MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Knock-out: Albums (Versie 6)

zoeken in:
Mag ik Dooltitle van jullie niet beter vinden dan Surfer Rosa of zo?

Lukk0
Jawel hoor, we zijn het er alleen niet mee eens. En aangezien mijn smaak beter is dan die van jou, heb ik gelijk

Zorin schreef:
onnodige discussie: Dire Straits is kwalitatief gewoon beter

Dat misschien wel, maar daarbij val je dan weer kwalitatief in slaap. Of is dat de bedoeling?

49. The Human League - Dare! (1981) vs. Moby - Play (1999)

1-0

Zorin
1-3

Pixies - Surfer Rosa (1988) vs. Dire Straits - Love over Gold (1982)
6-4.

Mag ik even lachen?
(afbeelding)

Inderdaad. Dat Dire Straits nog vier stemmen hebben gehaald zeg...

chevy93 schreef:
Mag ik even lachen?

Ach, het zijn totaal verschillende maar allebei uitstekende albums. Het ene wordt vaak als herrie omschreven door de haters, het andere als saai. Als mensen hun vooroordelen even opzij zouden zetten, zien ze het mooie in beiden. Ik heb Surfer Rosa op 4,5* staan (minder dan Doolittle en Bossanova) en Love over Gold op 4* (prima, maar minder dan Dire Straits, Communiqué en Making Movies). Als ik hier de beslissing had moeten brengen, had ik desalniettemin op Love over Gold gestemd, uit sympathie voor de underdog die hier altijd weer belachelijk moet worden gemaakt. Maar met Surfer Rosa is er ook een geweldig album door naar de volgende ronde!

Stand:

49. The Human League - Dare! (1981) vs. Moby - Play (1999)

1-3

Strangeways schreef:
Ik heb Surfer Rosa op 4,5* staan en Love over Gold op 4*

Grappig, ik ook. Maar ik ga alleen bij gelijke scores voor de underdog en had in dit geval dus gewoon voor de hoogste score gekozen.

Yann Samsa
Pixies door
3-4

Allmusic
5-5 Moby

5-6 Moby

50. Cannibal Ox - The Cold Vein (2001) vs. R.E.M. - Lifes Rich Pageant (1986)

0-0

Ik kan weer een keer stemmen

0-1

Gast
geplaatst: vandaag om 08:28 uur

geplaatst: vandaag om 08:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.