MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MusicMeter: Song van het Jaar 2011 competitie

zoeken in:
1. Austra - Beat And The Pulse
2. Coldplay - Moving to Mars
3. Cults - Go Outside
4. Other Lives - Old Statues

Nogal een niveauverschil in deze ladder: Blackfield (cheesy rockballad) en Bad Meets Evil (popiejopie-hiphop) vind ik niet om aan te horen. Ook Beyoncé doet me niet zoveel: had gehoopt op een lekkere single, maar deze ballad vind ik saai. In deze categorie heeft ze veel betere nummers. Digitalism is aardig, maar heeft duidelijk zijn momentum een jaar of 5 geleden gehad.

Veel beter vind ik Austra, lekker duistere electropop. Hier wil ik zeker meer van horen. Coldplay weet me vervolgens te verrassen met een prachtig nummer: bij de discussie op de albumpagina kreeg dit nummer al veel lovende commentaren (itt de afgrijselijke radiosingle) en wat mij betreft is dat terecht. Nummer 3 en 4 zijn wat minder: Cults is wel een fijn uptempo indieplaatje waarvan ik een beetje een jaren '60 gevoel krijg en Other Lives doet me dan weer wat denken aan Pearls Before Swine, waarschijnlijk vanwege het geslis en de weinig geprononceerde zang. Maar desalniettemin wel een mooi nummer.

Ah.

Je begrijpt dat ik een beetje druk ben, maar misschien kan ik morgen een gaatje vinden voor deze ladder. Ben erg benieuwd naar die nieuwe Coldplay.

1. Coldplay - Moving to Mars (beste nieuwe Coldplaynummer van dit jaar )
2. Austra - Beat And The Pulse
3. Other Lives - Old Statues
4. Digitalism - Miami Showdown

2. Digitalism - Miami Showdown
3. Cults - Go Outside
4. Blackfield - Oxygen

Voor mij is deze ronde van dit topic nu al geslaagd dor de twee electronic klappers van Austra (ken nog niet het hele album, maar wat ik ervan ken, kan dit wel eens een top 10 album van 2011 gaan opleveren) en van Digitalism. Gevolgd door het erg fijne Go Outside wat mij ook aan vroeger dagen doet denken. Blackfield wint het net van Other Lives.

Die van Coldplay en Bad Meets Evil vielen al snel af, vond beiden zeker niet beter dan de hierboven genoemde vijf. Beyoncé's track kende ik al wel, maar wordt hier simpelweg overklast. Al met al een geslaagde eerste ladder.

Ladder 1:
1. Other Lives - Old Statues
2. Cults - Go Outside
3. Austra - Beat And The Pulse
4. Blackfield - Oxygen

Tsjonge, wat is 'Old Statues' een mooi nummer! Eigenlijk levert Other Lives hier gewoon een bak clichés af, maar blijkbaar zijn het clichés die bij mij de juiste snaar raken. Ik moet die plaat eens checken.
De nummer 2 is dan nog een aardig indiedeuntje dat ik volgens mij 6,5 gaf in het topic 'Maak kennis met 2011'. De nummer drie is ook wel aardig. Voor de laatste stem waren Coldplay en Bad Meets Evil ook nog even in de running, maar de maniertjes van Eminem, Royce 5'9 en Chris Martin irriteren mij tegenwoordig. Dan maar Blackfield, wat ik in ieder geval zonder ergernis kan beluisteren.

1. Bad Meets Evil - Fast Lane
3. Beyoncé - Best Thing I Never Had
2. Blackfield - Oxygen

1) Other Lives - Old Statues
2) Blackfield - Oxygen
3) Austra - Beat And The Pulse
4) Digitalism - Miami Showdown

1. Coldplay - Moving to Mars
2. Blackfield - Oxygen
4. Bad Meets Evil - Fast Lane

Het nummer van Other Lives deed mij heel sterk aan de muziek van Danger Mouse & Daniele Luppi denken

1. Coldplay - Moving to Mars
2. Austra - Beat And The Pulse
3. Bad Meets Evil - Fast Lane

Moving to Mars is en blijft prachtig. Hopelijk is dit een voorbode voor het album en is met Every Teardrop Is A Waterfall de honger naar een hit gestild en gaan ze pareltjes als Moving to Mars maken.

2. Cults - Go Outside
3. Digitalism - Miami Showdown

Het nummer van Austra vind ik veruit het beste nummer. Dat klinkt als The Knife/Fever Ray. Go Outside van Cults is een leuk pop nummer. Digitalism is een simpel maar een goed electronisch nummer. Die van Other Lives is een mooi nummer. Mooi gitaar geluid.

Blackfield vind ik een vreselijk pop nummer. Die van Coldplay is saai. Het nummer van Beyoncé kan er mee door. Bad Meets Evil, Eminem vind ik tegenwoordig een vervelende rapper. Die beat is ook niet zo bijzonder.

Ladder 1:
2. Bad Meets Evil - Fast Lane
4. Blackfield - Oxygen

Op volgorde:
5. Coldplay - Moving to Mars
6. Austra - Beat And The Pulse
7. Cults - Go Outside
8. Digitalism - Miami Showdown

Vrij matige ladder. Alleen van Other Lives zou ik het oprecht terecht van vinden als die de finale zou halen. Misschien eens het album opzoeken Maar Fast Lane is ook een prima nummer en daar heb ik ook meer dan vrede mee.
Austra begon best aardig, maar duurt uiteindelijk te lang. Digitalism kwam waarschijnlijk op een verkeerd moment. Net na Kid A en ik had mijn neus behoorlijk vol van electronic. Zou op een ander moment zomaar in mijn top 4 kunnen staan, want ik hoor er best een lekker nummer in.

Overigens beginnen 7 van de 8 artiesten met de A, B, C of D. Toeval?

Nee, de Illuminati zitten erachter!

Het was mij ook opgevallen, maar het is inderdaad toeval. De loting is random gedaan, ik heb alleen de regel ingebouwd dat nummers van dezelfde artiest en nominaties van dezelfde persoon niet in dezelfde ladder terecht komen.

Ladder 3 voldoet dan niet aan uw normen, ik heb Kasabian en Amatorski genomineerd.

odi
2. Blackfield - Oxygen
3. Coldplay - Moving to Mars
4. Austra - Beat And The Pulse

@jassn: dat is vaag, heb ik zeker over het hoofd gezien.

geen probleem hoor , ik geloof erin dat ze allebei door gaan

2. Digitalism - Miami Showdown
4. Cults - Go Outside

Austra mijlenver bovenaan. Had zelf 'Lose it' al genomineerd, die komt de volgende ronde al aan bod, wat er uit ziet als een erg sterke ladder, in tegenstelling tot deze.

Austra - Beat And The Pulse: 27
Bad Meets Evil - Fast Lane: 10
Beyoncé - Best Thing I Never Had: 5
Blackfield - Oxygen: 14
Coldplay - Moving to Mars: 17
Cults - Go Outside: 11
Digitalism - Miami Showdown: 11
Other Lives - Old Statues: 25

Rhythm & Poetry schreef:
1. Bad Meets Evil - Fast Lane
2. Blackfield - Oxygen
Dus? Bij de uitslag heb ik Beyoncé als 3 punten gezien.

01. Austra - Beat And The Pulse: 27
02. Other Lives - Old Statues: 25
03. Coldplay - Moving to Mars: 17
04. Blackfield - Oxygen: 14
05. Cults - Go Outside: 11
05. Digitalism - Miami Showdown: 11
07. Bad Meets Evil - Fast Lane: 10
08. Beyoncé - Best Thing I Never Had: 5

herman schreef:
Ladder 2:
Austra - Lose it
Dennis Coffey - 7th Galaxy
Dir en grey - Different Sense
Fucked Up - Queen of Hearts
Opeth - The Devil's Orchard
Spokes - Peace Racket
This Patch of Sky - When The Sun Shines Through
Thurston Moore - Circulation

chevy93 schreef:
Austra - Beat And The Pulse: 27
Bad Meets Evil - Fast Lane: 10
Beyoncé - Best Thing I Never Had: 5
Blackfield - Oxygen: 14
Coldplay - Moving to Mars: 17
Cults - Go Outside: 11
Digitalism - Miami Showdown: 11
Other Lives - Old Statues: 25

(quote)
Dus? Bij de uitslag heb ik Beyoncé als 3 punten gezien.

Het maakt niet echt uit als ik de score zo zie. Maar Blackfield staat op 2 en Beyoncé op 3.

1. This Patch of Sky - When the Sun Shines Through
2. Austra - Lose It
3. Thurston Moore - Circulation
4. Spokes - Peace Racket

De eerste drie doen niet veel voor elkaar onder, allemaal toppers. This Patch of Sky is gewoon erg fijne post-rock. Lekker bombastisch. Het vorige nummer van Austra was nog net iets beter, maar ook dit is een goed nummer. Het is vrij duidelijk waar ze de mosterd vandaan halen (The Knife). En dit nummer van Thurston Moore is minstens zo goed als het vorige nummer dat vorige maand de finale wist te halen. Daarna was het kiezen tussen Spokes en Opeth, waarbij Opeth afviel omdat ik nog niet zeker weet wat ik ervan moet vinden.

Ladder 2 pas ik. Niks is genietbaar.

1. Opeth - The Devil´s Orchard
2. Dir en grey - Different Sense
3. Fucked Up - Queen Of Hearts
4. Thurston Moore - Circulation

Met gemak kon ik een top 4 maken, erg goede ladder. Het nieuwe nummer van Opeth is gewoon weer klasse en ook na 10 keer verveelt het compleet niet. Dir en grey heeft weer een geweldig album gemaakt en Different Sense was dan ook mijn nominatie, vreemd maar lekker!

Queen Of Hearts is een heerlijk nummer met vrij melodieus gitaarspel en een heerlijke bruller en dat lieve stemmetje aan het eind is echt geweldig! En dat nummer van Thurston Moore klinkt ook weer erg mooi, toch maar eens het complete album luisteren!

Voor 'Queen of Hearts' kan je beter de niet video versie geven (alhoewel die wel vrij briljant is):
Fucked Up - Queen of Hearts

1. Austra - Lose it
2. Fucked Up - Queen of Hearts
3. Spokes - Peace Racket
4. This Patch of Sky - When The Sun Shines Through

1) Spokes - Peace Racket
2) Opeth - The Devil's Orchard
3) Thurston Moore - Circulation
4) Austra - Lose it

Heb de link voor Queen of hearts even aangepast.

1. Dennis Coffey - 7th Galaxy
2. This Patch of Sky - When The Sun Shines Through
3. Opeth - The Devil's Orchard
4. Austra - Lose it

Een ronde met wat meer hardere nummers, zeker in vergelijking tot andere ladders

Mijn motivatie: Ik vind dat nummer van Dennis Coffey dus echt ver-schrik-ke-lijk lekker Duidelijk eerste dus, jammer dat er zo weinig aandacht voor is. Dat nummer van This Patch of Sky vond ik heel erg mooi, echt een ontdekking, misschien ga ik het album ook wel luisteren. Had het nieuwe nummer van Opeth nog niet beluisterd, maar krijg er wel zin van in het album, mooi nummer dus. Austra biedt een lekker, inderdaad The Knife-achtig, nummer die lekker wegluistert en de 4e plaats verdient. Het scheelt niet veel met andere nummers want verder was dit een aardig sterke ladder, geen slechte nummers in elk geval.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:38 uur

geplaatst: vandaag om 23:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.