menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits !

zoeken in:
Ik had een eclatante S&G overwinning in mijn top 10 verwacht, maar na meermalen herbeluisteren toch drie nummers van Paul Simon solo op kop.
Maar eerlijk gezegd maakt het me van deze top 10 niet veel uit wie er gaat winnen. Normaal gezien heb ik altijd een paar absolute favorieten, maar hier zijn ze me allemaal vrijwel even lief.

01. You Can Call Me Al
02. Late in the Evening
03. The Obvious Child
04. The Sound of Silence (S&G)
05. The Boxer (S&G)
06. Mrs Robinson (S&G)
07. The Boy in the Bubble
08. Graceland
09. Homeward Bound (S&G)
10. Bridge over Troubled Water (S&G)

Diamonds on the Sole of Her Shoes viel net buiten mijn top 10.

Ik denk dat The Obvious Child de verrassing van deze editie gaat worden.

Ja, ik ben hier nog. Door het barslechte weekendweer hebben we vandaag besloten
om pas maandagochtend naar ons vertrouwde stekje aan de Belgische kust te reizen.

Dus vanavond presenteer ik hier de boel zelf (dank aan herman anyway).

dazzler schreef:
Ik denk dat The Obvious Child de verrassing van deze editie gaat worden.

Was ook voor mij bij het herbeluisteren een absolute eye-opener. Ik wist dat ik The Obvious Child het beste nummer van The Rythm of the Saints vond, maar dat het nummer zó uitzonderlijk goed was, was ik alweer vergeten

Tjeesus wat is dit ontzettend lastig zeg.

01 Late in the Evening
02 The Obvious Child
03 Homeward Bound (S&G)
04 The Boxer (S&G)
05 El Condor Pasa (If I Could) (S&G)
06 Mrs Robinson (S&G)
07 Graceland
08 I Am a Rock (S&G)
09 The Sound of Silence (S&G)
10 Cecilia (S&G)

De lijnen zijn definitief gesloten.

Je weet niet half hoe belangrijk je door je late stem voor de uiteindelijke nummer 1 bent geweest, Frankie

Greatest Hits of Paul Simon !

De laatste 10 op een rijtje ...

Je leest van links naar rechts: eindpositie, puntentotaal, titel en aantal stemmen.
Songs met * stonden niet in de startlijst, maar werden genomineerd in de 1ste ronde.

* 11. (48) America (S&G) (9)

* 12. (43) El Condor Pasa (If I Could) (S&G) (7) ... en de nummer 1 van musician en vigil.

* 13. (39) I Am a Rock (S&G) (10) ... en de nummer 1 van Marty McFly.

14. (36) You Can Call Me Al (5) ... en de nummer 1 van Poeha.

15. (28) Diamonds on the Soles of Her Shoes * (6)

16. (23) 50 Ways to Leave Your Lover (7)

17. (18) Still Crazy after All These Years (6)

18. (16) Mother and Child Reunion (5)

* 19. (13) Cecilia (S&G) * (5)

20. (07) Me and Julio Down by the Schoolyard * (4)

Vier nummers 1 strandden bij de laatste 10.
De top 10 zal zes S&G nummers en 4 solo songs tellen.

Met dank aan Poeha voor de snelle rekensom.

Er waren maar liefst 20 deelnemers ... zal het slechte weer zijn zeker.

10. (53) The Boy in the Bubble (11)

De nummer 1 van El Ninjo.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=Uy5T6s25XK4

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Graceland (1986) had een aantal vissen in de nominatievijver.
Maar enkel Diamonds on the Soles of Her Shoes (15) slaagde erin om zich
naast You Can Call Me Al (14), Graceland en deze Boy in the Bubble te hijsen.
Under African Skies maakte kans en Homeless kwam zelfs zeer dicht.

09. (58) Late in the Evening (10)

De nummer 1 van DjFrankie.

https://www.youtube.com/watch?v=KDDhOa0iAIs

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

One Trick Pony (1980) en Hearts and Bones (1983) zijn twee Paul Simon platen
die dringend aan herontdekking toe zijn (neem het van mij aan). De eerste omdat
er een batterij klassemuzikanten staat te spelen. Late in the Evening mocht rekenen
op een verdienstelijk stek in de top 10. Van het andere album geen spoor in de finale.

* 08. (62) Scarborough Fair (Canticle) (S&G) (9)

De nummer 1 van Aquila en ranboy.

https://www.youtube.com/watch?v=Dau2_Lt8pbM

Tijd voor Artie. In 1982 weer even dikke vrienden in Central Park.
Scarborough Fair komt van het poëziealbum Parsley Sage Rosemary and Thyme (1966).
Die langspeler kon uiteindelijk maar op twee finalisten rekenen. For Emily Whenever I May
Find Her en The 49th Street Bridge Song (Feelin' Groovy) sneuvelden in de vorige rondes.

* 07. (64) Homeward Bound (S&G) (12)

https://www.youtube.com/watch?v=JwQYH-6quEE

Eén van de vroege klassiekers die het zonder nummer 1 notering erg goed deed.
Van het debuut folk album Wednesday Morning 3AM (1964) haalde (Sound of Silence
buiten beschouwing gelaten) geen enkel nummer de finale. Het album flopte aanvankelijk
en Paul zou solo verder gaan. Tot Sound of Silence in 1965 voor een grote verrassing zorgde.

dazzler schreef:
Scarborough Fair komt van het poëziealbum Parsley Sage Rosemary and Thyme (1966).
Die langspeler kon uiteindelijk maar op twee finalisten rekenen. The Dangling Conversation
(nochtans een single) en The 49th Street Bridge Song sneuvelden in de vorige rondes.

Zo ook For Emily, Whenever I May Find Her

Ja, dat vond ik ook nogal teleurstellend, echt een briljant nummer...

Klopt. We gaan verder.

06. (66) The Obvious Child (9)

De nummer 1 van musicfriek en Tribal Gathering.

https://www.youtube.com/watch?v=9HKNAhAxMAk

Ik had nooit gedacht dat ie de finale zou halen, maar kijk eens aan.
The Obvious Child redt met verve de eer van Rhythm of the Saints (1990).
Simons debuutalbum eindigt gans onderaan in de finale met de twee singles
Mother and Child Reunion (18) en Me and Julio Down by the Schoolyard (20).

05. (79) Graceland (13)

De nummer 1 van dazzler.

https://www.youtube.com/watch?v=rDXzLeFUkpc

The Mississippi delta is shining like a national guitar (wat een binnenkomer).
De titelsong van Graceland (1986) blijkt Simons meest favoriete solo nummer te zijn.
In de finale vonden we ook nog de twee singles terug van Still Crazy after All These Years (1975).
Met name de US nummer 1 hit 50 Ways to Leave Your Lover (16) en de fraaie titelsong (17).

* 04. (81) Mrs. Robinson (S&G) (18)

https://www.youtube.com/watch?v=m_jmDscGi7E

De top 4 van deze finale wordt bevolkt door de voor de hand liggende klassiekers.
Van de film The Graduate (hoewel het nummer daar maar zijdelings de revue passeert).
Maar natuurlijk evengoed van Simon & Garfunkels psychedelische plaat Bookends (1968).
America (11) viel net buiten de top 10. A Hazy Shade of Winter verloor de eliminatie tie-break.

* 03. (111) Bridge over Troubled Water (S&G) (17)

De nummer 1 van Casartelli, chevy93 en laxus11.

https://www.youtube.com/watch?v=UVDg8fVC4EQ

Geen love/hate plaat in deze finale, want mooi op het podium geëindigd.
Het gelijknamige album (1970) was één van de best verkochte langspelers
van de jaren 70 en kon via de nominatieronde rekenen op de single Cecilia (19).
De Benelux hit El Condor Pasa (If I Could) (12) viel eveneens buiten de top 10.

Aquila
Wel een sprokkelkampioen Mrs Robinson. 18 van de 20 users stemmen, maar een enorm end achter in punten op de Top 3 en geen nummer 1 klassering.

* 02. (127) Sound of Silence (S&G) (18)

De nummer 1 van George, Gor, Kees-Jan, principal2000 en remcodulac.

https://www.youtube.com/watch?v=FaSFzp6IDgw

Paul Simon op tournee toen hij vernam dat Sound of Silence eind 1965 op 1 stond
in de US. De platenfirma had namelijk de oorspronkelijke akoestische opname stiekem
ondersteund met elektrische begeleiding. Het duo Simon & Garfunkel herenigde zich
voor het album Sounds of Silence (1966) en de volgende single I Am a Rock (13).

* 01. (128) The Boxer (S&G) (19)

De nummer 1 van LucM.

https://www.youtube.com/watch?v=wzUEL7vw60U

Dankzij lijstje nummer 20 nog net over Sound of Silence heen gewipt.
The Boxer was een single uit 1969 die een jaar later aan het succesalbum
Bridge over Troubled Water (1970) werd toegevoegd. Een liedje dat iedereen
boven de 40 ongetwijfeld nog tijdens een of ander kampvuur heeft meegelalalaaid.

Aquila
dazzler schreef:
Een liedje dat iedereen boven de 40 ongetwijfeld nog tijdens een of ander kampvuur heeft meegelalalaaid.

Behalve musician misschien, of het is een traumatisch kampvuur gebleken

Zo, nu knijpen we er echt voor minstens een weekje tussenuit.

Bedankt voor het meespelen al die weken. We zijn gestart in de voorlaatste week
van december 2010 en hebben er dus al onafgebroken zoveel edities opzitten.

Tot later. Want er zijn nog massa's artiesten te spelen.

Aquila schreef:
Behalve musician misschien, of het is een traumatisch kampvuur gebleken

Hoe dat? Ik kan mij helemaal geen popmuziek herinneren bij mijn kampvuren.... Desalniettemin, The Boxer is inderdaad geen favoriet van mij van Bridge over troubled water, heeft mij teveel en te lang lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la la ilai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la la ilai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la la ilai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la la ilai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai lai la lai

Aquila
Nu ja, je bent de enige van allemaal die niet op The Boxer heeft gestemd .

dazzler: bedankt voor je tomeloze inzet en enthousiasme! Nu lekker uitrusten

Prachtige top 3.

Zou je You Can Call Me Al (Zo laag? ) inwisselen voor The Obvious Child, zou je een fenomenale top 10 hebben.

Poeha schreef:
Je weet niet half hoe belangrijk je door je late stem voor de uiteindelijke nummer 1 bent geweest, Frankie

Nee was ik niet van bewust, ik heb alle 20 nummers nog beluisterd en daarvan de top 10 gemaakt.
Gunter dit was een erg gave greatest hits

ps Ik ben Rowanbegeleider en Gisen leider geweest bij de scouting ...........m.b.t kampvuur inderdaad.

En late in the evening live SUBLIEM

Greatest Hits of Boudewijn de Groot !

De eerste Nederlandstalige artiest in de Hits reeks.
Eerder speelden we al eens Doe Maar in het Bits spel.

1ste RONDE nominatie

We zijn op zoek naar nog 10 finale waardige klassiekers.

Als de Rook om je Hoofd Is Verdwenen
Avond
Berlijn
De Vondeling van Ameland
De Zwemmer
Een Meisje van 16
Een Tip van de Sluier
Een Wonderkind van 50
Eva (Picknick)
Het Land van Koning Jan
Het Land van Maas en Waal
Jimmy
Lage Landen
Prikkebeen
Tante Julia
Testament
Verdronken Vlinder
Vlucht in de Werkelijkheid
Wegen
Welterusten Mijnheer de President

Omdat ik niet kon kiezen tussen Berlijn en Het Land van Koning Jan
drie nummers van Het Eiland in de Verte (2004) - net zoals van Voor de Overlevenden (1966) -
ipv de vooropgestelde drie nummers van Hoe Sterk Is de Eenzame Fietser (1973).
Daar lijken me meerdere kanshebbers te zijn voor een nominatie.

Deadline 1ste ronde is maandagavond om 20.00u.

Wat een oeuvre heeft die man ons, nu al, nagelaten. Ken lang niet alles van hem, maar doe hier met alle plezier van de wereld aan mee.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:23 uur

geplaatst: vandaag om 21:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.