Muziek / Muziekgames / Greatest Hits !
zoeken in:
0
geplaatst: 10 november 2011, 11:26 uur
1. The Mercy Seat
2. Into My Arms
3. Where the Wild Roses Grow (met Kylie Minogue)
4. Henry Lee (met PJ Harvey)
5. Papa Won't Leave You Henry *
6. The Weeping Song
7. Red Right Hand
8. Do You Love Me
9. The Carny
10. The Ship Song
2. Into My Arms
3. Where the Wild Roses Grow (met Kylie Minogue)
6. The Weeping Song
7. Red Right Hand
8. Do You Love Me
9. The Carny
10. The Ship Song
0
geplaatst: 10 november 2011, 11:29 uur
There She Goes My Beautiful World, Release The Bats en Nick The Stripper zijn de enige nummers die ontbreken uit mijn persoonlijke Cave top 10.
1. The Mercy Seat
2. The Ship Song
3. The Carny
4. From Her to Eternity *
6. Tupelo *
7. The Weeping Song
8. Do You Love Me
9. Jack the Ripper *
10.Stranger Than Kindness
1. The Mercy Seat
2. The Ship Song
3. The Carny
4. From Her to Eternity *
6. Tupelo *
7. The Weeping Song
8. Do You Love Me
9. Jack the Ripper *
10.Stranger Than Kindness
0
Aquila
geplaatst: 10 november 2011, 12:14 uur
Toch maar gelijk knopen gehakt...
01. Stranger Than Kindness
Altijd al mijn favoriet geweest. Mysterieus, relatief onopvallend, geen typische drive of drone ditmaal, maar sluimerend slaat het toe. Vaak gaan bij Nick Cave zwartgalligheid en bloederigheid in teksten goed samen met de ogenschijnlijk makkelijke melodiën, maar ditmaal desoriënteert alles. Na drie minuten wordt het instrumentarium en ook het ritme steeds subtiel verschoven net over drie en halve minuut komt er dan ook nog een piepje/plopje bij (wat is het – ook Cave's Hammond?) die alles afmaakt. GE-WEL-DIG nummer.
02. Red Right Hand
Dat orgel
- ik denk dat alleen Pere Ubu fascinerender naïeve melodielijnen op toetsen heeft toegevoegd aan rauwe rock dan Nick Cave hier is gelukt (al is dit nummer natuurlijk niet zo rauw voor Cave begrippen). Heerlijk, ook weer dat het maar eindeloos aansleept en doorgaat en dan ook nog een zingende zaag...
03. Where the Wild Roses Grow (met Kylie Minogue)
Heel het album Murder Ballads excelleert in de bekende combi van bloederigheid en zelfkant aan de ene kant en naïviteit aan de andere kant. Ik ben bij films dol op jaren 50 melodrama’s met scherpe sociale ondertonen en psychologische ‘ontreddering’ , zoals in het werk van Douglas Sirk – de combi met Kylie en de bijbehorende clip in dat verlengde vind ik dan ook echt een vondst.
04. The Mercy Seat
Heb eindeloos gedanst op dit ummer. Een van de beste voorbeelden van die nummers die maar doordrenzen en dreinen. Opzwepend en waanzinnig.
05. The Carny
06. From Her to Eternity *
De eerste keer dat ik bewust in aanraking kwam met Nick Cave was in de film Der Himmel über Berlin. The Carny en From her to Eternity in minder mate zijn ook daar overrompelend. Het filmische ervan, de combi van haarscherp gefileerde miserie in combinatie met een uitgebeende muzikale omlijsting. En het gaat maar door en door en door. Helemaal uitgepierd en uitgewoond (en onder de modder en het bloed) komen we bij de finish en krijgen de kussen (en liefde) van de miss. Eureka!
07. The Weeping Song
Zie The Mercy Seat, maar dan in een luchtiger versie.
08. John Finn’s Wife *
09. Papa Won't Leave You Henry *
Twee van die meer chaotische nummers van Henry’s Dream die ook (of vooral) op Live Seeds tot volle wasdom komen. En in John Finn’s Wife ook weer van die zalige toetsen. Ik had het nummer zelf over het hoofd gezien bij mijn nominaties.
10. Stagger Lee *
Zoals al aangegeven komen de bloederige onderwerpen van Murder Ballads extra hard aan door de gekozen muzikale omlijsting. Dit is een van de toppers, al staat het album er vol mee.
Netaan afgevallen:
Do You Love Me
I Had a Dream Joe
Straight to You
Tupelo *
Worden gemist:
She Fell Away (mijn nummer 2)
Loverman
Avalanche
01. Stranger Than Kindness
Altijd al mijn favoriet geweest. Mysterieus, relatief onopvallend, geen typische drive of drone ditmaal, maar sluimerend slaat het toe. Vaak gaan bij Nick Cave zwartgalligheid en bloederigheid in teksten goed samen met de ogenschijnlijk makkelijke melodiën, maar ditmaal desoriënteert alles. Na drie minuten wordt het instrumentarium en ook het ritme steeds subtiel verschoven net over drie en halve minuut komt er dan ook nog een piepje/plopje bij (wat is het – ook Cave's Hammond?) die alles afmaakt. GE-WEL-DIG nummer.
02. Red Right Hand
Dat orgel
- ik denk dat alleen Pere Ubu fascinerender naïeve melodielijnen op toetsen heeft toegevoegd aan rauwe rock dan Nick Cave hier is gelukt (al is dit nummer natuurlijk niet zo rauw voor Cave begrippen). Heerlijk, ook weer dat het maar eindeloos aansleept en doorgaat en dan ook nog een zingende zaag...03. Where the Wild Roses Grow (met Kylie Minogue)
Heel het album Murder Ballads excelleert in de bekende combi van bloederigheid en zelfkant aan de ene kant en naïviteit aan de andere kant. Ik ben bij films dol op jaren 50 melodrama’s met scherpe sociale ondertonen en psychologische ‘ontreddering’ , zoals in het werk van Douglas Sirk – de combi met Kylie en de bijbehorende clip in dat verlengde vind ik dan ook echt een vondst.
04. The Mercy Seat
Heb eindeloos gedanst op dit ummer. Een van de beste voorbeelden van die nummers die maar doordrenzen en dreinen. Opzwepend en waanzinnig.
05. The Carny
06. From Her to Eternity *
De eerste keer dat ik bewust in aanraking kwam met Nick Cave was in de film Der Himmel über Berlin. The Carny en From her to Eternity in minder mate zijn ook daar overrompelend. Het filmische ervan, de combi van haarscherp gefileerde miserie in combinatie met een uitgebeende muzikale omlijsting. En het gaat maar door en door en door. Helemaal uitgepierd en uitgewoond (en onder de modder en het bloed) komen we bij de finish en krijgen de kussen (en liefde) van de miss. Eureka!
07. The Weeping Song
Zie The Mercy Seat, maar dan in een luchtiger versie.
08. John Finn’s Wife *
Twee van die meer chaotische nummers van Henry’s Dream die ook (of vooral) op Live Seeds tot volle wasdom komen. En in John Finn’s Wife ook weer van die zalige toetsen. Ik had het nummer zelf over het hoofd gezien bij mijn nominaties.
10. Stagger Lee *
Zoals al aangegeven komen de bloederige onderwerpen van Murder Ballads extra hard aan door de gekozen muzikale omlijsting. Dit is een van de toppers, al staat het album er vol mee.
Netaan afgevallen:
Do You Love Me
I Had a Dream Joe
Straight to You
Tupelo *
Worden gemist:
She Fell Away (mijn nummer 2)
Loverman
Avalanche
0
geplaatst: 10 november 2011, 12:55 uur
Jammer van de enorme overschatting van Henry's Dream, vind ik persoonlijk een van de mindere Cave-albums... Zonder de beste Boatman's Call-nummers staat de nummer 1 onomstotelijk vast, erg origineel is ie niet.
1. The Mercy Seat
2. The Ship Song
3. Into My Arms
4. Red Right Hand
5. The Carny
6. Foi Na Cruz
7. Where the Wild Roses Grow (met Kylie Minogue)
8. Do You Love Me
9. Stranger Than Kindness
10. John Finn's Wife
1. The Mercy Seat
2. The Ship Song
3. Into My Arms
4. Red Right Hand
5. The Carny
6. Foi Na Cruz
7. Where the Wild Roses Grow (met Kylie Minogue)
8. Do You Love Me
9. Stranger Than Kindness
10. John Finn's Wife
0
geplaatst: 10 november 2011, 13:02 uur
Mocht het jullie interesseren.
Volgende week is het nog eens tijd voor een vrouw in Greatest Hits.
De startlijst is klaar. We starten morgen na de finale van Nick Cave met ... haar.
Volgende week is het nog eens tijd voor een vrouw in Greatest Hits.
De startlijst is klaar. We starten morgen na de finale van Nick Cave met ... haar.
0
geplaatst: 10 november 2011, 13:27 uur
met....haar is waarschijnlijk een soort crypto voor Blondie.
0
geplaatst: 10 november 2011, 13:29 uur
deric raven schreef:
Maar een van die platen van PJ ... die heet .. uh huh ...
0
Aquila
geplaatst: 10 november 2011, 13:35 uur
Blondie is een band, geen vrouw.
Of geldt hier de beeldspraak 'pars pro toto' (of hoe heet dat ook al weer precies).
Maarre - we zijn nog lekker bezig met Nick Cave! Pas morgen na 22.00uur ga ik de zinnen verzetten.
Bij de dames/solo zie ik het liefst Dusty Springfield of Joni Mitchell voorbij komen.
Of geldt hier de beeldspraak 'pars pro toto' (of hoe heet dat ook al weer precies).Maarre - we zijn nog lekker bezig met Nick Cave! Pas morgen na 22.00uur ga ik de zinnen verzetten.
Bij de dames/solo zie ik het liefst Dusty Springfield of Joni Mitchell voorbij komen.
0
geplaatst: 10 november 2011, 14:19 uur
Doe mij maar Polly Jean of Björk. Maar we zullen het wel zien. 

0
Aquila
geplaatst: 10 november 2011, 14:29 uur
Ook allebei heel fijn maar dat lijkt me meer iets voor Bits dan Hits.
Komt er nog een Cave lijstje van jou herman?
Komt er nog een Cave lijstje van jou herman?
0
geplaatst: 10 november 2011, 14:46 uur
Cave top 10!
1. John Finn's Wife *
2. Straight to You
3. Into My Arms
4. Papa Won't Leave You Henry *
5. Where the Wild Roses Grow (met Kylie Minogue)
6. The Mercy Seat
7. Jack the Ripper *
8. Stranger Than Kindness
9. I Had a Dream Joe
10. The Ship Song
1. John Finn's Wife *
2. Straight to You
3. Into My Arms
4. Papa Won't Leave You Henry *
5. Where the Wild Roses Grow (met Kylie Minogue)
6. The Mercy Seat
7. Jack the Ripper *
8. Stranger Than Kindness
9. I Had a Dream Joe
10. The Ship Song
0
geplaatst: 10 november 2011, 17:35 uur
Heel moeilijke keuze, want allemaal 5* nummers imo. Toch zijn 5 van mijn 10 keuzes (waaronder mijn top-3) van mijn favoriete Cave album.
01. John Finn's Wife (Henry's Dream)
02. Papa Won't Leave You Henry (Henry's Dream)
03. I Had a Dream Joe (Henry's Dream)
04. Red Right Hand (Let Love In)
05. The Mercy Seat (Tender Prey)
06. The Ship Song (The Good Son)
07. Do You Love Me? (Let Love In)
08. Straight to You (Henry's Dream)
09. Stagger Lee (Murder Ballads)
10. Jack the Ripper (Henry's Dream)
Nog een aantal van mijn favorieten die de eindlijst niet gehaald hebben:
- 'From Her To Eternity' en 'Watching Alice' (From Her To Eternity)
- ''Lime-Tree Arbour' en 'Love Letter' (The Boatman's Call)
- 'Nobody's Baby Now' en 'Ain't Gonna Rain Anymore' (Let Love In)
- 'I'll Love You Till The End Of The World' (Loverman single)
- 'Come Into My Sleep' (Are You The One I've Been Waiting For? single)
+ Alle andere nummers van Henry's Dream
01. John Finn's Wife (Henry's Dream)
02. Papa Won't Leave You Henry (Henry's Dream)
03. I Had a Dream Joe (Henry's Dream)
04. Red Right Hand (Let Love In)
05. The Mercy Seat (Tender Prey)
06. The Ship Song (The Good Son)
07. Do You Love Me? (Let Love In)
08. Straight to You (Henry's Dream)
09. Stagger Lee (Murder Ballads)
10. Jack the Ripper (Henry's Dream)
- 'From Her To Eternity' en 'Watching Alice' (From Her To Eternity)
- ''Lime-Tree Arbour' en 'Love Letter' (The Boatman's Call)
- 'Nobody's Baby Now' en 'Ain't Gonna Rain Anymore' (Let Love In)
- 'I'll Love You Till The End Of The World' (Loverman single)
- 'Come Into My Sleep' (Are You The One I've Been Waiting For? single)
+ Alle andere nummers van Henry's Dream
0
geplaatst: 10 november 2011, 18:43 uur
1. The Mercy Seat
2. Red Right Hand
3. Papa Won't Leave You Henry
4. I Had a Dream Joe
5. The Ship Song
6. Do You Love Me
7. Stagger Lee
8. From Her to Eternity
9. Straight to You
10. John Finn's Wife
2. Red Right Hand
3. Papa Won't Leave You Henry
4. I Had a Dream Joe
5. The Ship Song
6. Do You Love Me
7. Stagger Lee
8. From Her to Eternity
9. Straight to You
10. John Finn's Wife
0
geplaatst: 10 november 2011, 20:39 uur
Van mijn top 7 doen er maar liefst 5 niet mee in de finale, waaronder mijn top 2 (The Curse Of Millhaven en Well Of Misery). Tupelo is best of the rest en daarna is het lastig om het op volgorde te zetten, maar ik ben wel tevreden over mijn top 10:
1. Stagger Lee* (MB)
2. The Mercy Seat (TP)
3. Tupelo * (FbID)
4. Papa Won't Leave You Henry * (HD)
5. Where the Wild Roses Grow (met Kylie Minogue) (MB)
6. Henry Lee (met PJ Harvey) (MB)
7. Do You Love Me (LLI)
8. The Weeping Song (GS)
9. From Her to Eternity * (FHtE)
10. The Good Son * (GS)
1. Stagger Lee* (MB)
2. The Mercy Seat (TP)
3. Tupelo * (FbID)
4. Papa Won't Leave You Henry * (HD)
5. Where the Wild Roses Grow (met Kylie Minogue) (MB)
6. Henry Lee (met PJ Harvey) (MB)
7. Do You Love Me (LLI)
8. The Weeping Song (GS)
9. From Her to Eternity * (FHtE)
10. The Good Son * (GS)
0
geplaatst: 10 november 2011, 20:42 uur
freddze schreef:
'From Her To Eternity'(From Her To Eternity)
'From Her To Eternity'(From Her To Eternity)
Ik schrok hier even van, maar volgens mij staat het nummer in de eindlijst.
0
geplaatst: 10 november 2011, 21:44 uur
Er is al een hoop gesneuveld in de selectiefases, maar dat kan ook niet anders met zo'n repetoire. Toch mis ik wel een paar ge-wel-di-ge songs in de finale (Saint Huck, She's Hit, Mercy) en zie ik daarnaast toch wel enig tweede garnituur. Maar een toffe top 10 zit er zeker in. We tellen deze keer af:
10. Red Right Hand
9. Stagger Lee
8. The Good Son
7. Into My Arms
Geen van vier top 10 werk, maar een vermelding waardig. Ship en Weeping Songs waren mij te melig.
6. The Mercy Seat
Goed, maar ook de gedoodverfde nummer 1 had normaalgesproken bij mij de top 10 niet gehaald.
5. Foi Na Cruz
Gekocht toen dix in zijn academische fase zat. In het weekend toog ik zoals vele anderen tesamen met een zak vuile was regelmatig naar huis. Overstappen te Amsterdam CS bood altijd de gelegenheid om snél even Boudisque binnen te glippen, dus legde je zaterdags wel eens een onverteerbaar plaatje op. Mijn moeder hoorde dit en vond het moooi, heel moooi. Ja, ik was voor een moment The Good Son.
4. From Her to Eternity
Hier begon het voor mij met Nick Cave, en ik kon er in het begin niets mee. Terugwerkend (en dat waren maar een paar platen) vond ik The Brthday Party wel lekker vuig. Maar met de loop der jaren ben ik Nick Cave's eerste solo-platen meer gaan waarderen, al is de zang soms tergend vals zonder dat het mooi wil worden. Het is de adrenaline die het 'm doet.
3. Stranger Than Kindness
Door Aquila treffend omschreven. Een bedwelmende song die in Cave's repetoire geen gelijke heeft.
2. Tupelo
The Firstborn is Dead werd indertijd helemaal niet zo positief ontvangen. Men vond de plaat pretentieus. Ik denk dat dat wel klopte, en ik denk dat Cave al die pretenties in de loop der jaren stuk voor stuk heeft waargemaakt. De jachtige ritmes en de fantastische samenzang maken dit tot een van Cave's meest gedreven stukken. On par with The Mercy Seat, wat zeg ik .... beter.
Et le dix points de dix .... go to

1. John Finn's Wife
Hier klopt alles. De mooiste 'story' in een Cave song. Je kunt dit nummer terwijl je het beluistert ook eenvoudig beeldend op je netvlies laten passeren als een korte film van Bela Tarr of Jim Jarmusch. The Bad Seeds zijn hier nog steeds smoezelig, maar goed georganiseerd. Het nummer wordt fantastisch uptempo gebracht, smerig en stampend ...en aan het eind voorzien van een weldadig koda.
10. Red Right Hand
9. Stagger Lee
8. The Good Son
7. Into My Arms
Geen van vier top 10 werk, maar een vermelding waardig. Ship en Weeping Songs waren mij te melig.
6. The Mercy Seat
Goed, maar ook de gedoodverfde nummer 1 had normaalgesproken bij mij de top 10 niet gehaald.
5. Foi Na Cruz
Gekocht toen dix in zijn academische fase zat. In het weekend toog ik zoals vele anderen tesamen met een zak vuile was regelmatig naar huis. Overstappen te Amsterdam CS bood altijd de gelegenheid om snél even Boudisque binnen te glippen, dus legde je zaterdags wel eens een onverteerbaar plaatje op. Mijn moeder hoorde dit en vond het moooi, heel moooi. Ja, ik was voor een moment The Good Son.
4. From Her to Eternity
Hier begon het voor mij met Nick Cave, en ik kon er in het begin niets mee. Terugwerkend (en dat waren maar een paar platen) vond ik The Brthday Party wel lekker vuig. Maar met de loop der jaren ben ik Nick Cave's eerste solo-platen meer gaan waarderen, al is de zang soms tergend vals zonder dat het mooi wil worden. Het is de adrenaline die het 'm doet.
3. Stranger Than Kindness
Door Aquila treffend omschreven. Een bedwelmende song die in Cave's repetoire geen gelijke heeft.
2. Tupelo
The Firstborn is Dead werd indertijd helemaal niet zo positief ontvangen. Men vond de plaat pretentieus. Ik denk dat dat wel klopte, en ik denk dat Cave al die pretenties in de loop der jaren stuk voor stuk heeft waargemaakt. De jachtige ritmes en de fantastische samenzang maken dit tot een van Cave's meest gedreven stukken. On par with The Mercy Seat, wat zeg ik .... beter.
Et le dix points de dix .... go to

1. John Finn's Wife

Hier klopt alles. De mooiste 'story' in een Cave song. Je kunt dit nummer terwijl je het beluistert ook eenvoudig beeldend op je netvlies laten passeren als een korte film van Bela Tarr of Jim Jarmusch. The Bad Seeds zijn hier nog steeds smoezelig, maar goed georganiseerd. Het nummer wordt fantastisch uptempo gebracht, smerig en stampend ...en aan het eind voorzien van een weldadig koda.
0
geplaatst: 10 november 2011, 23:56 uur
Nu moet me toch iets van het hart. In alle edities van Greatest Hits (en Greatest Bits) waar ik aan meegedaan heb (en trouwens ook in oudere edities), moet ik constateren dat jullie altijd wel een of twee nummers van mijn top 5 eruit kegelen voor de finale. Maar zo zout als deze keer heb ik het nog nooit gegeten.
In mijn optiek is er een stijgende lijn waar te nemen in het werk van Nick Cave, beginnend op een vrij laag punt bij het verjaardagsfeestje en piekend bij The Boatman's Call en vooral And No More Shall We Part. Daarna kon het eigenlijk alleen nog maar (een beetje) minder worden. En als ik het stemgemiddelde bij de albums zie, dan wordt die visie nota bene nog breed gedragen ook!
Hoe is het dan in de naam van welk opperwezen dan ook mogelijk dat jullie van het beste album geen enkel nummer in de finale laten en van het op een na beste album slechts één nummer?
Maar goed, dat maakt het wel weer makkelijk om tot een top 10 te komen, want alle nominaties die het wel gehaald hebben zijn, met uitzondering van Tupelo, toch heel wat minder dan wat er overbleef van de startlijst, zelfs nu daaruit mijn geheide nummer 1, As I Sat Sadly By Her Side, uit verdwenen is. En dan komen we tot het volgende lijstje:
01. Do You Love Me
02. Into My Arms
03. The Mercy Seat
04. The Weeping Song
05. Where the Wild Roses Grow (met Kylie Minogue)
06. Stranger Than Kindness
07. Tupelo *
08. Red Right Hand
09. Henry Lee (met PJ Harvey)
10. The Carny
Zijn toch nog tien zeer fraaie nummers. Kan niet anders zeggen. Maar toch, hè...
In mijn optiek is er een stijgende lijn waar te nemen in het werk van Nick Cave, beginnend op een vrij laag punt bij het verjaardagsfeestje en piekend bij The Boatman's Call en vooral And No More Shall We Part. Daarna kon het eigenlijk alleen nog maar (een beetje) minder worden. En als ik het stemgemiddelde bij de albums zie, dan wordt die visie nota bene nog breed gedragen ook!
Hoe is het dan in de naam van welk opperwezen dan ook mogelijk dat jullie van het beste album geen enkel nummer in de finale laten en van het op een na beste album slechts één nummer?
Maar goed, dat maakt het wel weer makkelijk om tot een top 10 te komen, want alle nominaties die het wel gehaald hebben zijn, met uitzondering van Tupelo, toch heel wat minder dan wat er overbleef van de startlijst, zelfs nu daaruit mijn geheide nummer 1, As I Sat Sadly By Her Side, uit verdwenen is. En dan komen we tot het volgende lijstje:
01. Do You Love Me
02. Into My Arms
03. The Mercy Seat
04. The Weeping Song
05. Where the Wild Roses Grow (met Kylie Minogue)
06. Stranger Than Kindness
07. Tupelo *
08. Red Right Hand
09. Henry Lee (met PJ Harvey)
10. The Carny
Zijn toch nog tien zeer fraaie nummers. Kan niet anders zeggen. Maar toch, hè...
0
geplaatst: 11 november 2011, 01:24 uur
01. The Mercy Seat
02. The Ship Song
03. The Weeping Song
04. Where the Wild Roses Grow
05. Red Right Hand
06. Foi Na Cruz
07. Do You Love Me
08. Papa Won't Leave You Henry
09. Henry Lee
10. The Good Son
02. The Ship Song
03. The Weeping Song
04. Where the Wild Roses Grow
05. Red Right Hand
06. Foi Na Cruz
07. Do You Love Me
08. Papa Won't Leave You Henry
09. Henry Lee
10. The Good Son
0
geplaatst: 11 november 2011, 01:42 uur
remcodulac schreef:
In mijn optiek belandt Cave na zijn beste album Murder Ballads in een dipje, waar hij pas met de dubbelaar Abattoir Blues/The Lyre Of Orpheus weer uit komt. Verder verschillen die stemgemiddeldes niet zo gek veel (behalve dan dat MB opmerkelijk laag scoort) met die van voorgangers als Let Love In. Er zit wel een verschil in aantal stemmen en dat heeft waarschijnlijk te maken met de leeftijd van de meeste stemmers.
0
geplaatst: 11 november 2011, 01:59 uur
Hehe eindelijk een medestander gevonden voor The Boatman's Call. We hebben er weinig aan, maar ja... Ben met je eens dat ook No More Shall We Part had verdiend om minimaal 1x (As I Sat Sadly By Her Side of Fifteen Feet of Pure White Snow) in de finale te staan. Als je kijkt dat er 5x Henry's Dream in staat...
0
geplaatst: 11 november 2011, 13:19 uur
1. Stagger Lee*
2. Where the Wild Roses Grow (met Kylie Minogue)
3. The Ship Song
5. Into My Arms
6. Red Right Hand
7. Jack the Ripper *
8. The Mercy Seat
9. Do You Love Me
10. Straight to You
2. Where the Wild Roses Grow (met Kylie Minogue)
3. The Ship Song
5. Into My Arms
6. Red Right Hand
7. Jack the Ripper *
8. The Mercy Seat
9. Do You Love Me
10. Straight to You
0
geplaatst: 11 november 2011, 14:09 uur
1. From Her to Eternity *
2. Papa Won't Leave You Henry *
3. John Finn's Wife *
4. Red Right Hand
5. The Mercy Seat
6. Straight to You
7. The Carny
8. The Ship Song
9. Tupelo *
10. Stagger Lee*
Ik miste wel een aantal nummers in de finale die mijn top 10 hadden kunnen halen (m.n. Fifteen Feet of Pure White Snow en the Curse of Millhaven) maar die hadden geen invloed gehad op mijn top 6.
2. Papa Won't Leave You Henry *
3. John Finn's Wife *
4. Red Right Hand
5. The Mercy Seat
6. Straight to You
7. The Carny
8. The Ship Song
9. Tupelo *
10. Stagger Lee*
Ik miste wel een aantal nummers in de finale die mijn top 10 hadden kunnen halen (m.n. Fifteen Feet of Pure White Snow en the Curse of Millhaven) maar die hadden geen invloed gehad op mijn top 6.
0
geplaatst: 11 november 2011, 14:21 uur
Moeilijk om een top-10 samen te stellen - de 20 nummers zijn min of meer aan elkaar gewaagd - maar ik heb de voorkeur voor zijn werk in de jaren '90.
1. The Ship Song
2. The Weeping Song
3. The Mercy Seat
4. Where the Wild Roses Grow (met Kylie Minogue)
5. Foi Na Cruz *
6. Straight to You
7. Do You Love Me
8. Into My Arms
9. Jack the Ripper *
10. I Had a Dream Joe
1. The Ship Song
2. The Weeping Song
3. The Mercy Seat
4. Where the Wild Roses Grow (met Kylie Minogue)
5. Foi Na Cruz *
6. Straight to You
7. Do You Love Me
8. Into My Arms
9. Jack the Ripper *
10. I Had a Dream Joe
0
geplaatst: 11 november 2011, 17:19 uur
dazzler schreef:
Ik meen me te herinneren dat Jack the Ripper nog hoog eindigde in de MuMeLadder.
Tenzij ik me hierin vergis. Maar het verbaast me dat hij maar op vier nominaties kon rekenen.
Ik meen me te herinneren dat Jack the Ripper nog hoog eindigde in de MuMeLadder.
Tenzij ik me hierin vergis. Maar het verbaast me dat hij maar op vier nominaties kon rekenen.
Ik heb me vandaag gerealiseerd dat ik Cortez the Killer van Neil Young voor ogen had.
0
geplaatst: 11 november 2011, 17:58 uur
Ik heb de finalelijst eens beluisterd en gemerkt dat er groeinummers tussen zitten.
Desalniettemin kwam ik aan een achttal songs die ik meteen kon rangschikken.
01. The Weeping Song
Een klassieker die opvallend matig scoort in deze finale.
02. Into My Arms
Zo hoor ik hem het liefst ... minimaal met enkel de piano.
Met Henry Lee als een erg flauw afkooksel van deze voltreffer.
04. Red Right Hand
Vond ik een aangename verrassing wat het arrangement betreft.
05. Stagger Lee
Was ook een aangename kennismaking.
Ik zat met het nummer van Lloyd Price in mijn hoofd
06. The Mercy Seat
Een erg goed nummer dat naar mijn smaak toch iets te veel aanbeden wordt op MuMe.
07. Do You Love Me
Prima single, niet te donker en niet te pathetisch (zoals de smartlap Straigt to You wel is).
08. The Ship Song
Soms doet de wat softere Cave me aan The Triffids denken.
09. Tupelo
Een iets ouder nummer dat ik erg kon smaken.
10. John Finn's Wife
Een favoriet Cave album heb ik niet echt, maar The Boatman's Call staat wel in de kast.
Desalniettemin kwam ik aan een achttal songs die ik meteen kon rangschikken.
01. The Weeping Song
Een klassieker die opvallend matig scoort in deze finale.
02. Into My Arms
Zo hoor ik hem het liefst ... minimaal met enkel de piano.
Met Henry Lee als een erg flauw afkooksel van deze voltreffer.
04. Red Right Hand
Vond ik een aangename verrassing wat het arrangement betreft.
05. Stagger Lee
Was ook een aangename kennismaking.
Ik zat met het nummer van Lloyd Price in mijn hoofd
06. The Mercy Seat
Een erg goed nummer dat naar mijn smaak toch iets te veel aanbeden wordt op MuMe.
07. Do You Love Me
Prima single, niet te donker en niet te pathetisch (zoals de smartlap Straigt to You wel is).
08. The Ship Song
Soms doet de wat softere Cave me aan The Triffids denken.
09. Tupelo
Een iets ouder nummer dat ik erg kon smaken.
10. John Finn's Wife
Een favoriet Cave album heb ik niet echt, maar The Boatman's Call staat wel in de kast.
0
geplaatst: 11 november 2011, 18:04 uur
01. Do You Love Me
02. John Finn's Wife *
03. Red Right Hand
04. Into My Arms
05. Tupelo *
06. The Carny
07. Straight to You
08. Foi Na Cruz *
10. The Mercy Seat
Lastig, veel goede nummers, maar als ik uit al zijn nummers een top 10 zou moeten maken waren waarschijnlijk alleen de eerste drie overgebleven. Net als El Ninjo mis ik Fifteen Feet of Pure White Snow en The Curse of Millhaven alleen zouden ze absoluut bij de eerste drie hebben gestaan.
02. John Finn's Wife *
03. Red Right Hand
04. Into My Arms
05. Tupelo *
06. The Carny
07. Straight to You
08. Foi Na Cruz *
10. The Mercy Seat
Lastig, veel goede nummers, maar als ik uit al zijn nummers een top 10 zou moeten maken waren waarschijnlijk alleen de eerste drie overgebleven. Net als El Ninjo mis ik Fifteen Feet of Pure White Snow en The Curse of Millhaven alleen zouden ze absoluut bij de eerste drie hebben gestaan.
0
geplaatst: 11 november 2011, 18:06 uur
dazzler schreef:
10. John Finn's Wife
10. John Finn's Wife
Maar daar staat ie niet op ... althans niet bij mij

0
geplaatst: 11 november 2011, 18:26 uur
Dat klopt, maar ik wist niet meer wat schrijven, zo snel.
De laatste twee nummers zijn nog niet helemaal zeker trouwens.
Het kan zijn dat ik die straks nog wijzig, maar eerst pannenkoeken eten !!!
De laatste twee nummers zijn nog niet helemaal zeker trouwens.
Het kan zijn dat ik die straks nog wijzig, maar eerst pannenkoeken eten !!!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.