menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits !

zoeken in:
1.New Born
2.Knights of cydonia
3.Hysteria
4.Time is running out
5.Plug in baby
6.Butterfilies and hurricanes
7.Citizen Erased*
8.Map of the problematique
9.Bliss
10.Cave*

Wat is het ongelooflijk moeilijk om een keuze te maken. En het is nog moeilijker om er commentaar bij te gaan plaatsen, want daar komt geen variatie in, alle tien weet ik niet veel meer te zeggen dan 'echt bizar fantastisch'. Daarom is het ook zo moeilijk om een keuze te maken laat ik vlug dit lijstje indienen anders verander ik weer van gedacht.

1. Unintended
Screenager
2. Supermassive Black Hole
3. Time Is Running Out
Dark Shines
4. Undisclosed Desires
5. Starlight
6. Plug In Baby
7. New Born
8. Map of the Problematique
9. Bliss
10. Hysteria

Nog een aardig geslaagde top 10, al begin ik steeds minder met Muse te hebben. Ook mijn stemmen voor OoS en BHaR maar eens verlaagd. Origin of Symmetry blijft wat mij betreft wel hun beste, vooral meest constante werk, maar de hoogtepunten ontbreken helaas, namelijk Screenager en Dark Shines.

Verder op nummer 1 een naar mijn mening vrij atyisch Muse-nummer, namelijk een ingetogen ballad, maar wel een prachtige! Screenager valt ook een beetje in die categorie, blijft ook ingetogen, maar dan anders.

Supermassive Black Hole was het nummer waarmee ik Muse leerde kennen, en vond ik meteen erg tof, hoewel ik me niet meteen meer ging verdiepen in de band. Het is altijd een favoriet gebleven. Overigens ook al vrij atypisch voor Muse, evenals Undisclosed Desires, vind ik, en juist die nummers doen het het best naar mijn mening.

De nummers die juist wel typisch Muse zijn vind ik vaak behoorlijk matig, zoals het grootste gedeelte van Showbiz en Absolution. Origin of Symmetry steekt er bovenuit, omdat ik de composities daar veel beter vind, en daarom steken New Born, Bliss en Plug In Baby (vroeger een grote favoriet) toch wel vrij ver uit boven veel andere Muse-nummers. Dingen als Stockholm Syndrome, en Butterflies and Hurricanes kan ik bijvoorbeeld helemaal niks mee. Cave, Muscle Museum en Sunburn zijn op zich nog wel vrij aardig, maar compositorisch vind ik het nog vrij zwak. Sunburn vind ik een zeiknummer, Muscle Museum's refrein is gewoon hetzelfde als de coupletten maar dan wat meer aangezet, en daardoor denk ik altijd in eerste instantie: "oh ja, best tof nummer", maar begint het me dan op de helft van het nummer alweer te vervelen.

Het laatste album ken ik nog niet zo goed, maar door dit spel heb ik wel Undisclosed Desires echt ontdekt. Ik kende het nummer wel al, maar nu viel ineens het kwartje.

Unintended atypisch? Ik zou juist zeggen typisch. Alleen ipv bombast gaat het nu gepaard met wat zachtere klanken. Maar nog altijd even theatraal, toch?

Daar zit wat in. Helemaal atypisch ook weer niet, maar het is toch niet echt een standaard Muse-nummer.

1. Plug In Baby

Plug in Baby is waarschijnlijk het Muse-nummer wat ik het vaakst luister en daarom staat die op 1. Dit nummer is aanstekelijk en lijkt nooit te gaan vervelen. Elke seconde van dit nummer bevalt me, zelfs elke zanglijn (en dat gebeurt me niet vaak!). De intro is fenomenaal en deze riff wordt natuurlijk niet voor niets als een van de beste uit de muziekgeschiedenis gezien.

2. Hysteria

Dit nummer is met zijn brute intro de perfecte opkomstmuziek voor een bokser. Ook de gitaarsolo tegen het einde is werkelijk briljant en is voor mij een van de hoogtepunten uit het gehele oeuvre van Muse.

3. Uprising

De gepolijste parel van The Resistance. Een opzwepend en meeslepend nummer waarin de synthesizer een fantastische rol speelt. Ook de gitaar die voor het tweede couplet begint en dan op de achtergrond blijft doorspelen weet me steeds weer te fascineren. De pracht van dit nummer zit hem in de details, die bij Muse niet altijd in overvloed aanwezig zijn. In dit nummer dus wel.

4. New Born

Dit hoef ik toch niet toe te lichten? De opener van een van de grotere albums uit de muziekgeschiedenis. Een mooi ingetogen intro wat vervolgens overgaat in een knallende opening. De energie in dit nummer houdt tot aan het einde toe aan en eindigt met een gitaarriff zoals alleen Muse die kan maken.

5. Undisclosed Desires
6. Starlight
7. Map of the Problematique *
8. Citizen Erased *
9. Knights of Cydonia
10. Time Is Running Out

Zo ziet mijn top 10 er op dit moment uit, maar daar kan ik over een uur alweer spijt van hebben. Muse heeft voor mij geen favoriete nummers, maar een hele grote groep topnummers die ik allemaal graag hoor. Deze top 10 hoort daar zeker bij en stiekem nog wel een paar nummers meer.

Ik zie trouwens dat mijn top 5 bijna uit vijf verschillende albums bestond. Voor m'n top 6 gaat het wel op,

1 Knights of Cydonia
2 Starlight
3 Unintended
MK-Ultra beste nummer van hun Resistance
4 Muscle Museum
5 Uprising
6 Citizen Erased *
7 Butterflies and Hurricanes
8 Cave *
9 Map of the Problematique *
10 Sing for Absolution *

Undisclosed Desires vind ik hun grootste miskleun

01 New Born
02 Plug In Baby
03 Starlight
04 Muscle Museum
05 Citizen Erased *
06 Map of the Problematique *
07 Supermassive Black Hole
08 Hysteria
09 Bliss
10 Time Is Running Out

Ik heb er verder niet zo veel bij te melden. Gewoon tien goede nummers, zonder dat de band nou ooit echt héél bijzonder wordt.

johannesA
1. Starlight
2. Bliss
3. Knights of Cydonia
4. Citizen Erased *
5. Time Is Running Out
6. Plug In Baby
7. New Born
8. Unintended
9. Sing for Absolution *
10. Sunburn

1. Plug In Baby
2. New Born
3. Bliss
4. Feeling Good
5. Hysteria
6. Sunburn
7. Time Is Running Out
8. Starlight
9. Citizen Erased *
10 Map of the Problematique *

Origin of Symmetry in mijn top 10 alleen al vanwege deze top 4. Na Absolution ben ik mijn interesse in Muse verloren.

1. Supermassive Black Hole

Progressive spacerock song met Prince elementen. Knap gemaakt.

2. Uprising

Typische Muse hit, clip met gevaarlijke teddy bear doet me wat aan dr. Who denken.

3. Sing for Absolution *

Een meeslepend nummer, waarvan je het gevoel krijgt dat als je het zelf zou kunnen zingen inderdaad absolutie zou kunnen krijgen.

4. Starlight
5. Bliss
6. Map of the Problematique *
7. Time Is Running Out
8. Stockholm Syndrome *
9. Butterflies and Hurricanes
10. New Born

01. Muscle Museum
02. New Born
03. Unintended
04. Hysteria
05. Plug in Baby
06. Sing for Absolution
07. Sunburn
08. Cave
09. Time Is Running Out
10. Blss

Bij Muse ga ik nogal voor Showbiz en Absolution, waarbij Origin of Symmetry in zo'n lijstje nog behoorlijk scoort omdat de uitschieters hoog zijn. Muscle Museum en Unintended zijn jeugdsentiment, dankzij die nummers werd Muse mijn eerste 'alternatieve' band. Zie voor een verdere toelichting hier, want dat heb ik toevallig net al allemaal opgeschreven. Dit lijstje is toch ijzersterk, jammer dat ze zo zijn afgegleden...

1. Knight Of Cydonia
2. Bliss
3. Time Is Running Out
4. Supermassive Black Hole
5. Hysteria
6. Uprising
7. Plug In Baby
8. Unintended
9. Undisclosed Desires
10. Feeling Good

Zo het was even een kleine bevalling (zonder complicaties) maar hier is hij dan! Ik ben gewoon eerst gaan strepen en toen hield ik deze 10 fantastische liedes over. Eigenlijk mis ik eigenlijk enkel Invincible welke zo rond de 4 a 5 plek zou hebben gestaan.

1. New Born
2. Bliss
3. Unintended
4. Time Is Running Out
5. Starlight
6. Uprising
7. Plug In Baby
8. Stockholm Syndrome
9. Muscle Museum
10. Sing for Absolution

tussenstand na 15 lijstjes

95
78
68
60
58
57
53
50
41
40

38
38
28
26
21
19
17
15
13
10 Sunburn

Deadline finale is vanavond om 20.00u.

chevy93 schreef:
Unintended atypisch? Ik zou juist zeggen typisch. Alleen ipv bombast gaat het nu gepaard met wat zachtere klanken. Maar nog altijd even theatraal, toch?

Eerst vond ik het een wat vreemde opmerking maar als je er over na gaat denken is het eigenlijk best goed gevonden

Vanavond na de Muse finale

start Greatest Hits of Tori Amos !

1. Plug in Baby

Enorm explosief nummer, en wat een knallend refrein ! Geweldige gitaarriff ook. En die falsetstem na het tweede refrein, heerlijk ! Als ik dit nummer opzet krijg ik altijd zin om mee te brullen en in het rond te springen. En soms doe ik dat dan ook gewoon. Kortom: zowat het beste nummer ooit voor mij.

2. Time Is Running Out

Geniaal nummer, zit echt perfect in mekaar. Alles klopt gewoon. Dreigende baslijn in het begin, strofes gestuwd door gitaar, groots en explosief refrein, heerlijke drums... Geweldig allemaal !

3. Bliss

Fantastisch nummer alweer, hier krijg ik ook altijd zin om in het rond te springen. Rustgevende intro en outtro ook, mooi in contrast met de theatraliteit en hevigheid van het nummer.

4. New Born

Wat een riffs ! Wat een melodieën !

5. Citizen Erased *

Hun langste nummer, en 1 van hun beste. Knap opgebouwd (of moet ik zeggen afgebouwd ?). Begint erg hevig, maar komt ook paar keer tot rust.

6. Sing for Absolution *

Simpele maar geniale piano-intro. Heerlijk refrein, vraagt om meegezongen te worden.

7. Butterflies and Hurricanes

Een orkaan van een nummer, blaast me helemaal omver. Het begint nog rustig, maar je voelt de dreiging en dan barst het helemaal los. Knap hoe Bellamy hier een pianostuk in verwerkt.

8. Muscle Museum

Hun eerste hit. Heel sterk refrein weer. Leuke bas ook.

9. Uprising

IJzersterke song, niet kapot te krijgen. Hiermee heb ik Muse pas ontdekt, heb dit maandenlang haast elke dag (meermaals) beluisterd en werd het maar niet beu. Zoals zo vaak bij Muse: groots en meezingbaar refrein. Meeslepend en opzwepend zoals stoepkrijt zegt. De strijdlust druipt er vanaf.

10. Starlight

Mooie keyboard riff. Grave baslijn. Pakkend refrein. Ook de strofes weten te boeien. Uitstekende song alweer.

Helaas geen tijd voor verhaaltjes dit keer. Deadline is over een paar minuten.

1. Knights of Cydonia
Apocalypse Please
Ruled by Secrecy

2. Uprising
3. Bliss
4. Butterflies and Hurricanes
5. Time Is Running Out
6. Feeling Good
7. Starlight
8. Supermassive Black Hole
9. Sing for Absolution *
10. Undisclosed Desires

GREATEST HITS of MUSE !

De laatste 10 op een rijtje ...

Je leest van links naar rechts: positie, puntentotaal, titel en aantal stemmen.
Songs met * stonden niet in de startlijst, maar werden genomineerd in de 1ste ronde.

11. (40) Hysteria (7)

12. (38) Map of the Problematique * (9) en de nummer 1 van dumb_helicopter.

13. (37) Butterflies and Hurricanes (8)

14. (31) Muscle Museum (6) en de nummer 1 van Lukas.

15. (24) Sing for Absolution * (7)

16. (21) Stockholm Syndrome * (4)

17. (20) Undisclosed Desires (6)

18. (20) Feeling Good (4)

19. (13) Cave * (4)

20. (10) Sunburn (3)

Er waren 12 nominaties in het spel, waarvan er 5 de finale haalden.
Uiteindelijk wist daarvan slechts 1 nummer de top 10 te bereiken.

Of dat wil zeggen dat dit een voorspelbare finale was ... merken we zometeen.

Er waren 17 deelnemers aan deze finale.

10. (41) Supermassive Black Hole (6)

De nummer 1 van dynamo d.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=6okwg6PiSis

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

dynamo d schreef:
Progressive spacerock song met Prince elementen. Knap gemaakt.

Afkomstig van Black Holes & Revelations (2006). Een lekker nummer vooral. Meteen al een vraag
voor de fans: het valt mij op dat Muse titels vaak naar het heelal verwijzen. Toeval of zit er meer achter?

09. (50) Unintended (7)

De nummer 1 van Arrie en remcodulac.

https://www.youtube.com/watch?v=i9LOFXwPwC4

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Arrie schreef:
Verder op nummer 1 een naar mijn mening vrij atyisch Muse-nummer, namelijk een ingetogen ballad, maar wel een prachtige! Screenager valt ook een beetje in die categorie, blijft ook ingetogen, maar dan anders.

Afkomstig van Showbiz (1999) en het doet mij wat denken aan een Radiohead ballad.
Een onverwacht maar mooi nummer. Wel een soort love/hate nummer: slechts 7 kaar beloond.

08. (59) Citizen Erased * (10)

https://www.youtube.com/watch?v=HiHUKVoYbdc

JoaMuse schreef:
Hun langste nummer, en 1 van hun beste. Knap opgebouwd (of moet ik zeggen afgebouwd ?).
Begint erg hevig, maar komt ook paar keer tot rust.

Afkomstig van Origin of Symmetry (2001). Met stip de beste nominatie van het spel,
maar toch nergens op 1 beland. Ik zal dat album toch eens wat vaker moeten gaan draaien.

07. (62) Uprising (9)

https://www.youtube.com/watch?v=w8KQmps-Sog

stoepkrijt schreef:
De gepolijste parel van The Resistance. Een opzwepend en meeslepend nummer waarin de synthesizer een fantastische rol speelt. Ook de gitaar die voor het tweede couplet begint en dan op de achtergrond blijft doorspelen weet me steeds weer te fascineren. De pracht van dit nummer zit hem in de details, die bij Muse niet altijd in overvloed aanwezig zijn. In dit nummer dus wel.

Afkomstig van The Resistance (2009). Met elektro beatje zowaar.
Hitgevoelig nummer vooral. Al vier verschillende albums in de top 10 gespot.

06. (67) Knights of Cydonia (10)

De nummer 1 van chevy93, DjFrankie en laxus11.

https://www.youtube.com/watch?v=G_sBOsh-vyI

arcade monkeys schreef:
Wat is het ongelooflijk moeilijk om een keuze te maken. En het is nog moeilijker om er commentaar bij te gaan plaatsen, want daar komt geen variatie in, alle tien weet ik niet veel meer te zeggen dan 'echt bizar fantastisch'. Daarom is het ook zo moeilijk om een keuze te maken laat ik vlug dit lijstje indienen anders verander ik weer van gedacht.

Afkomstig van Black Holes & Revelations (2006). Bonanza met een toefje blazers.
Het valt me tijdens deze top 10 op hoe gevarieerd hun oeuvre eigenlijk wel is.

05. (73) Starlight (14)

De nummer 1 van johannesA.

https://www.youtube.com/watch?v=Pgum6OT_VH8

JoaMuse schreef:
Mooie keyboard riff. Grave baslijn. Pakkend refrein.
Ook de strofes weten te boeien. Uitstekende song alweer.

Afkomstig van Black Holes & Revelations (2006). Het zal wel aan mij liggen, maar voor de eerste keer
in deze top 10 krijg ik toch even een soort dertien in een dozijn gevoel. Ik hoor wel de titel van het album.

04. (74) Bliss (14)

https://www.youtube.com/watch?v=eMqsWc8muj8

JoaMuse schreef:
Fantastisch nummer alweer, hier krijg ik ook altijd zin om in het rond te springen. Rustgevende intro en outtro ook, mooi in contrast met de theatraliteit en hevigheid van het nummer.

Afkomstig van Origin of Symmetry (2001). Laat ik het gewoon eens zijn met JoaMuse.
Ik krijg echt wel trek in deze band. Gelukkig heb ik dit album al. Slechts een halve keer gedraaid.

Typisch ik ook: klassiekers kopen en dan geen tijd hebben om ze fatsoenlijk te ontdekken. Bij deze.

03. (75) Time Is Running Out (14)

https://www.youtube.com/watch?v=zhAmug6Ts6o

JoaMuse schreef:
Geniaal nummer, zit echt perfect in mekaar. Alles klopt gewoon. Dreigende baslijn in het begin, strofes gestuwd door gitaar, groots en explosief refrein, heerlijke drums... Geweldig allemaal !
Lukas schreef:
Bij Muse ga ik nogal voor Showbiz en Absolution, waarbij Origin of Symmetry in zo'n lijstje nog behoorlijk scoort omdat de uitschieters hoog zijn. Muscle Museum en Unintended zijn jeugdsentiment, dankzij die nummers werd Muse mijn eerste 'alternatieve' band. Zie voor een verdere toelichting hier, want dat heb ik toevallig net al allemaal opgeschreven. Dit lijstje is toch ijzersterk, jammer dat ze zo zijn afgegleden...
dumb_helicopter schreef:
Jammer dat m'n numero uno, MK Ultra, in de vorige ronde weggestemd is. Gelukkig is Stockholm Syndrome er op z'n minst ingebleven, een nummer dat het net als Citizen Erased en Map of the Problematique van zijn lekkere drum heeft afgewisseld met een gierende gitaarsolo.
De rustige nummers van Muse zijn nooit zo m'n ding geweest.
Tribal Gathering schreef:
Zo maar, denk ik. Prima band, de meeste songs ontlopen elkaar niet veel. Plaatst tien was dringen en omdat ik niets van het laatse album had heb ik maar voor Undisclosed Desires gekozen. Uprising is wel een heel flauw afkooksel van eerdere nummers. Achteraf blijkt dat hun debuutalbum ook niets in de lijst had, maar ala... het moet maar zo. Albums twee, drie en vier zijn ook duidelijk wat beter dan de andere twee.

Afkomstig van Absolution (2003). Het was even wachten op dit album in de top 10.
Erg typisch nillies britpop ding met staccato jazz motiefjes. Basgitaar klinkt als cello.

02. (88) Plug In Baby (14)

De nummer 1 van JoaMuse, stoepkrijt en sunderland.

https://www.youtube.com/watch?v=dbB-mICjkQM

JoaMuse schreef:
Enorm explosief nummer, en wat een knallend refrein ! Geweldige gitaarriff ook. En die falsetstem na het tweede refrein, heerlijk ! Als ik dit nummer opzet krijg ik altijd zin om mee te brullen en in het rond te springen. En soms doe ik dat dan ook gewoon. Kortom: zowat het beste nummer ooit voor mij.
stoepkrijt schreef:
Plug in Baby is waarschijnlijk het Muse-nummer wat ik het vaakst luister en daarom staat die op 1.
Dit nummer is aanstekelijk en lijkt nooit te gaan vervelen. Elke seconde van dit nummer bevalt me, zelfs elke zanglijn (en dat gebeurt me niet vaak!). De intro is fenomenaal en deze riff wordt natuurlijk niet voor niets als een van de beste uit de muziekgeschiedenis gezien.
Sunderland schreef:
Origin of Symmetry in mijn top 10 alleen al vanwege deze top 4.
Na Absolution ben ik mijn interesse in Muse verloren.
DjFrankie schreef:
Undisclosed Desires vind ik hun grootste miskleun

Afkomstig van Origin of Symmetry (2001). Electrified rocksong kicks ass.
Doet dit keer denken aan Placebo. Vind ik dan waar met mijn vergelijkingsdrang.

01. (102) New Born (14)

De nummer 1 van arcade monkeys, Casartelli, Co Jackso, Tribal Gathering en vigil.

https://www.youtube.com/watch?v=qhduQhDqtb4

stoepkrijt schreef:
Dit hoef ik toch niet toe te lichten? De opener van een van de grotere albums uit de muziekgeschiedenis. Een mooi ingetogen intro wat vervolgens overgaat in een knallende opening. De energie in dit nummer houdt tot aan het einde toe aan en eindigt met een gitaarriff zoals alleen Muse die kan maken.
vigil schreef:
Zo het was even een kleine bevalling (zonder complicaties) maar hier is hij dan!
Ik ben gewoon eerst gaan strepen en toen hield ik deze 10 fantastische liedes over.
Eigenlijk mis ik enkel Invincible welke zo rond de 4 a 5 plek zou hebben gestaan.
Casartelli schreef:
Ik heb er verder niet zo veel bij te melden.
Gewoon tien goede nummers, zonder dat de band nou ooit echt héél bijzonder wordt.
chevy93 schreef:
Helaas geen tijd voor verhaaltjes dit keer. Deadline is over een paar minuten.

Afkomstig van Origin of Symmetry (2001). De gedoodverfde winnaar won volgens mij.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:22 uur

geplaatst: vandaag om 18:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.