MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits !

zoeken in:
Jij interpreteert het als dat ik blij ben dat de HIT Losing My Religion niet zo hoog staat. Ik ben echter blij dat het NUMMER Losing My Religion niet zo hoog staat, dat onderscheid moet je wel kunnen maken. Ik baal er wel van dat Everybody Hurts de finale niet heeft gehaald, die had m'n top 10 gehaald. Dus ja, ik vind het nu alweer kort door de bocht: "Oh, een negatieve opmerking over een hit, die heeft dus een anti-hit houding". Dat is natuurlijk onzin.

Arrie schreef:
Ah, Losing My Religion gelukkig niet zo hoog. Mooi zo.
. Helaas geen tijd voor een lijstje, nummer had zeker weten de koppositie gehad.

dazzler schreef:
Greatest Hits of U2 trok 32 deelnemers.
U2 heeft bijna 2x zoveel stemmen en als je kijkt naar de stemmenaantallen en de top 250 verplettert U2 R.E.M.

08. (79) Nightswimming * (14)

De nummer 1 van johannesA.

De winnaar van de nominatieronde is ook de sterkste survivor uit de nominatieronde.
Minder melig bevonden dan bijvoorbeeld Everybody Hurts dat niet naar de finale mocht.
Nog slechts één nummer van Automatic for the People (1992) bij de eerste zeven dus.
Monster (1994) moest tevreden zijn met één deelnemer: Bang and Blame (18)

Arrie schreef:
Dus ja, ik vind het nu alweer kort door de bocht: "Oh, een negatieve opmerking over een hit, die heeft dus een anti-hit houding". Dat is natuurlijk onzin.

Natuurlijk is dat onzin. Ik gaf je enkel lik op stuk voor die eerdere opmerking.
Verder vooral niets achter zoeken. Want het gaat nog spannend worden.

07. (81) So. Central Rain (I'm Sorry) (14)

De nummer 1 van Marty McFly en sheep67.

Hoewel de eerste 4 albums telkens één finalist konden vrijwaren,
doen ze het bij lange niet zo slecht in finale. Murmer (1983) ziet Radio Free Europe (19)
enigszins teleurstellen. Maar Reckoning (1984) is blij met deze 7de plek voor So. Central Rain.
Fables of the Reconstruction (1985) deed het goed met Driver 8 (15). En Lifes Rich Pageant (1986) ...

06. (86) Fall on Me (12)

De nummer 1 van Aquila, herman en Tribal Gathering.

Wel, Lifes Rich Pageant (1986) had bijna de top 5 beet met het mooie Fall on Me.
Het mocht opvallen hoe slokop Automatic for the People (1992) het deelnemersveld
voor de finale aardig uitdunde. Toch telt de uiteindelijke top 10 acht verschillende albums.
Op die manier wordt het grote oeuvre van REM toch weer de verdiende eer aangedaan.

De finale is inderdaad behoorlijk divers. Wel jammer dat Fall on Me pas op de 6de plaats eindigt, had stiekem gehoopt op top 3.

05. (88) Orange Crush (18)

De nummer 1 van dazzler.

Het gehavende Green (1988) zag Stand en would be finalist World Leader Pretend
uit het spel verdwijnen, maar slaat terug met Orange Crush. Drie songs haalden het hoge
aantal stemmen van 18. Toch zat deze single vooral in de tweede helft van veel top 10 lijstjes.
Eens benieuwd of Green het beter zal doen in het schaduwspel van DjFrankie.

herman schreef:
Wel jammer dat Fall on Me pas op de 6de plaats eindigt, had stiekem gehoopt op top 3.

Kijk naar het aantal stemmen: 12. Te weinig, want anders behoorlijk hoge scores.

Inderdaad, ruim een 4e plek gemiddeld zo snel gerekend. Tegenover bv. Orange Crush een krappe 6e plek. Ik vestig nu mijn hoop op 1 van de 2 niet-IRS singles voor de nummer 1 plaats.

Goh, The One I Love staat wel erg hoog, zeg. Had ik niet meteen verwacht. De strijd zal wel zijn tussen Drive en E-Bow the Letter.

04. (91) E-Bow the Letter (15)

De nummer 1 van Arrie, DjFrankie, Mjuman, Musicfriek en Sandokan-veld.

New Adventures in Hi-fi (1996) is zonder meer een groeiplaat met fans.
E-Bow the Letter stond liefst vijf maal bovenaan een lijstje, maar verzamelt
te weinig stemmen om dat in een podiumplaats om te zetten. Onderaan de lijst
vinden we ook nog Leave (13) terug. Een album om te herontdekken.

Oh, die had ik zelfs nog hoger verwacht, omdat ik hem vaak op één zag staan. Jammer.

03. (96) It's the End of the World As We Know It (and I Feel Fine) (16)

De nummer 1 van Poeha.

Staar je niet blind op die ene nummer 1, want daarachter gaan vier 2de plaatsen schuil.
En zo komt het dat deze spring-in-'t-veld van Document (1987) ons op 3 komt verrassen.
Nog even vermelden dat Leaving New York (17) het enige nummer in de finale was
uit het meer recente werk van REM. Afkomstig van Around the Sun (2004).

Verrassend: twee keer Document in de top 3. Had ik echt totaal niet verwacht eigenlijk. Ik ging ook uit van Drive of E-Bow the Letter op 1 (nu kan dat voor 50% nog).

En dat terwijl ik Document eigenlijk een wat minder album vind, tussen hun beginperiode en de albums vanaf Green. Alleen King of Birds vind ik van Document echt een hoogtepunt, de rest vind ik voor R.E.M.-begrippen niet zo sterk.

02. (96) The One I Love (18)

De nummer 1 van El Ninjo.

Ex aequo met het broertje van Document (1987) maar twee keer meer op gestemd.
The One I Love blijft overeind als hit. Het nummer waarmee de groep de doorbraak forceerde
op de Europese radio's. En zo zet Document Automatic for the People (1992) toch nog een hak.
Al heeft het meest geliefde album van REM op deze site en in deze finale het laatste woord.

De verschillen in punten zijn erg klein. Ben benieuwd hoeveel afstand Drive genomen heeft. Mooie winnaar in ieder geval!

Arrie schreef:
En dat terwijl ik Document eigenlijk een wat minder album vind, tussen hun beginperiode en de albums vanaf Green. Alleen King of Birds vind ik van Document echt een hoogtepunt, de rest vind ik voor R.E.M.-begrippen niet zo sterk.

Grappig, ben het helemaal met je eens. Heb Document gisteren weer eens gedraaid en buiten King of Birds vind ik het album ook niet zo sterk. Wat mij betreft de minste R.E.M. van hun eerste 10.

It's The End of the World en zeker The One I Love waren wel mijn topfavorieten toen ik mijn eerste stapjes in het oude werk zette, maar inmiddels behoren ze daar allang niet meer bij.

Daarnet draaide ik Green weer eens en die doet het voor mij een stuk beter. Document heeft in zijn totaliteit toch een te eenzijdig en plat rockgeluid.

01. (119) Drive (18)

De nummer 1 van Casartelli, dynamo d, ranboy en Salvadore.

Hoewel Drive nooit erg opviel in het sterke peloton, wint de eerste single
van Automatic for the People (1992) toch nog afgetekend deze Greatest Hits finale.
Dat komt door de twee laatst geposte lijstjes waarin hij nog twee keer bovenaan stond.
En zo wint het nummer dat op voorhand bij de grootste favorieten werd gefluisterd.

Mjuman schreef:
07. Drive

[...]

7. Tweede van Automatic - kwaliteit is gemiddeld over dit album hoogstaand; toppers van andere albums kunnen re nog weloverheen. Titel was voor Clinton/Gore een soort thema bij hun verkiezing (en Bush c.s. waren volgens hen Out of Time - Clinton is een fervent R.E.M.fan en Mike is een overtuigd democrat).

Vandaar ook de openingszin "crack, smack, bushwacked", denk ik. Mooie woordgrap van Stipe.

herman schreef:
Document heeft in zijn totaliteit toch een te eenzijdig en plat rockgeluid.

Precies, dat is ook mijn probleem met dat album. Heb hem ook toevallig vandaag nog gedraaid.

Schitterende editie weer dit trouwens, leuk om een weekje zo met een van mijn favoriete bandjes bezig te zijn en te zien dat sommige favorieten waar ik het eigenlijk niet van had verwacht (Leave, E-Bow the Letter met name) zoveel bijval kregen.

Dank weer Dazzler!

Ik moet zeggen dat ik ook verrast ben door de top 10.
Want ik had verwacht dat al die nominaties die World Leader Pretend genekt hebben
het veel beter zouden doen. Nu zitten er mooi 8 albums in de top 10 en da's leuk.

World Leader Pretend had volgens mij de top 10 kunnen halen.
Eens kijken wat het maandagavond wordt als DjFrankie zijn uitslag bekend maakt.

Wie zijn REM top 10 wil doorsturen in pm naar Frankie kan hier terecht.
Muziek >> Muziekgames >> Schaduwlijst R.E.M. Greatest Hits
En je mag helemaal kiezen, los van de Greatest Hits finalelijst.

En nu maken we ons even op voor de intrede van een grote dame.

Mooie top-10 maar jammer dat de IRS-nummers (behalve die van Document) zo laag zijn geëindigd. Losing My Religion verdiende ook een hogere plaats.

Aquila
Madonna

Greatest Hits of Madonna !

1ste RONDE nominatietijd

Hieronder 20 hits van Madonna.
Aan jou om er nog 10 andere te nomineren.

4 Minutes
Beautiful Stranger
Borderline
Erotica
Express Yourself
Frozen
Give It 2 Me
Hung Up
Into the Groove
La Isla Bonita
Like a Prayer
Like a Virgin
Live to Tell
Material Girl
Music
Papa Don't Preach
Ray of Light
Take a Bow
Vogue
Who's That Girl

De lijst is eigenlijk hoofdzakelijk gebaseerd op de Benelux hitlijsten.
Met uitzondering van Erotica en Take a Bow omdat ik echt van al haar reguliere albums
een nummer in de startlijst wilde. Daarom sneuvelden er hits uit diverse film scores.

Deadline 1ste ronde is maandagavond om 20.00u.

Oeh, Madonna, leuk!

Mijn grootste favorieten komen eigenlijk hoofdzakelijk van de albums Ray of Light en Confessions on a Dance Floor, en de uitzonderingen daarvan staan al in de startlijst (Give It 2 Me, Live to Tell o.a.). Mijn nominaties zullen dus vooral van die twee albums komen.

Aquila
Bedtime Story
Deeper and Deeper
Holiday
Human Nature
I'd Rather Be Your Lover
Justify My Love
Lucky Star
Swim
The Power of Goodbye
To Have and Not to Hold

Heerlijk - gelijk even de gedachten verzetten. Madonna is voor mij wel echt een hits-artieste dus een hoop persoonlijke favorieten staan in de startlijst. Maar deze tien mogen ook niet ontbreken.

Madonna reken ik niet tot mijn favoriete artiesten maar zij heeft veel leuke hits gebracht. Deze 10 kunnen er nog bij.

Amazing
Cherish
Dear Jessie
Dress You Up
Drowned World / Substitute for Love
Forbidden Love
Swim
The Power of Goodbye
This Used To Be My Playground
True Blue

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:21 uur

geplaatst: vandaag om 15:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.