menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits !

zoeken in:
De teller staat op 21 lijstjes.

Tja, wat betreft Yes en Yello.

Van Yes ken ik een verdwaald nummer (zo'n stuk of 7). Van Yello heb ik 5 cd's in de kast staan.

1. Radio Gaga
2. Innuendo
3. I Want to Break Free
4. Killer Queen
5. Don't Stop Me Now
6. Under Pressure (met David Bowie)
7. Who Wants to Live Forever *
8. Somebody to Love
9. Another One Bites the Dust
10. Bohemian Rhapsody

22 op de teller. Een record?

Queen, vaak verguist maar blijkbaar heeft het toch wel wat.

Van de week zat er ook zo'n OOR wijsneus bij De Wereld Draait Door die meende Queen even een kat te moeten geven.

Een kat?

Greatest Hits of Queen !

De laatste 10 op een rijtje ...

Je leest van links naar rechts: eindpositie, puntentotaal, titel en aantal stemmen.
Songs met * stonden niet in de startlijst, maar werden genomineerd in de 1ste ronde.

11. (58) The Show Must Go On * (11)

12. (47) Tie Your Mother Down * (10) ... en de nummer 1 van DjFrankie.

13. (46) We Will Rock You (12)

14. (44) Bicycle Race (10) ... en de nummer 1 van divart.

15. (38) You're My Best Friend (10)

16. (35) We Are the Champions (7)

17. (33) Seven Seas of Rhye * (7)

18. (31) Who Wants to Live Forever * (7)

19. (22) Crazy Little Thing Called Love (7)

20. (16) A Kind of Magic (4)

Zoals verwacht plakt alles behoorlijk dicht aan elkaar: kleine intervallen.
Omdat er 10 verschillende nummer 1 hits waren, sneuvelen er hier al twee.
Enkel Crazy Little Thing Called Love an A Kind of Magic waren de kneusjes.

Er waren maar liefst 22 deelnemers in de finale.

Alweer niet mijn nummer 1 in de top 10

chevy93 schreef:
Een kat?

Je kent toch wel het werkwoord katten...?

Ik ben benieuwd naar de top 10 (al heb ik zelf geen lijst ingevoerd).

10. (60) Another One Bites the Dust (10)

De nummer 1 van Aquila en sheep67.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=rY0WxgSXdEE

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Deze rap pastiche is samen met het rockabilly Crazy Little Thing Called Love (19)
terug te vinden op het album The Game (1980). Twee megahits voor Queen in de US.
Opvallend toch hoe de groep voor hun singles telkens een ander jasje aantrok.
Vaak bekritiseerd omwille van de kitscherigheid, maar even vaak winnaars.

09. (61) Radio Gaga (10)

De nummer 1 van dix, Tribal Gathering en musicfriek.

https://www.youtube.com/watch?v=rBUr1pSWTVI

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Na het geflopte album Hot Space (1982) waarvan de singles geen potten braken,
verbaasde Queen in 1984 vriend en vijand met de nadrukkelijke integratie van synths.
Heel wat oude fans haakten af, maar een hele jonge generatie werd aangesproken.
Radio Gaga heeft natuurlijk die prachtclip. De grote love/hate plaat in deze finale.

08. (68) I Want to Break Free (11)

De nummer 1 van dazzler en johannesA.

https://www.youtube.com/watch?v=bRdo7WXTVoM

Broederlijk staan ze naast elkaar, beide doornen in het oog uit de top 10.
Mag ik het gek vinden dat Freddie zelf wel van de tongue-in-cheek aanpak hield
die sommige fans van het eerste uur moeilijker kunnen pruimen? Net als Radio Gaga
een nummer 1 hit in de Benelux en uiteraard van hetzelfde album The Works (1984).

ps. Bij de clip moet ik altijd aan The Meaning of Life van Monty Python denken.

Ik ben benieuwd of het de BoRap wordt. Ik denk dat Killer Queen hoge ogen gaat gooien. En ik ben benieuwd hoe Innuendo en Don't Stop Me Now het gaan doen.

dazzler schreef:
Na het geflopte album Hot Space (1982) waarvan de singles geen potten braken.
Under Pressure?

07. (74) Now I'm Here * (11)

https://www.youtube.com/watch?v=3OSd17ko3O4

De enige nominatie die verrassend genoeg de top 10 wist te bereiken.
Now I'm Here komt van Queens doorbraakalbum Sheer Heart Attack (1974).
Dat album is daarmee het best scorende album in de finale. Het oudste Queen
nummer uit de finale was Seven Seas of Rhye (17) van Queen II (1974).

06. (77) Under Pressure (met David Bowie) (15)

https://www.youtube.com/watch?v=a01QQZyl-_I

In 1981 verscheen Queens eerste Greatest Hits: een megaseller.
Het succes kende dat jaar nog een staartje met het duet Under Pressure.
De zoveelste nummer 1 hit voor de groep. Een jaar later werd de single
handig heropgevist voor het flauw onthaalde album Hot Space (1982).

05. (86) Don't Stop Me Now (15)

De nummer 1 van Poeha.

https://www.youtube.com/watch?v=HgzGwKwLmgM

Het album Jazz (1978) staat niet meteen geboekstaafd als een topper in hun oeuvre.
Maar in deze finale fietsten Bicycle Race (14) en Don't Stop Me Now een aardig eind mee.
Het had weinig gescheeld of Fat Bottomed Girls, de dubbele a-kant van de Bicycle Race,
en Mustapha waren mee de finale ingeduikeld. Toch een mooie score voor deze plaat.

04. (96) Innuendo (15)

De nummer 1 van Casartelli, laxus11 en ranboy.

https://www.youtube.com/watch?v=GmHgdLKwU8U

Innuendo stond lang virtueel op 1, maar verloor terrein in de laatste lijstjes.
A Kind of Magic (1986) scoorde laag met de titelsong (20) en Who Wants to Live
Forever (18). Opvolger The Miracle (1989) verloor zijn kandidaten in de eliminatieronde.
Met Innuendo (1991) sloeg Queen hard terug. Want ... The Show Must Go On (11).

03. (101) Bohemian Rhapsody (16)

De nummer 1 van catdog, chevy93, dynamo d, Justus18, Kees-Jan en LucM.

https://www.youtube.com/watch?v=irp8CNj9qBI

Zes trouwe fans konden niet verhinderen dat de hit met de meeste nummer 1 stemmen
niet de grootste is. Het legendarische Bohemian Rhapsody mag blij zijn met een podiumplaats,
want die zat er geruime tijd niet in. Van het album A Night at the Opera (1975), dat verder goed was
voor You're My Best Friend (15) en enkele genomineerde albumtracks die de finale misten.

dazzler schreef:
Het album Jazz (1978) staat niet meteen geboekstaafd als een topper in hun oeuvre.

Ik denk dat het meer een beetje een vergeten album is. De kwaliteit is er wel degelijk.

02. (104) Killer Queen (16)

https://www.youtube.com/watch?v=BAf2S6ij2gk

]

Je moet het maar doen in een finale met 10 verschillende nummer 1 hits.
Queens doorbraak hit Killer Queen was dan wel weer goed voor vijf tweede plaatsen.
Van Sheer Heart Attack (1974). Nog vermelden dat News of the World (1977) twee finalisten
telde. Het onvermijdelijke duo We Are the Champions (16) en We Will Rock You (13).

01. (113) Somebody to Love (16)

De nummer 1 van El Ninjo.

https://www.youtube.com/watch?v=kRjBWZeFknE

Het is simpel: het minst gecontesteerde nummer uit de finale wint het spel.
Ik tel twee keer 3 punten, een keertje 4 en twee keer 5, maar alle andere punten
gaan lekker boven de 6. Van het album A Day at the Races (1976) dat verder nog
een finalist had met de minder succesvolle single Tie Your Mother Down (12).

dix
urrrr ... toch wel verrassend

maar het was weer een leuk spelletje

Tribal Gathering schreef:
(quote)

Ik denk dat het meer een beetje een vergeten album is. De kwaliteit is er wel degelijk.

Ik baseerde me op de MusicMeter cijfers. Die spreken een gematigd oordeel uit.

Enfin ... het was me het spelletje wel, dit keer.

Nu eerst nog maar eens mijn startlijst van The Rolling Stones checken.

Mooie top 10

Inderdaad een verrassende winnaar met een geweldige top 5.
(Hoewel de hele top 20 van bijzonder hoog niveau is)

Somebody To Love is overigens maar één keer meer genoemd dan Under Pressure, maar heeft wel bijna 40 punten meer.

Under Pressure haalt maar 6/15 stemmen die meer dan 5 punten waard zijn.
Twee zessen, twee zevens en twee achten.

Zo zie je maar dat een afgewogen top 10 opstellen wel degelijk bepalend kan zijn.

Ik vind Now I'm Here een verrassing in de top 10.
Omdat het geen grote hit was, maar vooral omdat ik het zelf niet erg sterk vind.

Next One, R.E.M. (hoopt hij vurig, want Radiohead hoeft echt niet.)

Niet goed opgelet, die Tribal Gathering.

Rollings Stones Komen bij de R Tribal

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:07 uur

geplaatst: vandaag om 21:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.