MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits !

zoeken in:
Ik ben eens benieuwd naar een tussenstandje ...

Het lijstje van musician lijkt me een slimme zet.
Terwijl de meningen verdeeld zijn over de betere tracks uit de jaren 70 en 80, zorgt musician
ervoor dat een aantal nummers uit de latere periode meteen een bank naar voren opschuiven.

Na 17 lijstjes zijn 75 verschillende nummers genomineerd.

Een behoorlijke versplintering dus met dit resultaat.

virtueel door

10. Racing in the Street
9 Point Black
8
8
6
6
6
5

tie-break zone

4
4
4
4
4
4
4

nog steeds in de running

3
3
3
3
3
3

hebben het moeilijk

2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2

unieke nominaties

1 57 Channels (and Northin' on)
1 Adam Raised a Cain
1 American Land
1 Blinded by the Light
1 Cadillac Ranch
1 Counting on a Miracle
1 Drive All Night
1 Fire
1 Further On
1 Gypsy Biker
1 Highway Patrolman
1 I Wanna Marry You
1 I Wish I Were Blind
1 If I Should Fall Behind
1 It's Hard to Be a Saint in the City
1 Jersey Girl
1 Johnny 99
1 Life Itself
1 Livin’ in the Future
1 Mary's Place
1 My Father's House
1 Old Dan Tucker
1 Out in the Street
1 Paradise
1 Reason to Believe
1 Reno
1 Something in the Night
1 Souls of the Departed
1 Spirit in the Night
1 Streets of Fire
1 The Last Carnival
1 The Price You Pay
1 The Promise
1 The Promised Land
1 The Wrestler
1 Trapped
1 Waitin' on a Sunny Day
1 Walk Like a Man
1 Working on the Highway
1 Wreck on the Highway
1 You Can Look (But You Better Not Touch)
1 You're Missing

Deadline nominatieronde is maandagavond om 20.00u.

@Dazzler : Racing in the Street(s) heeft al 10 stemmen, alleen zijn een aantal mensen de s op het eind vergeten.

EDIT : Dat moet dus zijn ... alleen heeft het merendeel van de mensen een s achter street gezet. Vreemd, ik zou toch gezworen hebben dat die s erbij hoorde.

Okee, thanks.

Eigenlijk niet te doen, maar goed:

Backstreets
Bobby Jean
Candy’s Room
Empty Sky
Gypsy Biker
Night
No Surrender
Outlaw Pete
Racing in the Street
Two Hearts

cosmic kid (moderator)
En dan ga ik voor:

The promised land
Long walk home
The ghost of Tom Joad
Backstreets
Racing in the street
Reason to believe
No surrender
Tougher than the rest
Point blank
Drive all night

edit n.a.v. opmerlong musician

Je moet even kijken naar de startlijst van Dazzler.
De nummers die in de startlijst staan hoef je niet meer te nomineren. Daar kun je dan andere nummers voor kiezen.

Ik besef net dat ik nog nooit ( ) meegedaan heb aan dit spelletje. Maar daar komt vanaf nu verandering in

Dus als ik het goed begrijp, moet ik tien nummers nomineren die NIET in de startlijst staan. Dan zijn het deze geworden:

Rosalita
She’s The One
The Promised Land
Candy's Room
Darkness On The Edge Of Town
Racing In The Streets
Sherry Darling
Wreck On The Highway
Ain’t Got You
Tougher Than The Rest

1 The Promised Land

cosmic kid (moderator)
Dank musician. Ik ga hem editten

k.grubs
Ik ben niet zo'n fan van deze arrebeider dus ik kan zo gauw geen 10 nummers ophoesten, maar ik wil wel van de gelegenheid gebruikmaken Adam Raised A Cain te promoten. Op zeker zijn beste!

dix
Allereerst mis ik twee nummers van BS die hij voor anderen schreef, maar zélf ook speelt. Ze staan bovendien op Live75/85 .... in knallende versies

Fire
Because the Night

en de rest:

Candy's Room
My Hometown
This Hard Land
Nothing Man
57 Channels
Darkness on the Edge of Town
Trapped
Adam Raised a Cain

/edit : aangepast en definitief lijstje

dix
dazzler schreef:
Ik zie ook niet wat er mis is met Dancing in the Dark, maar ik zal de weddenschap winnen.

Niet alle grote hits worden gebasht, Dazzler .
Voor de meesten onder ons heeft het toch écht iets met kwaliteit te maken.

dix schreef:
Allereerst mis ik twee nummers van BS die hij voor anderen schreef, maar zélf ook speelt. Ze staan bovendien op Live75/85 .... in knallende versies

Fire
Because the Night

Maar ik heb zo'n vermoeden dat Dazzler deze gaat vetoën ..

Studioversies staan gewoon op The Promise, dus ik zou niet weten waarom ze niet mee zouden mogen doen. Zie wel meer nummers van dit album in de lijstjes staan hier.

dix schreef:

Fire
Because the Night

Maar ik heb zo'n vermoeden dat Dazzler deze gaat vetoën ..dan zijn dit mijn 10:

....

en nog twee ...

Trapped
Adam Raised a Cain

Van Trapped (wat overigens een cover is, het origineel is van Jimmy Cliff) is voor zover ik weet geen studioversie bekend (in ieder geval niet officieel uitgegeven), dus als je bang bent dat Fire en Because the Night niet door de keuring komen, dan ben ik bang dat Trapped het zeker niet gaat halen.

Maar ik hoop van wel. Mijn lijstje heb ik nu teruggebracht naar 18 nummers en Trapped staat daar nog bij (wat overklast Bruce het origineel hier zeg )

Nummers die Springsteen zelf heeft opgenomen worden niet gevetood.

Dus Fire en Because the Night zijn perfect toegestaan.

dix
dazzler schreef:

OK dan pas ik mijn lijstje daarop aan. En ik ga strategische keuzes maken

4th Of July, Asbury Park (Sandy)
Darkness On The Edge Of Town
Devil's Arcade
Downbound Train
Nebraska
One Step Up
Point Blank
Tenth Avenue Freeze-Out
The Ghost Of Tom Joad
The Wrestler

Wat een heerlijke "hell of a job" was dit zeg.

Hieronder mijn uiteindelijke nominaties (helaas gaan velen hiervan het niet redden , maar ik weet zeker dat ik de 10 nominaties die door zullen gaan ook geweldig zal vinden ). In chronologische volgorde:

Incident on 57th Street
Het best nummer van The Wild, the Innocent and the E Street Shuffle. Het bewijs dat Bruce ook voor Born to Run al geweldige nummers kon schrijven en verhalen kon vertellen.

From Small Things (Big Things One Day Come)
Een parel van een rocknummer. Bruce heeft ook een aantal heerlijke grappige nummers geschreven. Dit vind ik één van de leukste.

Stolen Car
Drive All Night
Twee nummers die bij mij dezelfde gevoelens oproepen. Wat een eenzaamheid en een verdriet schreeuwen deze nummers uit. En dat op een manier verwoord dat zó bij mij binnekomt. Dit is waar muziek om draait.
Misschien had ik slechts één van de twee nummers moeten kiezen, maar ik kon onmogelijk een keuze maken.

Mansion on the Hill
Voor mij het beste nummer van Nebraska (geweldig album), al moet je dat album eigenlijk in zijn geheel draaien en niet slechts één nummer daarvan.
Beste nummer overigens samen met Highway Patrolman die mijn nominatielijst uiteindelijk net niet gehaald heeft.

No Surrender
Hét nummer van Born in the USA. Het album waar mijn adoratie voor Bruce mee begon. En hoewel het album niet meer in mijn top 5 albums van Bruce voorkomt, staat dit nummer nog steeds heel hoog in mijn favorietenlijstje. Zowel de rockversie als de accoustische versie op Live 75/85 zijn geweldig (maar de rockversie is beter! , wat een energie straalt dat nummer uit)

Shut Out the Light
Eén van de nummers waarmee Bruce duidelijk maakte wat hij met Born in the USA eigenlijk bedoelde. Een zeer emotioneel nummer met een tekst die tenminste niet verkeerd begrepen kon worden.

Trapped
Ik heb lang zitten twijfelen of ik dit nummer moest opnemen in mijn nominatielijst. Het is tenslotte een cover. Uiteindelijk heb ik 'm er toch bijgezet, want Bruce heeft ontzettend veel nummers gecoverd en naar zijn hand weten te zetten. Naar mijn mening is dit één van de best geslaagde covers allertijden. Het nummer krijgt zo'n boost aan energie mee. De woede knalt werkelijk je speakers uit. Het origineel van Jimmy Cliff verbleekt hierbij.

This Hard Land
Ook ten tijde van Born in the USA bleven er veel nummers op de plank liggen. Dit nummer kwam gelukkig als extra track op zijn Greatest Hits terecht. En terecht. Briljant nummer.

Across the Border
In zijn latere jaren weet Bruce me vooral te raken met zijn accoustische nummers (heeft misschien met mijn eigen leeftijd te maken ). Tekstueel is hij alleen maar beter geworden. En hoewel de nummers op the Ghost of Tom Joad misschien wat veel van hetzelfde klinken, zijn het stuk voor stuk briljantjes. Across the Border is voor mij de beste.

De laatste acht afvallers in volgorde van afvallen, waarbij Stand on It de laatste afvaller was:

Stand on It
Dit is het soort nummer waarvan ik gewoon heel erg blij kan worden. Heerlijke rock 'n roll. De live versie die onder de link zit geeft precies aan wat ik bedoel.

New York City Serenade
Het één na beste nummer van The Wild, the Innocent and the E Street Shuffle.

Factory
Na Badlands het mooiste nummer van Darkness. Darkness staat bij mij op één als beste studioalbum van Bruce Springsteen, maar verrassend genoeg heb ik geen enkel nummer van dit album genomineerd, terwijl er slechts één nummer in de startlijst van Dazzler staat. Zou ik the River dan toch een beter album vinden?

Zero and Blind Terry
Het allerbeste nummer van Bruce voordat hij met de E-Street band in zee ging.

Highway Patrolman
Eén na beste nummer van Nebraska. Geweldige tekst. Terecht dat van dit nummer een film gemaakt is, het nummer is zó beeldend.

Janey, Don't You Lose Heart
Het nummer lijkt een beetje dertien uit een dozijn, maar om één of andere reden pakt het mij op een bijzondere manier. Ik weet niet precies waarom.

Backstreets
Point Blank
Deze twee nummers zouden sowieso in mijn nominatielijstje hebben gestaan, maar ik had absoluut niet geweten welke andere twee ik er dan uit zou moeten gooien en deze twee nummers hebben al voldoende stemmen om het te gaan halen.... (hoop ik )

Kees-Jan schreef:
Van Trapped (wat overigens een cover is, het origineel is van Jimmy Cliff) is voor zover ik weet geen studioversie bekend (in ieder geval niet officieel uitgegeven), dus als je bang bent dat Fire en Because the Night niet door de keuring komen, dan ben ik bang dat Trapped het zeker niet gaat halen.

Maar Trapped is wel officieel uitgebracht, op "We Are the World" en op "The Essential Bruce Springsteen", dus ik zie het probleem niet...?

Ik verwacht ook niet dat Dazzler er een probleem van zal maken. Het aantal stemmen voor Trapped zal een groter probleem zijn.

cosmic kid (moderator)
>Maar Trapped is wel officieel uitgebracht, op "We Are the World" en op "The Essential Bruce Springsteen", dus ik zie het probleem niet...?

Ik ook niet.

dazzler schreef:

Dus als Trapped live is opgenomen of zelfs al staat hij als demo op een rarities box, telt hij.

Ain't Got You
Devil's Arcade
Fire
My Hometown
No Surrender
One Step Up
Outlaw Pete
Rosalita (Come Out Tonight)
This Hard Land
Tougher Than the Rest

musicfriek schreef:
Brilliant Disguise

Staat in de startlijst. PM verstuurd.

Excuus, vond het al zo vreemd dat ik het nummer nergens zag. Aangepast

The Ghost of Tom Joad
Sherry Darling
Across the Border
This Hard Land
Lucky Town
Incident on 57th Street
Highway Patrolman
My Beautiful Reward
Blood Brothers

Na 25 nominatielijstjes (is dat een record?)
zijn 91 verschillende nummers genomineerd (is dat een record?)

Op naar de 30 en de 100?

Het wordt langzaam maar zeker duidelijk welke nummers het gaan halen.
Maar er is nog manoeuvreerruimte in en om de tie-break zone.

Deadline is vanavond om 20.00u.

johannesA
Net op tijd terug van een weekje vakantie om nog even 10 nominaties van mijn favoriete artiest toe te voegen :

Walk Like a Man
Tougher Than the Rest (had ik in de startlijst wel verwacht eigenlijk)
Downbound Train
My Hometown
Lost in the Flood
Stolen Car
Wreck on the Highway
The Price You Pay
Drive All Night
Mansion on the Hill

Heel lastige keuzes uiteraard, wat een schitterende nummers heeft Bruce toch gemaakt.

Backstreets
Devil's Arcade
Highway Patrolman
Incident on 57th Street
Lost in the Flood
New York City Serenade
Something in the Night
The Last Carnival
Tougher than the Rest

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:07 uur

geplaatst: vandaag om 13:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.