Muziek / Muziekgames / Knock-out: Albums (Versie 6)
zoeken in:
0
geplaatst: 16 januari 2011, 21:40 uur
*zucht*, nummers 3 en 4 uit mijn top 10 binnen de paar uur uitgeschakeld. (En twee maal gaf the viking de doodsteek!)
2-5
2-5
0
geplaatst: 16 januari 2011, 21:47 uur
200. Kyuss - Sky Valley (1994) vs. Curtis Mayfield - Superfly (1972)
1-0
1-0
0
geplaatst: 16 januari 2011, 23:01 uur
Ken die plaat van Kyuss niet, maar die van Mayfield is wel briljant!
0
geplaatst: 16 januari 2011, 23:26 uur
Totaal onvergelijkbaar en in hun soort briljant, wat een onmogelijke keuze...
3-3
3-3
0
geplaatst: 16 januari 2011, 23:36 uur
Arno schreef:
*zucht*, nummers 3 en 4 uit mijn top 10 binnen de paar uur uitgeschakeld. (En twee maal gaf the viking de doodsteek!)
2-5
2-5
Goh dat spijt me Arno want ik waardeer je muzieksmaak

0
tangmaster
geplaatst: 17 januari 2011, 07:22 uur
201. Opeth - Blackwater Park (2001) vs. The xx - xx (2009)
1-0
1-0
0
geplaatst: 17 januari 2011, 09:34 uur
Arrie schreef:
Wat is er mis met de muziek van mevrouw Winehouse, als ik vragen mag? Back In Black is toch wel een moderne klassieker te noemen.
Wat is er mis met de muziek van mevrouw Winehouse, als ik vragen mag? Back In Black is toch wel een moderne klassieker te noemen.
Om hier nog op terug te komen: ik vind Back to Black een van de meest overroepen albums van het afgelopen decennium. Tuurlijk, ze heeft een goede stem en steekt daarmee af tegenover de doorsnee zangeresjes die de hitparade bevolken, maar ik mis bij haar muziek elke vorm van originaliteit of verfijning. Dit album is destijds enorm gehypet, mede door haar personage, maar vindt vooral aanzien bij mensen met een enorme hunkering naar het geluid van vroeger, die te beroerd zijn om verder te kijken dan hun neus lang is wat betreft de hedendaagse muziek. Duffy is hierin nog een slag erger, zo bedacht als skihal in Dubai. Dan is Meddle voor mij nog lang niet het beste album van Pink Floyd, maar alleen al Echoes behaalt voor mij een intensiteit die mevrouw Winehouse nooit in haar leven zal halen. Tuurlijk moet iedereen het zelf weten, maar ik heb het idee dat er redelijk wat anti-stemmers tegen Pink Floyd zitten, gezien het verliezen van Animals en Meddle tegen The Veils en Winehouse. Maar goed, het is natuurlijk maar een spelletje

0
geplaatst: 17 januari 2011, 11:02 uur
Natuurlijk is Amy Winehouse controversieel en een hype maar Back to Black is zowel vocaal als tekstueel erg sterk, een verademing tussen die platgeproduceerde R&B en fabriekspop. Idem voor het debuut van Duffy.
Anti-stemmen, daar hou ik mij niet mee bezig. Zo vind ik het nog merkwaardiger dat Kelly Clarkson liefst 4 stemmen kreeg tegen een U2-album (als dat geen anti-stemmen zijn weet ik het niet meer). Ik stem steeds voor het album dat de hoogste waardering heeft gekregen en bij twijfel (zoals de battle Amy Winehouse vs Pink Floyd) of als ik ze niet ken pas ik.
Anti-stemmen, daar hou ik mij niet mee bezig. Zo vind ik het nog merkwaardiger dat Kelly Clarkson liefst 4 stemmen kreeg tegen een U2-album (als dat geen anti-stemmen zijn weet ik het niet meer). Ik stem steeds voor het album dat de hoogste waardering heeft gekregen en bij twijfel (zoals de battle Amy Winehouse vs Pink Floyd) of als ik ze niet ken pas ik.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 17 januari 2011, 11:05 uur
LucM schreef:
Zo vind ik het nog merkwaardiger dat Kelly Clarkson liefst 4 stemmen kreeg tegen een U2-album (als dat geen anti-stemmen zijn weet ik het niet meer).
Zo vind ik het nog merkwaardiger dat Kelly Clarkson liefst 4 stemmen kreeg tegen een U2-album (als dat geen anti-stemmen zijn weet ik het niet meer).
Het ging wel om All That You Can't Leave Behind...
0
geplaatst: 17 januari 2011, 11:13 uur
All That You Can't Leave Behind is wel niet het beste U2-album (maar voor mij nog net goed voor 4*) maar slechter dan Kelly Clarkson ???
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 17 januari 2011, 11:15 uur
LucM schreef:
All That You Can't Leave Behind is wel niet het beste U2-album (maar voor mij nog net goed voor 4*) maar slechter dan Kelly Clarkson ???
't Is bij mij 1* om 1½*. Ik kan me geen treffender voorbeeld voor de geest halen van een band die zonder succes een oud recept probeert te kopiëren en media en publiek die er massaal intrappen dan U2 met AtYCLB. Dat was ook een beetje de tijdgeest (zie ook: R.E.M. - Reveal), maar dit was wel heel bar. Stuck in a Moment iemand...?
0
geplaatst: 17 januari 2011, 11:42 uur
201. Opeth - Blackwater Park (2001) vs. The xx - xx (2009)
3-4 (pas)
3-4 (pas)
* denotes required fields.