MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits !

zoeken in:
Casartelli (moderator)
Hij zou hier zonder meer afgevallen zijn i.p.v. This Is the Last Time of Perfect Symmetry. Maar 't was mij ook niet opgevallen.

Volgens mij heeft dazzler wel een netjes pragmatisch voorstel.

naar de haaien met

9 Higher Than the Sun
9 Won't Be Broken
8 My Shadow
8 Try Again
7 You Are Young
6 Nothing in My Way
6 Snowed Under
5 Atlantic
5 Silenced by the Night

En we zoeken nog één afvaller.

4 A Bad Dream
4 Spiralling

En we zetten Your Eyes Open bij in de tie-break.

Het nummer ontbrak (mijn fout) in de speellijst
en mag alsnog bewijzen of het door hoort te gaan.

Tie-break: we zoeken nog één laatste afvaller:

A Bad Dream
Spiralling
Your Eyes Open

deadline tie-break is vanavond om 23.00u.

A Bad Dream
Spiralling
1 Your Eyes Open

A Bad Dream is veruit de beste hier. Spiralling vooral, omdat het live zo'n klapper is.

1 A Bad Dream
Spiralling
1 Your Eyes Open

Spiralling is toch heerlijk! Lekker uitbundig en swingend, maar toch een typische Keane-rocksong. Een van hun beter singles

1 A Bad Dream
1 Spiralling
1 Your Eyes Open

1 A Bad Dream
2 Spiralling
1 Your Eyes Open

Ik ben alvast maar begonnen met lovende stukjes schrijven bij al hun goede nummers. Die van Spiralling heb ik al af

Oké, ik bluf, maar hé: deze gaan jullie toch niet echt wegstemmen?

DjFrankie (moderator)
stoepkrijt schreef:

Oké, ik bluf, maar hé: deze gaan jullie toch niet echt wegstemmen?

Ik vind dat echt het slechtste nummer dat ze hebben gemaakt, live ook vorig jaar in HMH, echt een draak.

1 A Bad Dream
3 Spiralling
1 Your Eyes Open

2 A Bad Dream
3 Spiralling
1 Your Eyes Open

2 A Bad Dream
4 Spiralling
1 Your Eyes Open

Jullie zijn kei- en keihard.

GREATEST HITS OF KEANE !

3de RONDE finale

Laat maar komen die top 10, liefst vergezeld van enkele lovende woorden.

A Bad Dream *
Bedshaped
Bend and Break
Can't Stop Now *
Crystal Ball
Disconnected
Everybody's Changing
Hamburg Song
Is It Any Wonder?
Leaving So Soon? *
Perfect Symmetry
She Has No Time *
Somewhere Only We Know
Sovereign Light Café
Sunshine *
The Lovers Are Losing *
This Is the Last Time
Untitled 1 *
We Might as Well Be Strangers *
Your Eyes Open

Deadline 3de ronde is vrijdagavond om 20.00u.

1. Crystal Ball
2. This Is the Last Time
3. Sunshine *
4. Bend and Break
5. We Might as Well Be Strangers *
6. Everybody's Changing
7. She Has No Time *
8. Bedshaped
9. Somewhere Only We Know
10. Can't Stop Now *

Keane top 10

1. Bedshaped (iets met straatlengtes)

2. Everybody's Changing
3. Crystal Ball
4. Bend and Break

5. Sovereign Light Café
6. Somewhere Only We Know
7. This Is the Last Time
8. Disconnected
9. Is It Any Wonder?
10. Can't Stop Now *

1. Bedshaped
2. Leaving So Soon *
3. Somewhere Only We Know
4. This Is The Last Time
5. Is It Any Wonder?
6. Bend and Break
7. Sovereign Light Cafe
8. Can't Stop Now
9. Everybody's Changing
10. We Might as Well Be Strangers *

tip_of.yourstar
1 Everybody's Changing
2 Somewhere Only We Know
3 Is It Any Wonder?
4 Bedshaped
5 This Is the Last Time
6 Bend and Break
7 We Might as Well Be Strangers *
8 Crystal Ball
9 A Bad Dream *
10 The Lovers Are Losing *

1. Bedshaped
2. She Has No Time *
3. Somewhere Only We Know
4. Bend and Break
5. Everybody's Changing
6. Untitled 1 *
7. A Bad Dream *
8. Hamburg Song
9. Sunshine *

Album 1 vond ik fantastisch, album 2 vond ik leuk, en toen was ik klaar.. Zie dan ook hier de overduidelijke top 10 voor mij... Bedshaped is voor mij wel het allermooiste wat de heren hebben gemaakt, gevolgd door she has no time, Vandaar de hoge noteringen.

Casartelli (moderator)
dazzler schreef:
Laat maar komen die top 10, liefst vergezeld van enkele lovende woorden.

Hier hadden wat lovende woorden kunnen staan, maar toch eerst maar even constateren dat ik een Keane toptien zonder Atlantic, Broken Toy en Spiralling moet maken. Een danig gemankeerde toptien derhalve. En dan wel naast This Is the Last Time ook Bend and Break, Your Eyes Open én Can't Stop Now erin laten. Hoeveel inwisselbare huppeldeuntjes kan een mens aan? De wegen van de MuMeMainstream zijn soms ondoorgrondelijk. Maar goed...

01 Untitled 1 *
02 A Bad Dream
03 Bedshaped
04 Everybody's Changing
05 We Might as Well Be Strangers *
06 Crystal Ball
07 The Lovers Are Losing *
08 Somewhere Only We Know
09 Is It Any Wonder?
10 She Has No Time *

Voornamelijk door het wegstemmen van bovengenoemde toppers, is het debuut hier met niet minder dan zes nummers nog steeds goed vertegenwoordigd. Driemaal Under the Iron Sea en eenmaal Perfect Symmetry completeren de toptien. Grootse melodieën, bombast op de piano, maar soms ook een subtiel ander toetsenlijntje: de typische Keanesound wordt niet snel sleets. Sovereign Light Cafe en eigen nominatie Leaving So Soon? vallen net buiten de lijst.

Casartelli schreef:
De wegen van de MuMeMainstream zijn soms ondoorgrondelijk. Maar goed...
Keane IS mainstream...

Casartelli (moderator)
stoepkrijt schreef:
Keane IS mainstream...

En de paus is katholiek . Maar ik doelde hier uiteraard meer op de gebruikers die gezamenlijk deze finalelijst mogelijk gemaakt hebben.

Keane Top 10

1. She Has No Time *
2. Bedshaped
3. This Is the Last Time
4. Somewhere Only We Know
5. Your Eyes Open
6. Bend and Break
7. Everybody's Changing
8. Is It Any Wonder?
9. We Might as Well Be Strangers *
10. Crystal Ball

DjFrankie (moderator)
1 Everybody's Changing
2 Bend and Break
3 The Lovers Are Losing
4 Sovereign Light Café
5 Untitled 1
6 This Is the Last Time
7 Is It Any Wonder?
8 Somewhere Only We Know
9 Bedshaped
10 Hamburg Song

My Shadow had er ook in gestaan, speciaal daarvoor Nighttrain aangeschaft, prachtnummer

1. Bedshaped
2. Untitled 1 *
3. Everybody's Changing
4. Somewhere Only We Know
5. Hamburg Song
6. A Bad Dream
7. Can't Stop Now *
8. Sunshine
9. The Lovers Are Losing *
10. Perfect Symmetry

On A Day Like Today zou op één hebben gestaan ... als die keuze mogelijk was
01. Bend and Break
02. This Is the Last Time
03. We Might as Well Be Strangers *
04. Somewhere Only We Know
05. Everybody's Changing
06. Is It Any Wonder?
07. Bedshaped
08. Crystal Ball
09. Disconnected
10. The Lovers Are Losing *

Salvadore schreef:
On A Day Like Today zou op één hebben gestaan ...
Geweldig nummer inderdaad! Het outro is heerlijk lang en laat horen hoe mooi en effectief herhaling kan zijn. Dit nummer weet me echt in vervoering te brengen.

Een echte fan maakt geen top 10. Die maakt een top 20

1. Bedshaped
Bedshaped intrigeerde me meteen. De onbegrijpelijk tekst uit het refrein wist mijn aandacht al snel te trekken en de prachtige melodie kreeg me al snel in zijn greep. Hoe goed dit nummer daadwerkelijk was begreep ik als 12-jarige nog niet. Dat besef is met de jaren langzaam gegroeid. De emotie en het gemak waarmee dit nummer je als luisteraar meesleept zijn haast ongeëvenaard. Dat komt onder andere door het moeiteloos afwisselen van hoopvolle en wanhopige pianoklanken. Het is echter vooral de bridge (met die ijzige synthesizerklanken die recht door je ziel snijden) die me keer op keer weet te raken. Een meesterwerk.

2. Somewhere Only We Know
Lange tijd mijn grote Keane-favoriet. Mooie tekst, fragiele zang, subtiele instrumentatie en een sterke opbouw. Zoals op zoveel nummers van Hopes and Fears zijn de pianoloopjes nadrukkelijk aanwezig en erg mooi. Dit nummer is gewoon helemaal compleet en is een ijzersterk popliedje. Dat het ook nog eens een heerlijke meezinger is is mooi meegenomen.

3. She Has No Time *
Veel hoger dan dit kan een man volgens mij bijna niet zingen. Gelukkig kan Tom Chaplin deze hoge noten ogenschijnlijk makkelijk aan. Het geeft dit nummer herkenbaarheid en dat is nodig, want verder is het eigenlijk een vrij vlak nummer. Juist dat vind ik mooi, omdat je in de refreinen duidelijk naar een soort climax toegaat. Zeker tegen het einde. De hoopvolle keyboardklanken maken dit nummer af.

4. Perfect Symmetry
De minst hitlijstgevoelige single van het gelijknamige album. Waar Spiralling en Better Than This uitbundig en catchy zijn is Perfect Symmetry een veel gevoeliger liedje. Eigenlijk is het ene halve ballad. Toch ligt ook dit nummer vrij makkelijk in het gehoor. Dit nummer is wat langzamer en Tom gooit er wat langere uithalen uit en dat zijn ingrediënten die dit nummer extra mooi maken.

5. Leaving So Soon? *
Alweer zo’n opgewekt nummer en alweer zo prettig voor het oor! Dit is een van de frissere nummers op Under the Iron Sea waar toch een hoop sombere en neerslachtige muziek op staat. Een vrolijk nummer met (wederom) sterke zang van Tom, omdat hij zijn bereik wat beter gebruikt dan in de meeste rustige nummers.

6. Can't Stop Now *
Het opgewekte Can’t Stop Now heb ik van begin af aan al ontzettend leuk gevonden. Eindelijk een vrolijke noot op het album Hopes and Fears! De kneuterige fan-made videoclip die ik altijd op YouTube bekeek kan ik me nog steeds heel goed voor de geest halen.

7. We Might as Well Be Strangers *
Keane stond ten tijde van hun debuut garant voor mooie, intieme en gevoelige liedjes. Daar horen natuurlijk dito teksten bij. In de meeste teksten van Keane heb ik me echter nooit zo verdiept. De tekst van We Might As Well Be Strangers is wel goed tot me doorgedrongen en die is schitterend. Vrij simpel eigenlijk, maar je moet maar net de juiste woorden weten te vinden. Dat is gelukt.

8. Your Eyes Open *
Your Eyes Open is van mijn meest beluisterde nummers van deze band en ik weet eigenlijk niet goed waarom. Natuurlijk, het ligt heel prettig in het gehoor, maar verder zou ik geen specifieke reden weten te noemen. Een goed popliedje heeft dat ook eigenlijk helemaal niet nodig. Als mensen er graag naar luisteren moet het wel een goed liedje zijn.

9. Sunshine *
Sunshine heeft moeten groeien. En dat heeft dit nummer ook gedaan. Voor mijn gevoel is dit toch een van de meest ontoegankelijke nummers van het debuut (voor zover je Keane ontoegankelijk kunt noemen). Sunshine heeft iets rustgevends, iets sereens en laat me altijd met een voldaan gevoel achter.

10. Hamburg Song
Een gevalletje ‘liefde op het eerste gezicht’. De singles van Under the Iron Sea vond ik in eerste instantie niet zo speciaal, dit nummer is dat zeker wel. Orgel? Je verwacht het niet, maar het pakt erg mooi uit. De fragiele zang van Tom en de minimale muzikale begeleiding zijn mooi in evenwicht en leveren een prachtig liedje op.

11. Crystal Ball
Vanaf album twee rockt Keane wat meer dan op hun debuutalbum en deze single is daar (samen met Is It Any Wonder?) het bewijs van. Crystal Ball is misschien wel de beste single die Keane gemaakt heeft. Het ijzersterke refrein doet sowieso al wonderen, maar ook de rest van het nummer steekt prima in elkaar. De gitaarachtige sound in de refreinen en de outro geeft het nummer een wat steviger geluid mee wat het nummer beter verteerbaar maakt dan de rustigere songs van hun debuut. Crystal Ball is bovendien een nummer dat met geen mogelijkheid gaat vervelen.

12. Bend and Break
Van Bend and Break ben ik nooit echt kapot geweest. Zeker niet toen het nummer net uit was en in de hitlijsten stond. Te poppy misschien, een te simpel refreintje. Ik weet het niet precies. Dat veranderde plots toen ik een stukje uit een recensie van Chevy las. Hij wees me onder meer op de pianoloopjes die eigenlijk te prachtig zijn om ze zo goed in het nummer te verstoppen.

13. Disconnected
Mijn favoriete single van Strangeland. De andere singles vind ik te poppy en te vrolijk. Dit nummer ligt eigenlijk in hetzelfde straatje (luister maar eens de naar oohoo’s in het refrein, dan snap je mijn punt), maar toch vind ik dit nummer heel goed. Waarom dan? De zanglijnen! Ondanks de simpele oohoo’s is het refrein verrukkelijk. Tom gaat omhoog waar je het niet verwacht en omlaag waar het ongepast lijkt, maar toch resulteert het in een niet te versmaden melodie.

14. This Is the Last Time
This Is the Last Time vond ik in eerste instantie de leukste Keane-single. Het nummer is wat meer uptempo en Tom Chaplin zingt wat meer uit volle borst. Dat maakt het nummer net wat opvallender en aanstekelijker dan de rest. En het belangrijkste: Dit nummer blijft leuk, ook na bijna 10 jaar.

15. Is It Any Wonder?
Nee, hier komt echt geen gitaar aan te pas. Dit doet Tim Rice-Oxley allemaal met zijn synthesizer. Het intro zet meteen de toon voor dit (voor Keane-begrippen) stevige nummer. Samen met Crystal Ball staat Is It Any Wonder? in schril contrast met de andere , veel rustigere singles van Under the Iron Sea. Dat verklaart misschien ook het grote succes van dit nummer.

16. A Bad Dream *
Een somber liedje over oorlog. Under the Iron Sea (geen al te opbeurende albumtitel) is ook ruimte voor rustige en serieuze nummers als deze. Persoonlijk vind ik het maar ene vreemde singlekeuze, maar een mooi nummer is het wel. Ik weet nog dat ik na de release flink onder de indruk was.

17. Everybody's Changing
Was dit Keane’s grootste hit? Ik denk van wel. Een mooie popsong met een herkenbaar refrein en begeleid door fraaie pianoklanken. Persoonlijk vind ik het wat te zeurderig, maar dat het een goed nummer is zal ik nooit ontkennen.

18. Sovereign Light Café
Het nummer waarvan iedereen wist dat het een single moest worden. Sovereign Light Café werd al geregeld live gespeeld voor Strangeland uitkwam en liet veel Keane-fans reikhalzend uitkijken naar het nieuwe album. In mijn beleving was de oude live-versie wat langzamer en stemmiger, maar desondanks blijft het nummer nagenoeg net zo goed als het was.

19. The Lovers Are Losing *
Perfect Symmetry is het vrolijkste en meest toegankelijke album dat Keane gemaakt heeft en deze single bewijst dat. Hoewel de titel het niet uitstraalt is ook dit nummer best een vrolijk deuntje. Sterke single met een fijne sound, zoals zoveel nummers van Perfect Symmetry een flinke dosis synths meekregen.

20. Untitled 1 *
Een nummer voor de fijnproevers. Het lijkt qua stijl ver af te staan van al hun andere werk, al blijft Keane overduidelijk Keane. Untitled 1 is langzaam en mysterieus en de zang is monotoon en vervormd. Dat maakt dit nummer vrij ontoegankelijk. Untitled 1 is een vreemde eend in de bijt, maar heeft wel de potentie om luisteraars volledig in vervoering brengen.

DjFrankie (moderator)
Mooi bericht Koen

01. Bedshaped
02. Somewhere Only We Know
03. Everybody's Changing
04. A Bad Dream
05. Bend and Break
06. Crystal Ball
07. The Lovers Are Losing *
08. Can't Stop Now *
09. This Is the Last Time

1. Bedshaped
Bedshaped is het uniekste en wellicht daardoor ook mooiste nummer. Bloedjemooi.

2. Somewhere Only We Know
Aanstekelijk is het steekwoord om Keane te beschrijven. Somewhere Only We Know was het eerste nummer dat ik hoorde en misschien vind ik hem daarom ook zo goed. Vooral live echt een enorm feest.

3. Everybody’s Changing
Het laatste Keane-nummer uit de lijst die ook in mijn top 250 staat. Everybody’s Changing heeft precies dat beetje electronica dat het debuut van Keane onderscheid van andere gelijkaardig popbands.

4. Untitled 1 *
Als een soort reprise van de eerdere nummers kondigt deze plaat samen met Sunshine het slot van deze plaat aan. Minder Chaplin, meer Rice-Oxley! Magistraal, dromerig nummer.

5. A Bad Dream *
Het eerste nummer dat niet van het debuut komt, is er dan weer eentje die er zo op had kunnen staan. Minder aanstekelijk dan de singles, maar wel unieker en sfeervoller. Chaplins stem is iets vervormd en is meer onderdeel van het nummer.
Hoogtepunt: duidelijk het moment dat de synths van Rice-Oxley de overhand nemen.

6. Bend and Break
Bend and Break is gewoon één van die vele toppers op het debuut. Vooral het drumwerk is erg sterk.

7. Sovereign Light Café
Zo’n nummer waarvan je direct weet dat het een topper gaat worden. Hitgevoelig zeker en minder vernuftig dan de eerdere singles, maar nog altijd.. aanstekelijk.

8. Hamburg Song
Heerlijk, die harmonium. Keane op z’n gevoeligst. En dat is niet zielsnijdend, maar wel erg mooi. Na een vrij lang intro komen er steeds meer instrumenten bij en gaat het wat harder.

9. Sunshine *
10. This Is the Last Time
Tja, en uiteindelijk zijn 7 van de 10 nummers van het debuut. De nummer 11 en 12 ook. Het is dan ook niet voor niets (veruit) mijn favoriete Keane-album. Toegegeven, de eindlijst is sowieso een beetje gemankeerd door het ontbreken van Strangeland-nummers (op SLC na) en van de opvolger mis ik toch wel het titelnummer en Nothing In My Way.
Niettemin zijn ook deze twee nummers weer pareltjes, hoor.

11. Can't Stop Now *
12. We Might as Well Be Strangers *
13. Crystal Ball
14. Leaving So Soon? *
15. She Has No Time *
16. Is It Any Wonder?
17. Your Eyes Open
18. Disconnected
19. Perfect Symmetry
20. The Lovers Are Losing *

Tja, Perfect Symmetry vind ik gewoon een matig album. De concurrentie is sowieso al moordend en als men dan ook nog kiest voor mindere nummers van dat album zoals The Lovers are Losing. Perfect Symmetry vind ik nog wel oké, maar ook nog veel minder dan Disconnected. Die op zijn beurt weer een van de mindere nummers van Strangeland is.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:47 uur

geplaatst: vandaag om 11:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.