Muziek / Muziekgames / Greatest Hits !
zoeken in:
0
geplaatst: 7 september 2011, 11:00 uur
Mjuman schreef:
Dat Shiny Happy People een luchtig nummer is met een uitermate cynische ondertoon lijkt velen te ontgaan.
Dat Shiny Happy People een luchtig nummer is met een uitermate cynische ondertoon lijkt velen te ontgaan.
Nietus, wij kunnen ook engels !

0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 7 september 2011, 11:26 uur
Je hebt natuurlijk bij REM ook te maken met het feit dat niet alle users alle nummers kennen van REM. Dit hoeft natuurlijk ook niet, maar weegt wel mee, ikzelf ben vanaf 1985 actief luisteraar van deze band en vooral die periode 1982-1988 heeft mijn voorkeur.
Veel users zullen deze albums niet eens beluisterd hebben waardoor er ook anders gestemd wordt, bands met veel albums hebben daar het nadeel van. Omdat er zoveel materiaal is waaruit gekozen kan worden.
Ben hier erg benieuwd naar de uitslag.
Veel users zullen deze albums niet eens beluisterd hebben waardoor er ook anders gestemd wordt, bands met veel albums hebben daar het nadeel van. Omdat er zoveel materiaal is waaruit gekozen kan worden.
0
geplaatst: 7 september 2011, 11:45 uur
Ga er ff bij zitten - hier komt ie de veer/pluim van de dag: jij, beste Dix, bent voor mij ook niet velen

0
geplaatst: 7 september 2011, 11:48 uur
DjFrankie schreef:
Je hebt natuurlijk bij REM ook te maken met het feit dat niet alle users alle nummers kennen van REM. Dit hoeft natuurlijk ook niet, maar weegt wel mee, ikzelf ben vanaf 1985 actief luisteraar van deze band en vooral die periode 1982-1988 heeft mijn voorkeur.
Nu is het geen maatstaf en misschien wel erg veel werk, maar hier heb ik dan Spotify voor gebruikt. Ik kende diverse albums van R.E.M. nog niet (geheel) en dus heb ik alles via Spotify beluisterd (wat een geweldige trip was). Zodoende heb ik een prima afweging kunnen maken. Maar ik snap best dat lang niet iedereen daar de tijd voor en zin in heeft.
0
geplaatst: 7 september 2011, 13:43 uur
Daysleeper
Find the River
Finest Worksong *
Imitation of Life
Leaving New York *
Losing My Religion
Shiny Happy People
The One I Love
The Sidewinder Sleeps Tonite *
What's the Frequency Kenneth
Find the River
Finest Worksong *
Imitation of Life
Leaving New York *
Losing My Religion
Shiny Happy People
The One I Love
What's the Frequency Kenneth
0
geplaatst: 7 september 2011, 15:27 uur
Can't Get There from Here
(Dont Go Back to) Rockville
Everybody Hurts
Leaving New York *
Me in Honey *
Orange Crush
Shiny Happy People
Talk about the Passion
The One I Love
(Dont Go Back to) Rockville
Everybody Hurts
Leaving New York *
Me in Honey *
Orange Crush
Shiny Happy People
Talk about the Passion
The One I Love
0
geplaatst: 7 september 2011, 15:44 uur
0
geplaatst: 7 september 2011, 15:57 uur
Ach, ik heb in principe niks tegen hits. Ik vind echter de periode tot en met Green de mooiste periode en daarin hebben ze maar één bescheiden hitje (en dan nog niet eens top 40) gescoord... laat ik dat nou net een minder nummer uit die periode vinden. Van de overige hits (Drive, Losing My Religion, Everybody Hurts, Shiny Happy People, Bang and Blame, What's the Frequency, Kenneth, Imitation of Life) heb ik er vier van de zeven genoemd, die ik ook echt tot de mindere R.E.M.-nummers vind behoren... Drive en Everybody Hurts daarentegen vind ik prachtig, en Bang and Blame ook nog niet zo verkeerd. Het valt dus best mee met dat hits bashen.

Overigens heeft mijn favoriete nummer van R.E.M. de tipparade gehaald.

0
geplaatst: 7 september 2011, 16:21 uur
Maakt mij ook niet uit, hoor
Een ieder moet kiezen wat hij wil.
Vond het wel apart staan al die hits in een wegwerplijstje.
Een ieder moet kiezen wat hij wil.Vond het wel apart staan al die hits in een wegwerplijstje.
0
geplaatst: 7 september 2011, 17:16 uur
Mjuman schreef:
Ga er ff bij zitten - hier komt ie de veer/pluim van de dag: jij, beste Dix, bent voor mij ook niet velen
Het zit niet lekker met een veer in je reet, kan ik je verzekeren.
0
geplaatst: 7 september 2011, 17:27 uur
dix schreef:
(quote)
Kwam goed uit, kon je die veter meteen in de was doen
Maar nu we het er toch over hebben: hoe zou dat dan slapen op een matras met binnen vering? Of moet je die altijd inrijden?Vandaar ook: It's the End of the World As We Know It: na één keer een veer, wil je niets anders meer

0
geplaatst: 7 september 2011, 17:58 uur
We zijn weer boven water ...
Ik hoefde enkel mijn nieuwe modem te resetten
en mijn mailbox af te stemmen op het draadloze netwerk.
Dat eerste heb ik na drie dagen telefoneren, oeverloos wachttijd muzak beluisteren,
een "deskundige" mening of vijf, zes mogen horen van de laatste contactpersoon.
Dat was dan verrassend genoeg een Nederlander (leve onze noorderburen!).
Dat tweede heb ik zelf ontdekt door in al de radeloze tussentijd
op zoek te gaan naar een antwoord op de vraag waarom ik mijn mailbox niet open kreeg.
Maw dat laatste gegeven is door niemand van al die techneuten aan mij geopperd.
Goed ... we zijn weer levend en wel online.
Ik geef Poeha wel graag de eer om deze tweede ronde af te werken.
Nogmaals bedankt.
Ik hoefde enkel mijn nieuwe modem te resetten
en mijn mailbox af te stemmen op het draadloze netwerk.
Dat eerste heb ik na drie dagen telefoneren, oeverloos wachttijd muzak beluisteren,
een "deskundige" mening of vijf, zes mogen horen van de laatste contactpersoon.
Dat was dan verrassend genoeg een Nederlander (leve onze noorderburen!).
Dat tweede heb ik zelf ontdekt door in al de radeloze tussentijd
op zoek te gaan naar een antwoord op de vraag waarom ik mijn mailbox niet open kreeg.
Maw dat laatste gegeven is door niemand van al die techneuten aan mij geopperd.
Nogmaals bedankt.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 7 september 2011, 19:11 uur
Welkom terug Gunter 
Jammer dat je de tie-break niet meer kon invullen.

Jammer dat je de tie-break niet meer kon invullen.
0
geplaatst: 7 september 2011, 19:14 uur
Voor de tie-break kende ik maar twee nummers waarop ik zeker ging stemmen.
De rest moest ik nog eens aan een luistertest onderwerpen en dat lag wat moeilijker
omdat de muziek thuis op de schijf staat en het internetten enkel op het werk kon.
De rest moest ik nog eens aan een luistertest onderwerpen en dat lag wat moeilijker
omdat de muziek thuis op de schijf staat en het internetten enkel op het werk kon.
0
geplaatst: 7 september 2011, 22:39 uur

Bang and Blame
Begin the Begin *
Daysleeper
Driver 8 *
Find the River *
Imitation of Life
Leave *
Leaving New York *
Me in Honey *
Ik zie nu pas dat geen enkele nominatie van Green door is.
Dan kan ik toch niet anders dan vooral de nominaties afstraffen.
Voor mij was de startlijst ook toevallig de finalelijst met uitzondering
van een paar extra favorieten van Green ... het is niet anders.
0
geplaatst: 7 september 2011, 23:55 uur
dazzler schreef:
Nogmaals bedankt.
Nogmaals bedankt.
Je mag ten alle tijde de draad weer oppakken, dazzler.
Ik kan je altijd mijn tussenstand doorspelen.
0
geplaatst: 8 september 2011, 00:05 uur
Tussenstand na 22 ingediende lijstjes:
Waarbij aangetekend mag worden dat de nominaties het goed doen. De eersten komen we pas tegen in de voorlopige tie-break zone.
virtueel uitgeschakeld
16 Shiny Happy People
14
13
12
12
11
11
10
10
tie-break zone
9 *
9 *
9 *
vervolg
8
8 *
7 *
7
7
6 *
6 *
6 *
5 *
5
5 *
4
3
3
2
favorieten
1 It's the End of the World As We Know It (and I Feel Fine)
1 So.Central Rain (I'm Sorry)
0 Drive
Eliminatielijstjes kunnen nog tot 20.00u.
Vanavond start de finale.
Waarbij aangetekend mag worden dat de nominaties het goed doen. De eersten komen we pas tegen in de voorlopige tie-break zone.
virtueel uitgeschakeld
16 Shiny Happy People
14
13
12
12
11
11
10
10
tie-break zone
9 *
9 *
9 *
vervolg
8
8 *
7 *
7
7
6 *
6 *
6 *
5 *
5
5 *
4
3
3
2
favorieten
1 It's the End of the World As We Know It (and I Feel Fine)
1 So.Central Rain (I'm Sorry)
0 Drive
Eliminatielijstjes kunnen nog tot 20.00u.
Vanavond start de finale.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 8 september 2011, 07:51 uur
dazzler schreef:

Daarom was het ook zo jammer, jij had world Leader Pretend er nog in kunnen krijgen

Top 3 materiaal.
0
geplaatst: 8 september 2011, 09:07 uur
Poeha schreef:
Waarbij aangetekend mag worden dat de nominaties het goed doen.
De eersten komen we pas tegen in de voorlopige tie-break zone.
Waarbij aangetekend mag worden dat de nominaties het goed doen.
De eersten komen we pas tegen in de voorlopige tie-break zone.
Heel merkwaardig verloop.
Dat enkele die hards albumtracks kunnen boosten
in dit spel ten nadele van (hit)singles gebeurt wel vaker.
Maar van zodra het deelnemersveld groter wordt, wordt dit bij een band
als REM (een band met een erg groot oeuvre) veel minder vanzelfsprekend.
Want dan zijn er zoveel songs die in aanmerking komen en zoveel verschillende
users (en dus smaken) om te nomineren en te stemmen.
Er is blijkbaar een behoorlijk consensus over de genomineerde REM songs.
Waarschijnlijk speelt hier ook nog een ander element: de anti-hits houding
van die hards ten overstaan van het rijke oeuvre van hun favoriet.
Zo worden hits sneller geëlimineerd en vergroot de consensus over de nominaties.
Allemaal erg interessant om vast te stellen.
Als Stand verdwijnt blijft enkel Orange Crush van Green over.
De finale zal voor mij dan ook meer weg hebben van een verplicht nummertje.

0
geplaatst: 8 september 2011, 09:25 uur
R.E.M. heeft heel wat prachtige songs gebracht maar dat World Leader Pretend de finale niet heeft gehaald vind ik erg jammer, zou beslist bovenaan mijn top-10 hebben gestaan.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 8 september 2011, 09:40 uur
dazzler schreef:
Zo worden hits sneller geëlimineerd en vergroot de consensus over de nominaties.
Ik heb de wegstemronde altijd al een raar element in deze spelletjes gevonden.
0
geplaatst: 8 september 2011, 09:43 uur
Van Stand zou ik het ook heel vervelend vinden als die de finale niet haalt en die kans is zeker aanwezig.
0
geplaatst: 8 september 2011, 09:53 uur
Ik denk dat er ook wel albums zijn die het met 0 tracks moeten doen in de finale, dus Green mag niet klagen met 1 of wellicht 2. 
Persoonlijk vind ik Stand wel een leuk nummertje, maar het behoort toch lang niet tot mijn favorieten van Green. Dat Orange Crush het niet gehaald heeft verbaast me dan wel weer, toch een behoorlijk populair en toegankelijk nummer dacht ik. Mijn favoriet van Green is I Remember California en die heeft deze ronde niet eens gehaald.
Vind het trouwens wel opmerkelijk dat The Great Beyond zo weinig genoemd werd in de eerste ronde. Vind ik eigenlijk een van de 2/3 beste REM-nummers van de periode na New Adventures, maar is misschien over het hoofd gezien omdat het niet op een album stond? Het was wel een hitje.
edit: even op Wikipedia gekeken: in de UK is The Great Beyond zelfs de hoogst genoteerde REM-plaat geweest in de hitlijsten, daar haalde het de 3de plaats. De bekendste hits scoorden daar een stuk lager.

Persoonlijk vind ik Stand wel een leuk nummertje, maar het behoort toch lang niet tot mijn favorieten van Green. Dat Orange Crush het niet gehaald heeft verbaast me dan wel weer, toch een behoorlijk populair en toegankelijk nummer dacht ik. Mijn favoriet van Green is I Remember California en die heeft deze ronde niet eens gehaald.
Vind het trouwens wel opmerkelijk dat The Great Beyond zo weinig genoemd werd in de eerste ronde. Vind ik eigenlijk een van de 2/3 beste REM-nummers van de periode na New Adventures, maar is misschien over het hoofd gezien omdat het niet op een album stond? Het was wel een hitje.
edit: even op Wikipedia gekeken: in de UK is The Great Beyond zelfs de hoogst genoteerde REM-plaat geweest in de hitlijsten, daar haalde het de 3de plaats. De bekendste hits scoorden daar een stuk lager.
0
geplaatst: 8 september 2011, 10:32 uur
LucM schreef:
R.E.M. heeft heel wat prachtige songs gebracht maar dat World Leader Pretend de finale niet heeft gehaald vind ik erg jammer, zou beslist bovenaan mijn top-10 hebben gestaan.
Was bij mij ook top 3 geweest en misschien wel nummer 1....doodzonde dat ik ronde 1 gemist heb.
0
geplaatst: 8 september 2011, 10:45 uur
Gemengde gevoelens: jazeker. Die eliminatieronde vind ik eigenlijk ook niet echt leuk. Daarom stap ik vaak pas later in, om dan te ontdekken dat bepaalde personnlijke faves er niet inzitten. Dit keer wel vroeg erbij - maar opnieuw ben ik het gevoel aan het krijgen dat er veel moois wegvalt.
Is het dan bij deze games steeds een clash tussen de traditio-rockers vs de alternativo's vs de aansteekwuivers-ballade-lovers vs de hit-lovers?
Met dezelfde inspanning als tot nu toe had ik graag een lijst van 25 of 30 persoonlijke faves opgedist. Dat van dertig users, had waarschijnblijk geresulteerd in een lijst van zeg verschillende titels en - frequenties meewegend - had je dan op een eselctielijst van zeg 30 - 40 titels kunnen uitkomen. Respect en waardering voor de arbeid en tijd die erin wordt gestoken, maar een iets ander nominatieproces zou waarschijnlijk meer vreugde kunnen geven, omdat je dan het idee hebt meer invloed op de uitkomst te kunne uitoefenen.
Nogmaals, respect bro!
Is het dan bij deze games steeds een clash tussen de traditio-rockers vs de alternativo's vs de aansteekwuivers-ballade-lovers vs de hit-lovers?
Met dezelfde inspanning als tot nu toe had ik graag een lijst van 25 of 30 persoonlijke faves opgedist. Dat van dertig users, had waarschijnblijk geresulteerd in een lijst van zeg verschillende titels en - frequenties meewegend - had je dan op een eselctielijst van zeg 30 - 40 titels kunnen uitkomen. Respect en waardering voor de arbeid en tijd die erin wordt gestoken, maar een iets ander nominatieproces zou waarschijnlijk meer vreugde kunnen geven, omdat je dan het idee hebt meer invloed op de uitkomst te kunne uitoefenen.
Nogmaals, respect bro!

0
Aquila
geplaatst: 8 september 2011, 10:55 uur
Komt bij deze editie ook omdat er een duidelijke tweedeling lijkt tussen IRS-jaren liefhebbers en mensen die pas bij Out of Time instapten (en Green daardan een beetje tussenin bungelend). Bij eerdere edities dat er twee 'stromingen' zijn zag je dat ook terug er zijn ook genoeg edities die harmonieus verlopen (geloof dat Stevie Wonder en Beach Boys weinig reden tot klagen gaven).
Voor mij zelf eindigt mijn bijdrage aan de R.E.M. editie hier. Er blijft in de eindlijst voor mij te weinig om een Top 10 uit te te kiezen, maar ik ben nu gerust nu Shiny Happy People in elk geval de duimen legt.
Voor mij zelf eindigt mijn bijdrage aan de R.E.M. editie hier. Er blijft in de eindlijst voor mij te weinig om een Top 10 uit te te kiezen, maar ik ben nu gerust nu Shiny Happy People in elk geval de duimen legt.
0
geplaatst: 8 september 2011, 12:11 uur
Casartelli schreef:
De wegstemronde is bedoeld om in de finale echt met de 20 grootste hits verder te spelen.
"Greatest" betekent hier
1. de nummers met het meeste hitsucces (startlijst van 20)
2. de nummers die we zelf als fan "groots" vinden (nominatielijst van 10).
Ik ga er vanuit dat er tussen de startlijst van 20 minstens 5 liedjes zitten
die we als fan ook onder de noemer "groots" durven zetten. Aldus wordt het spel
in de tweede ronde met 30 nummers gespeeld. Met een lijst die dus zowel hits
als dierbare favorieten bevat. In de eliminatieronde wordt de lijst uitgedund tot 20.
De vraag is dan: welke 10 songs zou ik niet in een lijst van 20 quintessential R.E.M. songs zetten.
Dat deelnemers daarbij soms doelbewust kiezen voor de hitsuccessen om weg te stemmen
om zo de eigen genomineerde favorieten meer kansen te geven, is onderdeel van het spel.
Het valt me op dat het wel eens gebeurt bij grote namen.
Maar in een spel is de stem van het hele deelnemersveld altijd wet.
Ik heb daar geen problemen mee, ook al vind ik het soms jammer.
ps. Er is ook bewust gekozen om de eliminatieronde te schrappen bij Greatest Bits.
Daar is de startlijst korter (10 nummers) en halen de 10 nominaties altijd de finale.
Voorlopig vind ik de eliminatieronde bij Greatest Hits wel nog interessant.
0
geplaatst: 8 september 2011, 12:35 uur
R.E.M. is zo geen hitgroep maar moet het meer hebben van prima albums waar buiten de hits nog meer parels opstaan.
Overigens vind ik alles wat R.E.M. van 1983 tot 1992 uitbracht zonder meer klasse, ik kan geen andere band opnoemen die zolang een vlekkeloos parcours heeft afgelegd. Vanaf Monster vind ik het minder, al hebben ze nog enkele sterke albums uitgebracht. Voor de 10 afvallers heb ik de 10 songs geselecteerd die ik niet tot mijn favoriete R.E.M.-nummers beschouw maar ik vind ze alle 30 in de startlijst prima.
Overigens vind ik alles wat R.E.M. van 1983 tot 1992 uitbracht zonder meer klasse, ik kan geen andere band opnoemen die zolang een vlekkeloos parcours heeft afgelegd. Vanaf Monster vind ik het minder, al hebben ze nog enkele sterke albums uitgebracht. Voor de 10 afvallers heb ik de 10 songs geselecteerd die ik niet tot mijn favoriete R.E.M.-nummers beschouw maar ik vind ze alle 30 in de startlijst prima.
0
geplaatst: 8 september 2011, 12:48 uur
Mjuman schreef:
Daarom stap ik vaak pas later in, om dan te ontdekken dat bepaalde personnlijke faves er niet inzitten.
Daarom stap ik vaak pas later in, om dan te ontdekken dat bepaalde personnlijke faves er niet inzitten.
Dan zou ik instappen vanaf de 1ste ronde en mijn favo's nomineren ... toch?
@herman: Orange Crush zit toch nog steeds in het spel, mag ik hopen?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.