Muziek / Muziekgames / Greatest Hits !
zoeken in:
0
geplaatst: 15 april 2011, 00:17 uur
Queen was de allereerste band waar ik fan van was. Het is dan ook onmogelijk daar een top 10 van samen te stellen. Die ziet er bij mij elke dag anders uit. Gelukkig wordt de keuze wat makkelijker met een lijst van 20 hits, al zou voor mijn all-time Queen top 10 enkel de nummers 1 en 2 een kans maken.
1. Now I'm Here *
2. Killer Queen
3. Somebody to Love
4. Don't Stop Me Now
5. You're My Best Friend
6. I Want to Break Free
7. Another One Bites the Dust
8. Tie Your Mother Down *
9 .Under Pressure (met David Bowie)
10. Bicycle Race
1. Now I'm Here *
2. Killer Queen
3. Somebody to Love
4. Don't Stop Me Now
5. You're My Best Friend
6. I Want to Break Free
7. Another One Bites the Dust
8. Tie Your Mother Down *
9 .Under Pressure (met David Bowie)
10. Bicycle Race
0
geplaatst: 15 april 2011, 00:56 uur
tussenstand na 18 lijstjes ...
* 9 verschillende nummer 1 hits.
* telkens 3 punten verschil in de top 6.
86
83
80
77
74
74
60
59
49
48
47
45
34
34
31
28
27
22
17
15 A Kind of Magic
Ik vind het heel spannend ...
Deadline is vanavond om 20.00u.
* 9 verschillende nummer 1 hits.
* telkens 3 punten verschil in de top 6.
86
83
80
77
74
74
60
59
49
48
47
45
34
34
31
28
27
22
17
15 A Kind of Magic
Ik vind het heel spannend ...
Deadline is vanavond om 20.00u.
0
geplaatst: 15 april 2011, 02:08 uur
dazzler schreef:
Ik zou dit spel graag met het nodige plezier blijven presenteren.
Maar deze Queen editie lijkt voor irritaties te zorgen: zowel bij de spelers als bij mij.
Niet leuk.
Ik zou dit spel graag met het nodige plezier blijven presenteren.
Maar deze Queen editie lijkt voor irritaties te zorgen: zowel bij de spelers als bij mij.
Niet leuk.
Kom op, is hartstikke leuk

0
geplaatst: 15 april 2011, 05:32 uur
Het is al laat, maar als ik nu mijn top 10 niet doorgeef komt het er niet meer van. Ik zal mijn toelichting beknopt houden, terwijl hier naast de collectie het Queen-sjaaltje wappert (de ene kant zwart-wit, de andere in geel-oranje-rood-zwart).
1. Bohemian Rhapsody
Voor mij is dit nummer voor eeuwig verbonden aan de Wintersportvakantie in 1975-1976. Ik volgde de hitparade toen nauwlettend en Killer Queen was prachtig, maar nu kwam diezelfde band met nog iets mooiers. Toen we vertrokken stond het nog niet in de lijst, maar ik ik kon het nummer ook op de Zwitserse radio vaak horen. Toen we terugkwamen in Nederland stond het al 2 weken op 1. Ik wist niet wat me overkwam. Zo maar een nummer dat ik het beste vond ook een keertje op nummer 1! Een unicum!
In latere jaren is de waardering door overbeluistering wel eens weggeweest. "Je kunt dit nummer niet vaak genoeg horen", is ook zeer misplaatst. Desalniettemin staat het nummer op plaats 4 in mijn top aller tijden.
[Mijn nummer twee "Mustapha" is een late ontdekking van me, maar helaas in de voorronde gesneuveld]
2. Somebody to Love
Bijna net zo mooi als bovengenoemde nummers en het mooiste nummer van de eerste LP die ik
gekocht heb. Ik noem hem nog altijd "de zwarte".
3. Killer Queen
Dit was de eerste kennismaking met Queen. Ik vond toen al dat dit nummer op 1 had moeten staan, maar al in die tijd was ik eraan gewend dat mijn favoriet nooit op 1 stond (tot dus Bohemian Rhapsody).
4/5 We Will Rock You/We Are the Champions [ex aequo]
Na de "witte" en de "zwarte" kreeg je de "groene" (News of the world). In die tijd kreeg ik de indruk dat per album de toppers per album afnamen, maar dat de albums steeds sterker werden. Ik vind beide nummers erg sterk, maar het hoogtepunt van beide nummers is wat mij betreft de overgang van het ene naar het andere.
[En dan zou hier The Prophet's Song moeten staan, maar dat kan dus niet]
6. Under Pressure (met David Bowie)
Raadselachtig dat die bij mij naar positie 6 (of 8 ) reikt, maar het is gewoon pop zoals pop moet zijn.
7. Innuendo
In mijn studententijd ging ik na een goed gesprek met een goede vriend (ook Queen-liefhebber) in de nachtelijke uren terug naar mijn studentenkamertje en zette daar de radio aan. Op de radio werd een nieuw Queen-nummer aangekondigd en ik startte de tape. Daarna heb ik hem wakker gemaakt en hebben we samen nog een fles wijn (of 2) soldaat gemaakt. Queen was, hoewel we de band allebei koesteren, opeens en vanuit het niets weer terug op het oorspronkelijke meesterlijke niveau.
8. The Show Must Go On *
Van hetzelfde album de hartverscheurende zwanenzang.
9. Seven Seas of Rhye *
Helaas is er veel goede muziek van de eerste 3 albums gesneuveld in de voorronde. Deze moet de rest maar vertegenwoordigen.
10. Tie Your Mother Down *
Omdat ik er maar 10 in het lijstje mag zetten.
1. Bohemian Rhapsody
Voor mij is dit nummer voor eeuwig verbonden aan de Wintersportvakantie in 1975-1976. Ik volgde de hitparade toen nauwlettend en Killer Queen was prachtig, maar nu kwam diezelfde band met nog iets mooiers. Toen we vertrokken stond het nog niet in de lijst, maar ik ik kon het nummer ook op de Zwitserse radio vaak horen. Toen we terugkwamen in Nederland stond het al 2 weken op 1. Ik wist niet wat me overkwam. Zo maar een nummer dat ik het beste vond ook een keertje op nummer 1! Een unicum!
In latere jaren is de waardering door overbeluistering wel eens weggeweest. "Je kunt dit nummer niet vaak genoeg horen", is ook zeer misplaatst. Desalniettemin staat het nummer op plaats 4 in mijn top aller tijden.
[Mijn nummer twee "Mustapha" is een late ontdekking van me, maar helaas in de voorronde gesneuveld]
2. Somebody to Love
Bijna net zo mooi als bovengenoemde nummers en het mooiste nummer van de eerste LP die ik
gekocht heb. Ik noem hem nog altijd "de zwarte".
3. Killer Queen
Dit was de eerste kennismaking met Queen. Ik vond toen al dat dit nummer op 1 had moeten staan, maar al in die tijd was ik eraan gewend dat mijn favoriet nooit op 1 stond (tot dus Bohemian Rhapsody).
4/5 We Will Rock You/We Are the Champions [ex aequo]
Na de "witte" en de "zwarte" kreeg je de "groene" (News of the world). In die tijd kreeg ik de indruk dat per album de toppers per album afnamen, maar dat de albums steeds sterker werden. Ik vind beide nummers erg sterk, maar het hoogtepunt van beide nummers is wat mij betreft de overgang van het ene naar het andere.
[En dan zou hier The Prophet's Song moeten staan, maar dat kan dus niet]
6. Under Pressure (met David Bowie)
Raadselachtig dat die bij mij naar positie 6 (of 8 ) reikt, maar het is gewoon pop zoals pop moet zijn.
7. Innuendo
In mijn studententijd ging ik na een goed gesprek met een goede vriend (ook Queen-liefhebber) in de nachtelijke uren terug naar mijn studentenkamertje en zette daar de radio aan. Op de radio werd een nieuw Queen-nummer aangekondigd en ik startte de tape. Daarna heb ik hem wakker gemaakt en hebben we samen nog een fles wijn (of 2) soldaat gemaakt. Queen was, hoewel we de band allebei koesteren, opeens en vanuit het niets weer terug op het oorspronkelijke meesterlijke niveau.
8. The Show Must Go On *
Van hetzelfde album de hartverscheurende zwanenzang.
9. Seven Seas of Rhye *
Helaas is er veel goede muziek van de eerste 3 albums gesneuveld in de voorronde. Deze moet de rest maar vertegenwoordigen.
10. Tie Your Mother Down *
Omdat ik er maar 10 in het lijstje mag zetten.
0
geplaatst: 15 april 2011, 08:36 uur
Justus, ex aequo's kunnen niet in dit spel (zucht).
Ik zet We Will Rock You op 4 omdat je hem zelf eerst vernoemt
en We Are the Champions komt dan op 5. Tenzij je het omgekeerd wil.
------------------------
Wat heeft iedereen toch met Innuendo?
Ik zal het nummer nog maar eens moeten beluisteren, denk ik dan.
en We Are the Champions komt dan op 5. Tenzij je het omgekeerd wil.
------------------------
0
geplaatst: 15 april 2011, 08:40 uur
dazzler schreef:
Prachtig nummer Dazzler
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 15 april 2011, 08:42 uur
dazzler schreef:
Wellicht de solo van die man van die band waar je je voor de letter Y min of meer aan gecommitteerd hebt

0
geplaatst: 15 april 2011, 08:46 uur
dazzler schreef:
Begrijp ik ook niet. Ruknummer. excusez-le mot
0
geplaatst: 15 april 2011, 08:52 uur
Casartelli schreef:
Wellicht de solo van die man van die band waar je je voor de letter Y min of meer aan gecommitteerd hebt
(quote)
De letter Y zou wel eens een verrassing kunnen worden.
Maar een leuk weetje. De top 4 blijft trouwens ongemeen spannend.
0
geplaatst: 15 april 2011, 08:58 uur
dazzler schreef:
Toen het uitkwam vond ik er ook niets veel aan, maar is later uitgegroeid tot een top 20 nummer in het Queen genre. En het wordt elke keer na beluitsering weer beter.
Hier in mijn top10 omdat diverse favo's van mij de nominatie slag niet overleefd hebben.
0
geplaatst: 15 april 2011, 09:00 uur
Zoveel hits heeft Yello toch ook weer niet gemaakt?

Yes ook niet en Yngwie Malmsteen zeker niet

Nee de letter Y levert volgens mij geen enkele artiest/band op die 20 hits heeft geproduceerd...
0
geplaatst: 15 april 2011, 09:35 uur
Poeha schreef:
Nee de letter Y levert volgens mij geen enkele artiest/band op die 20 hits heeft geproduceerd...
Klopt. Dus om hardnekkig het alfabet af te werken, kijk ik dan
naar de edities die aan de Y vooraf zijn gegaan. En dan zal blijken
dat het misschien toch weer tijd is voor een typische jaren 80 band.
Bij de V, Y en de Z ga ik wellicht de spelformule: startlijst 15 en nominaties 15 toepassen.
Zoals eerder ook al gebeurde bij bijvoorbeeld Led Zeppelin. Eens de Z gespeeld is,
komen enkel nog artiesten in aanmerking die met 20 songs kunnen starten.
De rest zal voor Greatest Bits bewaard worden.
Alle letters liggen nu trouwens definitief vast.
De eerste artiest na de letter Z zal een vrouw zijn.
0
geplaatst: 15 april 2011, 09:41 uur
Een Zwitsers één-tweetje wellicht. Yello en Young Gods samen op een lijst 
Bij de R ligt de keuze voor de hand, maar er zíjn nogal wat mogelijkheden...

Bij de R ligt de keuze voor de hand, maar er zíjn nogal wat mogelijkheden...
0
geplaatst: 15 april 2011, 10:07 uur
Ik mag toch hopen dat de beste band aller tijden niet wordt overgeslagen als de Y aan de beurt is. Dat zou ik als Yes-fan erg betreuren!
0
geplaatst: 15 april 2011, 10:32 uur
Tja maar veel hits hebben de heren niet gehad natuurlijk en dat is wel de insteek van het spelletje
0
geplaatst: 15 april 2011, 11:05 uur
Elke editie is voor iemand de beste band aller tijden.

Yes lijkt me wat voor Greatest Bits.
En ik ken de groep zelf nog onvoldoende: vraagt voorbereidingstijd.
Ik vrees eerlijk gezegd ook voor het aantal deelnemers.
Yello ligt iets meer voor de hand
en telt iets meer geïnteresseerden denk ik.
Het is wikken en wegen.
But I could be wrong.

Yes lijkt me wat voor Greatest Bits.
En ik ken de groep zelf nog onvoldoende: vraagt voorbereidingstijd.
Ik vrees eerlijk gezegd ook voor het aantal deelnemers.
Yello ligt iets meer voor de hand
en telt iets meer geïnteresseerden denk ik.
Het is wikken en wegen.
But I could be wrong.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 15 april 2011, 11:32 uur
Yes
Yello
Nou, die gemiddelden komen toch mooi overeen. Maar verder wordt het concept 'hit' misschien wel wat erg strak op singles betrokken. Een album dat goed verkoopt zonder hitsingles is in de strikte zin des woords toch ook een hit?
Er staan 40 albums van deze artiest op MusicMeter. Er is in totaal 2558 keer op deze albums gestemd, met een gemiddelde van 3,58 sterren.
Yello
Er staan 20 albums van deze artiest op MusicMeter. Er is in totaal 351 keer op deze albums gestemd, met een gemiddelde van 3,58 sterren.
Nou, die gemiddelden komen toch mooi overeen. Maar verder wordt het concept 'hit' misschien wel wat erg strak op singles betrokken. Een album dat goed verkoopt zonder hitsingles is in de strikte zin des woords toch ook een hit?
0
geplaatst: 15 april 2011, 11:39 uur
Natuurlijk Casartelli.
Daarom speelden we eerder Led Zeppelin al.
Het gaat er mij om dat Yes volgens mij minder geïnteresseerden
onder het deelnemersveld van Greatest Hits telt dan Yello. Dat is intuïtief.
En het gaat mij er om dat er van de letter Q tot de letter Z maar twee
plus twee halve jaren 80 bands aan bod zullen komen. Dus trek ik liever de Yello kaart.
Maar als er voldoende vraag is naar Yes, dan noteren we dat in onze planning voor later.
Daarom speelden we eerder Led Zeppelin al.
Het gaat er mij om dat Yes volgens mij minder geïnteresseerden
onder het deelnemersveld van Greatest Hits telt dan Yello. Dat is intuïtief.
En het gaat mij er om dat er van de letter Q tot de letter Z maar twee
plus twee halve jaren 80 bands aan bod zullen komen. Dus trek ik liever de Yello kaart.
Maar als er voldoende vraag is naar Yes, dan noteren we dat in onze planning voor later.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 15 april 2011, 11:45 uur
Nuja, ruim een factor 7 verschil in het aantal stemmen... misschien zit er een self-fulfilling prophecy element in het deelnemersveld van het Greatest Hits spel? Als je de groep in kwestie onvoldoende kent, kun je misschien ook hulp inschakelen bij de voorselectie. 

0
geplaatst: 15 april 2011, 11:48 uur
0
geplaatst: 15 april 2011, 12:50 uur
Casartelli schreef:
Als je de groep in kwestie onvoldoende kent, kun je misschien ook hulp inschakelen bij de voorselectie.
Als je de groep in kwestie onvoldoende kent, kun je misschien ook hulp inschakelen bij de voorselectie.
De sollicitatie procedure is blijkbaar al ingezet

0
geplaatst: 15 april 2011, 12:54 uur
dazzler schreef:
en We Are the Champions komt dan op 5.
en We Are the Champions komt dan op 5.
Mijn database verdraagt ook al geen ex aequo's, maar ze staan op volgorde.
4. We Will Rock You
5. We Are the Champions
0
geplaatst: 15 april 2011, 12:58 uur
vigil schreef:
(quote)
Ik overweeg een deal in dezelfde week.
Greatest Hits of Yes ! versus Greatest Bits of Yello !
En dan zien wie er gelijk had qua deelname intensiviteit.
0
geplaatst: 15 april 2011, 13:33 uur
Het lijkt me dat Yes een stuk populairder is dan Yello. Ook op MuMe. Het populairste Yellow-album heeft iets boven de 60 stemmen. Alle reguliere albums tussen '69 en '94 (dat zijn er 14) hebben meer stemmen.
0
geplaatst: 15 april 2011, 13:40 uur
1 Bicycle Race
2 Killer Queen
3 Somebody to Love
4 We Are the Champions
5 Under Pressure (met David Bowie)
6 We Will Rock You
7 You're My Best Friend
8 Bohemian Rhapsody
9 Don't Stop Me Now
10 Tie Your Mother Dow
2 Killer Queen
3 Somebody to Love
4 We Are the Champions
5 Under Pressure (met David Bowie)
6 We Will Rock You
7 You're My Best Friend
8 Bohemian Rhapsody
9 Don't Stop Me Now
10 Tie Your Mother Dow
0
geplaatst: 15 april 2011, 13:43 uur
chevy93 schreef:
Het lijkt me dat Yes een stuk populairder is dan Yello. Ook op MuMe. Het populairste Yellow-album heeft iets boven de 60 stemmen. Alle reguliere albums tussen '69 en '94 (dat zijn er 14) hebben meer stemmen.
Dat denk ik ook wel, maar onder de "vaste" spelletjesdeelnemers zitten wel een hoop wave/jaren 80 liefhebbers en die komen wel weer eerder bij Yello uit. Ik doe in ieder geval met beide mee

0
geplaatst: 15 april 2011, 14:00 uur
0
geplaatst: 15 april 2011, 14:10 uur
vigil schreef:
Dat denk ik ook wel, maar onder de "vaste" spelletjesdeelnemers zitten wel een hoop wave/jaren 80 liefhebbers en die komen wel weer eerder bij Yello uit. Ik doe in ieder geval met beide mee
(quote)
Ik ook

Of het spelletje nu Greatest Hits of Greatest Bits heet, maakt mij niets uit.
De spelletjes zijn door dazzler opgezet dus die beslist maar mooi

Draait hij ook voor de repercussies (oh nee gevolgen) op

0
geplaatst: 15 april 2011, 16:23 uur
01. Bohemian Rhapsody
Hoge rotatie kan de perfectie van deze plaat niet doen afbreken.
02. Another Ones Bites the Dust
Die baslijn. Dat is toch heerlijk?
03. The Show Must Go On
Heerlijk groots, zoals alleen Freddie dat kan dragen.
04. Somebody to Love
Fantastische opbouw die leidt naar een geweldige climax.
05. We Will Rock You
Spreekt voor zich. Een classic in elke vorm van het woord.
06. We Are the Champions
Al mag het een gebruikelijk recept zijn voor o.a. voetbalwedstrijden, dit nummer blijft, voor mij, een soort verbroederingsvibe houden. Geweldig.
07. Don't Stop Me Now
Heerlijk rustige opbouw om daarna lekker te knallen.
08. Radio GaGa
De breakdown oftewel het refrein van dit nummer is elke luisterbeurt weer zó genieten geblazen.
09. Under Pressure (met David Bowie)
De perfecte popsong van twee popgrootheden.
10. A Kind of Magic
Tja zoals Freddie al bezingt: it's a kind of magic
Zo, dit was toch lastiger dan ik dacht. Overigens hadden uitgeschakelde platen "Fat Bottomed Girls" en "One Vision" vast en zeker ergens in deze top 10 gestaan als ze de cut hadden gehaald. Maar helaas.
Hoge rotatie kan de perfectie van deze plaat niet doen afbreken.
02. Another Ones Bites the Dust
Die baslijn. Dat is toch heerlijk?
03. The Show Must Go On
Heerlijk groots, zoals alleen Freddie dat kan dragen.
04. Somebody to Love
Fantastische opbouw die leidt naar een geweldige climax.
05. We Will Rock You
Spreekt voor zich. Een classic in elke vorm van het woord.
06. We Are the Champions
Al mag het een gebruikelijk recept zijn voor o.a. voetbalwedstrijden, dit nummer blijft, voor mij, een soort verbroederingsvibe houden. Geweldig.
07. Don't Stop Me Now
Heerlijk rustige opbouw om daarna lekker te knallen.
08. Radio GaGa
De breakdown oftewel het refrein van dit nummer is elke luisterbeurt weer zó genieten geblazen.
09. Under Pressure (met David Bowie)
De perfecte popsong van twee popgrootheden.
10. A Kind of Magic
Tja zoals Freddie al bezingt: it's a kind of magic
Zo, dit was toch lastiger dan ik dacht. Overigens hadden uitgeschakelde platen "Fat Bottomed Girls" en "One Vision" vast en zeker ergens in deze top 10 gestaan als ze de cut hadden gehaald. Maar helaas.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.