunt hier een beetje op de Pet Shop Boys. Dat geeft niet. Wat I Spy voor mij zo onbegrijpelijk fantastisch maakt is dat je hier met plezier luistert naar een zanger die ongegeneerd regelmatig zijn neus ver-schrik-ke-lijk ophaalt. Respect.

4. This Is Hardcore
And That Goes In There, And That Goes In There ... And Than Its ... Over
Ja, wederom uit het leven gegrepen.

5. Monday Morning
vertragen, versnellen, en altijd urgent blijven klinken. Pulp beheerst de tempi als geen ander. Razend knap.

6. F.E.E.L.I.N.G.C.A.L.L.E.D.L.O.V.E.
Jezus wat een werk om die titel in te toetsen.

7. Sorted For E's And Wizz.
Mooi tijdsbeeld waarin een jeugdbeweging genadeloos te kakken wordt gezet. En of zij dat nou in de gaten hadden? Ik vrees van niet, ze smulden er juist van. Cocker's eigen Smells Like Teen Spirit.

Nu hits:

8. Disco 2000
Wel allemaal even hier naar luisteren: klinkt als ...

9.Razzmatazz
Eindelijk werd twintig jaar indie-gesukkel beloond met een hit. Over Pulp werd zelfs in de Vinyl nog geschreven, Ik bedoel maar.

10. Common People.
Komt vast op 1, mijn bijdrage daaraan is bewust beperkt. Prima nummer verder en zeker top 10 waardig.

Had Jarvis Solo mee mogen doen, dan zou ik 'I Never Said I Was Deep' bij de eerste vijf hebben gesmokkeld. Wederom, omdat het allemaal weer zo héérlijk herkenbaar is.

dix
En Dazz, bedankt voor het doorbijten

1 Common People
She's a Lady
2 Mis-Shapes
3 F.E.E.L.I.N.G.C.A.L.L.E.D.L.O.V.E.
4 Do You Remember the First Time
5 Disco 2000
6 The Fear
7 I Spy
8 Something Changed
9 Lipgloss
10 Razzmatazz

1. The Fear
2. Do You Remember the First Time
3. Lipgloss
4. This Is Hardcore
5. Disco 2000
6. Sunrise
7. Common People
8. Razzmatazz
9. Babies
10. Sorted For E's And Wizz.

1. This Is Hardcore
2. Common People
3. Disco 2000
4. Mis-Shapes *
5. Babies
6. Sorted for E's & Wizz *
7. Lipgloss
8. Underwear *
9. Seconds
10. F.E.E.L.I.N.G.C.A.L.L.E.D.L.O.V.E. *

't Is hier zeker een beetje stilgevallen?

De teller staat voorlopig op 12, neen 13 deelnemers (vigil was me net voor).

Ach dazzler, 13 deelnemers is toch ook al een mooi aantal?

dix
Monday Morning geen punten ?

Bijna mijn top-10 vergeten maar dit is het.

1. Common People
2. Something Changed
3. I Spy *
4. Sorted for E's & Wizz
5. Disco 2000
6. F.E.E.L.I.N.G. C.A.L.L.E.D. L.O.V.E.
7. This Is Hardcore
8. Do You Remember the First Time?
9. Babies
10. Mis-Shapes *

Goed, er ging inderdaad wat mis met de lijst van dix. Opgelost nu.
Ik verwerk het lijstje van Luc dan ook maar en post alles netjes opnieuw.

edit: Luc had maar liefst 9 van de 10 eindlijst top 10 songs in zijn lijst: dat was dus niet moeilijk.

GREATEST HITS OF PULP !

De laatste 10 van de top 20 op een rijtje ...
Je leest van links naar rechts: positie, puntentotaal, titel en aantal stemmen.
Songs met * stonden niet in de startlijst, maar werden genomineerd in de 1ste ronde.

11. (31) Mis-Shapes * (7)

12. (27) Lipgloss (6)

13. (27) Underwear * (5)

14. (23) Sunrise (7) en de nummer 1 van dix

15. (21) Countdown * (4)

16. (19) Pink Glove * (4)

17. (17) The Fear (3) en de nummer 1 van 50tracks

18. (16) Seconds (3)

19. (13) Acrylic Afternoons * (3)

20. (06) Monday Morning * (1)

Twee nummers 1 die buiten de top 10 vallen.
Slechts twee van de acht nominaties bij de eerste tien.

Met dank aan de 14 deelnemers.

10. (34) Razzmatazz (9)

Veel kleine puntjes, maar toch ook goed voor een 2de en een 3de plaats.

ArthurDZ schreef:
In heel wat Pulp-nummers moeten vrouwen het ontgelden, en dit is hun beste nummer in die categorie. Het hoofdfiguur van dit lied komt erachter dat zijn ex-vriendin, die hem waarschijnlijk verliet voor een ander, nu alleenstaand en zwanger is, met dit nummer als sardonische reactie. Keihard nummer, maar oh zo onweerstaanbaar!
dix schreef:
Eindelijk werd twintig jaar indie-gesukkel beloond met een hit.
Over Pulp werd zelfs in de Vinyl nog geschreven, Ik bedoel maar.

09. (37) Sorted for E's & Wizz * (8)

Nergens een hoogvlieger, maar wel een verdiende top 10 notering.

dix schreef:
Mooi tijdsbeeld waarin een jeugdbeweging genadeloos te kakken wordt gezet. En of zij dat nou in de gaten hadden? Ik vrees van niet, ze smulden er juist van. Cocker's eigen Smells Like Teen Spirit.
ArthurDZ schreef:
Bij sommige nummers op Different Class heb ik sterk het gevoel dat ze over mij gaan. Dit is zo eentje. Beschrijft precies hoe ik me altijd voel(de) op een feestje om vijf uur s'ochtends. (Ja, ik ben mijn vrienden meestal een uur vroeger kwijt dan Jarvis)

Casartelli (moderator)
dazzler schreef:
edit: Luc had maar liefst 9 van de 10 eindlijst top 10 songs in zijn lijst: dat was dus niet moeilijk.

Verrassend.

Casartelli schreef:
(quote)

Verrassend.

En ook nog de nummer 11 op 10, zie ik . Het 'ontbrekende' Razzmatazz staat in de lijst op 10, en zal bij LucM dan ongetwijfeld op 11 hebben gestaan.

08. (42) Something Changed (8)

De nummer 1 van herman.

herman schreef:
Van Something Changed prefereer ik de albumversie boven de video-versie. Voor mij is het middenstuk van Different Class (mijn nummer 1, 2 en 5) het beste dat ze ooit gedaan hebben. Alleen die openingsregel al van dit nummer. Fantastisch.
dix schreef:
Echte liefde of eenvoudig toeval? Daar moet je onwillekeurig wel eens aan denken wanneer je samen op de bank of in de auto zit. Bij elkaar en toch even heel alleen. Een echte tranentrekker.

07. (45) Do You Remember the First Time (7)

Maar door de helft van het aantal deelnemers beloond, maar dan wel met vier podiumplaatsen.

herman schreef:
Nooit echt een topfavoriet totdat het majestueuze concert dat Pulp 2 jaar terug gaf op Primavera Sound. Toen openden ze met dit nummer. En dan merk je pas wat een fantastische drive het heeft. Sindsdien een van mijn favorieten van de band.
Arno schreef:
Idem eigenlijk! Maar dan het concert op Dour Festival.

06. (50) I Spy (10)

De nummer 1 van Lukas.

Lukas schreef:
I Spy is voor mij absoluut buitencategorie. Het was al met afstand mijn favoriete Pulpnummer voor het hier door Herman reeds gememoreerde concert. Sindsdien vind ik het zelfs het beste nummer aller tijden. De intensiteit van de zang-, praat- en fluisterpartijen van Jarvis is onovertroffen.
Ik zag I Spy voor het eerst zoals jullie hem nu kunnen zien in het bijhorende clipje.
Kende enkel Common People en Disco 2000 en dankzij de doorleefde vertolking van I Spy kocht ik het album.
Daarnaast heb ik verder de verzamelaar Hits en dat moet volstaan voor een britpop band
die mij een streepje voor heeft omwille van die eigenzinnige benadering, hoewel Suede in de buurt komt.

05. (56) Babies (10)

De nummer 1 van starsailor.

ArthurDZ schreef:
Ook zo'n Pulp-song dat makkelijk had kunnen worden uitgewerkt tot een geslaagd kortverhaal. Jongen kruipt in de kast bij de oudere zus van een vriendin om haar te bespieden tijdens de seks, terwijl zijn vriendin zijn echte 'object of desire' is. Belandt uiteindelijk in bed met de oudere zus, waarop zusje nummer 2 hen betrapt. Zijn antwoord erop mag van mij zo in de lijst met beste lyrics aller tijden: I know you won't believe it's true/I only went with her 'cause she looks like you.
Casartelli schreef:
Ofschoon Different Class in mijn toptien staat, ben ik qua albums die echt onder de huid zitten nog steeds niet echt verder dan dat album en His 'n' Hers. Dat was bij de Bitseditie twee jaar geleden niet anders. Met een bijna dubbel zo lange startlijst heb ik de eerste twee rondes dus maar laten schieten. Enkel Live Bed Show mis ik echt, maar die zou ik als enige genomineerd hebben, dus dat had ook geen verschil gemaakt.

04. (62) F.E.E.L.I.N.G.C.A.L.L.E.D.L.O.V.E. * (10)

De nummer 1 van lennon.

dix schreef:
Jezus wat een werk om die titel in te toetsen.
Casartelli schreef:
En dan valt wederom op wat een schitterende muziek het is: het theatrale, het bitterzoete - ook de tien nummers die uiteindelijk afvielen bevatten geen enkele miskleun. Alsnog een zeer geslaagde GH-editie dus wat mij betreft. Op termijn ook nog maar eens achter die eerste twee albums aan.

03. (71) Disco 2000 (11)

De nummer 1 van ArthurDZ.

ArthurDZ schreef:
Jarvis Cocker geeft in liedjes als Disco 2000 een stem aan de verlegen, ongemakkelijke, seksueel gefrustreerde tiener van de jaren '90. Hij is de perfecte vertolker van de underdog van de kantine, die vanop twee tafeltjes afstand naar zijn populaire buurmeisje zit te staren, die 'm niet meer zag staan nadat haar lichaam zich begon te ontwikkelen. Nog meer dan voor bijvoorbeeld de stem van Jarvis en de op hol geslagen synthesizers, luister ik naar Pulp omwille van de teksten.
Lukas schreef:
Disco 2000 is het nummer waarmee ik Pulp ooit ontdekte. Het zat in een spotje voor een MTV-verzamelaar. Een paar jaar later, nog lang voordat ik serieus de muziek in dook, kwam het nummer langs op de radio. Toen (2003 ofzo) ook de CD gekocht en de basis gelegd voor mijn latere Pulp-liefde.
dix schreef:
Wel allemaal even hier naar luisteren: klinkt als ...
Jarvis een fan van Gloria! Andy een fan van Jarvis?

02. (80) This Is Hardcore (14)

De nummer 1 van vigil.

ArthurDZ schreef:
Samen met Feeling Called Love en I Spy hun meest epische nummer. Dit sinistere nummer wordt heel mooi opgebouwd, maar kent in tegenstelling tot voorgaande epics geen uitbarsting op het einde. Met als resultaat een koelbloedig, onder de huid kruipend pareltje.
dix schreef:
And That Goes In There, And That Goes In There ... And Than Its ... Over.
Ja, wederom uit het leven gegrepen.
herman schreef:
Common People en Disco 2000 zijn legendarische singles, maar vallen bij mij net buiten de top 10.

Common People. Hoe afgezaagd .

01. (92) Common People (14)

De nummer 1 van Arno, Casartelli, DjFrankie, LucM, Marty McFly en Tribal Gathering.

Arno schreef:
Afgetekende nummer één, maar de nummers 2 tot 7 zijn haast onderling inwisselbaar. Constant topniveau.
dix schreef:
Komt vast op 1, mijn bijdrage daaraan is bewust beperkt. Prima nummer verder en zeker top 10 waardig.
Ik zat heel de avond met een mash-up van She Bangs the Drums
van The Stone Roses en Common People van Pulp in mijn hoofd.
Het was mooi, maar nu ga ik dat hoofd toch even leeg maken.

GREATEST HITS OF TOM WAITS !

Er zijn er die er lang op hebben moeten wachten.

1ste RONDE nominatie

Dit is de startlijst, altijd voor verbetering vatbaar.
Vandaar de mogelijkheid om nog 10 favorieten bij te nomineren.

16 Shells from a Thirty-Ought Six
Alice
Christmas Card from a Hooker in Minneapolis
Cold Cold Ground
Dirt in the Ground
Downtown Train
Goin' Out West
Hang Down Your Head
Hold On
I Hope That I Don't Fall in Love with You
In the Neighbourhood
Martha
New Coat of Paint
Piano Has Been Drinking (Not Me)
Rain Dogs
Swordfishtrombone
The Heart of a Saturday Night
Tom Traubert's Blues
What's He Building
Yesterday Is Here

Deadline 1ste ronde is maandagavond om 20.00u.

dazzler schreef:
GREATEST HITS OF TOM WAITS !

Er zijn er die er lang op hebben moeten wachten.

Inderdaad. Eindelijk

Nu nog (slechts!) 10 nominaties uitzoeken

Black Wings
Hoist That Rag
Jockey Full of Bourbon
Just the Right Bullets
Kommienezuspadt
Never Let Go
Shiver Me Timbers
Small Change
Step Right Up
Who Are You

Ik vraag me af of er zelfs maar 1 nummer gaat komen dat de drie stemmen haalt. De keuze is reuze.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:08 uur

geplaatst: vandaag om 17:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.