Muziek / Muziekgames / Greatest Hits !
zoeken in:
0
geplaatst: 5 mei 2011, 17:55 uur
Mijn nr.1 is voornamelijk uit jeugdsentiment maar ze zijn alle 10 uitstekend.
1. Psycho Killer
2. Slippery People
3. Road to Nowhere
4. Once in a Lifetime
5. Heaven
6. The Great Curve *
7. I Zimbra
8. Burning Down the House
9. Life During Wartime
10. Listening Wind *
1. Psycho Killer
2. Slippery People
3. Road to Nowhere
4. Once in a Lifetime
5. Heaven
6. The Great Curve *
7. I Zimbra
8. Burning Down the House
9. Life During Wartime
10. Listening Wind *
0
geplaatst: 5 mei 2011, 18:10 uur
Tribal Gathering schreef:
Je moet natuurlijk ook letten op de leeftijd van de persoon die het zegt. Vroeger tijdens de hoogtijdagen van de band was ik nog maar een kleine Tribal. Als je dan zo'n livebeeld ziet van die zanger met z'n rare slungelbenen die rond loopt alsof hij elke keer over een boomstam moet stappen, is de link naar apart bandje met rare zanger niet zo heel ver weg.
Je moet natuurlijk ook letten op de leeftijd van de persoon die het zegt. Vroeger tijdens de hoogtijdagen van de band was ik nog maar een kleine Tribal. Als je dan zo'n livebeeld ziet van die zanger met z'n rare slungelbenen die rond loopt alsof hij elke keer over een boomstam moet stappen, is de link naar apart bandje met rare zanger niet zo heel ver weg.
Ondertussen ben je er wel in geslaagd - mede door Kind of Blue te typeren als huis-tuin-en-keuken-jazz - een plaats in mijn muzikaal aandachtsveld te verwerven; zeg maar in het kader van de social media functie van MuMe
Ik snap het goed en verleen goedgemutst dispensatie. En David Byrne - I'm mad and that's a fact - blijft een opvallend mens. Als je zoekt vind je opYouTube een aantal clips van Tina Weymouth en Chris Frantz - at home, vertellend over vroeger - dat zijn dan eigenlijk gewoon 2 ontiegelijke braverikken.
0
geplaatst: 5 mei 2011, 18:32 uur
1. Burning Down the House
2. Once in a Lifetime
3. Psycho Killer
4. Slippery People
5. Road to Nowhere
6. Television Man
7. Life During Wartime
8. And She Was
9. Listening Wind
10. Heaven
2. Once in a Lifetime
3. Psycho Killer
4. Slippery People
5. Road to Nowhere
6. Television Man
7. Life During Wartime
8. And She Was
9. Listening Wind
10. Heaven
0
geplaatst: 5 mei 2011, 18:39 uur
Oldfart schreef:
Dus de top 10 moet uit dat lijstje komen?
Dus de top 10 moet uit dat lijstje komen?
Klopt, uit de finalelijst of de lijst van de 3de ronde die voor een deel
bestaat uit de grootste hits van de band en voor een deel uit door de spelers
aangedragen nominaties: lees hier meer over het hoe en waarom van de spelregels.
Muziek >> Muziekgames >> Greatest Hits Gids !
0
geplaatst: 5 mei 2011, 22:27 uur
1. Once in a Lifetime
2. The Great Curve *
3. Slippery People
4. Crosseyed and Painless
5. Life During Wartime
6. This Must Be the Place (Naive Melody)
7. Girlfriend Is Better *
8. Cities *
9. Born under Punches (the Heat Goes On) *
10. Psycho Killer
Nummers 2 t/m 10 (en nog een paar die het uiteindelijk net niet gehaald hebben) vind ik allemaal geweldig en staan dicht bij elkaar. Bij de SIT-nummers worden de SMS-versies bedoeld. Once in a Lifetime steekt er net een tikje bovenuit. Wat mij betreft het ultieme levenslied!
2. The Great Curve *
3. Slippery People
4. Crosseyed and Painless
5. Life During Wartime
6. This Must Be the Place (Naive Melody)
7. Girlfriend Is Better *
8. Cities *
9. Born under Punches (the Heat Goes On) *
10. Psycho Killer
Nummers 2 t/m 10 (en nog een paar die het uiteindelijk net niet gehaald hebben) vind ik allemaal geweldig en staan dicht bij elkaar. Bij de SIT-nummers worden de SMS-versies bedoeld. Once in a Lifetime steekt er net een tikje bovenuit. Wat mij betreft het ultieme levenslied!
0
geplaatst: 5 mei 2011, 23:52 uur
Dat was weer een zware bevalling. Nog even klagen dat helaas juweeltjes als Drugs, Animals, Thank you for sending me an angel en Memories can't wait ontbreken, en dan nu mijn top 10:
1 The Great Curve *
2 Crosseyed and Painless
3 Listening Wind *
4 Heaven
5 Once in a Lifetime
6 Life During Wartime
7 I Zimbra
8 Cities *
9 Wordy Rappinghood (als Tom Tom Club)
10 Born under Punches (the Heat Goes On) *
1 The Great Curve *
2 Crosseyed and Painless
3 Listening Wind *
4 Heaven
5 Once in a Lifetime
6 Life During Wartime
7 I Zimbra
8 Cities *
9 Wordy Rappinghood (als Tom Tom Club)
10 Born under Punches (the Heat Goes On) *
0
geplaatst: 6 mei 2011, 00:02 uur
Talking Heads zal waarschijnlijk nooit mijn favoriete band worden. Als ik de nummers tel die blijven hangen kom ik zeker niet hoger dan 4 uit. Psycho Killer vind ik een supernummer en Heaven een mooie subtopper. De rest scoort (op 2 of 3 ruim voldoendes na) voldoende tot matig. Echt slechte zitten er niet tussen, dus dat scheelt, maar het is niet echt mijn ding. Veel nummers vind ik ook te eentonig.
Dit is 'm geworden:
01. Psycho Killer
02. Heaven
03. Once in a Lifetime
04. Wordy Rappinghood (als Tom Tom Club)
05. And She Was
06. Television Man *
07. Girlfriend Is Better *
08. I Zimbra
09. Road to Nowhere
10. Life During Wartime
Dit is 'm geworden:
01. Psycho Killer
02. Heaven
03. Once in a Lifetime
04. Wordy Rappinghood (als Tom Tom Club)
05. And She Was
06. Television Man *
07. Girlfriend Is Better *
08. I Zimbra
09. Road to Nowhere
10. Life During Wartime
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 6 mei 2011, 00:21 uur
01. Crosseyed and Painless
02. Psycho Killer
03. Once in a Lifetime
04. Television Man *
05. Cities *
06. Slippery People
07. Road to Nowhere
08. Burning Down the House
09 The Great Curve *
10 Born under Punches (the Heat Goes On) *
02. Psycho Killer
03. Once in a Lifetime
04. Television Man *
05. Cities *
06. Slippery People
07. Road to Nowhere
08. Burning Down the House
09 The Great Curve *
10 Born under Punches (the Heat Goes On) *
0
geplaatst: 6 mei 2011, 00:38 uur
chevy93 schreef:
Als ik de nummers tel die blijven hangen kom ik zeker niet hoger dan 4 uit. Veel nummers vind ik ook te eentonig.
Als ik de nummers tel die blijven hangen kom ik zeker niet hoger dan 4 uit. Veel nummers vind ik ook te eentonig.
Knap dat je ze toch nog wist te rangschikken vanaf nummer 4 dan!
0
geplaatst: 6 mei 2011, 00:43 uur
01. Once in a Lifetime
02. Slippery People
03. Psycho Killer
04. And She Was
05. Road to Nowhere
06. Burning Down the House
07. Wordy Rappinghood (als Tom Tom Club)
08. Take Me to the River
09. Listening Wind *
10. The Lady Don't Mind
02. Slippery People
03. Psycho Killer
04. And She Was
05. Road to Nowhere
06. Burning Down the House
07. Wordy Rappinghood (als Tom Tom Club)
08. Take Me to the River
09. Listening Wind *
10. The Lady Don't Mind
0
geplaatst: 6 mei 2011, 00:56 uur
dazzler schreef:
Knap dat je ze toch nog wist te rangschikken vanaf nummer 4 dan!
Vanaf 4 ging nog wel. Alleen de nummer 10 was lastig, maar uiteindelijk maakt dat zo weinig uit dat ik daar niet heel lang over na heb gedacht. Maar ja, 11 van de 20 (van wat de 20 beste zouden moeten zijn) vind ik erg matig.Knap dat je ze toch nog wist te rangschikken vanaf nummer 4 dan!
0
geplaatst: 6 mei 2011, 02:50 uur
1. Crosseyed and Painless
2. Psycho Killer
3. Listening Wind *
4. The Great Curve *
5. Once in a Lifetime
6. Slippery People
7. Born Under Punches (the Heat Goes On) *
8. I Zimbra
9. Burning Down the House
10. And She Was
2. Psycho Killer
3. Listening Wind *
4. The Great Curve *
5. Once in a Lifetime
6. Slippery People
7. Born Under Punches (the Heat Goes On) *
8. I Zimbra
9. Burning Down the House
10. And She Was
0
geplaatst: 6 mei 2011, 03:22 uur
herman schreef:
5. Once in a Lifetime
6. Crosseyed and Painless
En nog twee keer Remain in Light. Als ik me goed herinner de finalisten van de TH-KO van een tijdje geleden. Die laatste kreeg ik toen opeens een boel extra stemmen toen ik dit live-filmpje uit een documentaire plaatste: YouTube - Talking Heads - Crosseyed And Painless (over niet stilzitten gesproken). Je zal toch maar bij zo'n concert aanwezig zijn geweest...
5. Once in a Lifetime
6. Crosseyed and Painless
En nog twee keer Remain in Light. Als ik me goed herinner de finalisten van de TH-KO van een tijdje geleden. Die laatste kreeg ik toen opeens een boel extra stemmen toen ik dit live-filmpje uit een documentaire plaatste: YouTube - Talking Heads - Crosseyed And Painless (over niet stilzitten gesproken). Je zal toch maar bij zo'n concert aanwezig zijn geweest...
Op voorhand dacht ik dat ik Psycho Killer wel op 1 zou zetten en Once in a Lifetime op 2. Na herbeluistering kwam ik tot een andere volgorde. En het heeft niets met dat filmpje te maken, want dat heb ik net pas voor het eerst gezien.
0
geplaatst: 6 mei 2011, 11:50 uur
1. Listening Wind *
2. The Great Curve *
3. Crosseyed and Painless
4. Cities *
5. Heaven
6. Psycho Killer
7. Born under Punches (the Heat Goes On) *
8. I Zimbra
9. Once in a Lifetime
10. Life During Wartime
2. The Great Curve *
3. Crosseyed and Painless
4. Cities *
5. Heaven
6. Psycho Killer
7. Born under Punches (the Heat Goes On) *
8. I Zimbra
9. Once in a Lifetime
10. Life During Wartime
0
geplaatst: 6 mei 2011, 12:50 uur
1. Slippery People
2. Heaven
3. Once In a Lifetime
4. Psycho Killer
5. Crosseyed And Painless
6. Road To Nowhere
7. Life During Wartime
8. Burning Down The House
9. Cities
10. The Great Curve
Natuurlijk de Stop Making Sence uitvoeringen. Jammer dat Drugs, Animals en Thank You For Sending Me An Angel eruit liggen, hadden anders hoog in mijn top tien gestaan met name Drugs had zeker top 3 gehaald.
2. Heaven
3. Once In a Lifetime
4. Psycho Killer
5. Crosseyed And Painless
6. Road To Nowhere
7. Life During Wartime
8. Burning Down The House
9. Cities
10. The Great Curve
Natuurlijk de Stop Making Sence uitvoeringen. Jammer dat Drugs, Animals en Thank You For Sending Me An Angel eruit liggen, hadden anders hoog in mijn top tien gestaan met name Drugs had zeker top 3 gehaald.
0
geplaatst: 6 mei 2011, 16:04 uur
tussenstand na 19 lijstjes
9 verschillende nummer 1 hits
141
114
107
84
81
66
57
56
53
42
42
36
36
29
27
24
18
18
7 The Lady Don't Mind
7 Take Me to the River
Deadline is vanavond om 20.00u.
9 verschillende nummer 1 hits
141
114
107
84
81
66
57
56
53
42
42
36
36
29
27
24
18
18
7 The Lady Don't Mind
7 Take Me to the River
Deadline is vanavond om 20.00u.
0
geplaatst: 6 mei 2011, 20:16 uur
1. Psycho Killer
2. Burning Down the House
3. Crosseyed and Painless
4. Road to Nowhere
5. Girlfriend Is Better
6. Heaven
7. I Zimbra
8. Slippery People
9. Take Me to the River
10. Wordy Rappinghood (als Tom Tom Club)
2. Burning Down the House
3. Crosseyed and Painless
4. Road to Nowhere
5. Girlfriend Is Better
6. Heaven
7. I Zimbra
8. Slippery People
9. Take Me to the River
10. Wordy Rappinghood (als Tom Tom Club)
0
geplaatst: 6 mei 2011, 20:24 uur
Deadline is al 16 minuten verstreken, Oldfart.
Maar omdat ik nog niet klaar was met eten, tel ik de jouwe er nog snel bij.
Maar omdat ik nog niet klaar was met eten, tel ik de jouwe er nog snel bij.
0
geplaatst: 6 mei 2011, 20:26 uur
Eet dan ook eens wat sneller, ik heb het mijne al 3 uur geleden op
0
geplaatst: 6 mei 2011, 20:28 uur
Hoe kan jij nu weten hoe snel ik heb gegeten?
Misschien ben ik wel begonnen om 20.14u ...
En hou me zo niet van mijn werk af ... ik wilde net publiceren.
Misschien ben ik wel begonnen om 20.14u ...
En hou me zo niet van mijn werk af ... ik wilde net publiceren.
0
geplaatst: 6 mei 2011, 20:34 uur
Greatest Hits of Talking Heads !
De laatste 10 op een rijtje ...
Je leest van links naar rechts: eindpositie, puntentotaal, titel en aantal stemmen.
Songs met * stonden niet in de startlijst, maar werden genomineerd in de 1ste ronde.
11. (42) Cities * (9)
12. (36) Life during Wartime (13)
13. (36) Born under Punches (The Heat Goes On) * (8) 9/8/7/4/4/2/1/1
14. (36) Girlfriend Is Better * (8) 6/6/5/5/4/4/4/2
15. (34) And She Was (7)
16. (34) Television Man * (6)
17. (23) Wordy Rappinghood (als Tom Tom Club) (7)
18. (18) This Must Be the Place (Naive Melody) (4) .. en de nummer 1 van MindRuler.
19. (17) The Lady Don't Mind (4) ... en de nummer 1 van principal2000
20. (09) Take Me to the River (3)
Life during Wartime kan met zijn 13 stemmen de top 10 niet bereiken.
Vielen de kandidaten van True Stories (1986) en Naked (1988) af in de vorige rondes,
dan blijkt dat ook drie van de vier finalisten van Little Creatures (1985) onderaan eindigen.
Met dank aan 21 deelnemers (waarvan 2 te laat maar ingecalculeerd).
De laatste 10 op een rijtje ...
Je leest van links naar rechts: eindpositie, puntentotaal, titel en aantal stemmen.
Songs met * stonden niet in de startlijst, maar werden genomineerd in de 1ste ronde.
11. (42) Cities * (9)
12. (36) Life during Wartime (13)
13. (36) Born under Punches (The Heat Goes On) * (8) 9/8/7/4/4/2/1/1
14. (36) Girlfriend Is Better * (8) 6/6/5/5/4/4/4/2
15. (34) And She Was (7)
16. (34) Television Man * (6)
17. (23) Wordy Rappinghood (als Tom Tom Club) (7)
18. (18) This Must Be the Place (Naive Melody) (4) .. en de nummer 1 van MindRuler.
19. (17) The Lady Don't Mind (4) ... en de nummer 1 van principal2000
20. (09) Take Me to the River (3)
Life during Wartime kan met zijn 13 stemmen de top 10 niet bereiken.
Vielen de kandidaten van True Stories (1986) en Naked (1988) af in de vorige rondes,
dan blijkt dat ook drie van de vier finalisten van Little Creatures (1985) onderaan eindigen.
Met dank aan 21 deelnemers (waarvan 2 te laat maar ingecalculeerd).
0
geplaatst: 6 mei 2011, 20:45 uur
Dan maar als mosterd na de maaltijd mijn top-10:
01. The Lady Don't Mind
02. Road to Nowhere
03. Psycho Killer
04. And She Was
05. Girlfriend Is Better *
06. Television Man *
07. Wordy Rappinghood (als Tom Tom Club)
08. Once in a Lifetime
09. Slippery People
10. Burning Down the House
01. The Lady Don't Mind
02. Road to Nowhere
03. Psycho Killer
04. And She Was
05. Girlfriend Is Better *
06. Television Man *
07. Wordy Rappinghood (als Tom Tom Club)
08. Once in a Lifetime
09. Slippery People
10. Burning Down the House
0
geplaatst: 6 mei 2011, 20:46 uur
10. (46) I Zimbra (10)
De nummer 1 van Tribal Gathering.
Fear of Music (1979) was misschien wel de meest wavy plaat van Talking Heads.
Onder het goedkeurend oog van Brian Eno werden alle registers definitief opengetrokken.
Het album is dan ook goed voor vier finalisten en alzo hun 2de beste plaat in deze finale.
Cities (11) en Life during Wartime (13) haalden de top 10 echter niet.
De nummer 1 van Tribal Gathering.
Fear of Music (1979) was misschien wel de meest wavy plaat van Talking Heads.
Onder het goedkeurend oog van Brian Eno werden alle registers definitief opengetrokken.
Het album is dan ook goed voor vier finalisten en alzo hun 2de beste plaat in deze finale.
Cities (11) en Life during Wartime (13) haalden de top 10 echter niet.
0
geplaatst: 6 mei 2011, 20:46 uur
principal2000 schreef:
Damn it. Te laat.
Damn it. Te laat.
Ja, Bono en The Edge zitten hier al mijn living te wachten.
Eens vragen of ik ze nog wat kan zoet houden met een stuk taart.
0
geplaatst: 6 mei 2011, 20:58 uur
09. (53) Listening Wind * (9)
De nummer 1 van Chameleon Day, herman en remcodulac.
Dit zou wel eens de eerste keer kunnen zijn dat een song die de tie-break overleeft
drie keer op 1 wordt gezet en daardoor uiteraard ook de top 10 weet te bereiken.
Eén van de vijf finalisten van hun bekendste album Remain in Light (1980).
Enkel Born under Punches (The Heat Goes On) (12) miste de top 10.
De nummer 1 van Chameleon Day, herman en remcodulac.
Dit zou wel eens de eerste keer kunnen zijn dat een song die de tie-break overleeft
drie keer op 1 wordt gezet en daardoor uiteraard ook de top 10 weet te bereiken.
Eén van de vijf finalisten van hun bekendste album Remain in Light (1980).
Enkel Born under Punches (The Heat Goes On) (12) miste de top 10.
0
geplaatst: 6 mei 2011, 21:02 uur
08. (62) Heaven (11)
Slechts twee nummers uit de top 10 eindigden bij niemand bovenaan.
Heaven werd het liefst gesmaakt in zijn gospelachtige Stop Making Sense versie.
Oorspronkelijk afkomstig van Fear of Music (1979) en merkwaardig genoeg geen single.
Al is de single discografie van Talking Heads nooit een echte prioriteit geweest.
Slechts twee nummers uit de top 10 eindigden bij niemand bovenaan.
Heaven werd het liefst gesmaakt in zijn gospelachtige Stop Making Sense versie.
Oorspronkelijk afkomstig van Fear of Music (1979) en merkwaardig genoeg geen single.
Al is de single discografie van Talking Heads nooit een echte prioriteit geweest.
0
geplaatst: 6 mei 2011, 21:08 uur
07. (66) The Great Curve * (10)
De nummer 1 van ranboy.
Er zijn zo van die bands die live 10 keer harder inslaan.
Talking Heads zijn er ongetwijfeld een goed voorbeeld van en met The Name
of this Band is Talking Heads (1982) en Stop Making Sense (1984) haal je dan ook
een aantal gedreven live sets in huis. Oorspronkelijk van Remain in Light (1980).
De nummer 1 van ranboy.
Er zijn zo van die bands die live 10 keer harder inslaan.
Talking Heads zijn er ongetwijfeld een goed voorbeeld van en met The Name
of this Band is Talking Heads (1982) en Stop Making Sense (1984) haal je dan ook
een aantal gedreven live sets in huis. Oorspronkelijk van Remain in Light (1980).
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.