MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits !

zoeken in:
Iedereen streept maar Radio nowhere weg (behalve dan mijn bovenbuurman) en blijft maar de geijkte Bruce Springsteen paden bewandelen. Ik zou toch het album Magic er nog maar een keer bijhalen en het nummer weer eens goed beluisteren. Het hoort toch echt in de Top 10 thuis van Bruce.

remcodulac schreef:
Nee, het moet 30 en 20 zijn.

Ja, dat had ik gisteravond ook al snel door maar hoopte dat het niemand op zou vallen

johannesA
Better Days
Devils & Dust
Glory Days
Human Touch
Hungry Heart
Racing in the Street *
Rosalita (Come Out Tonight) *
Streets of Philadelphia
The Rising
War

Binnen 5 minuten de minsten eruit gevist, Devils & Dust vind ik het slechtste nummer van de lijst.

Backstreets *
Born in the USA
Dancing in the Dark
Downbound Train *
Glory Days
Human Touch
Hungry Heart
I'm on Fire
My Hometown *
War

Devil's Arcade *
Devils & Dust
Glory Days
Human Touch
I'm on Fire
My Hometown *
Radio Nowhere
Streets of Philadelphia
War

johannesA schreef:
Devils & Dust vind ik het slechtste nummer van de lijst.

Het nummer staat ook nog in mijn longlist van potentiële afvallers en het heeft grote kans af te vallen in dit geweld. Muzikaal ietwat saai, maar het heeft wel een schitterende tekst. Ik vind het dan ook zeker niet het slechtste nummer in de lijst. Dat zijn voor mij Human Touch en The Rising, hoewel dat ook zeker geen slechte nummers zijn.

Better Days
Devil's Arcade *
Devils & Dust
Human Touch
Streets of Philadelphia
The Rising
Tougher Than the Rest *
Tunnel of Love
War

Zo, dat was wel heel makkelijk.

johannesA
Kees-Jan schreef:
(quote)

Het nummer staat ook nog in mijn longlist van potentiële afvallers en het heeft grote kans af te vallen in dit geweld. Muzikaal ietwat saai, maar het heeft wel een schitterende tekst. Ik vind het dan ook zeker niet het slechtste nummer in de lijst. Dat zijn voor mij Human Touch en The Rising, hoewel dat ook zeker geen slechte nummers zijn.

Jouw 2 genoemde nummers staan ook in mijn lijst en ik weet waar D & D over gaat en het is uiteraard geen heel slecht nummer.

johannesA
itchy schreef:

Tougher Than the Rest *
Tunnel of Love

Zo, dat was wel heel makkelijk.

Hoezo, , ik val bijkans in slaap van die nummers (net als bijna het hele gaapverwekkende Tunnel Of Love, trouwens).

Okee, mijn weddenschap dreig ik hier glansloos te verliezen.

Maar zeg mij dan eens wat Dancing in the Dark van Springsteen wel heeft
dat Don't You van Simple Minds en Another Brick in the Wall van Pink Floyd niet hebben?

Is het een schitterende tekst?
Is het een onweerstaanbaar cool ritme?
De manier van zingen misschien?

In het rijtje megahits bij grote en gerespecteerde namen
scoort Dancing in the Dark voor mij erg laag. Dat nummer zit
toch iets dichter bij I Just Called to Say I Love You van Stevie Wonder.

Maar nu heb ik waarschijnlijk iets heel beledigends gezegd.
Gelukkig kan ik me als spelleider wel een stoute uitspraak permitteren.

Maar kom op met die antwoorden: wat heeft Dancing in the Dark wel?

ps. Ik kan beter begrijpen waarom Dancing in the Dark wel naar de finale mag,
dan dat ik kon verkroppen dat Don't You en Another Brick niet naar de finale mochten.
Gelieve dus rekening te houden met de ironische ondertoon van mijn bericht.

Wat heb jij toch tegen Dancing In the Dark?

Ik vind het een mooi, gedreven en meeslepend nummer. Altijd al van gehouden.

Toedeledokie

Better Days
Born in the USA
Devils & Dust
Glory Days
Human Touch
I'm on Fire
Radio Nowhere
Streets of Philadelphia
Tunnel of Love
War

Better Days
Born in the USA
Dancing in the Dark
Devil's Arcade *
Human Touch
Hungry Heart
Point Blank *
Radio Nowhere
Streets of Philadelphia
The River

@ Dazzler
Pink Floyd laat ik me maar niet over uit want dat is zowiezo niet mijn ding ...maar wat betreft Simple Minds, die hebben echt zoveel meer mooiere nummers gemaakt dan Don't You dat dat voor mij de reden is dat ik ze niet in mijn top 20 heb.

Ik ben niet zo heel erg Bruce fan en ik zie zowiezo wel 10 nummers staan die ik slechter / saaier / minder vind dan Dancing in the Dark.

Bij mij heeft het dus meer te maken met wat ik van de overige nummers vind dan met de "kwaliteit" van Dancing in the Dark of Don't You Forget About Me zelf.

Better Days
Devil's Arcade
Glory Days
Human Touch
Hungry Heart
My Hometown
Point Blank
Radio Nowhere
The Rising
War

Maar nog steeds alle tien prima nummers. Vooral van Hungry Heart en Point Blank vind ik het jammer dat ze in het lijstje moeten staan.

dazzler schreef:
Maar kom op met die antwoorden: wat heeft Dancing in the Dark wel?

Los van het feit dat het gewoon een prima nummer is is er voor mij persoonlijk ook sprake van een hele flinke dosis jeugdsentiment. Maar dat geldt eigenlijk voor het hele Born in the USA album.

Kwestie van de goede nummers wegstrepen.

Atlantic City
Better Days
Brilliant Disguise
Devil's Arcade *
Devils & Dust
Glory Days
Incident on 57th Street *
My Hometown *
Radio Nowhere

mogen weg:

Atlantic City
Better Days
Born in the USA
Dancing in the Dark
Devil's Arcade *
Devils & Dust
Downbound Train *
Glory Days
I'm on Fire
War

itchy schreef:
Wat heb jij toch tegen Dancing In the Dark?

De vraag was dus eerder wat anderen tegen Don't You en Another Brick hebben?
De voorbeelden zijn maar exemplarisch, want ook Purple Rain dat erg nipt de finale haalde
bleef buiten de top 10. Er waren nog wel gelijkaardige voorbeelden die me nu ontgaan.

GrafGantz schreef:
Los van het feit dat het gewoon een prima nummer is is er voor mij persoonlijk ook sprake van een hele flinke dosis jeugdsentiment. Maar dat geldt eigenlijk voor het hele Born in the USA album.

Jamaar, dat geldt toch ook voor Don't You en Another Brick. Voor mij dan toch.

Daar ging het elimineren duidelijk tegen die songs. Ze waren te slap.
Nu wordt Dancing in the Dark wel gedoogd. Al lijkt het ook mij hapklare hitparade koek.

Zou het kunnen dat Bruce fans toleranter zijn dan Simple Minds of Pink Floyd fans?
En laten zij dat jeugdsentiment dan wel toe in de eliminatieronde?

Ja, de nerd in mij publiceert zijn retorische vragen weer online, merk ik.

dazzler schreef:
Jamaar, dat geldt toch ook voor Don't You en Another Brick. Voor mij dan toch.

Nogmaals, ik geef hier alleen mijn persoonlijke visie. Ik heb niet meegedaan met SM omdat ik daar te weinig van ken (m.u.v. een paar van de grootste hits) maar ik zou Don't You absoluut niet hebben laten vallen, om precies dezelfde reden.

Floyd was voor mij m'n eerste en grootste muziekliefde, en in het geweld van al die fantastische nummers is Another Brick logischerwijs gesneuveld. Ik heb er geen hekel aan maar een hoogvlieger vind ik het ook niet echt, dus gewoon een geval van gewogen en te licht bevonden.

Deze zijn neergemaaid door Johnny 99:

Atlantic City
Better Days
Born in the USA
Glory Days
Hungry Heart
I'm on Fire
My Hometown
Point Blank
Radio Nowhere
War

Tsja, voor mij is het simpel: ik stem altijd volgens mijn muzikale voorkeur. Bij Bruce ligt die heel sterk bij de eerste 6 albums, met name het vierluik Born to Run-Darkness on the Edge of Town-The River-Nebraska vind ik erg sterk. Daarna heeft ie ook nog voldoende goede nummers gemaakt, maar boeit het me wat minder. Vanaf Born in the U.S.A. tot begin jaren '90 werd zijn geluid wat gladder en commerciëler, waaronder dus Dancing in the Dark, wat ik persoonlijk minder vind. Slechte nummers staan er niet echt tussen (al vind ik Hungry Heart wel redelijk matig), maar als de 10 minste moet duiden komen die al gauw uit Bruce's hitperiode of uit de 00's, waar zijn muziek wat dichter tegen zijn vroegere geluid ligt, maar enigszins urgentie mist.

Op de vraag waarom Dancing in the Dark wel doorgaat en Another Brick in the Wall, denk ik dat de liefhebbers van The Boss wat meer hitgevoelige luisteraars zijn, terwijl Pink Floyd-fans over het algemeen liever van het diepgaandere albumwerk houden dan van de hitjes (voor zover daar bij PF sprake van is). Wat betreft de Simple Minds kan ik er niet goed over oordelen, want daar vind ik sowieso niks aan, maar ik begrijp heel goed dat Don't You Forget About Me eruit is gevlogen, want ik vind dat een enorme draak...

Belangrijkere vraag echter: wat hebben de mensen tegen Atlantic City? Ik zie hem hierboven in 3 achtereenvolgende lijstjes voorkomen. Voor mij absoluut het mooiste nummer van Bruce, mag toch hopen dat ie hier niet sneuvelt ten faveure van een veel matiger nummer...

Dank voor je ter zake doende antwoord, Titmeister.

Ik denk ook dat Springsteen fans wat hitgevoeliger zijn.
En daar is niks mis mee in dit spel. Integendeel zelfs.

Op je vraag over Atlantic City kan ik
als Greatest Hits en Born in the USA bezitter niet antwoorden.

Springsteen blijkt buitengewoon veelzijdig te zijn, als je zijn hele overzicht dat hij heeft opgebouwd tegen het licht houdt.

De één zweert bij Born to run, een ander bij Nebraska, ikzelf bij Magic.
Drie totaal verschillende cd's binnen zijn oeuvre maar allemaal met eigen volgelingen.

Titmeister begrijpt niet wat mensen tegen Atlantic city hebben, ik vind het onbegrijpelijk dat Radio nowhere door iedereen wordt weggestemd.

Er lijkt nu nog weinig eenheid maar dat zal anders zijn als bekend is wie de twintig deelnemers zijn die doorgaan naar de finale. Dan blijkt dat toch ook Bruce in zijn werk een soort van 'tot algemene overeenstemming gekozen' nummers te hebben gemaakt.

Ik ben bang dat Dancing in the dark daar wel bij zal staan, al ga ik er waarschijnlijk niet voor kiezen. Omdat Dancing in the Dark valt onder de categorie 'Algemene Overeenstemming'. Net als meer nummers van Born in the USA. Helaas.

Titmeister schreef:

Op de vraag waarom Dancing in the Dark wel doorgaat en Another Brick in the Wall, denk ik dat de liefhebbers van The Boss wat meer hitgevoelige luisteraars zijn, terwijl Pink Floyd-fans over het algemeen liever van het diepgaandere albumwerk houden dan van de hitjes (voor zover daar bij PF sprake van is).

Goed mogelijk, maar mijns inziens wordt een beetje buiten beschouwing gelaten dat het werk van Springsteen veel meer een eenheid is dan het werk van Pink Floyd (hoogstens heb je een soort scheiding tussen 'rockend' en 'introspectief', buitenbeentje Seeger Sessions daargelaten.). Bij Pink Floyd is niet alleen Another Brick weggestemd maar zo'n beetje al het wat meer liedjesachtige materiaal, en dan vooral ten faveure van het meer atmosferische/symfonische materiaal van Meddle t/m Animals.

musician schreef:
Springsteen blijkt buitengewoon veelzijdig te zijn, als je zijn hele overzicht dat hij heeft opgebouwd tegen het licht houdt.

Brunniepoo schreef:
mijns inziens wordt een beetje buiten beschouwing gelaten dat het werk van Springsteen veel meer een eenheid is dan het werk van Pink Floyd

Voorlopig hebben we hier al geen consensus over zo te zien, dus dat belooft nog wat voor de uiteindelijke finale

Er wordt veel te moeilijk gedaan. Je MOET er toch 10 wegstemmen? Dat wil toch niet zeggen dat je dat kutnummers vindt? Ik vind "Atlantic City" prachtig, maar er stonden er toevallig 10 bij die ik nog mooier vind. Da's alles.

Marty McFly schreef:
... maar er stonden er toevallig 10 bij die ik nog mooier vind. Da's alles.
... 20 ... bedoel je waarschijnlijk

Marty McFly schreef:
Er wordt veel te moeilijk gedaan. Je MOET er toch 10 wegstemmen? Dat wil toch niet zeggen dat je dat kutnummers vindt?

Ja, maar als meerdere mensen voor hetzelfde nummer kiezen, dan spreken we van een trend.
Dan wil dat zeggen dat er "iets" meer speelt dan persoonlijke smaak en dat interesseert mij.
Ik ben dan nieuwsgierig naar waarom anderen niet horen wat ik hoor of omgekeerd.

En nog, een fan gaat meestal niet over één nacht ijs bij zijn eliminatielijst.
Daarom lees ik graag waarom hij die track wel en die track niet kiest.

Lekker lullen over muziek! Fijn toch?

Over smaak valt niet te twisten, lees ik overal. MusicMeter bewijst het tegendeel.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:37 uur

geplaatst: vandaag om 17:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.