MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MusicMeter: Song van het Jaar 2011 competitie

zoeken in:

Poeha schreef:
(quote)

Zo...wat een vooroordeel, bennerd.

Er zijn best wel nog goede dingen te vinden hoor, maar 95 procent van de tracks vind ik gruwelijk slecht. Hoe goed de beat ook kan zijn (want de beat in dat nummer van Little Dragon is goed).

Maar ik zal dat album van Austra proberen.

1. Steven Wilson - Track One
2. Beirut - East Harlem
3. Lana Del Rey - Video Games
4. Nneka - Soul Is Heavy

Geen tijd gehad voor afgelopen ladder. Zou zo te zien ook weinig uitgemaakt hebben. Wellicht voor The Throne bedenk ik me nu.

1. Nneka - Soul Is Heavy
2. Beirut - East Harlem
3. Lana Del Rey - Video Games
4. TOKiMONSTA - Darkest (Dim) (feat. Gavin Turek)

Nneka, Beirut, Lane Del Rey in één ladder. Tokimonsta kende ik nog niet, bennerd zal het wel weer niks vinden, maar het maakt me nieuwsgierig naar de rest van het album. Alleen beirut weet zich staande te houden in dit vrouwengeweld.

1. TOKiMONSTA - Darkest (Dim) (feat. Gavin Turek)
2. Nneka - Soul Is Heavy
3. Beirut - East Harlem
4. Steven Wilson - Track One

DjFrankie (moderator)
1 She Wants Revenge - Take The World
2 Spaces - Singularity
3 Beirut - East Harlem
4 TOKiMONSTA - Darkest (Dim) (feat. Gavin Turek)

1. TOKiMONSTA - Darkest (Dim) (feat. Gavin Turek)
2. Nneka - Soul Is Heavy
3. Com Truise - VHS Sex
4. Steven Wilson - Track One

Lastige ladder, veel goede nummers, maar (nog) niks dat me helemaal weg heeft geblazen. She Wants Revenge steekt er bovenuit wat betreft ene oor in andere oor uit. De rest is allemaal op zijn minst interessant te noemen. Spokes moet ik misschien eerst vaker beluisteren, maar nu wil het me totaal niet pakken. Voor de rest had ik het er allemaal wel in willen zetten.

Niets kunnen nomineren deze ronde, maar een aantal toppers automatisch geselecteerd zie ik.
Little Dragon is al door, nu Nneka nog!

1. Nneka - Soul Is Heavy
2. TOKiMONSTA - Darkest (Dim) (feat. Gavin Turek)
3. Com Truise - VHS Sex
4. Lana Del Rey - Video Games

1. TOKiMONSTA - Darkest Dim (ft. Gavin Turek)
2. Beirut - East Harlem
3. Spaces - Singularity

1. Nneka - Soul Is Heavy
2. Com Truise - VHS Sex
3. She Wants Revenge - Take The World

Prima ladder, geen enkel slecht nummer eigenlijk. Nneka is wel een klasse apart.

odi
1. Steven Wilson - Track One
2. Lana Del Rey - Video Games
3. TOKiMONSTA - Darkest (Dim) (feat. Gavin Turek)
4. Nneka - Soul Is Heavy

1. She Wants Revenge - Take The World
2. Nneka - Soul Is Heavy
3. Com Truise - VHS Sex
4. TOKiMONSTA - Darkest (Dim) (feat. Gavin Turek)

Een aantal erg verrassende tracks.

Stand Ladder 7 (10 deelnemers):
1. Nneka - Soul Is Heavy (23)
2. TOKiMONSTA - Darkest Dim (ft. Gavin Turek) (20)
3. Beirut - East Harlem (13)
4. She Wants Revenge - Take The World (10 - 2x nr.1 - 1x nr.3)
5. Steven Wilson - Track One (10 - 2x nr.1 - 0x nr.3)
6. Lana Del Rey - Video Games (10 - 0x nr.1)
7. Com Truise - VHS Sex (9)
8. Spaces - Singularity (5)

Ladder 8:
Azari & III - Manic
Four Tet - Locked
Kendrick Lamar - HiiiPoWeR
Lil' Wayne - President Carter
Portugal. The Man - So American
Smoke DZA - Personal Party [ft. Curren$y]
Vakill - The Apology
Yuksek - The Edge

Steven Wilson is dan vierde. Die is immers vaker genoemd. Beiden zullen ws. toch een te laag stempercentage hebben. Ze komen allebei maar aan 10%.

Volgens mij is dit de volgorde:
Nummer 1-noteringen
Aantal keer genoemd
Nummer 2-noteringen
etc.

Dit is volgens mij de uitslag. Volgens mij gingen we namelijk uit van de volgende criteria:
- aantal behaalde punten
- aantal nr.1
- aantal nr.2
- aantal nr.3

Maar het maakt nu inderdaad niet uit, nr 4 krijgt 10%. Maar kan goed zijn dat het in de toekomst (of verleden?) wel uitmaakt. *Kijkt vragend herman aan*

1. Nneka - Soul Is Heavy  (23) 23,0303
2. TOKiMONSTA - Darkest (Dim) (feat. Gavin Turek) (20) 20,030101
3. Beirut - East Harlem (13) 13,000302
4. She Wants Revenge - Take The World  (10) 10,020001
5. Steven Wilson - Track One (10) 10,02
6. Lana Del Rey - Video Games  (10) 10,000102
7. Com Truise - VHS Sex (9) 9,000103
8. Spaces - Singularity  (5) 5,000101

Ik dump het altijd in excel, die rekent de som van alles uit, telt het aantal 1ste (*1/100), 2de(*1/10000) en 3de(*1/1000.000) plekken en telt dat op bij de som. Dat resulteert in de getallen die je nu achter de nummers ziet staan. Vervolgens rankt ie ze, en zet ze automatisch om in een tabel met nummers. Ik leun achterover en copy paste.

inquestos schreef:
Ik dump het altijd in excel, die rekent de som van alles uit, telt het aantal 1ste (*1/100), 2de(*1/10000) en 3de(*1/1000.000) plekken en telt dat op bij de som. Dat resulteert in de getallen die je nu achter de nummers ziet staan. Vervolgens rankt ie ze, en zet ze automatisch om in een tabel met nummers. Ik leun achterover en copy paste.

Woowww...

Wel erg overdreven voor zoiets, ik sorteer het gewoon op puntenaantal en bij gelijke stand kijk ik even naar de scores, maar zo kan het natuurlijk ook
inquestos schreef:
Dit is volgens mij de uitslag. Volgens mij gingen we namelijk uit van de volgende criteria:
- aantal behaalde punten
- aantal nr.1
- aantal nr.2
- aantal nr.3
En dit is helemaal correct.

Sterkste ladder tot nu toe.
1. Azari & III - Manic
2. Kendrick Lamar - HiiiPower
3. Vakill - The Apology
4. Four Tet - Locked

The Edge vind ik het zwakste nummer van de ladder, ondanks dat het best een aardig popnummertje is.

Noem het overdreven, noem het luiheid, wat je wil.

1. Four Tet - Locked
2. Kendrick Lamar - HiiiPoWeR
3. Lil' Wayne - President Carter
4. Portugal. The Man - So American

Four Tet is gewoon werkelijk . Die gelaagdheid komt echt briljant samen. De rest van de ladder is maar wat matigjes. Dat nummer van Azari trek ik echt niet. Waardoor jawel, kleine willie gewoon punten van mij gaat krijgen. Goed geproduceerd en wat minder van het gebruikelijke gemompel.

Dit lijkt me overigens een wat betere versie van Yuksek - The Edge

odi
1. Yuksek - The Edge
2. Portugal. The Man - So American
3. Four Tet - Locked
4. Kendrick Lamar - HiiiPoWeR

Voor mij een zeer matige ladder, geen nummer dat hoger dan een 7 scoort....

inquestos schreef:
- aantal behaalde punten
- aantal nr.1
- aantal nr.2
- aantal nr.3

Maar het maakt nu inderdaad niet uit, nr 4 krijgt 10%. Maar kan goed zijn dat het in de toekomst (of verleden?) wel uitmaakt. *Kijkt vragend herman aan*

Wat je hier bovenstelt klopt helemaal, maar ik snap eigenlijk niet zo goed wat het probleem is? Het enige wat ik me kan voorstellen is dat twee nummers exact gelijk eindigen: dus naast punten ook het aantal nr. 1, 2, 3 en 4 precies gelijk. Wat we dan doen weet ik niet eigenlijk, is gelukkig ook nog nooit gebeurd.

Dat is wel heel handig, je bent handiger met excel dan ik. Ik zal Teunnis en jou trouwens een dezer dagen toegang geven tot mijn onlinesheet en een bericht sturen, zodat jullie ook de loting ed. kunnen doen en het spel niet stil hoeft te liggen als ik er een paar dagen niet ben.

We zitten al aan ladder 8 eh

1. Lil' Wayne - President Carter
2. Smoke DZA - Personal Party [ft. Curren$y]
3. Kendrick Lamar - HiiiPoWeR
4. Vakill - The Apology

Maar ook de andere nummers vind ik over het algemeen vrij aardig, twijfelde zelfs nog of ik Four Tet in mijn lijst zou zetten.

jassn schreef:
We zitten al aan ladder 8 eh

Klopt, zal het proberen vandaag nog te regelen.

1. Four Tet - Locked
2. Lil' Wayne - President Carter
3. Azari & III - Manic

Four Tet Dit nummer komt aardig in de buurt bij het beste van 2011. Ik denk dat enkel Tyler, the Creator en Amatorski betere nummers hebben gemaakt dit jaar.
Vakill zat net niet in mijn top 4. Veel hiphop trouwens, deze maand.
Inquestos mag morgen dan die loting doen, ik ben dit weekend op het water te vinden.

1. Yuksek - The Edge
2. Azari & III - Manic
3. Vakill - The Apology

Matige ladder en met die Four Tet en Lil' Wayne vehikels kan ik al helemaal niets beginnen.

1. Azari & III - Manic
2. Four Tet - Locked
3. Lil' Wayne - President Carter
4. Yuksek - The Edge

2 supernummers, 1 hele goede en 1 bij gebrek aan beter. Ik vond Yuksek 4/5 jaar geleden erg leuk, maar als dit het beste van zijn laatste album is, hoef ik daar niet meer van te horen...

inquestos schreef:
8. Spaces - Singularity  (5) 5,000101.
Altijd dat gezeur dat de post-rock te voorspelbaar en kloongedrag is. En dan wordt de eerste de beste die wel afwijkt, direct naar de laatste plaats gebonjourd.

Ik vind het al een zeer matige editie, maar als de goede nummers dan de finale niet eens halen.

Kende vooraf geen enkel nummer, maar ze zijn allemaal (op z'n minst) wel leuk! Hoera!

1. Azari & III - Manic
2. Kendrick Lamar - HiiiPoWeR
3. Four Tet - Locked
4. Smoke DZA - Personal Party [ft. Curren$y]

chevy93 schreef:
(quote)
Altijd dat gezeur dat de post-rock te voorspelbaar en kloongedrag is. En dan wordt de eerste de beste die wel afwijkt, direct naar de laatste plaats gebonjourd. .

Dat ik Spaces niet goed vond wil in dit geval niet zeggen dat ik het voorspelbaar vond. Was best een verrassend nummer, deed me qua melodieën zelfs een beetje Zappa-esque aan en soms moest ik ook aan Muse denken, maar vond er verder nog steeds niet enorm veel aan.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:14 uur

geplaatst: vandaag om 05:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.