MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MusicMeter: Song van het Jaar 2011 competitie

zoeken in:
1. Random Axe - Random Call
2. Tune-Yards - My Country
3. Shabazz Palaces - Swerve... the Reeping of All That Is Worthwhile (Noir Not Withstanding)
4. Munk - Mis Labios

Vreselijk slechte ladder, 1 nummer dat ik leuk vond en dat was dan ook mijn eigen nominatie.

1. Rival Sons – Pressure and Time
2. The Subways - It's a Party
3. Random Axe - Random Call
4. Tim Knol - Days

1. Shabazz Palaces - Swerve... the Reeping of All That Is Worthwhile (Noir Not Withstanding)
2. Random Axe - Random Call
3. Tune-Yards - My Country
4. Munk - Mis Labios

Drie uitstekende nummers, en de rest valt ook nog wel mee, toch? Niet dan?

1. Rival Sons - Pressure and Time
2. The Subways - It's a Party
3. Shabazz Palaces - Swerve... the Reeping of All That Is Worthwhile (Noir Not Withstanding)
4. Tune-Yards - My Country

De eerste 3 zijn gewoon prima tot goed, daarna wordt het rap minder. En ik ben de laatste tijd heel erg into hiphop, maar als dit het beste nummer van Random Axe moet zijn, dan sla ik dat album toch maar snel over. Rival Sons kende ik al, maar The Subways en Shabazz verrassen me positief.

Het album van Random Axe heeft wel meer hoogtepunten hoor.

1. The Subways - It's a Party
2. Rival Sons - Pressure and Time
3. Tune-Yards - My Country
4. Munk - Mis Labios

Leuk nummer van The Subways, aardig nummer van Rival Sons en dan houdt het eigenlijk wel op. Tune-Yards klinkt ook nog wel lekker, maar die rotstem weet een hoop te verpesten... Ik vind het trouwens best begrijpelijk dat Munk zo weinig punten krijgt, maar ik vind het nog best een geinig nummer. Niet meer dan dat.

odi
1. Rival Sons - Pressure and Time
2. Tim Knol - Days
3. The Devin Townsend Project - The Mighty Masturbator
4. The Subways - It's a Party

Uitslag ladder 7 (13 deelnemers):

1. Rival Sons - Pressure and Time 30
2. Random Axe - Random Call 20
3. Tim Knol - Days 16
4. Shabazz Palaces - Swerve... the Reeping of All That Is Worthwhile (Noir Not Withstanding) 16
5. The Subways - It's a Party 15
6. Tune-Yards - My Country 14
7. The Devin Townsend Project - The Mighty Masturbator 12
8. Munk - Mis Labios 7

Tim Knol derde dankzij meer #1-noteringen.

Niet om iemand op z'n tenen te trappen, maar ik vind het niveau van de ladders bijzonder laag. Veelal kom ik niet eens tot 4 favorieten. Hopelijk kan de laatste ladder ten minste zorgen dat de nasmaak wel goed is.

Co, vind je het goed als ik nog stem voor ladder 7? Ben net bezig met beluisteren. Reken ik zelf de eindstand wel uit.

Lijkt me prima, zeker als je maar twee minuten later bent. En zeker als je geen liefhebber van Tim Knol, maar wel van Tune-Yards en Shabazz bent.

chevy93 schreef:
Niet om iemand op z'n tenen te trappen, maar ik vind het niveau van de ladders bijzonder laag. Veelal kom ik niet eens tot 4 favorieten. Hopelijk kan de laatste ladder ten minste zorgen dat de nasmaak wel goed is.

Ik vind het niveau deze maand ook een stuk minder. En dan komt er nog eens bij dat een groot deel van mijn favorieten in dezelfde ladders zaten (ladder 5 en 6).

Ladder 8:

Booker T. Jones - Representing Memphis
Dustin O'Halloran - We Move Lightly
Fink - Berlin Sunrise
Miles Kane - Come Closer
Muhsinah - How Great
Other Lives - Tamer Animals
Ponderosa – Devil On My Shoulder
The Antlers – Putting the Dog to Sleep

Ladder 5 en 6 heb ik laten schieten vanwege de enorme teleurstelling van ladder 4. Hopelijk zijn de goede nummers van 5 en 6 door en dan hoor ik ze alsnog.

Teunnis schreef:
(quote)

Ik vind het niveau deze maand ook een stuk minder. En dan komt er nog eens bij dat een groot deel van mijn favorieten in dezelfde ladders zaten (ladder 5 en 6).

Ik vind ladder 8 bijzonder sterk. Maar deze maand/editie valt inderdaad een beetje tegen.

Sandokan-veld schreef:
Co, vind je het goed als ik nog stem voor ladder 7? Ben net bezig met beluisteren. Reken ik zelf de eindstand wel uit.

Geen probleem

Hier ladder 8 op Spotify:
Ladder 8 by chevy93 on Spotify - open.spotify.com

En deze 3 niet gevonden:
Co Jackso schreef:
Muhsinah - How Great
Other Lives - Tamer Animals
Ponderosa – Devil on My Shoulder

Van Ponderosa is op YouTube alleen een live-versie van te vinden.

Spotify zonder Muhsinah, Other Lives en Ponderosa.

EDIT: Chevy was net iets eerder

Stomme vraag misschien, maar de score gaat toch gewoon: 4 punten voor een nummer 1 notering t/m 1 punt voor een nummer 4, neem ik aan?

Ponderosa is een live-uitvoering zie ik nu. En te beoordelen aan de eerste paar seconden niet echt een goede. Iemand een betere link?

Sandokan-veld schreef:
Stomme vraag misschien, maar de score gaat toch gewoon: 4 punten voor een nummer 1 notering t/m 1 punt voor een nummer 4, neem ik aan?
Klopt.

Teunnis schreef:
Lijkt me prima, zeker als je maar twee minuten later bent. En zeker als je geen liefhebber van Tim Knol, maar wel van Tune-Yards en Shabazz bent.

Nou, dat laatste gaat wel goed komen.

Ladder 7:

1. Tune-Yards - My Country
2. Shabazz Palaces - Swerve... the Reeping of All That Is Worthwhile (Noir Not Withstanding)
3. Rival Sons - Pressure and Time
4. Random Axe - Random Call

Ik vond het toch wel een aardige ladder, ook Subways en Munk vond ik wel sympathiek. Die andere twee waren ook niet eens slecht.

(EDIT: Uitslag ladder even in apart bericht geplaatst voor de overzichtelijkheid).

Enfin:

Definitieve Uitslag ladder 7 (14 deelnemers):

1. Rival Sons - Pressure and Time 32
2. Random Axe - Random Call 21
3. Shabazz Palaces - Swerve... the Reeping of All That Is Worthwhile (Noir Not Withstanding) 19
4. Tune-Yards - My Country 18
5. Tim Knol - Days 16
6. The Subways - It's a Party 15
7. The Devin Townsend Project - The Mighty Masturbator 12
8. Munk - Mis Labios 7

Waarmee ik dus even genadeloos mijn landgenoot uit de top 3 stoot. Nou goed, die macht bevalt me wel, vooral omdat mijn beide nominaties het deze maand niet gehaald hebben omdat ik op vakantie was en zelf niet kon stemmen. Wraak, moehahaha.

Bedankt voor het geduld!

Dit is toch de eerste ronde? Daarvan gaan toch de eerste 4 door?

Oh, dat weet ik niet precies uit mijn hoofd hoor. Die afspraak is ook een paar keer veranderd in de loop van het spel volgens mij.

De eerste 4 gaan inderdaad door. Beetje lullig voor Tim.

herman schreef:
Nog even de regels:
-elke ladder duurt tenminste 24 uur
-iedereen post zijn top 4
-de beste 4 van elke ladder gaan door naar de finaleladders

01. Dustin O'Halloran - We Move Lightly
Mijn eigen nominatie. Hoewel het meer een "bij gebrek aan beter"-nominatie was, vind ik het nummer steeds mooier worden. Hopelijk denken jullie er ook zo over.

02. Fink - Berlin Sunrise
Volgens MuMe is dit folk? Zelf vind ik dit meer rock, zeker gezien de instrumentale composities. Is de rest van het album zo verschillend, of heb ik een verkeerd beeld van folk?
Welk genre het dan ook is, ik vind het een uitstekend nummer. Ik ga het album eens opzoeken.

03. Miles Kane - Come Closer
Pakkend kort nummer à la The Kinks of The Byrds. Ik vind het een prima nummer.

04. Other Lives - Tamer Animals
Het enige nummer dat ik een tweede keer heb beluisterd om te kijken of die echt goed genoeg is. Met resultaat, een mooie 4e plek.

05. Booker T. Jones - Representing Memphis
Lekker fris nummer. Met een prachtige keyboard/synthesizer(what's the difference?)-solo. Leek mijn top 4 lang te gaan halen, maar Tamer Animals kwam door de tweede luisterbeurt net langszij.

06. Ponderosa - Devil On My Shoulder
Toch wel goede kwaliteit. Ook geen slecht nummer, maar de rest is gewoon beter.

07. The Antlers - Putting the Dog to Sleep
Het enige nummer van een artiest die me bekend voorkomt. Ironisch genoeg was dit het enige nummer dat juist onopvallend tussendoor kwam. Het album ga ik sowieso beluisteren, dus dat komt wel goed, maar deze haalt mijn top 4 helaas niet.

08. Muhsinah - How Great
Niet onaardig. Pakt me verder totaal niet.

Directe link voor Fink- Berlin Sunrise

&

Directe link voor Miles Kane- Come Closer

&

Directe link voor Other Lives - Tamer Animals

1. Booker T. Jones - Representing Memphis
2. Dustin O'Halloran - We Move Lightly
3. Fink - Berlin Sunrise
4. Muhsinah - How Great

Gast
geplaatst: vandaag om 15:52 uur

geplaatst: vandaag om 15:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.