menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits !

zoeken in:
avatar van chevy93
Het zou mij benieuwen mocht er iemand zijn die geen Bedshaped of Somewhere Only We Know in zijn lijstje heeft staan.

avatar van stoepkrijt
DjFrankie schreef:
Mooi bericht Koen
Dankjewel Frank! Fijn om te merken dat ik mijn berichten niet alleen voor mezelf schrijf

avatar van LucM
Het is nu voorspelbaar geworden maar ook ik heb Bedshaped bovenaan gevolgd door Somewhere Only We Know en Everybody's Changing. De eerste twee Keane-albums vind ik nog goed (daar komen alle nummers vandaan), nadien werd het minder.

1. Bedshaped
2. Somewhere Only We Know
3. Everybody's Changing
4. Bend and Break
5. She Has No Time *
6. A Bad Dream *
7. Leaving So Soon? *
8. Crystal Ball
9. Is It Any Wonder?
10. Hamburg Song

avatar van Marty McFly
Vier briljante singles van hetzelfde album, waar vind je dat nog? Verder had ik nog wel wat meer van "Under the Iron Sea" in de eindronde willen zien.

1. Bedshaped
2. This Is the Last Time
3. Bend and Break
4. Somewhere Only We Know

5. Leaving So Soon?
6. The Lovers Are Losing
7. Perfect Symmetry
8. Everybody's Changing
9. Hamburg Song
10. Can't Stop Now

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
De vraag is wie wordt er 3de ?

avatar van JoaMuse
Niet meteen een originele top 2. Mijn nummers 3 en 4 doen het dan weer niet zo goed zo te zien.

1. Somewhere Only We Know
2. Bedshaped
3. Perfect Symmetry
4. Sovereign Light Café
5. This Is the Last Time
6. She Has No Time *
7. Crystal Ball
8. Bend and Break
9. Is It Any Wonder?
10. Everybody's Changing

Ik heb Keane altijd een fijne band gevonden. Hopes and Fears was de eerste cd die ik ooit kocht denk ik (cd's van Samson & Gert, Blue, Vengaboys enz... buiten beschouwing gelaten ). Ook nu reken ik Keane nog tot mijn favoriete bands. Dat ik zo'n geweldige top 10 heb kunnen samenstellen, is dan ook niet zozeer mijn verdienste, maar vooral die van Keane.

avatar van dazzler
GREATEST HITS OF KEANE !

De laatste 10 van de top 20 op een rijtje ...
Je leest van links naar rechts: positie, puntentotaal, titel en aantal stemmen.
Songs met * stonden niet in de startlijst, maar werden genomineerd in de 1ste ronde.

11. (33) We Might as Well Be Strangers * (9)

12. (28) Sovereign Light Café (5)

13. (25) The Lovers Are Losing * (7)

14. (24) Perfect Symmetry (5)

15. (21) Leaving So Soon? * (3)

16. (18) Can't Stop Now * (7)

17. (17) Hamburg Song (7)

18. (17) Sunshine * (5)

19. (09) Your Eyes Open (2)

20. (05) Disconnected (2)

De winnaar werd door meer dan de helft van de deelnemers op 1 gezet.
Alle nummer 1 songs halen ook probleemloos de top 10 dit keer.

Leaving So Soon? lijkt een zekere love/hate status te hebben.
Het in de vorige ronde "vergeten) Your Eyes Open deed niet echt mee.
De nummer 20 doet zijn titel alle eer aan.

Met dank aan de 16 deelnemers die er een enthousiaste editie van maakten.

avatar van dazzler
10. (34) Is It Any Wonder? (9)

Goed voor een 3de plaats.


stoepkrijt schreef:
Nee, hier komt echt geen gitaar aan te pas. Dit doet Tim Rice-Oxley allemaal met zijn synthesizer. Het intro zet meteen de toon voor dit (voor Keane-begrippen) stevige nummer. Samen met Crystal Ball staat Is It Any Wonder? in schril contrast met de andere , veel rustigere singles van Under the Iron Sea. Dat verklaart misschien ook het grote succes van dit nummer.

avatar van dazzler
09. (37) Untitled 1 * (5)

De nummer 1 van Casartelli.


Casartelli schreef:
Hier hadden wat lovende woorden kunnen staan, maar toch eerst maar even constateren dat ik een Keane toptien zonder Atlantic, Broken Toy en Spiralling moet maken. Een danig gemankeerde toptien derhalve. Maar goed. Grootse melodieën, bombast op de piano, maar soms ook een subtiel ander toetsenlijntje: de typische Keanesound wordt niet snel sleets.

avatar van dazzler
08. (38) A Bad Dream * (7)

Goed voor een 2de plaats.


chevy93 schreef:
Een nummer dat niet van het debuut komt, maar eentje dat er zo op had kunnen staan. Minder aanstekelijk dan de singles, maar wel unieker en sfeervoller. Chaplins stem is iets vervormd en is meer onderdeel van het nummer. Hoogtepunt: duidelijk het moment dat de synths van Rice-Oxley de overhand nemen.

avatar van dazzler
07. (42) Crystal Ball (9)

De nummer 1 van dynamo d.


stoepkrijt schreef:
Vanaf album twee rockt Keane wat meer dan op hun debuutalbum en deze single is daar (samen met Is It Any Wonder?) het bewijs van. Crystal Ball is misschien wel de beste single die Keane gemaakt heeft. Het ijzersterke refrein doet sowieso al wonderen, maar ook de rest van het nummer steekt prima in elkaar. De gitaarachtige sound in de refreinen en de outro geeft het nummer een wat steviger geluid mee wat het nummer beter verteerbaar maakt dan de rustigere songs van hun debuut. Crystal Ball is bovendien een nummer dat met geen mogelijkheid gaat vervelen.

avatar van dazzler
06. (43) She Has No Time (7)

De nummer 1 van sheep67.


stoepkrijt schreef:
Veel hoger dan dit kan een man volgens mij bijna niet zingen. Gelukkig kan Tom Chaplin deze hoge noten ogenschijnlijk makkelijk aan. Het geeft dit nummer herkenbaarheid en dat is nodig, want verder is het eigenlijk een vrij vlak nummer. Juist dat vind ik mooi, omdat je in de refreinen duidelijk naar een soort climax toegaat. Zeker tegen het einde. De hoopvolle keyboardklanken maken dit nummer af.

avatar van dazzler
05. (66) This Is the Last Time (11)

Goed voor drie 2de en een 3de plaats.


JoaMuse schreef:
Ik heb Keane altijd een fijne band gevonden. Hopes and Fears was de eerste cd die ik ooit kocht denk ik (cd's van Samson & Gert, Blue, Vengaboys enz... buiten beschouwing gelaten). Ook nu reken ik Keane nog tot mijn favoriete bands. Dat ik zo'n geweldige top 10 heb kunnen samenstellen, is dan ook niet zozeer mijn verdienste, maar vooral die van Keane.

avatar van dazzler
04. (84) Bend and Break (13)

De nummer 1 van Salvadore.


stoepkrijt schreef:
Van Bend and Break ben ik nooit echt kapot geweest. Zeker niet toen het nummer net uit was en in de hitlijsten stond. Te poppy misschien, een te simpel refreintje. Ik weet het niet precies. Dat veranderde plots toen ik een stukje uit een recensie van Chevy las. Hij wees me onder meer op de pianoloopjes die eigenlijk te prachtig zijn om ze zo goed in het nummer te verstoppen.

avatar van dazzler
03. (95) Everybody's Changing (15)

De nummer 1 van DjFrankie en tip_of.yourstar.


chevy93 schreef:
Het laatste Keane-nummer uit de lijst die ook in mijn top 250 staat. Everybody’s Changing heeft precies dat beetje electronica dat het debuut van Keane onderscheid van andere gelijkaardig popbands.
stoepkrijt schreef:
Was dit Keane’s grootste hit? Ik denk van wel. Een mooie popsong met een herkenbaar refrein en begeleid door fraaie pianoklanken. Persoonlijk vind ik het wat te zeurderig, maar dat het een goed nummer is zal ik nooit ontkennen.

avatar van Poeha
Lijkt me een unicum, de volledige top 6 bezet door 1 album. Of je daar als artiest nu blij mee moet zijn...
Maar ze zullen dit topic vast niet onder ogen krijgen

avatar van dazzler
02. (112) Somewhere Only We Know (16)

De nummer 1 van JoaMuse.


stoepkrijt schreef:
Lange tijd mijn grote Keane-favoriet. Mooie tekst, fragiele zang, subtiele instrumentatie en een sterke opbouw. Zoals op zoveel nummers van Hopes and Fears zijn de pianoloopjes nadrukkelijk aanwezig en erg mooi. Dit nummer is gewoon helemaal compleet en is een ijzersterk popliedje. Dat het ook nog eens een heerlijke meezinger is is mooi meegenomen.
chevy93 schreef:
Aanstekelijk is het steekwoord om Keane te beschrijven. Somewhere Only We Know was het eerste nummer dat ik hoorde en misschien vind ik hem daarom ook zo goed. Vooral live echt een enorm feest.

avatar van dazzler
01. (132) Bedshaped (16)

De nummer 1 van aERodynamIC, chevy93, El Ninjo,
lennon, LucM, Marty McFly, Poeha, starsailor en stoepkrijt.


Poeha schreef:
(iets met straatlengtes)
chevy93 schreef:
Bedshaped is het uniekste en wellicht daardoor ook mooiste nummer. Bloedjemooi.
lennon schreef:
Bedshaped is voor mij wel het allermooiste wat de heren hebben gemaakt.
LucM schreef:
Het is nu voorspelbaar geworden maar ook ik heb Bedshaped bovenaan gevolgd door Somewhere Only We Know en Everybody's Changing. De eerste twee Keane-albums vind ik nog goed (daar komen alle nummers vandaan), nadien werd het minder.
stoepkrijt schreef:
Bedshaped intrigeerde me meteen. De onbegrijpelijk tekst uit het refrein wist mijn aandacht al snel te trekken en de prachtige melodie kreeg me al snel in zijn greep. Hoe goed dit nummer daadwerkelijk was begreep ik als 12-jarige nog niet. Dat besef is met de jaren langzaam gegroeid. De emotie en het gemak waarmee dit nummer je als luisteraar meesleept zijn haast ongeëvenaard. Dat komt onder andere door het moeiteloos afwisselen van hoopvolle en wanhopige pianoklanken. Het is echter vooral de bridge (met die ijzige synthesizerklanken die recht door je ziel snijden) die me keer op keer weet te raken. Een meesterwerk.

avatar van stoepkrijt
De vijf singles van Hopes and Fears vormen de top 5 en laten de rest mijlenver achter zich. Zei daar iemand (herman) iets over een typische singlesband?

Hoe dan ook, ik ben erg te spreken over deze uitslag. Bedshaped is een meer dan verdiende winnaar!

avatar van dazzler
Een speciale dankjewel aan stoepkrijt en chevy93 om deze editie te kruiden met hun commentaartjes.

avatar van dazzler
GREATEST HITS OF EELS !

Ik wilde deze week zelf nog eens een artiest kiezen.
Een persoonlijke favoriet, maar die zijn ofwel allemaal al geweest,
ofwel niet interessant genoeg voor een respectabel deelnemersveld.

En toen realiseerde ik mij dat Eels nog nooit gespeeld werd.

1ste RONDE nominatie

Jullie kennen de procedure ondertussen.

A Line in the Dirt
Beautiful Freak
Climbing to the Moon
Flyswatter
Fresh Blood
Fresh Feeling
Hello Cruel World (E solo)
Hey Man (Now You're Really Living)
Last Stop: This Town
Mr. E's Beautiful Blues
Novocaine for the Soul
Railroad Man
Saturday Morning
Souljacker Part I
Spectacular Girl
Susan's House
That Look You Give That Guy
Things the Grandchildren Should Know
Trouble with Dreams
Your Lucky Day in Hell

Deadline 1ste ronde is maandagavond om 20.00u.

avatar van dazzler
De laatste vijf edities zijn in aantocht.
Ik zoek nog steeds naar iemand die me wil helpen met een startlijst bij Wilco.
Scoorde goed in de suggestielijstjes afgelopen zomer, maar ik heb zo mijn twijfels.
Het zou kunnen dat ik deze artiest toch nog vervang door een persoonlijke favoriet.

22/11: Johnny Cash
29/11: Marillion
06/12: Wilco
13/12: Arcade Fire
20/12: ABBA

Eindigen doe ik met ABBA, de groep waarmee dit spel drie jaar geleden begon.
Daarna geef ik het spel uit handen. Dat wil zeggen dat dit spel wekelijks per artiest
van presentator kan veranderen zoals bijvoorbeeld het KO spel.

Ik zou dan een extra regel willen inbouwen: van zodra een artiest
langer dan 1 jaar de revue is gepasseerd, mag hij opnieuw gespeeld worden.
Dan kunnen alle kleppers uit de eerste twee jaargangen weer aan bod komen.
Het deelnemersveld is in de voorbije drie jaar immers voortdurend veranderd.

avatar van ArthurDZ
Eels, wat een fijne verrassing!

Met Wilco kan ik je helaas niet helpen, daar ken ik zelf veel te weinig van.

avatar van Tribal Gathering
A Daisy through Concrete
Daisies of the Galaxy
Flower
Guest List
Jungle Telegraph
My Descent into Madness
P.S. You Rock My World
3 Speed
Tiger in My Tank
What is This Note?

avatar van ArthurDZ
3 Speed
Going to Your Funeral Part II
Grace Kelly Blues
Jeannie's Diary
My Beloved Monster
My Descent into Madness
Peach Blossom
P.S. You Rock My World
Spunky
Tiger in My Tank

avatar van lennon
Jammer, de laatste 5 edities zal ik moeten overslaan vanwege te weinig kennis (Abba uiteraard wel bekend,maar geen liliefhebber)

Jammer dat mijn nile Rodgers lijst het daglicht niet ziet, wie weet in de toekomst.

Dazzler, misschien nog wat vroeg, maar aangezien mijn deelname hier stopt; hartelijk dank voor de zeeën van tijd en moeite die je in deze lijstjes hebt gestopt. Grote klasse!

avatar van aERodynamIC
Ongelooflijk hoeveel nummers ik heb moeten schrappen

Blinking Lights (For Me)
Bus Stop Boxer
Daisies of the Galaxy
Efils' God
Going Fetal
Going to Your Funeral Part I
My Descent into Madness
Mystery of Life
P.S. You Rock My World
Understanding Salesmen

avatar van Fathead
Eels!

Ik zal zondagavond nomineren.

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
dazzler schreef:
De laatste vijf edities zijn in aantocht.
Ik zoek nog steeds naar iemand die me wil helpen met een startlijst bij Wilco.
Scoorde goed in de suggestielijstjes afgelopen zomer, maar ik heb zo mijn twijfels.
Het zou kunnen dat ik deze artiest toch nog vervang door een persoonlijke favoriet.

22/11: Johnny Cash
29/11: Marillion
06/12: Wilco
13/12: Arcade Fire
20/12: ABBA

Eindigen doe ik met ABBA, de groep waarmee dit spel drie jaar geleden begon.
Daarna geef ik het spel uit handen. Dat wil zeggen dat dit spel wekelijks per artiest
van presentator kan veranderen zoals bijvoorbeeld het KO spel.



Misschien kan Sandokan-veld je helpen, die is fan

avatar van herman
Eels, leuk. Daar ga ik eens over nadenken. E solo mag ook neem ik aan?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:17 uur

geplaatst: vandaag om 10:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.