MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits !

zoeken in:
Tribal Gathering schreef:
Dit wordt heel pijnlijk. Ik heb mazzel als de helft van mijn top 10 overeind blijft.
Plus 1

Blijkbaar is het hip om bv. niet Cover my Eyes te nomineren en bv. wel Out of this World of Seasons End... Tja dan begrijp ik er toch echt helemaal niks van.

Blijft een pijnlijke excercitie

Afraid of Sunlight *
Cover my eyes (Pain and heaven)
Garden Party
Heart of Lothian
Incommunicado
Kayleigh
Beautiful
Sympathy
Ocean Cloud *
You're Gone

Het ligt allemaal dicht op elkaar.

Afraid of Sunlight *
Beautiful
Easter
Forgotten Sons *
Goodbye to all That
King *
Out of This World *
Seasons End *
Sympathy
You're Gone

Bereid jullie maar voor op een dodelijke tie-break.
Tenzij er nog lijstjes komen die de schifting vergemakkelijken.

johannesA
Assassing
Forgotten Sons *
Goodbye to all That
King *
Market Square Heroes
Ocean Cloud *
Out of This World *
The Great Escape
The Space... *
You're Gone

vigil schreef:
(quote)
Plus 1

Blijkbaar is het hip om bv. niet Cover my Eyes te nomineren en bv. wel Out of this World of Seasons End... Tja dan begrijp ik er toch echt helemaal niks van.

Zelfde hier. Zo vaak als King en met name Afraid of sunlight genoemd worden

Nee JohannesA, je top 10 is pas vanaf vanavond

Casartelli (moderator)
Brunniepoo schreef:
Zelfde hier. Zo vaak als King en met name Afraid of sunlight genoemd worden

Ok, ik beken. Dit nummer heeft mij nooit echt kunnen bekoren.

Vervang deze echter door Out of This World en ik huil gezellig mee.

dazzler schreef:
Bereid jullie maar voor op een dodelijke tie-break.
Tenzij er nog lijstjes komen die de schifting vergemakkelijken.

Tja, Casartelli buigt een tie-break van 6 songs voor 2 plaatsen om in een definitief verdict.

12 Sympathy
10 You're Gone
8 Afraid of Sunlight *
8 Cover my eyes (Pain and heaven)
8 Goodbye to all That
8 Incommunicado
7 Market Square Heroes
6 Beautiful
6 Out of This World *
6 The Space... *

Op deze manier redt hij 4 (The Great Escape elimineerde hij zelf) van de volgende 5 songs..

5 Easter
5 Garden Party
5 Kayleigh
5 Sugar Mice
5 The Great Escape

GREATEST HITS OF MARILLION !

3de RONDE finale

Laat de strijd losbarsten.
Commentaren meer dan welkom.

Assassing
Bitter Suite *
Blind Curve
Chelsea Monday
Easter
Forgotten Sons *
Fugazi
Garden Party
Heart of Lothian
Kayleigh
King *
Neverland *
Ocean Cloud *
Script for a Jester's Tear
Seasons End *
Slainte Mhath
Sugar Mice
The Great Escape
The Invisible Man
White Russian *

Deadline finale is vrijdagavond om 20.00u.

Ik denk niet dat Casartelli dat bedoelde

1. Ocean Cloud
2. Easter
3. Seasons End
4. Heart of Lothian
5. The Great Escape
6. Script for a Jester's Tear
7. Chelsea Monday
8. Blind Curve
9. Slainte Mhath
10. Neverland

Al met al viel de schade gelukkig nog mee. (Weer iets te vroeg gehuild)
Een prachtig twintigtal om uit te kiezen. Kayleigh is een heel mooi nummer maar maakte nooit een kans voor de top 10.

Dit zijn ze dan wel. Zes maal Fish en vier maal Hogarth. Het zegt niets over mijn voorkeur want die heb ik niet.

1. Bitter Suite *
2. Heart of Lothian
3. Seasons End *
4. Sugar Mice
5. Ocean Cloud *
6. Assassing
7. Garden Party
8. The Invisible Man
9. Script for a Jester's Tear
10. Easter

1. Bitter Suite * / 2. Heart of Lothian
Ik zet ze achter elkaar want ik beschouw het eigenlijk als 1 lange song. Op deze manier hoef je ook niet te kiezen waar de segmenten "Misplaced Rendezvous" en "Windswept Thumb" bijhoren.
Misplaced Childhood is een heel goed album, maar het is met name dit tweeluik (of zevenluik zo U wilt) die het album zo speciaal maakt. Nergens voelt de samensmelting van de delen geforceerd aan en het geheel klinkt zo ongelofelijk mooi. Echt prachtig opgenomen.

3. Seasons End *
Over prachtig opgenomen gesproken. Dit delicate nummer heeft gisteren zijn weg naar plaats drie gevonden. Het was altijd al heel mooi, maar gisteren viel hij helemaal op zijn plaats.

Ik zag net mijn top 10 voor de Greatest Bits aan daar blijft weinig van over. Ik ben dan ook sindsdien veel dieper in band gedoken.

1. Neverland *
2. Ocean Cloud *
3. Kayleigh
4. King
5. The Invisible Man
6. Forgotten Sons *
7. Blind Curve
8. Bitter Suite *
9. Fugazi
10. Script for a Jester's Tear

DjFrankie (moderator)
Zoals je ziet ik heb niks met de stem van Hogarth ben toen helemaal afgehaakt terwijl Script en Fugazi gewoon op 5 sterren staan. Alleen Kayleigh vind ik erg vervelend.

1 Fugazi
Al jaren in mijn persoonlijke top 10, geweldig nummer met al die tempowisselingen die met een golfbeweging door het nummer gaan. Ik kan hier geen genoeg van krijgen.
2 Script for a Jester's Tear
Dan die eerste het titelnummer, helaas was He Knows You Know voortijdig uitgeschakelt tot zover mijn nummer 3.
Dit titel nummer ademt de sfeer van een sprookje dat klinkt als een sprookje. Zoveel nummers in dit nummer weer, die kracht en die stem van Fish erbij. Geweldig.

3 Assassing
Deze zelfs op 12 "aangeschaft daar duurde die toen iets langer. Ook weer zo'n meesterwerk van Fugazi, aanzwellend intro dat losbarst en Fish klinkt hier zelfs als een Assassing.

4 Forgotten Sons *
5 Blind Curve
6 Chelsea Monday
7 Bitter Suite *
8 Garden Party
9 Heart of Lothian
10 Seasons End *

vigil schreef:
Ik denk niet dat Casartelli dat bedoelde

Ik heb voor alle duidelijkheid zijn lijstje geteld en zijn latere opmerking niet als correctie begrepen.

Of was dat wel de bedoeling?

Nee nee zeker niet. Dat was een reactie op Brunniepoo over welke nummers jammerlijk veel werden weggestemd.

Mocht dat toch anders liggen dat komt Casper daar nog wel even op terug verwacht ik

Ik wilde niet suggereren dat Casartelli de tie-break bewust heeft vermeden.
Het is echt verbazingwekkend hoe bij het elimineren één lijstje het verschil kan maken
tussen afvallen, tie-break of doorgaan. Ik sta er na al die edities nog geregeld van te kijken.

Dat mijn nummer 1 er uit ligt na een behoorlijk hoog aantal anti-stemmen was denk ik al bekend. Niet alleen mijn nummer 1 maar zeker nog twee andere top 10 deelnemers werden de kop omgedraaid in de laatste fase. Uiteraard waren er ook nog een aantal die niet genoeg nominaties kregen in de 1ste ronde

Dit is wat er over blijft!

1. The Great Escape
Subliem nummer van een subliem album. De muzikale melancholie is ongeevenaard en de tekst die door merg en been gaat.
2. The Invisible Man
Het beste nummer van het album Marbles waarmee Marillion bewees het allemaal nog helemaal te kunnen met dit nummer als sublieme uitschieter.
3. Script for a Jester's Tear
Je debuutalbum met dit nummer beginnen is nog al wat. Ik was zelf te jong maar de luisteraars destijds wisten gelijk dat de symfonische rock terug was en beter dan ooit!
4. Heart of Lothian
Het Schotse visitekaartje van Fish. Alles waar Marillion voor staat zit in dit nummer verpakt.
5. Ocean Cloud
Wat een epic van Hogarth en co. Wederom van Marbles. Luister en je weet waarom Marbles het beste album is van de laatste 15 jaar!
6. Seasons End
Perfecte soundtrack voor het huidige weertype, extreem sfeervol en muzikaal zo goed.
7. Slainte Mhath
Wat een brok met energie komt hier op je af, echt niet normaal. Geweldige track van het laatste album met Fish.
8. Fugazi
Fish gooit zijn agressie er uit met dit album, het album zelf is - behoudens fantastisch - toch niet mijn favoriete Marillion album maar dat ligt zeker niet aan deze track.
9. Chelsea Monday
Had ik oppergitaargod Steve Rothery al een keer voorbij laten komen? Nee, nou bijdeze dan, wat een solo!
10. Assassing
Weer zo'n brok energie verpakt in een paar minuten. Was een single, helaas in Nederland geen hit.

1. Forgotten Sons *
Heerlijk krachtig/machtig nummer met die aparte herkenbare knijpende stem van Fish

2. Fugazi
DjFrankie beschrijft het goed! Titelnummer van mijn favoriete Marillion album.

3. Assassing
Let op die "g" erachter, expres zo gedaan

4. Blind Curve
5. Neverland *
6. Script for a Jester's Tear
7. King *
8. The Invisible Man
9. Ocean Cloud *
10. White Russian *

The Space... had hier wat mij betreft ook nog bij gemoeten.

Casartelli (moderator)
vigil schreef:
Nee nee zeker niet. Dat was een reactie op Brunniepoo over welke nummers jammerlijk veel werden weggestemd.

Mocht dat toch anders liggen dat komt Casper daar nog wel even op terug verwacht ik

Volgens mij ben ik uiteindelijk helemaal correct begrepen.

Aquila
Zo dat waseen hele luistersessie. Er zullen niet veel edities zijn met gemiddeld langere nummers. Ook in enkele prog-edities waarschijnlijk met Yes of zo.

Het luisteren leverde niet heel veel op. Ook ik heb niks met de stem van Hogarth, maar er zitten toch wel twee nummers tussen die ik een plekje gun tussen het oude werk, dat voor mij vooral jeugdsentiment is. Ik heb het nu ook niet meer in huis, maar de eerste vier albums ken ik toch nog redelijk goed zo bleek. Mijn atypische voorkeur blijkt wellicht al uit het feit dat ik van die eerste vier albums Clutching at Straws het fijnste album heb gevonden (samen met Fugazi). Misplaced Childhood is nooit zo aan mij besteed geweest, laat staan Kayleigh.

Genoeg, here are the votes:

01. Fugazi
02. Slainte Mhath
03. Assassing
04. Blind Curve
05. Chelsea Monday
06. The Invisible Man
07. White Russian *
08. Garden Party
09. The Great Escape
10. Script for a Jester's Tear

Ongelofelijk lastig om er 10 uit zo'n mooie lijst te kiezen. En dan nog de volgorde bepalen.

Vandaag is dit de volgorde:
1. Script for a Jester's Tear
2. White Russian *
3. Blind Curve
4. Season's End
5. Bitter Suite
6. Neverland *
7. Chelsea Monday
8. Fugazi
9. The Invisible Man
10. The Great Escape

Aquila schreef:
Zo dat waseen hele luistersessie. Er zullen niet veel edities zijn met gemiddeld langere nummers. Ook in enkele prog-edities waarschijnlijk met Yes of zo.
Wat dacht je van de Mike Oldfield-editie?

johannesA
1. Heart of Lothian
2. Sugar Mice
3. Bitter Suite *
4. Blind Curve
5. Script for a Jester's Tear
6. Slainte Mhath
7. White Russian *
8. Seasons End *
9. Easter
10. Kayleigh

1. Blind Curve
2. Kayleigh
3. Script for a Jester's Tear
4. Fugazi
5. Sugar Mice
6. Easter
7. White Russian *
8. Heart of Lothian
9. Slainte Mhath
10. The Invisible Man

1. The Invisible Man

voor mij het magnum opus van de band. Hogarth op zijn best en kan elke keer weer genieten van de theatrale performance tijdens dit nummer.

2. Fugazi

Het album Fugazi heeft bij lang in de schaduw van de andere Fish-albums gestaan. Ik vind het nog steeds een wat onevenwichtig album maar met name dit titelnummer, met een briljant gitaarsolotje van Rothery is magistraal.

3. White Russian

Mijn favoriete album Clutching at Straws kenmerkt zich meer door het constant hoge niveau dan door de echte uitschieters. Het bijtende van Fish maakt dit nummer evenwel tot mijn favoriet.

4. King

Mijn favoriete Hogarth-album Afraid of sunlight moet het doen met slechts een nummer in deze finale, gelukkig wel het beste nummer van dat album.

5. Slainte mhath
6. Script for a jesters tear
7. Neverland
8. Blind curve
9. Easter
10. Seasons end

hier ook geen voorkeur voor een van de twee tijdvakken, alleen is de keuze uit het Fish-tijdperk veel groter. Splintering heart, Out of this world, This strange engine en Afraid of sunlight waren voor mij top10-kandidaten geweest.

Tussenstand na 11 lijstjes (en 10 verschillende nummer 1 hits)...

De top 3 tekent zich af.

60
55
53

39
39
34
34
31
30
30

28
26
22
22
21
19
19
18
18

10 Garden Party

Spannend dus, want alle songs kunnen nog de top 10 halen.
Enkel voor Garden Party wordt het moeilijk, al weet je maar nooit.

Met deze nummer 1 kan ik goed leven. Met de nummer laatst ook.

Foert, ik zet gewoon Kayleigh op 1. Vind ik oprecht het mooiste nummer van deze band. Prachtige en herkenbare tekst, erg mooi gezongen, en muzikaal ook heel meeslepend. Gewoon een geweldige popsong

1. Kayleigh
2. Fugazi
3. Bitter Suite *
4. Heart of Lothian
5. Script for a Jester's Tear
6. Assassing
7. Garden Party
8. Blind Curve
9. Sugar Mice
10. Neverland *

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:32 uur

geplaatst: vandaag om 04:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.