Muziek / Muziekgames / Greatest Hits !
zoeken in:
0
geplaatst: 10 oktober 2011, 22:27 uur
Met pijn in het hart elimineer ik deze 10.
Atom Heart Mother
Carefull with That Axe Eugene *
Fearless *
High Hopes
Keep Talking
Learning to Fly
Let There Be More Light *
Lucifer Sam *
Run Like Hell *
Set the Controls for the Heart of the Sun
Atom Heart Mother
Fearless *
High Hopes
Keep Talking
Learning to Fly
Lucifer Sam *
Run Like Hell *
0
geplaatst: 10 oktober 2011, 22:28 uur
Snap ik ook niks van, maar goed ik maak ook keuzes die niet door iedereen begrepen worden. Dat krijg je toch wel met zo'n band. Anders laten we de laatste 2 platen van PF toch gewoon met de Dire Straits versie meespelen

0
Aquila
geplaatst: 10 oktober 2011, 22:34 uur
Ook al heet het hier 'Come in Number 51 - Your Time is Up, het magistrale einde van Zabriskie Point, vooral de kledingkast op 30 seconden is (was) van adembenemende schoonheid... Careful....
0
k.grubs
geplaatst: 10 oktober 2011, 22:59 uur
Another Brick in the Wall (Part 2)
Comfortably Numb
High Hopes
Keep Talking
Learning to Fly
Money
One of These Days *
Run Like Hell *
Sheep
Time
Comfortably Numb
High Hopes
Keep Talking
Learning to Fly
Money
One of These Days *
Run Like Hell *
Sheep
Time
0
johannesA
geplaatst: 11 oktober 2011, 08:38 uur
Brain Damage *
Dogs
Fearless *
High Hopes
Interstellar Overdrive
Keep Talking
Money
One of These Days *
Dogs
Fearless *
High Hopes
Interstellar Overdrive
Keep Talking
Money
One of These Days *
0
geplaatst: 11 oktober 2011, 09:02 uur
Mogen Weg:
Fearless *
High Hopes
Interstellar Overdrive
Keep Talking
Learning to Fly
Lucifer Sam *
Pigs (Three Different Ones) *
Fearless *
High Hopes
Interstellar Overdrive
Keep Talking
Learning to Fly
Lucifer Sam *
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 11 oktober 2011, 09:07 uur

Arnold Layne
Fearless *
High Hopes
Keep Talking
Lucifer Sam *
Money
One of These Days *
Run Like Hell *
The Great Gig in the Sky *
Lastig. Nu kom ik mezelf in de schizofrene situatie tegen dat ik met One of These Days een van mijn eigen nominaties wegstuur. Hij verloor op het laatste moment van Careful with that Axe, Eugene.
0
geplaatst: 11 oktober 2011, 12:57 uur
Astronomy Domine
Brain Damage *
Fearless *
Interstellar Overdrive
Lucifer Sam *
Money
Astronomy Domine
Brain Damage *
Fearless *
Interstellar Overdrive
Lucifer Sam *
Money
0
geplaatst: 11 oktober 2011, 13:57 uur
Ontzettend lastig om hier 10 nummers van weg te sturen. Er staan maar 2 nummers tussen waar ik niks mee heb:
One of These Days
- Een nummer dat op mn zenuwen werkt, terwijl ik toch veel 'zenuwachtiger' muziek gewend ben.
See Emily Play
- Te blij, te veel Beatles, te weinig Pink Floyd.
De rest vind ik allemaal minimaal goed:
Fearless
- Het feit dat ik deze opnieuw moest beluisteren, terwijl ik Meddle heel vaak heb gehoord, zegt genoeg. Meest kleurloze nummer van de 40.
Run Like Hell
- Te veel recht-toe-recht-aan rock.
Atom Heart Mother
- Van alle lange PF-nummers de enige die me nooit echt heeft weten te raken.
Arnold Layne
- Leuke tekst, maar muzikaal iets te veel standaard 60's psychrock
Brain Damage
- Minste nummer van DSOTM. Hier had Breathe voor in de plaats moeten staan.
- Tsja de grootste (en enige) hit van Pink Floyd zou eigenlijk de finale van de Greatest Hits moeten halen, maar er zijn gewoon 20 betere nummers...
Let There Be More Light
- Gewoon een goed nummer, maar hier had eigenlijk het fenomenale A Saucerful of Secrets voor in de plaats moeten staan...
Welcome to the Machine
- De 10e was verreweg de lastigste. Eigenlijk zou iets uit het post-Waters tijdperk weg moeten, maar de genomineerde nummers uit die periode zijn allemaal persoonlijke favorieten, dus is deze het geworden...
One of These Days
- Een nummer dat op mn zenuwen werkt, terwijl ik toch veel 'zenuwachtiger' muziek gewend ben.
See Emily Play
- Te blij, te veel Beatles, te weinig Pink Floyd.
De rest vind ik allemaal minimaal goed:
Fearless
- Het feit dat ik deze opnieuw moest beluisteren, terwijl ik Meddle heel vaak heb gehoord, zegt genoeg. Meest kleurloze nummer van de 40.
Run Like Hell
- Te veel recht-toe-recht-aan rock.
Atom Heart Mother
- Van alle lange PF-nummers de enige die me nooit echt heeft weten te raken.
Arnold Layne
- Leuke tekst, maar muzikaal iets te veel standaard 60's psychrock
Brain Damage
- Minste nummer van DSOTM. Hier had Breathe voor in de plaats moeten staan.
- Tsja de grootste (en enige) hit van Pink Floyd zou eigenlijk de finale van de Greatest Hits moeten halen, maar er zijn gewoon 20 betere nummers...
Let There Be More Light
- Gewoon een goed nummer, maar hier had eigenlijk het fenomenale A Saucerful of Secrets voor in de plaats moeten staan...
Welcome to the Machine
- De 10e was verreweg de lastigste. Eigenlijk zou iets uit het post-Waters tijdperk weg moeten, maar de genomineerde nummers uit die periode zijn allemaal persoonlijke favorieten, dus is deze het geworden...
0
geplaatst: 11 oktober 2011, 14:31 uur
Dat is de eerste keer dat ik See Emily Play als te blij aangemerkt zie worden. 

0
geplaatst: 11 oktober 2011, 14:46 uur
Mwa zeker in vergelijking met de rest van het PF-oeuvre is See Emily Play toch wel redelijk luchtig en blijmoedig. Niet dat daar perse iets mis mee is, maar voor mij doet dat nummer het niet echt...
0
geplaatst: 11 oktober 2011, 14:47 uur
De vergelijking die Titmeister met the Beatles maakt is niet gek want Pink Floyd nam haar debuut op in de studio naast die van the Beatles wanneer ze Sgt. Peppers opnamen en beiden bands waren in die tijd in de ban van psychedelica. See Emily Play klinkt voor mij niet blij maar mysterieus hoewel vrij toegankelijk.
Overigens vind ik de vroege Pink Floyd (met Syd Barett) stukken beter dan hun laatste 2 (Waters-loze) albums.
Overigens vind ik de vroege Pink Floyd (met Syd Barett) stukken beter dan hun laatste 2 (Waters-loze) albums.
0
geplaatst: 11 oktober 2011, 14:48 uur
LucM schreef:
De vergelijking die Titmeister met the Beatles maakt is niet gek wan Pink Floyd nam haar debuut op in de studio naast die van the Beatles toen ze Sgt. Peppers opnamen en beiden bands waren in die tijd in de ban van psychedelica. See Emily Play klinkt voor mij niet blij maar mysterieus.
De vergelijking die Titmeister met the Beatles maakt is niet gek wan Pink Floyd nam haar debuut op in de studio naast die van the Beatles toen ze Sgt. Peppers opnamen en beiden bands waren in die tijd in de ban van psychedelica. See Emily Play klinkt voor mij niet blij maar mysterieus.
Zeg je nu dat beide groepen onder invloed per ongeluk de verkeerde studio zijn binnen gelopen?
0
geplaatst: 11 oktober 2011, 15:00 uur
Titmeister schreef:
- Tsja de grootste (en enige) hit van Pink Floyd zou eigenlijk de finale van de Greatest Hits moeten halen, maar er zijn gewoon 30 betere nummers...
- Tsja de grootste (en enige) hit van Pink Floyd zou eigenlijk de finale van de Greatest Hits moeten halen, maar er zijn gewoon 30 betere nummers...
Perfecte verantwoording van de keuze die wellicht opgaat voor een tiental deelnemers ondertussen.
Ik ben het er niet mee eens (da's wat anders), maar ik heb er geen enkel probleem mee.
Eigenlijk gaat dit spelletje uit van de volgende veronderstelling.
Stel dat je in 20 tracks Pink Floyd moet samenvatten.
Welke songs horen daar dan bij volgens jou?
Wat zijn de 20 grootste hits (in de betekenis van voltreffers) van Pink Floyd?
Ik vind dat Brick en Money daar dus bij horen. Maar anderen niet.
Wie zijn keuze motiveert, heeft bij mij altijd een streepje voor.
Ik bedoel daarmee: ik kan de keuze dan gemakkelijker aanvaarden.
0
geplaatst: 11 oktober 2011, 15:06 uur
Speciaal voor dazzler dan 
Ook hier hun grootste hit genomineerd als afvaller. The Wall is een dusdanig dichtgetimmerd conceptalbum dat mijns inziens maar een paar nummers buiten dit concept als op zichzelf staand nummer werken. En Another Brick in the Wall pt. 2 schaar ik daar zeker niet onder. Doet het prima als onderdeel van het geheel, maar los mis ik altijd iets van een broodnodige context. Ik blijf het ook nog altijd onvoorstelbaar vinden dat het nummer überhaupt een hit is geworden.

Ook hier hun grootste hit genomineerd als afvaller. The Wall is een dusdanig dichtgetimmerd conceptalbum dat mijns inziens maar een paar nummers buiten dit concept als op zichzelf staand nummer werken. En Another Brick in the Wall pt. 2 schaar ik daar zeker niet onder. Doet het prima als onderdeel van het geheel, maar los mis ik altijd iets van een broodnodige context. Ik blijf het ook nog altijd onvoorstelbaar vinden dat het nummer überhaupt een hit is geworden.
0
geplaatst: 11 oktober 2011, 15:20 uur
Tsja ik selecteer gewoon op wat ik de beste nummers vind, en niet welke ik tot de grootste hits vind behoren (dan zou Another Brick in the Wall het zeker wel halen)...
Klopt, de eerste singles van PF liggen stilistisch erg dicht in de buurt van the Beatles ten tijde van Sgt. Peppers. Verschil is dat de Beatles nooit een nummer van het niveau Interstellar Overdrive of Set the Controls for the Heart of the Sun hebben gemaakt *duikt alvast weg voor alle aanvallen van de Beatles-fans hier*
De post-Waters albums zijn minder sterk dan de 70's-albums idd, maar ik ben daar mee opgegroeid (vooral The Division Bell), vandaar dat ik ze goed kan waarderen. Bovendien behoren High Hopes, Keep Talking en Learning to Fly (samen met Sorrow en Poles Apart) tot de absolute toppers van die albums. Vandaar dat ik het niet over mn hart kan krijgen om ze eruit te stemmen, al vermoed ik dat ze er ook zonder mijn stem wel uitvliegen...
LucM schreef:
De vergelijking die Titmeister met the Beatles maakt is niet gek want Pink Floyd nam haar debuut op in de studio naast die van the Beatles wanneer ze Sgt. Peppers opnamen en beiden bands waren in die tijd in de ban van psychedelica. See Emily Play klinkt voor mij niet blij maar mysterieus hoewel vrij toegankelijk.
Klopt, de eerste singles van PF liggen stilistisch erg dicht in de buurt van the Beatles ten tijde van Sgt. Peppers. Verschil is dat de Beatles nooit een nummer van het niveau Interstellar Overdrive of Set the Controls for the Heart of the Sun hebben gemaakt *duikt alvast weg voor alle aanvallen van de Beatles-fans hier*
De post-Waters albums zijn minder sterk dan de 70's-albums idd, maar ik ben daar mee opgegroeid (vooral The Division Bell), vandaar dat ik ze goed kan waarderen. Bovendien behoren High Hopes, Keep Talking en Learning to Fly (samen met Sorrow en Poles Apart) tot de absolute toppers van die albums. Vandaar dat ik het niet over mn hart kan krijgen om ze eruit te stemmen, al vermoed ik dat ze er ook zonder mijn stem wel uitvliegen...
0
geplaatst: 11 oktober 2011, 16:11 uur
dazzler schreef:
Geen On the Run voor herman?
Geen On the Run voor herman?
Nee, op het album werkt het wel, maar als losstaand nummer vind ik daar niet zoveel aan.
0
geplaatst: 11 oktober 2011, 16:13 uur
LucM schreef:
Kan ik mij helemaal in vinden. De mysterieuze psychedelica met enige symfo-invloeden van de eerste 5 jaar in de carriére van Pink floyd, daar is Another brick in the wall een doodgewone rocksong bij. Als je dat met elkaar vergelijkt.
Eerlijk gezegd, is na Obscured by clouds de oude experimenteerdrift bij Pink floyd verdwenen en werd een meer veilige koers gevaren. De populariteit en het commerciële gewin nam wel toe, het werd een stadion-act. Maar om nu te zeggen dat ook de muziek beter werd...
0
geplaatst: 11 oktober 2011, 16:14 uur
chevy93 schreef:
Waarom hebben we nu eigenlijk geen veto-stem?
was bij PSB ook al niet meer.
0
geplaatst: 11 oktober 2011, 16:17 uur
dazzler schreef:
10 songs moeten verdwijnen ... welke?
10 songs moeten verdwijnen ... welke?
Brain Damage *
Comfortably Numb
Dogs
Hey You
Learning to Fly
Run Like Hell *
Sheep
Welcome to the Machine *
0
geplaatst: 11 oktober 2011, 16:19 uur
vigil schreef:
was bij PSB ook al niet meer.
Toen heb ik niet meegedaan aan het begin. Is zo te zien ook niets over gezegd. Is dazzler het niet gewoon vergeten?was bij PSB ook al niet meer.
0
geplaatst: 11 oktober 2011, 16:22 uur
musician schreef:
Eerlijk gezegd, is na Obscured by clouds de oude experimenteerdrift bij Pink floyd verdwenen en werd een meer veilige koers gevaren. De populariteit en het commerciële gewin nam wel toe, het werd een stadion-act. Maar om nu te zeggen dat ook de muziek beter werd...
In deze analyse kan ik me helemaal vinden. Zal mijn mening over Animals en The Wall verder maar voor me houden.

0
geplaatst: 11 oktober 2011, 16:28 uur
Ik kan er niets aan doen.
Hoe vaker ik hem draai, hoe minder ik eraan vind.
Hoe vaker ik hem draai, hoe minder ik eraan vind.
0
geplaatst: 11 oktober 2011, 17:08 uur
Toch vreemd: onder greatest hits schrappen velen "Another Brick in the Wall, Part 2". 

0
geplaatst: 11 oktober 2011, 17:16 uur
Ja, de Topic naam is volledig fout in deze omdat het natuurlijk niet draait om de grootste hitparade successen (van Pink Floyd).
Die, zeker in het geval van Pink floyd, niet zijn te vinden. Het is daarom goed dat we alles mogen kiezen om naar voren te schuiven als favoriet nummer. Maar er mag hier niet over hits worden gesproken, daar heb je gelijk in.
Die, zeker in het geval van Pink floyd, niet zijn te vinden. Het is daarom goed dat we alles mogen kiezen om naar voren te schuiven als favoriet nummer. Maar er mag hier niet over hits worden gesproken, daar heb je gelijk in.

0
geplaatst: 11 oktober 2011, 17:28 uur
chevy93 schreef:
Omdat de veto-stem bij twee eerdere edities getest werd
en geen zichtbare meerwaarde opleverde. Misschien zouden Brick of Money
hiermee gered kunnen worden. Maar ik durf het toch ook te betwijfelen.
Want dan ga je ervan uit dat er voldoende mensen zijn
die deze nummers een veto geven. En dat gebeurde dus niet in de test edities.
Men gaf vooral een veto aan nummers die dat achteraf gezien helemaal niet nodig hadden.
Over de topic titel.
dazzler schreef:
0
Aquila
geplaatst: 11 oktober 2011, 18:17 uur
Grootste hits is natuurlijk objectief meetbaar met hitparade notering. het gaat hier meer om de 'beste' Met welke 20 songs zo Pink Floys herinnerd worden? In het geval van een album band zoals Pink Floyd blijfven hitparade hits minder in beeld dan bijvoorbeeld bij Madonna of Pet Shop Boys. Ik nomineer toch altijd mijn beste songs en niet de grootste hits. Daar hoort Another Brick niet bij en Money al helemaal niet - de zwakke broeder van DSOTM wat mij betreft. Ik denk dat Pink Floyd met Live in Pompei zelf een statement heeft gemaakt dat volstaat om voor de eeuwigheid bewaard mag blijven, daar hebben DSOTM, WYWH en The Wall weinig meer aan toegevoegd.
0
geplaatst: 11 oktober 2011, 21:38 uur
dazzler schreef:
En dat gebeurde dus niet in de test edities.
Dat gebeurde dan ook met artiesten waarbij een veto-stem niet echt voordeel had. Veel (grote) favorieten werden dan ook niet weggestemd. Ik denk dat het bij bv. Simple Minds wel geholpen had. Ben er bijna zeker van dat Don't You er dan wel in had gebleven. Ook hier verwacht ik dat het vetorecht best kan helpen. Wellicht niet Another Brick... of Money, maar toch zeker wel voor High Hopes. In ieder geval voor één van die drie.En dat gebeurde dus niet in de test edities.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.