Muziek / Muziekgames / Greatest Hits !
zoeken in:
0
geplaatst: 6 september 2011, 23:04 uur
Ach, ik heb absoluut geen hekel aan Shiny Happy People, maar in dit veld is het toch echt een lichtgewicht.
0
geplaatst: 6 september 2011, 23:04 uur
Shiny Happy People vind ik ook prima maar de minste op Out of Time, vandaar dat ik die heb geselecteerd.
0
geplaatst: 6 september 2011, 23:07 uur
laxus11 schreef:
Mij maakt het niet uit of het een hit is geweest als ik het maar een mooi nummer is.
(quote)
Mij maakt het niet uit of het een hit is geweest als ik het maar een mooi nummer is.
Tuurlijk, maar dat was niet mijn punt.

0
geplaatst: 6 september 2011, 23:10 uur
Sommige met pijn in 't hart!
Bang and Blame
Begin the Begin *
Can't Get There from Here
(Dont Go Back to) Rockville
Daysleeper
Everybody Hurts
Imitation of Life
Radio Free Europe
Shiny Happy People
Stand
Bang and Blame
Begin the Begin *
Daysleeper
Everybody Hurts
Imitation of Life
Radio Free Europe
Shiny Happy People
Stand
0
geplaatst: 6 september 2011, 23:13 uur
Country Feedback *
Fall on Me
Find the River *
Finest Worksong *
Me in Honey *
Radio Free Europe
Shiny Happy People
Stand
Talk about the Passion
Fall on Me
Find the River *
Finest Worksong *
Me in Honey *
Radio Free Europe
Shiny Happy People
Stand
Talk about the Passion
0
geplaatst: 6 september 2011, 23:16 uur
En trouwens mijn nummer 1 is nooit geen hit geworden dus ik kies niet altijd voor de grootste hits 

0
geplaatst: 6 september 2011, 23:28 uur
Tribal Gathering schreef:
@Poeha ; Bang and Blame is eigenlijk het enige nummer waarvan ik dacht dat hij wel door iedereen genoemd zou worden. Voor R.E.M. begrippen vind ik het een vrij middelmatig nummer.
@Poeha ; Bang and Blame is eigenlijk het enige nummer waarvan ik dacht dat hij wel door iedereen genoemd zou worden. Voor R.E.M. begrippen vind ik het een vrij middelmatig nummer.
Meen je dat nou? Hmmm...ik zal het straks wel merken als ik alle tracks weer voorbij heb laten komen.
Edit: Ik ben er nu mee bezig en het is weer ouderwets genieten geblazen

0
geplaatst: 6 september 2011, 23:30 uur
Arrie schreef:
Hoezo jammer? Losing My Religion is de stukgedraaide hit, die ik sowieso al nooit wat heb aangevonden. Oké, Everybody Hurts kan ik wel zeer waarderen, evenals Man on the Moon, maar Losing My Religion mag er van mij zo uitvliegen.
Hoezo jammer? Losing My Religion is de stukgedraaide hit, die ik sowieso al nooit wat heb aangevonden. Oké, Everybody Hurts kan ik wel zeer waarderen, evenals Man on the Moon, maar Losing My Religion mag er van mij zo uitvliegen.
Dat heb ik nu met Everybody Hurts. Overigens niet door het stukdraaien want ik heb dit altijd al een van de "zwakkere" broeders gevonden van het verder geniale Automatic. De clip vond ik dan wel weer mooi.
0
Ben het daar bijna volledig mee eens, vigil. Ik skip dat nummer meestal als ik AFTP draai.
Je weet dat "nooit geen", een dubbele ontkenning is he
laxus11 schreef:
En trouwens mijn nummer 1 is nooit geen hit geworden dus ik kies niet altijd voor de grootste hits
Je weet dat "nooit geen", een dubbele ontkenning is he

0
laxus11 schreef:
Je nummer 1? Volgens mij zijn we nog niet zo ver

0
geplaatst: 6 september 2011, 23:33 uur
Nooit verwacht trouwens dat het R.E.M. topic zo enorm zou aanslaan onder de MuMe gemeenschap.
0
geplaatst: 6 september 2011, 23:51 uur
Driver 8 *
E-Bow the Letter
Imitation of Life
It's the End of the World As We Know It (and I Feel Fine)
Man on the Moon
Shiny Happy People
Stand
Talk about the Passion
What's the Frequency Kenneth
Driver 8 *
E-Bow the Letter
Imitation of Life
It's the End of the World As We Know It (and I Feel Fine)
Man on the Moon
Shiny Happy People
Stand
Talk about the Passion
0
geplaatst: 7 september 2011, 00:04 uur
Poeha schreef:
Nooit verwacht trouwens dat het R.E.M. topic zo enorm zou aanslaan onder de MuMe gemeenschap.
REM ? topband.

Vergelijk het met U2 ... er is een flinke schare fans van het eerste (of tweede) uur die moeite hebben met de commercieele uitverkoop van hun vroegere helden, maar de kwaliteit blijven herkennen.
0
geplaatst: 7 september 2011, 00:09 uur
laxus11 schreef:
Maar jjij gaat ze pas mooi vinden als je ze 100 keer gehoord hebt

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 7 september 2011, 00:15 uur
Nou, dat was een tiebreak-uitslag waar ik niet van heb durven dromen. Natuurlijk kan er in deze ronde alsnog een hoop kapotgemaakt worden. World Leader Pretend leek me toch wel de gedoodverfde winnaar van de tiebreak, maar nee dus...
Goed, het pijn-in-het-hart-moment dus. Heb Losing My Religion ernstig overwogen wegens stukgedraaidheid, maar vanwege de intrinsieke kwaliteiten van het nummer en omdat de liefde voor deze band daar toch begonnen is, hem op het laatste moment toch maar voor Talk about the Passion ingewisseld. Met Driver 8 en What's the Frequency, Kenneth heb ik niet zoveel, verder zijn dit slechts 8 nummers die marginaal minder briljant zijn dan de andere 20.
Driver 8 *
Imitation of Life
Man on the Moon
Orange Crush
Radio Free Europe
Shiny Happy People
Stand
Talk about the Passion
Goed, het pijn-in-het-hart-moment dus. Heb Losing My Religion ernstig overwogen wegens stukgedraaidheid, maar vanwege de intrinsieke kwaliteiten van het nummer en omdat de liefde voor deze band daar toch begonnen is, hem op het laatste moment toch maar voor Talk about the Passion ingewisseld. Met Driver 8 en What's the Frequency, Kenneth heb ik niet zoveel, verder zijn dit slechts 8 nummers die marginaal minder briljant zijn dan de andere 20.
Driver 8 *
Imitation of Life
Man on the Moon
Orange Crush
Radio Free Europe
Shiny Happy People
Stand
Talk about the Passion
0
geplaatst: 7 september 2011, 00:55 uur
Begin the Begin *
Country Feedback *
Daysleeper
Driver 8 *
E-Bow the Letter
Everybody Hurts
Fall on Me (viel als allerlaatste af, maar zou nooit mijn top 10 halen)
Radio Free Europe
Talk about the Passion
Helaas zal Stand ook wel verdwijnen, vrijwel in elk lijstje komt die voor, jammer, maar ja ik ben ook vooral te spreken over de wat vlottere REM nummers.
Leave vind ik trouwens een ontdekking van jewelste.
Country Feedback *
Daysleeper
Driver 8 *
E-Bow the Letter
Everybody Hurts
Fall on Me (viel als allerlaatste af, maar zou nooit mijn top 10 halen)
Radio Free Europe
Talk about the Passion
Helaas zal Stand ook wel verdwijnen, vrijwel in elk lijstje komt die voor, jammer, maar ja ik ben ook vooral te spreken over de wat vlottere REM nummers.
Leave vind ik trouwens een ontdekking van jewelste.
0
geplaatst: 7 september 2011, 01:45 uur
Ongelooflijk dat mindere goden als Everybody Hurts en Shiny Happy People er wel in staan en zo'n parel als Cuyahoga niet. 
Daysleeper
Everybody Hurts
Find the River *
Finest Worksong *
Losing My Religion
Nightswimming *
Shiny Happy People
Stand
The Sidewinder Sleeps Tonite *

Daysleeper
Everybody Hurts
Find the River *
Finest Worksong *
Losing My Religion
Nightswimming *
Shiny Happy People
Stand
0
geplaatst: 7 september 2011, 01:48 uur
dix schreef:
Bang & Blame en Shiny Happy people zijn echte haatplaten. De rest is OK tot uitmuntend.
Bang & Blame en Shiny Happy people zijn echte haatplaten. De rest is OK tot uitmuntend.
Ik vind Bang & Blame dan wel weer ok, al was het hier een van mijn laatste afvallers. Voor mij is Everybody Hurts een haatplaat. R.E.M. vind ik op hun best in de mystieke liedjes en dan scoren ze juist een hit met zo'n goedkope tranentrekker.
0
geplaatst: 7 september 2011, 08:22 uur
Dank aan Poeha voor het opstarten van de 2de ronde.
Internetperikelen thuis slepen aan.
Tot donderdagavond 20.00u loopt dit spelletje onder Poeha's hoede verder.
We hopen tegen dan weer fris en monter online te kunnen zijn.
Internetperikelen thuis slepen aan.
Tot donderdagavond 20.00u loopt dit spelletje onder Poeha's hoede verder.
We hopen tegen dan weer fris en monter online te kunnen zijn.
0
geplaatst: 7 september 2011, 08:26 uur
Dat viel niet mee zeg! Er zitten nog steeds een paar pareltjes tussen, maar deze mogen naar het REM-eiland:
Country Feedback *
Driver 8 *
E-Bow the Letter
Imitation of Life
Leaving New York *
Losing My Religion
Shiny Happy People
Stand
Talk about the Passion
Country Feedback *
Driver 8 *
E-Bow the Letter
Imitation of Life
Leaving New York *
Losing My Religion
Shiny Happy People
Stand
Talk about the Passion
0
geplaatst: 7 september 2011, 09:06 uur
herman schreef:
Ongelooflijk dat mindere goden als Everybody Hurts en Shiny Happy People er wel in staan en zo'n parel als Cuyahoga niet.

Cuyahoga had ik ook zeker wel verwacht, is ook 1 van mijn favorieten en had mijn top 10 wel gehaald...maar ik mis wel meer pareltjes cq persoonlijke favorieten (helaas heb ik ronde 1 gemist) zoals o.a. Half a World Away, How the West Was Won and Where It Gos Us, Swan Swan H, You Are the Everything and met name World Leader Pretend (ongelooflijk dat die het niet gehaald heeft).
Dit zijn voor nu in ieder geval mijn afvallers:
Bang and Blame
Daysleeper
Find the River *
Imitation of Life
Leaving New York *
Man on the Moon
Nightswimming *
Shiny Happy People
Country Feedback al 4x genoemd bij de afvallers

0
geplaatst: 7 september 2011, 09:35 uur
Begin the Begin *
Country Feedback *
Daysleeper
Everybody Hurts
Fall on Me
Leave *
Me in Honey *
Radio Free Europe
Over het algemeen vind ik de 'duetten' van Stipe met anderen (Pierson, Smith, Q-tip) juist tot de meer verrassende nummers behoren. Dat Shiny Happy People een luchtig nummer is met een uitermate cynische ondertoon lijkt velen te ontgaan. The Art of Songcrafting bestaat nl ook deels uit het schrijven van 'luchtige' niemendalletjes die gewoon slim in elkaar zitten. Everybody Hurts is - zeker met die clip - een tranentrekker van de eerste orde, een soort US versie van Eenzame kerst of Ik verscheurde je foto.
En over Losing My Religion - ik vind het echt wel wat hebben om een hit te creëren met een mandoline-solo - een uitermate uncool instrument: YouTube - Jasperina De Jong - De Wandelclub
Country Feedback *
Daysleeper
Everybody Hurts
Fall on Me
Leave *
Me in Honey *
Radio Free Europe
Over het algemeen vind ik de 'duetten' van Stipe met anderen (Pierson, Smith, Q-tip) juist tot de meer verrassende nummers behoren. Dat Shiny Happy People een luchtig nummer is met een uitermate cynische ondertoon lijkt velen te ontgaan. The Art of Songcrafting bestaat nl ook deels uit het schrijven van 'luchtige' niemendalletjes die gewoon slim in elkaar zitten. Everybody Hurts is - zeker met die clip - een tranentrekker van de eerste orde, een soort US versie van Eenzame kerst of Ik verscheurde je foto.
En over Losing My Religion - ik vind het echt wel wat hebben om een hit te creëren met een mandoline-solo - een uitermate uncool instrument: YouTube - Jasperina De Jong - De Wandelclub
0
geplaatst: 7 september 2011, 09:44 uur
Het lijkt erop dat Losing my Religion aan het "de grote hit" syndroom ten onder gaat.
0
geplaatst: 7 september 2011, 09:46 uur
Begin the Begin *
Everybody Hurts
Fall on Me
Finest Worksong *
Losing My Religion
Nightswimming *
Radio Free Europe
Talk about the Passion
Dat vind ik nou ook altijd.
Everybody Hurts
Fall on Me
Finest Worksong *
Losing My Religion
Nightswimming *
Radio Free Europe
Talk about the Passion
een tranentrekker van de eerste orde
Dat vind ik nou ook altijd.
0
geplaatst: 7 september 2011, 09:47 uur
Poeha schreef:
Het lijkt erop dat Losing my Religion aan het "de grote hit" syndroom ten onder gaat.
Ik vrees dat je gelijk hebt. Als het nooit als single uitgebracht was had volgens mij vrijwel iedereen dat nummer in z'n uiteindelijke toplijst opgenomen.
0
geplaatst: 7 september 2011, 09:50 uur
Bang and Blame
Begin the Begin *
Daysleeper
Driver 8 *
Everybody Hurts
Imitation of Life
Leaving New York *
Shiny Happy People
Talk about the Passion
Begin the Begin *
Daysleeper
Driver 8 *
Everybody Hurts
Imitation of Life
Leaving New York *
Shiny Happy People
Talk about the Passion
0
geplaatst: 7 september 2011, 09:53 uur
Wel mooi al die beargumenteerde lijstjes. Zo komt er wel de beste afspiegeling van de MuMe maatschappij uit, althans onder de aktieve forumgebruikers.
0
Aquila
geplaatst: 7 september 2011, 10:49 uur
Daysleeper
Everybody Hurts
Find the River *
Losing My Religion
Nightswimming *
Shiny Happy People
Stand
Talk about the Passion
Everybody Hurts
Find the River *
Losing My Religion
Nightswimming *
Shiny Happy People
Stand
Talk about the Passion
0
geplaatst: 7 september 2011, 10:58 uur
Begin the Begin*
(Don't Go Back to) Rockville
Driver 8*
Imitation of Life
Leave*
Nightswimming*
Radio Free Europe
Talk About the Passion
(Don't Go Back to) Rockville
Driver 8*
Imitation of Life
Leave*
Nightswimming*
Radio Free Europe
Talk About the Passion
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.